Kirjoittaja Aihe: Suomalaiset Roope Ankkoja??  (Luettu 2390 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa aneboy

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Suomalaiset Roope Ankkoja??
« : 11.02.04 - klo: 20.23 »
Olen tässä miettinyt, että onko kaikki suomalaiset  PIHEJÄ

Olen huomannut osalla lähipiirin ystävistäni piirteitä esimerkiksi, kun olet myymässä rc-autoa myyntipalstalla, niin pyydätkö autosta sen verran rahaa kun TARVITSET vai otatko hinnan auton kunnosta?

Pyytäisin että kaikki tutkisi omia myymisiä ja hintoja ja autojen kuntoa!! (en tarkoita että kaikki täällä olisi pihejä)

 Mielipiteitä saa kirjoittaa tähän palstalle, mutta ketään yksityista henkilöä ei saa "syyttää"!!

"Mieti onko raha yhtä tärkeä kuin tunteet" - Uusi suomalainen sananparsi
Joka päivä ja jokaikinen yö.

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Jes
« Vastaus #1 : 11.02.04 - klo: 21.04 »
Hmm.. Odotan innolla sitä päivää, kun eräs nimeltä mainitsematon keskustelija (nimiähän ei siis saanut mainita) tekee ensimmäisen oman myynti-topiccinsa. Hinta tulee ilmeisesti olemaan asevelihinta, vehkeen todelliseen arvoon katsomatta.

EDIT: Poistettu suora viittaus tiettyyn nimimerkkiin, kuten aneboy oli kohteliaasti ohjeistuksessaan pyytänyt.
Lahti Rock City

Poissa hannu_s

  • Veteraani
    • Profiili
Suomalaiset Roope Ankkoja??
« Vastaus #2 : 11.02.04 - klo: 21.09 »
Tulleehan tuota tuhlattua.... Tosin ei RC vaan oikeaan autoon... :mrgreen:
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Suomalaiset Roope Ankkoja??
« Vastaus #3 : 11.02.04 - klo: 21.10 »
Mitäs autoo hannu_s tuunaa ? Kuvia ?
Taas kehissä.. ;)

Poissa hannu_s

  • Veteraani
    • Profiili
Suomalaiset Roope Ankkoja??
« Vastaus #4 : 11.02.04 - klo: 21.50 »
Subaru Legacy. Eipä tuota ulkoapäin olla tuunattu vaan lähinnä tekniikkaan jne...

Tosin 17" vanteet on nyt hankinnassa ja kesällä vaihdan turbomalliin ja sitten alkaa se rakentelu...

Tuossa nyt muutama kuva... Ja imprezakin näyttää olevan läsnä  :mrgreen:

http://www.villagephotos.com/pubbrowse.asp?selected=636794
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Suomalaiset Roope Ankkoja??
« Vastaus #5 : 11.02.04 - klo: 22.35 »
1:1 autojen tuunaukset jatkuu sitten privassa, eikä asiaa kommentoida tämän viestin jälkeen.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Suomalaiset Roope Ankkoja??
« Vastaus #6 : 11.02.04 - klo: 23.18 »
Joo tähän voisi sanoa että haluaako jotkut tosiaankin myydä vai vain koittaa "kepillä jäätä" jos sattus vaikka joku hullu löytymään (Maksaja).
Viitaten esim huuto.net hintoihin (hintavaraus esim älyttömän korkealla) monasti missä sama "tavara" on jatkuvasti myynnissä vaikka ostajia olisi ollut paljonkin.
No hulluhan se ei ole joka pyytää vaan se joka maksaa, mutta voisi sitä hintaa "tarkistaa" ainakin seuraavalle "kierrokselle"!
Itselläni on ollut periaatteena että käytetysta tavarasta noin puolet uuden hinnasta on kohtuullinen pyyntisumma, mikäli ei nyt aivan uutta olla myymässä (Esim pari minuuttia kokeiltua).
Paljon näkee juuri "tavaraa" myynnissä sillä periaattella että maksoinhan siitä viisivuotta sitten "niin paljon" ja ei ole huomioitu lainkaan että hinnat ovat "ehkä" siitä paäivästä alentuneet.
Juuri hiljan katselin kun "eräskin" yritti myydä Futaban kuusikanavaisia KÄYTETTYJÄ radioita yli nykyisen tarjoushinnan, että silleen....
No jokainen taaplaa tyylillään. :D
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Suomalaiset Roope Ankkoja??
« Vastaus #7 : 12.02.04 - klo: 14.13 »
Esim. käytetyn auton hinnan asettaminen on lievästi sanoen vaikea tehtävä. On niin paljon huomioon otettavia seikkoja:

