Kirjoittaja Aihe: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?  (Luettu 112770 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #300 : 04.10.10 - klo: 23.01 »
Joko sääntöjä aletaan lyömään lukkoon ? Voisi alkaa etsimään uutta noparia,konetta ja renkaita .
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #301 : 04.10.10 - klo: 23.08 »
Minulla oli alla nuo CPX renkaat jotka minä ostin käytettynä kaverilta pois ja en huomannut että rengas olis kulunnut kuin ajoin ALUE-8 kisan viimeviikonloppuna ja täytyy sanoa että on täyden 10 rengas.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #302 : 04.10.10 - klo: 23.11 »
ja jos sitä vertasi Pekan 17.5-systeemiin niin kovin samaa vauhtia tuntui menevän, mutta voipi olla että toi rata ei vielä kertonut koko totuutta noista eroista. Joka tapauksessa on aivan mahtavaa ajaa koneella jossa on kunnon vääntö, siis kun suhteutetaan siihen mihin on tottunut (17.5) ja ajatus paluusta tohon ei oikein minuakaan innosta.

Pekka ehkä mokas homman lyhentämällä välitystä

Luulen, että Pekka mokas homman ihan johonki muuhun. :mrgreen:

Mutta joo, varmaan nopeammalla radalla erot korostuvat. Mutta saahan siihen nollaennakkopannusäätimeenkin lyhyemmät välit jos tarvis on kulkua lisätä?
Flying Calacucco

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #303 : 04.10.10 - klo: 23.15 »
Hirveästi nyt horistaan nuista TSP-säännöistä. Kertokaahan mielipiteitä stanun suunnasta kun sitäkin ilmeisesti on ajettu. Eikös topic ole juuri stanuluokkaan tehty ?
« Viimeksi muokattu: 04.10.10 - klo: 23.24 kirjoittanut snakepoison »
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #304 : 04.10.10 - klo: 23.23 »
Toivoisin hartaasti että kone/koneet on se sama. Laatu koneita ovat olleet ja säädin 0-ennakolle.
Too simple.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Pepess

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #305 : 04.10.10 - klo: 23.26 »
.
« Viimeksi muokattu: 31.10.21 - klo: 20.26 kirjoittanut Pepess »

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #306 : 04.10.10 - klo: 23.37 »
No vastaan omasta puolesta ja olin 2 TSS luokassa.
Moottori cs eli viimekauden virallinen kone.
Nopari SP GT1 ja bunshit pois.
Välitys 4,01
Auton paino oli runsaasti yli tuo sallittu.
Akkuna nuo halvat 20c flightmaxit.

Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa valanhar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #307 : 04.10.10 - klo: 23.45 »
Alue-8 kisat ajettiin TSS-10 luokassa vapailla 17.5t koneilla ja 0-ennakko säätimillä.

TSP-10 luokka vapailla 10.5t koneilla ja 0-ennakko säätimillä, mukana myös 17.5t koneet ja vapaat noparit.

Mielipiteitä ja kokemuksia kone/nopari -säännöistä, kiitos.

Ainakin oli stanussa liian suuri vauhti ero noilla viimekauden koneilla verrattuna tuohon LRP 17,5 lankaiseen. En tiedä ajoiko kaveri voittoon 0-ennakko koneella vai ei
Jerzi
Et voi olla tosissas, katsoppa vaikka vertailuksi tuloksista Heat 8, 1 kierros, sulla best lap 9,78,Eetu 9,61 ja Joel 9,68, ei siis edes best lap Joelilla, mutta katsoppa sitä sinunkin kierrosaikojen hajontaa, vai onko se niin, että LRP kiertää paremmin koko erän ja nämä muut koneet vain silloin tällöin. Jos olisit päässyt joka kierroksella lähelle edes tuota best lappiäsi niin ehkä voitto olisi ollut edes mahdollista. PS. oli ihan 0-ennakko

Poissa valanhar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #308 : 04.10.10 - klo: 23.51 »
No vastaan omasta puolesta ja olin 2 TSS luokassa.
Moottori cs eli viimekauden virallinen kone.
Nopari SP GT1 ja bunshit pois.
Välitys 4,01
Auton paino oli runsaasti yli tuo sallittu.
Akkuna nuo halvat 20c flightmaxit.

