RC10.FI
Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: Jyri - 10.05.07 - klo: 21.22
-
Yritin haeskella tietoa, muttei silmiin vielä osunut, eli mitenkäs tulisi tehdä harjattoman moottorin + Lipo akun sisäänajo/käyttöönotto, vai kaipaavatko mitään erityistä?
-
Harjaton moottori ei tarvitse mitään sisäänajoa, eipä siinä ole oikein mitään osia, joidenka pitäisi hiotua. Myöskin LiPo-akut pelaa ihan normaalisti alusta alkaen, ehkä hitusen saatat huomata ensimmäisten latausten jälkeen suorituskyvyn parantumista, ehkä et. Mutta, muista että annat niiden akkujen jäähtyä ajon jälkeen, ennen latausta.
-
Kiitos vastauksesta, eli harjaton moottori on vaan kaikin puolin harjallista parempi (hintaa lukuunottamatta ;)
Mites nuo Lipot kun jossakin muistan kuulleeni että 0,5C olisi sopiva ensilatausten virta?
-
tää ei liity ihan tähän lipo hommaan mut harjattomaan kuitenkin , avasin oman moottorin ja kauhukseni huomasin seuraavan homman http://koti.phnet.fi/mikap/rc/nosram.JPG
http://koti.phnet.fi/mikap/rc/nosram1.JPG
eli nyt pitäs saada purettua loput osat pois et pääsisin tinaamaan noi uudestaan takasin ja putsaamaan tina jämät pois , mut ei tunnu lähtevän kenttäkäämi kovin pienellä voimalla ulos , eli onko siinä joku kikka6 millä se lähtee ?
-
Kiitos vastauksesta, eli harjaton moottori on vaan kaikin puolin harjallista parempi (hintaa lukuunottamatta ;)
Harjaton maksaa kyllä ittensä jossain välissä takaisinki. Hiilelliseen koneeseen kun aina välistä joutuu vaihtaan hiilet, joita ei ilmaitteeksi saa. Kollektorin sovauskin olis hyvä tehdä aina hiilien vaihdon yhteydessä ja jos siihen ei ole mahdollisuutta, niin ainakin kollektori ois hyvä puhdistaa. Ei ole ilmaista se puhdistusainekkaan, kollektorisorvista nyt puhumattakaan. Harjattomaan ei tarvi vaihtaa kuin korkeintaan laakereita, eikä niillä tule ihan heti vaihtoraja vastaan. Siis summasummaarum: Harjottomassa vähemmän ja harvemmin vaihdettavia osia, vähemmän huoltokustannuksia. Eikä muuten hyvät hiilellisetkään ilmaisia ole, kyllä niistä aikalailla pulitaan joutuu niistäkin. Halppikset onkin sitten täysin eri juttu, niin huoltamistiheyden, kuin tehojen suhteen. Eikä ne erot ainakaan niiden halppiskoneiden hyväksi ole....
-
Riippuu kyllä harjattomastamoottoristakin esim. Novakin ss 5800 moottorit täysin susia. Hyvinkäällä ftt kisassa kaksi ko. moottoria hajalle.
-
Riippuu kyllä harjattomastamoottoristakin esim. Novakin ss 5800 moottorit täysin susia. Hyvinkäällä ftt kisassa kaksi ko. moottoria hajalle.
....joka tekee prosentuaalisesti mitä kokonaismäärästä.
Eikös täysin susi vaadi että kaikki....
-
tämän ft kauden aikana on kyllä käynyt selväksi että novakin 5800 voi heittää suoraan roskiin :mrgreen:
-
tämän ft kauden aikana on kyllä käynyt selväksi että novakin 5800 voi heittää suoraan roskiin :mrgreen:
Mutta voihan sekin olla hyvä jossain toisessa käyttökohteessa, vai lukeeko
siinä päällä "only for touring car use" :wink:
-
Ihan offtopic, mutta miksi LiPo pitää antaa jäähtyä ennen latausta?
-
Lämmetessään liikaa saattaa räjähtää? Vai olenko ihan väärässä?