- Auton hankinta hinta uutena
- Varaosien saatavuus
- Onko uusin ja paras malli
- Mikä on todellinen kunto
- Varaosien määrä ja laatu
- Mukana tulevat varusteet
- Markkina tilanne
- Status arvo (Tämä on se tärkein seikka)

Otetaan esimerkki. Myin juuri 100 Eurolla Losin Street Weponin parhaan mallin, joka oli mielestäni erittäin hyvä kuntoinen. Mukana meni ERITTÄIN runsaasti varaosia (mm. melkein kokonainen toinen auto) ja PALJON renkaita. Saman ikäisestä jo hieman raihnaisesta Asson TC3:sta ilman mitään kylkiäisiä saa helpostikin saman hinnan, jos ei jopa enemmänkin. Suorituskyvyssä yms. seikoissa ei pitäisi olla juurikaan eroa. Yritä siinä sitten asetella hintoja kohdalleen.

Latureiden, ohjainten yms. osien myynti/osto on puolestaan huomattavasti helpompaa, koska ne karrikoidusti joko toimivat tai sitten ne ei toimi.

Poissa topemu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Suomalaiset Roope Ankkoja??
« Vastaus #8 : 12.02.04 - klo: 15.31 »
Lainaus käyttäjältä: "l150040"

Otetaan esimerkki. Myin juuri 100 Eurolla Losin Street Weponin parhaan mallin, joka oli mielestäni erittäin hyvä kuntoinen. Mukana meni ERITTÄIN runsaasti varaosia (mm. melkein kokonainen toinen auto) ja PALJON renkaita. Saman ikäisestä jo hieman raihnaisesta Asson TC3:sta ilman mitään kylkiäisiä saa helpostikin saman hinnan, jos ei jopa enemmänkin. Suorituskyvyssä yms. seikoissa ei pitäisi olla juurikaan eroa. Yritä siinä sitten asetella hintoja kohdalleen.

Latureiden, ohjainten yms. osien myynti/osto on puolestaan huomattavasti helpompaa, koska ne karrikoidusti joko toimivat tai sitten ne ei toimi.


Ari-Pekan auton ostajana täytyy myöntää, että tavaraa oli kyllä paljon. Olin kyllä valmis maksamaan enemmänkin, mutta huudot nyt meni noin. Raha tilanne kun oli aikaisemmin vähän tiukanlainen kun vaimo innostui ostamaan toiselle, silloin tulevalle vauvalle kaiken näköistä krääsää. Nyt kun alkaa toisen kanssa vaupparalli, niin täytyy harkita tarkemmin mitä RC-tavaroita ostaa.

Itsekin olen hiukan ihmetellyt noita Asson hintoja. Ei sinänsä, että autossa mitään vikaa ole, mutta käytettyjen hinnat ovat kyllä melko huipussaan. Kun taas noilla Loseilla ei tunnu olevan oikein vetoa. Myönnettäköön, että Losien varaosien saanti on hiukan huonompaa kuin Asson, mutta ainakin tähän asti olen aina saanut mitä tarvitsen. Nyt kun HobbyLinna saa tilattua Saksasta Losin osia niin mulle asia toimii tarpeeksi hyvin, itse kun käyn töissä Turussa niin voin samalla poiketa HL:ään.

Mitä tulee noihin hintoihin niin olen muutaman kerran ostanut vajaa kuntoisen auton. Sitten kun olen lähtenyt hakemaan tarvittavia varaosia, niin niiden yhteishinnalla olisi ostanut jo kokonaan uuden vastaavan. Siksi en halua maksaa paljoakaan vanhasta varsinkin jos ostan näkemättä / kokeilematta.
>--> Chaos is order understood only a few <--<

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Suomalaiset Roope Ankkoja??
« Vastaus #9 : 13.02.04 - klo: 08.03 »
Lainaus käyttäjältä: "topemu"

Myönnettäköön, että Losien varaosien saanti on hiukan huonompaa kuin Asson, mutta ainakin tähän asti olen aina saanut mitä tarvitsen. Nyt kun HobbyLinna saa tilattua Saksasta Losin osia niin mulle asia toimii tarpeeksi hyvin, itse kun käyn töissä Turussa niin voin samalla poiketa HL:ään.