Jerzi

sovitaan seuraavaan kilpailuun, että kaikilla on reilusti ylipainoinen auto  :p


Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #309 : 05.10.10 - klo: 00.06 »
Niin, tässä on aina ovi auki siihen jossitteluun kuin on olemassa useita koneita jotka on sallittuja, eikö vaan. Kyllä se yksityyppi kone on se paras ratkaisu jos halutaan pitää sarja/luokka/kisat tasaisena.
Jotta asiaan saisi varmuuden niin silloin minun pitäisi ostaa tuo sama kone ja todeta että se ei ole missään nimessä sen parempi kuin viimevuoden kone.
Yämmärsin että noita väljempiä sääntöjä oli noille uusille stanukuskeille mutta näköjään kaikki saa ajaa millä 17.5 lankaisella ALUA-8 kisoissa.
Onko kellään kokemusta muista 17.5 lankaisista koneista mitä markkinoilla on että mikä on se paras ja nopein.
YV.nä minulle kiitos.
Jerzi

PS Ei minua kiinosta nuo BESTLAPIT vaan mikä on se BADLAP, se kertoo paljon enemmän minulle.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa valanhar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #310 : 05.10.10 - klo: 00.17 »
Niin, tässä on aina ovi auki siihen jossitteluun kuin on olemassa useita koneita jotka on sallittuja, eikö vaan. Kyllä se yksityyppi kone on se paras ratkaisu jos halutaan pitää sarja/luokka/kisat tasaisena.
Jotta asiaan saisi varmuuden niin silloin minun pitäisi ostaa tuo sama kone ja todeta että se ei ole missään nimessä sen parempi kuin viimevuoden kone.
Yämmärsin että noita väljempiä sääntöjä oli noille uusille stanukuskeille mutta näköjään kaikki saa ajaa millä 17.5 lankaisella ALUA-8 kisoissa.
Onko kellään kokemusta muista 17.5 lankaisista koneista mitä markkinoilla on että mikä on se paras ja nopein.
YV.nä minulle kiitos.
Jerzi

PS Ei minua kiinosta nuo BESTLAPIT vaan mikä on se BADLAP, se kertoo paljon enemmän minulle.

Heat 8 kierros 2 CAR 5 16,85, taisit onnistua  :grin:
« Viimeksi muokattu: 05.10.10 - klo: 00.20 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #311 : 05.10.10 - klo: 00.25 »
Joo joku taisi ajaa minun päälle  :undecided:
No tämä on minulle vain hauskanpitoa mutta aikas monelle tämä on totisentotta meininkiä kuten huomasin liian paljon viikonloppuna.
Se on sääli se.
Ollaan kokeiltu VTR luokassa 4.5-4.75 välitystä ja se jos joku tasaista kisailua todella paljon. Ehkä tästä olis jotain TSS luokkaan  :wink:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #312 : 05.10.10 - klo: 08.47 »
Ainakin oli stanussa liian suuri vauhti ero noilla viimekauden koneilla verrattuna tuohon LRP 17,5 lankaiseen. En tiedä ajoiko kaveri voittoon 0-ennakko koneella vai ei
Jerzi

Ei ole semmosta kuin 0-ennakko kone. Kaikissa koneisa on ennakkoa muuten ne ei toimi.

LRP:n x12 kiertää noin 30% enemmän kuin CS/SP:n vastaava 17.5t kone. LRP:ssä noin 40 astetta cs/sp noin 8astetta.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #313 : 05.10.10 - klo: 09.10 »
Jos eroja on huomattavasti koneissa, niin ei muuta kun yksityyppikone kaikille. Itse olen kyllä tuon CS-koneen kannalla. Tosin, minulla ei ole tuosta LRP:stä kokemusta. CS on toiminut itsellä ainakin hyvin, laakerin vaihto on helppoa ja kone on viileämpi kuin esim SP. X12 on kokemusta 8.5 koneesta. EI kuulu omiin suosikkeihin. Laakeri ainakin korkkasi muutaman ajokerran jälkeen ja oli työläämpi vaihtaa kun CS. Keraamisilla laakereilla on varmasti sekin oiva valinta
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #314 : 05.10.10 - klo: 09.24 »
LRP/Nosramin stokkikoneissa on toinen laakeri isompi=kestävämpi kuin noissa virikoneissa. LRP/Nosramin virikoneisiin tosiaaan suosittelen vaihtamaan keraamiset heti uutena.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #315 : 05.10.10 - klo: 09.28 »
Ainakin oli stanussa liian suuri vauhti ero noilla viimekauden koneilla verrattuna tuohon LRP 17,5 lankaiseen. En tiedä ajoiko kaveri voittoon 0-ennakko koneella vai ei
Jerzi

