1
Sähköautot / Projekti HongNor X2 CRT-E Pro truggy.
« : 31.07.09 - klo: 21.19 »
Tuli aloitettua uusi projekti, eli tarkoitus oli muuttaa HongNor X2 CRT pro - Truggy sähkökäyttöiseksi, suunnitelmiin kuului sähkökytkimen käyttö parempia ajo-ominaisuuksien takia sekä mekaaniset jarrut lämpörasituksen vähentämiseksi jarruttaessa, eli moottorijarrutuksen puuttuminen vähentää lämpenemistä, virtapiikkejä ja parantaa jarrutustuntumaa reippaasti. Autoon on myös torsen tasauspyörästä keskidiffiä korvaamaan.
Rc-monster foorumeilla ei ole ollut paljon juttua teknoRC:n konversiokiteistä, joten päätin tehdä sellaisen.
En ole myöskään törmännyt sähkötruggyyn mekaanisilla jarruilla sekä torsenilla varustettuna, joten tulipahan sitäkin kokeiltua.
Tarkoitus on saada autosta siis polttistruggyn tai ylipäätänsä polttiksen tuntuinen sähkötruggy.
Itse auto tuli ostettua reilu kuukausi sitten.
Pari kolme viikkoa sitten saapui Tekinin RX8 1/8 sensorillinen harjaton combo - T8 4080 2250Kv moottorin kanssa ( moottori painaa noin 400 grammaa ) .
Akuiksi valitsin Flightmaxin 14,8v 5000mAh LiPot, niitä on tilattu 3 kappaletta. Alkuviikosta tulevat Suomeen. Ensin tilasin 6S eli 22,2v lipot mutta älysin jälkeenpäin että eihän voimansiirto taida kestääkkään yli 40.000 kierrosta minuutissa kytkimestä ja jarruista puhumattakaan . Eli päädyin hieman pienempiin akkuihin, kierroksia tuo moottori ottaa noin 33.000 4S akuilla.
TeknoRC:ltä tilasin 2 viikoa sitten konversiokitin joka sisälsi muunnossarjan mekaaniselle jarrulle ja sähkökytkimelle, eli käyttöön tulee polttiksen 3-lapainen kytkin.
http://www.impaktrc.com/images/TKR40000A.jpg
Renkaita löytyy kahta sorttia, LRP The X renkaat ( uudenveroiset ) ja GQ Hammer renkaat ( uudenveroiset ) . Kytkinkello sekä kori ja maalaustarvikkeet vielä puuttuu, 15T kytkinkelloa ajattelin laittaa autoon. Pääratas on 46T , keskidiffinä siis torsen tasauspyörästö.
( vanha kuva mutta täysin samanlainen ) .
Torsen diffin idea on vähentää keulimista ja "palloontumis" reaktiota, eli en kaipaa pallolla olevia renkaita ollenkaan tai muutenkaan ajo-ominaisuuksia häiritseviä pikkuseikkoja.
Lisäilen kuvia pikkuhiljaa .
Videota ehkä saatavilla, kunhan nyt saa auton ajokuntoon.
Pahoittelen joidenkin kuvien kuvanlaatua, pari kappaletta kännykällä otettuja, loput pokkarilla.
- Tapio.
Rc-monster foorumeilla ei ole ollut paljon juttua teknoRC:n konversiokiteistä, joten päätin tehdä sellaisen.
En ole myöskään törmännyt sähkötruggyyn mekaanisilla jarruilla sekä torsenilla varustettuna, joten tulipahan sitäkin kokeiltua.
Tarkoitus on saada autosta siis polttistruggyn tai ylipäätänsä polttiksen tuntuinen sähkötruggy.
Itse auto tuli ostettua reilu kuukausi sitten.
Pari kolme viikkoa sitten saapui Tekinin RX8 1/8 sensorillinen harjaton combo - T8 4080 2250Kv moottorin kanssa ( moottori painaa noin 400 grammaa ) .
Akuiksi valitsin Flightmaxin 14,8v 5000mAh LiPot, niitä on tilattu 3 kappaletta. Alkuviikosta tulevat Suomeen. Ensin tilasin 6S eli 22,2v lipot mutta älysin jälkeenpäin että eihän voimansiirto taida kestääkkään yli 40.000 kierrosta minuutissa kytkimestä ja jarruista puhumattakaan . Eli päädyin hieman pienempiin akkuihin, kierroksia tuo moottori ottaa noin 33.000 4S akuilla.
TeknoRC:ltä tilasin 2 viikoa sitten konversiokitin joka sisälsi muunnossarjan mekaaniselle jarrulle ja sähkökytkimelle, eli käyttöön tulee polttiksen 3-lapainen kytkin.
http://www.impaktrc.com/images/TKR40000A.jpg
Renkaita löytyy kahta sorttia, LRP The X renkaat ( uudenveroiset ) ja GQ Hammer renkaat ( uudenveroiset ) . Kytkinkello sekä kori ja maalaustarvikkeet vielä puuttuu, 15T kytkinkelloa ajattelin laittaa autoon. Pääratas on 46T , keskidiffinä siis torsen tasauspyörästö.
( vanha kuva mutta täysin samanlainen ) .
Torsen diffin idea on vähentää keulimista ja "palloontumis" reaktiota, eli en kaipaa pallolla olevia renkaita ollenkaan tai muutenkaan ajo-ominaisuuksia häiritseviä pikkuseikkoja.
Lisäilen kuvia pikkuhiljaa .
Videota ehkä saatavilla, kunhan nyt saa auton ajokuntoon.
Pahoittelen joidenkin kuvien kuvanlaatua, pari kappaletta kännykällä otettuja, loput pokkarilla.
- Tapio.