Dantomilta löytyy vielä vanhempiin Loseihin melkoisen kattavasti varaosia. Jos on tarvetta, niin kannattaa ainakin kysyä iltaisin numerosta 0400704207. Ja eikös JR-hobbykin alkanut edustaa Losia, joten sieltä kannattaa luultavasti kysyä kanssa.

Poissa aneboy

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Suomalaiset Roope Ankkoja??
« Vastaus #10 : 14.02.04 - klo: 13.51 »
käytetysta tavarasta noin puolet uuden hinnasta on kohtuullinen pyyntisumma


joo minun mielestäni autosta ensin puolet uuden hinnasta ja sitten mitä tulee mukaan ja sitten sen kunto ( eli nostatko vai lasketko vielä hintaa tuosta puolesta hinnasta)....
Mutta monia moralisointi kysymyksiä olisi.. pitää kai perustaa uus palsta eri aiheelle
Joka päivä ja jokaikinen yö.

Poissa joksa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
hinnoista
« Vastaus #11 : 14.02.04 - klo: 21.22 »
eikös tuossa ole vähän kartellin makua jos annetaan myyjälle itse ne hinnat että paljonko tavara saa maksaa? tätä on muutama vanhempikin jäsen ja myös ikävuosiltaan vanhempi henkilö ollut kirjoittelemassa.

kyllähän se myyjä päättää että mitä esim auto maksaa. tuohan on suoraan sanottuna p*****stä jos joku rytmi-joonas tulee ja sanoo että nyt on sovittu että käytetty maksaa puolet uuden hinnasta.
Kun paljon tekee niin sattuu ja kun paljon sattuu
niin tottuu. Kohta ei satu enää ollenkaan!

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Re: hinnoista
« Vastaus #12 : 14.02.04 - klo: 22.02 »
Lainaus käyttäjältä: "joksa"
eikös tuossa ole vähän kartellin makua jos annetaan myyjälle itse ne hinnat että paljonko tavara saa maksaa? tätä on muutama vanhempikin jäsen ja myös ikävuosiltaan vanhempi henkilö ollut kirjoittelemassa.


No itse kuulun siihen "vanhempaan ikäluokkaan".
No en ihan tuota tarkoittanut että mitä saa maksaa, vaan sitä mitä MINÄ yleensä pyydän käytetyistä "vermeistäni"!
Sama pätee yleensä jos olen ostamassa jotakin käytettyä tavaraa, niin jos sillä ei ole keräilyarvoa niin olen yleensä valmis maksamaan siitä noin puolet uuden hinnasta (Muistakaa mitä sanoin "lähes uudesta" kuitenkin :D).
Ja jos en sillä saa niin en itke perään.  :roll:
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Mika R

  • Vieras
Re: hinnoista
« Vastaus #13 : 16.02.04 - klo: 22.04 »
Lainaus käyttäjältä: "joksa"
eikös tuossa ole vähän kartellin makua jos annetaan myyjälle itse ne hinnat että paljonko tavara saa maksaa? tätä on muutama vanhempikin jäsen ja myös ikävuosiltaan vanhempi henkilö ollut kirjoittelemassa.

kyllähän se myyjä päättää että mitä esim auto maksaa. tuohan on suoraan sanottuna p*****stä jos joku rytmi-joonas tulee ja sanoo että nyt on sovittu että käytetty maksaa puolet uuden hinnasta.


No jotain suosituksia on annettu kun on kyselty mikä on sopivaa, silloin on yhdessä tuumin päädytty tohon -50% uudesta. Mutta ei se mikään sääntö ole eikä kukaan tietääkseni moista vahtinut taikka huomautellut eikä minusta pidäkään. Ja sellaista on edes turha jatkossa yrittäkään. Myyjä päättäköön hinnan ja siitä on turha rutista tai sitä kommentoida, jos se on "väärin" asetettu niin tuskin kauppojakaan tulee. Tinkimiset on tietty eria asia ja ne kuuluvat asiaan. Kaiken kaikkiaan nämä hinta-asiat ovat vaikea juttu ja saavat ihmiset takajaloilleen helposti, joten kannattaako niistä nyt edes hirveesti keskustella. Kaikkihan sen tietää että RC kaupat on täynnä ylihinnoteltua kamaa ja suurin osa pelkkää rahastusta ja hölmöjen höynäyttämistä. Sieltä pitää osata valita oikeat eikä varmaankaan kokeneempien apu tässä suhteessa liene haitaksi.  Sen sijaan käytettynä on mahdollista saada tavaraa hyvinkin asialliseen hintaan myös tämän forumin kautta. Have fun!
-Mika