Ei ole semmosta kuin 0-ennakko kone. Kaikissa koneisa on ennakkoa muuten ne ei toimi.

LRP:n x12 kiertää noin 30% enemmän kuin CS/SP:n vastaava 17.5t kone. LRP:ssä noin 40 astetta cs/sp noin 8astetta.

Moottorien välillä on selkeitä eroja teholuokan sisällä.
Tästä syystä viimeksi noin 2 vuotta sitten FTT:n TSS ja TSP moottoreita sallittuja moottoreita valittaessa lajiryhmä testasi useamman kuskin voimin useammalla eri radalla vaihtoehtoina olleiden useiden moottorien vauhtia radalla. Vaihtoehdoista kaksi todettiin testissä saman vauhtisiksi. Kahden muun tarjolla olleen moottorin vauhti radalla poikkesi niin, että ne eivät tulleet valituiksi.

Valituiksi tulleet kaksi moottoria olivat saman tehtaan tuotteita mutta eri valmistajien kuorilla. Näin käytössä oli de facto yksityyppimoottori, jota tarjottiin harrastajille kahta eri kanavaa pitkin. Syntyi aitoa hintakilpailua ja harrastaja voi valita mistä tavaransa hankkii.

Kaksi vuotta käytössä olleiden FTT spec-moottorien saatavuus alkaa olla varsin huono ja uusien mallien valinta on sen vuoksi välttämätöntä.
« Viimeksi muokattu: 05.10.10 - klo: 09.33 kirjoittanut jarkko »
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #316 : 05.10.10 - klo: 10.04 »
Kaksi vuotta käytössä olleiden FTT spec-moottorien saatavuus alkaa olla varsin huono ja uusien mallien valinta on sen vuoksi välttämätöntä.

Itse ymmärsin että tälle kaudelle(2011) on vielä tehtaan puolesta luvattu "vanhoja" moottoreita. Muttä tähän varmaan lajiryhmä/maahantuojat osaa vastata tarkemmin, heillä kun se info on.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Bulvaani

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #317 : 05.10.10 - klo: 14.15 »
Joo joku taisi ajaa minun päälle  :undecided:
No tämä on minulle vain hauskanpitoa mutta aikas monelle tämä on totisentotta meininkiä kuten huomasin liian paljon viikonloppuna.
Se on sääli se.
Ollaan kokeiltu VTR luokassa 4.5-4.75 välitystä ja se jos joku tasaista kisailua todella paljon. Ehkä tästä olis jotain TSS luokkaan  :wink:
Jerzi

Kaiken sen kouhkauksen perusteella mitä olet tämänkin asian ja Riksun kisan ympärille saanut järjestettyä, on vaikea uskoa kisaamisen olevan sinulle vain hauskanpitoa.
Anna nyt jo sen FTT:n olla ja nauti siitä VTR:stä, kun se nyt kuitenkin näyttäisi kirjoittelusi perusteella olevan enemmän sinun juttusi. Tai jos ajat jotain muuta luokkaa, niin tyydy muiden laatimiin sääntöihin.

Mutta Aaken aikaisempaan kysymykseen vastausta: Kyllähän noissa viime kauden TSS-koneissa ja LRP:ssä silmin nähtävä vauhtiero on, mutta onko sillä merkitystä aluekisoihin: ei minun mielestäni. Eli kelpaa säännöksi, emme tule aluekisoja varten hankkimaan eri koneita.

Pepess: Riksussa TiimLahden TSS:n sijat 3./4. ja 6. ajettiin SP:n nollasoftalla ja viime kauden CS:llä. Jos kerran Jerzikin ajoi CS:llä sijalle 2., niin siinähän vähän jo osviittaa onkin...

FTT:n konevalinta on lajiryhmän käsissä, pääasia on että ajetaan yksityyppikoneella..
Tiim Lahti

Poissa Pepess

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #318 : 05.10.10 - klo: 17.59 »
.
« Viimeksi muokattu: 31.10.21 - klo: 20.25 kirjoittanut Pepess »

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #319 : 05.10.10 - klo: 18.02 »
Joo joku taisi ajaa minun päälle  :undecided:
No tämä on minulle vain hauskanpitoa mutta aikas monelle tämä on totisentotta meininkiä kuten huomasin liian paljon viikonloppuna.
Se on sääli se.
Ollaan kokeiltu VTR luokassa 4.5-4.75 välitystä ja se jos joku tasaista kisailua todella paljon. Ehkä tästä olis jotain TSS luokkaan  :wink:
Jerzi

Kaiken sen kouhkauksen perusteella mitä olet tämänkin asian ja Riksun kisan ympärille saanut järjestettyä, on vaikea uskoa kisaamisen olevan sinulle vain hauskanpitoa.
Anna nyt jo sen FTT:n olla ja nauti siitä VTR:stä, kun se nyt kuitenkin näyttäisi kirjoittelusi perusteella olevan enemmän sinun juttusi. Tai jos ajat jotain muuta luokkaa, niin tyydy muiden laatimiin sääntöihin.

Mutta Aaken aikaisempaan kysymykseen vastausta: Kyllähän noissa viime kauden TSS-koneissa ja LRP:ssä silmin nähtävä vauhtiero on, mutta onko sillä merkitystä aluekisoihin: ei minun mielestäni. Eli kelpaa säännöksi, emme tule aluekisoja varten hankkimaan eri koneita.

Pepess: Riksussa TiimLahden TSS:n sijat 3./4. ja 6. ajettiin SP:n nollasoftalla ja viime kauden CS:llä. Jos kerran Jerzikin ajoi CS:llä sijalle 2., niin siinähän vähän jo osviittaa onkin...

FTT:n konevalinta on lajiryhmän käsissä, pääasia on että ajetaan yksityyppikoneella..


Olen joo huomannut että turisti luokassa pipo kiristää jollain  :lol:
Joo valitan että ajoimme stanuluokassa, kysyimme että olisko mahdollista ajattaa VTR.ää riksussa mutta se kuin ei käynnyt niin päätimme osallistua muiden harmiksi stanuluokkaan.
Joo ja kyselin että olisko minulla ollut mahdollista ajaa camaron kopalla mutta se ei käynnyt. Milläköhän sijalla olisin ollut jos se olis ollut kiinni. Ei nyt vika mutta ei kylläkään kaukana myöskään.
Minusta vain tuntuu että tämmöinen vanha bashkaparta kuin tulee ja ajaa eräitten isäpappojen poikien ohi joka treenailee ihan sikana papan ostamilla kalleilla laitteilla niin pipo alkaa kiristää liian paljon.
Minun ote kisat kuin kisat on aina se sama nykyään, ei paljoo kiristä mutta jos minä esitän hienoa ajokulttuuria enkä ajele muitten päälle niin minäkin haluan että niin myös tehdään minulle.
Ajokulttuuri oli aika sikamaista finaaleissa mitä tuli todettua ja mitä näin.
Mutta kaiken kukkaroksi tämä antaa minulle vain lisää potkua ja voi olla että tuo kireämpi kone hommataan koska se on sallittu niin ei jää mitään hampaan koloon.
Pyydän kaikilta pikkupojilta jonka sijoituksia tiputin niin anteeksi, en yrittänyt muuta kuin ajaa rataa ympäri parhaalla tavallani ja onnistuin paikkapaikoin.
Ja HUOM, minulla oli sitten niin sallittu auto kuin vaan voi olla ja oli jopa ylimääräistä painoa jota liikutin ympäri rataa turhaan.
Seuraavaa kisaa odotellen jo  :p
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #320 : 05.10.10 - klo: 18.13 »
No johan on.. kiristää se krossissakin ihan yhtä lailla ellei enemmänkin.
Jos sinusta kiristää niin pysy poissa, mutta älä mollaa itse luokkaa. Touring on todella hienoa (ja nyt en siis puhu VTR:stä vaan noista muista luokista). Sanon tämän vaikka en kisoihin päässytkään, mutta olis ollut kyllä mukava tulla (vaikka ei jakoa sijoille taatusti olis ollutkaan).
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #321 : 05.10.10 - klo: 19.04 »
Mitenkäs silloin "ennen wanhaan", kun vielä ajettiin hiilikoneilla ja NIMH:eillä - mitkä olivat silloin erot eri luokkien välillä Alue-8 kisoissa tai vastaavissa kisoissa/ FTT-kisoissa? Nyt tuntuu, että viime vuosina hiilettömien koneiden, LIPO-akkujen ja säätimien softarallin myötä erot eri luokkien välillä ovat kaventuneet ja TSS-luokan vehkeillä pärjäisi nopeammissakin luokissa...

Alla nopeimpia kierrosaikoja FTT I -kisasta Kuusankoskelta vuosilta 2005 - 2009

2005
http://rc10.fi/index.php?topic=10387.0

2006
http://rc10.fi/index.php?topic=15063.0

2007
http://rc10.fi/index.php?topic=19972.0

2008
http://rc10.fi/index.php?topic=25644.0

2009
http://rc10.fi/index.php?topic=33234.0


Tuolla aikavälillä luokkien väliset nopeuserot ovat pienentyneet. Alla nopeimmat kierrokset noilta vuosilta. TSP ja TSS vauhteja on verrattu virin vauhteihin. Prosenttiluku kertoo sekunteja paremmin tilanteesta. Toki radat ovat olleet eri vuosina erilaisia ja kuskien taso vaihdellu eri luokissa vuodesta toiseen, mutta kyllä tuosta jotain käsitystä asiasta saa.

Vuosi     TSM       TSP     ero (s)      %        TSS     ero (s)      %
2005    11,822    12,755   + 0,933   107,9 %    13,344   + 1,522   112,9 %
2006    12,411    12,901   + 0,490   103,9 %    13,643   + 1,232   109,9 %
2007    11,532    12,265   + 0,733   106,4 %    12,955   + 1,423   112,3 %
2008    13,726    14,375   + 0,649   104,7 %    14,962   + 1,236   109,0 %
2009    12,694    13,032   + 0,338   102,7 %    13,731   + 1,037   108,2 %


Poissa jtp

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #322 : 05.10.10 - klo: 22.11 »
Mitenkäs tulevana kautena, jos tulee näitä ns. nollaennakkoluokkia ajetaan niin saako vielä ajaa säätimellä mihin ei saa ohjelmoitua nollaennakko softaa? Jos saa ajaa vanhemmilla säätimillä pienimmällä profiililla niin miten se todennetaan ja mistä tietää paljon ko profiili oikeasti antaa ennakkoa?

Poissa Bulvaani

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #323 : 05.10.10 - klo: 22.34 »
Joo joku taisi ajaa minun päälle  :undecided:
No tämä on minulle vain hauskanpitoa mutta aikas monelle tämä on totisentotta meininkiä kuten huomasin liian paljon viikonloppuna.
Se on sääli se.
Ollaan kokeiltu VTR luokassa 4.5-4.75 välitystä ja se jos joku tasaista kisailua todella paljon. Ehkä tästä olis jotain TSS luokkaan  :wink:
Jerzi

Kaiken sen kouhkauksen perusteella mitä olet tämänkin asian ja Riksun kisan ympärille saanut järjestettyä, on vaikea uskoa kisaamisen olevan sinulle vain hauskanpitoa.
Anna nyt jo sen FTT:n olla ja nauti siitä VTR:stä, kun se nyt kuitenkin näyttäisi kirjoittelusi perusteella olevan enemmän sinun juttusi. Tai jos ajat jotain muuta luokkaa, niin tyydy muiden laatimiin sääntöihin.

Mutta Aaken aikaisempaan kysymykseen vastausta: Kyllähän noissa viime kauden TSS-koneissa ja LRP:ssä silmin nähtävä vauhtiero on, mutta onko sillä merkitystä aluekisoihin: ei minun mielestäni. Eli kelpaa säännöksi, emme tule aluekisoja varten hankkimaan eri koneita.

Pepess: Riksussa TiimLahden TSS:n sijat 3./4. ja 6. ajettiin SP:n nollasoftalla ja viime kauden CS:llä. Jos kerran Jerzikin ajoi CS:llä sijalle 2., niin siinähän vähän jo osviittaa onkin...

FTT:n konevalinta on lajiryhmän käsissä, pääasia on että ajetaan yksityyppikoneella..


Olen joo huomannut että turisti luokassa pipo kiristää jollain  :lol:
Joo valitan että ajoimme stanuluokassa, kysyimme että olisko mahdollista ajattaa VTR.ää riksussa mutta se kuin ei käynnyt niin päätimme osallistua muiden harmiksi stanuluokkaan.
Joo ja kyselin että olisko minulla ollut mahdollista ajaa camaron kopalla mutta se ei käynnyt. Milläköhän sijalla olisin ollut jos se olis ollut kiinni. Ei nyt vika mutta ei kylläkään kaukana myöskään.
Minusta vain tuntuu että tämmöinen vanha bashkaparta kuin tulee ja ajaa eräitten isäpappojen poikien ohi joka treenailee ihan sikana papan ostamilla kalleilla laitteilla niin pipo alkaa kiristää liian paljon.
Minun ote kisat kuin kisat on aina se sama nykyään, ei paljoo kiristä mutta jos minä esitän hienoa ajokulttuuria enkä ajele muitten päälle niin minäkin haluan että niin myös tehdään minulle.
Ajokulttuuri oli aika sikamaista finaaleissa mitä tuli todettua ja mitä näin.
Mutta kaiken kukkaroksi tämä antaa minulle vain lisää potkua ja voi olla että tuo kireämpi kone hommataan koska se on sallittu niin ei jää mitään hampaan koloon.
Pyydän kaikilta pikkupojilta jonka sijoituksia tiputin niin anteeksi, en yrittänyt muuta kuin ajaa rataa ympäri parhaalla tavallani ja onnistuin paikkapaikoin.
Ja HUOM, minulla oli sitten niin sallittu auto kuin vaan voi olla ja oli jopa ylimääräistä painoa jota liikutin ympäri rataa turhaan.
Seuraavaa kisaa odotellen jo  :p

Kun on tarpeksi syvälle suohon itsensä reuhtonut, ei sieltä enää huutamalla pääse irti...
Tiim Lahti

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #324 : 05.10.10 - klo: 23.01 »
Siis voiko joku minulle nyt kertoa miksi tämä MR LAHTI kohtelee minua näin  :huh:
Tiedän että olen ollut tyhmä kuin olen tullut ajelemaan teidän hiekkalaatikolle mutta kaipa minulla on siihen oikeus kuten muillakin.
Näyttää siltä että heti kuin ei pärjätä niin aletaan mollaamaan.
Sen olen kyllä tehnyt väärin että kysyin saanko ajaa minun todella rumalla camaro korilla ja vastaus oli että ei saa koska en kuulu näihin aloittelijoiden ryhmään joten ei muuta kuin virallinen kori kiinni vaan.
No kysyin myös tuosta koneesta että mikä on sen sääntö koskien ennakon säätöä, sitä en ole vielläkään nähnyt että siihen oltaisi vastattu.
No kaipa se on sitten tämä minun PÄRSTÄ joka ei mielytä eräitä  :sad:
Mutta kuten sanoin, suosta nousen ja jatkan ajaa TSS luokassa koska emme saanneet ajaa VTR luokkaa Riihimäellä.
VTR kuskeja oli muistaakseni peräti 8kpl ajamassa kisan pois joka ei vissiin nyt ihan huono määrä ollut.
Jos nyt TIIM LAHTI BULVANI ei missään nimessä halua minua seuraaviin kisoihin kuten nyt tällä hetkellä näyttää niin hyvä on, jätän ilmoittamatta itseäni kisaan mukaan sitten.
Näin on kaikille parasta sitten jotta tälläistä uuberbashkaa fittuilua ei enää synny näin hienosta lajista/luokasta kuten olemme huomanneet.
Taisi olla BULVAANI joka huusi minulle kesken erän kuin eräs nuori kuski tuuppas minut letkuun ja kaveri ei siitä saannut mitään eikä myöskään pysähtänyt antamaan tietä vaan joku huusi yläkerrasta että miksi ajoin sinne  :undecided:
Seuraavaan kisaan sitten ellei toisin määrätä sitten.
Ja Mika, ei tässä luokassa pipo kiristä  :lol:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Pepess

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #325 : 05.10.10 - klo: 23.04 »
.
« Viimeksi muokattu: 31.10.21 - klo: 20.19 kirjoittanut Pepess »

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #326 : 06.10.10 - klo: 01.17 »
Mitenkäs tulevana kautena, jos tulee näitä ns. nollaennakkoluokkia ajetaan niin saako vielä ajaa säätimellä mihin ei saa ohjelmoitua nollaennakko softaa? Jos saa ajaa vanhemmilla säätimillä pienimmällä profiililla niin miten se todennetaan ja mistä tietää paljon ko profiili oikeasti antaa ennakkoa?
Sehän se suurin ongelma juuri onkin.

Pohjana on varmasti fiksua käyttää ROARin listausta aiheesta. Ja aika hyvin tuolta listalta säätimiä jo löytyykin.

Poissa Bobby

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #327 : 06.10.10 - klo: 09.35 »

Minun ote kisat kuin kisat on aina se sama nykyään, ei paljoo kiristä mutta jos minä esitän hienoa ajokulttuuria enkä ajele muitten päälle niin minäkin haluan että niin myös tehdään minulle.
Ajokulttuuri oli aika sikamaista finaaleissa mitä tuli todettua ja mitä näin.

Joo tuossa jerzin viestissä on myös syy miksei meillä ajeta stanuluokkaa. Näyttää olevan tässä luokassa myös sääntöjen suhteen väljempää.....Siispä ollaan jarruna porossa.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #328 : 06.10.10 - klo: 10.03 »
Mitenkäs tulevana kautena, jos tulee näitä ns. nollaennakkoluokkia ajetaan niin saako vielä ajaa säätimellä mihin ei saa ohjelmoitua nollaennakko softaa? Jos saa ajaa vanhemmilla säätimillä pienimmällä profiililla niin miten se todennetaan ja mistä tietää paljon ko profiili oikeasti antaa ennakkoa?
Sehän se suurin ongelma juuri onkin.

Pohjana on varmasti fiksua käyttää ROARin listausta aiheesta. Ja aika hyvin tuolta listalta säätimiä jo löytyykin.

Kerhokisoissa voi mennä luottamuspohjalta, mutta FTT-tasolla katsastuksen tulisi pystyä nopeasti ja luotettavasti toteamaan sääntöjen noudattaminen. Katsastus ei ehdi lähteä seikkailemaan noparien valikoihin, vaan vaadittavan asetuksen tulee olla esim. ROAR-listan mukaisella tavalla todennettavissa. Kilpailija voi ilmoittautumisen yhteydessä kertoa millä säätimellä tulee ajamaan. Näin katsastuskin saa mahdollisuuden valmistautua ennakkoon noparien tarkistamiseen.
Kannatan valmiin olemassaolevan listan käyttöönottoa sen sijaan, että täällä alkaa juupas/eipäs vääntö siitä mikä säädin pitäisi/ei pitäisi ottaa mukaan hyväksyttyjen listalle.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Bulvaani

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vakioluokkaan tiukempi kone- tai säädinrajoitus?
« Vastaus #329 : 06.10.10 - klo: 20.01 »
Taisi olla BULVAANI joka huusi minulle kesken erän kuin eräs nuori kuski tuuppas minut letkuun ja kaveri ei siitä saannut mitään eikä myöskään pysähtänyt antamaan tietä vaan joku huusi yläkerrasta että miksi ajoin sinne  :undecided:

Oikaistaan nyt nämä räikeimmät fantasiaosaston tarinat: huutaja ei ollut kukaan TiimLahden väestä - ei isä tai kuski, me olimme kaikki joko sinun kanssa yhtä aikaa ajajakorokkeella tai aivan sen vieressä portailla. Ja meillä päin ei ole tapana huudella korokkeelta kenellekään. Kommentti yleisön joukosta oli kyllä ansiokas, mutta menköön kunnia sille kelle se kuuluu.

Lopetan OT:n osaltani tähän.
Tiim Lahti