Kirjoittaja Aihe: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1  (Luettu 139921 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa T.S.A.

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #60 : 13.11.09 - klo: 23.02 »
Autostahan on saatavissa myös Phil Booth Signature Versio. Onko ko. versiossa jotain "suurta ihmeellistä", vai mikäs on homman juju? :huh:

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #61 : 13.11.09 - klo: 23.06 »
Autostahan on saatavissa myös Phil Booth Signature Versio. Onko ko. versiossa jotain "suurta ihmeellistä", vai mikäs on homman juju? :huh:

Jostain luin että hän on ainakin kasannut sen auton.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #62 : 14.11.09 - klo: 16.08 »
Phil Booth -versio on Carbon-malli, joka on tosiaan valmiiksi kasattu ja laitettu kisasäätöihin.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #63 : 18.11.09 - klo: 09.28 »
Viime kisoissa tuli taas painittua auton kanssa. Auto tuntui olevan liian "herkkä" ja ajo sitä kautta melko epävarmaa. Auto tuntui kippaavan herkästi ja hyppyjen ländit oli 1 X 2 -arpapeliä - mihin suuntaan auto lähti jos ja kun renkaat olivat maata kohti.

Alkuun tuli laitettua lisää öljyä takaiskareihin, siis vaihdettiin uutta 30 wt (schumi). Käytös parani, mutta vain hiukan. Hetken pohdittua päätin vaihtaa jouset löysempiin ja tämä paranti autoa todella paljon, erityisesti hyppyjen ländit rauhoittuivat huomattavasti ja autoon alkoi taas luottamaan. Samalla vaihdoin myös renkaat mini pinnistä mini spikeen joiden käytös on myös tasaisempaa. Pitoa saattaa olla karvan verran vähemmän, mutta käytös selkeästi rauhallisempaa.

Eli tässä nykyiset säädöt

ETUPÄÄ
jouset: keltaiset
öljyt: 35 wt (ae)
männät: vakio 3 reikää
iskarin asento: ylhäällä keskellä, alhaalla ulkona
vakaaja: paksu
diffi: alhaalla
caster: 7.5 asteen yoket
camberlinkki ilman prikkoja
accermanlinkki: 8 mm (pallokuppien välissä)
raideleveys: 1 mm prikat
renkaat: mini spike

TAKAPÄÄ
Jouset: keltaiset
öljyt: 30 wt (schumi)
männät: vakio 2 reikää
iskarin asento: ylhäällä sisällä, alhaalla sisällä ja alapäähän vaihdettu pidempi pallokuppi ulosjouston lisäämiseksi
vakaaja: ei
diffi: alhaalla
camberlinkki: sisäpää S1 vakioasetus, ulkopää keskellä
auraus: vakiosäädössään ~3 astetta!
anti-squat: ei prikkoja = 0 astetta. (tukivarresta joutuu ottamaan siivun pois, ettei hankaa)
akseliväli: pitkä
renkaat: mini spike
Old fart

Poissa RikuRassi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #64 : 26.11.09 - klo: 09.34 »
Nokian kisan setuppia: (meni se ainakin yhden läpin lujaa..)  :grin:


ETUPÄÄ
jouset: valkoiset
öljyt: 35 wt (UR)
männät: vakio 3 reikää, porattu 1,3mm
iskarin asento: ylhäällä keskellä, alhaalla ulkona, pitkä kuppi, tutti leikattu auki
vakaaja: ei
diffi: ylhäällä
diffin kireys: 45 astetta auki
caster: 7,5 astetta alumiiniyoke
Kickup: 7,5 astetta
camberlinkin ulkopää ilman prikkoja, sisempi reikä, sisällä 1mm prikka
accermanlinkki: 8 mm (pallokuppien välissä)
auraus: 2mm, siis aurauksella
raideleveys: 2 mm prikat
renkaat: mini pin, ennen kisapäivää ajettu sisään 6*5min

TAKAPÄÄ
Jouset: keltaiset
öljyt: 30 wt (UR)
männät: vakio 2 reikää
iskarin asento: ylhäällä sisällä, alhaalla sisällä ja alapäähän vaihdettu pidempi pallokuppi ulosjouston lisäämiseksi, tutti leikattu auki
vakaaja: ei
diffi: alhaalla
diffin kireys: 90 astetta auki
camberlinkki: sisäpää 43mm leveällä, ulkopää keskimmäinen reikä
auraus: edessä 0,5mm, takana 2,5mm, eli 2mm eroa -> 2,6 astetta
anti-squat: edessä puoli, takana 1mm -> 0,65 astetta
akseliväli: lyhyt, siis se akselivälimodi kiinni, jossa tukivarret takana käännetään
renkaat: mini pin, ennen kisapäivää ajettu sisään 6*5min

Asson spurrimodi, välitys 18/78
One-way pulley

Auto näin tosi pehmeä, mutta ei kaadu läheskään niin herkästi kuin vakaajien kanssa. Renkaista ei tällä modilla tarvi leikata kuin edestä ulkoa yksi rivi. Sisäriviä ei edestä kannata leikata, sillä sisärivi pitää autoa tiessä ja matalana mutkissa pidempään kuin ilman sitä.
Tällä setillä autoa voi viedä tasaisella vedolla hämmästyttävän kovaa mutkat läpi. Jousia kannattaa hiukan oman ajotyylin mukaan ehkä jäykistää, itse ajelen mummoilemalla. Eli jos räväkämpi tyyli ja haluat auton reagoivan nopeammin niin jäykempää vaan..
Tuo takapään lyhennys toimi ainakin Nokian radalla todella hyvin, auto ottaa hyvin pidon kun lähtee melkein keulimalla ulos mutkista. Eli paino siirtyy hyvin voimakkaasti tällaisella autolla.
Rengashomma vieläkin mietityttää, melkolailla kuluneilla renkailla pääsee meidän astrolla todella lujaa liukkaista puhumattakaan, ja autoa hyvin vaikea kaataa vaikka kääntää "liiankin" aikaisin ja rajusti mutkaan.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #65 : 03.12.09 - klo: 12.47 »
Hmm, milloinkohan näitä saadaan..?

Bigbore iskarit:



Ja vielä uudet tukivarret:


Lainausta:

Schumacher Racing have some interesting new development parts on their 4WD cars - sadly the new 2WD was swiftly taken away after some secret testing at the nearby RHR race track facility and won't be run this weekend. We were told by a little birdie that it's as unique as the CAT SX was when it was released.
The big bore dampers are the 'biggest thing' on the cars - and only the top team drivers had the chance to run them this weekend, with only three sets in existence it was a bit of an exclusive club. The dampers are large - possibly not as monstrously humongous as the Yokomo big bores, but maybe that's not a bad thing.
All the springs for the new dampers are black - but helpfully have the weights etched into the top shoulder. The springs are tapered toward the bottom to clear the suspension arms.
The team also have some new suspension arms to test out - and our man Graham 'blitzboy' Smith was one of the few drivers with them, and is sure to give them a thorough strength testing! 
Old fart

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #66 : 03.12.09 - klo: 17.44 »
No nytkö se sit alkaa...

Jo mä vähän ihmettelinkin että miks säkäreissä ei oo ruvettu tekemään bigboreja.
Polttiksissa kun on jo parin vuoden verran kasvatettu iskaria vaan isommaks ja isommaks.

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #67 : 03.12.09 - klo: 20.06 »
Coming soon... =)

Poissa redman

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #68 : 03.12.09 - klo: 22.17 »
Lainausta:

sadly the new 2WD was swiftly taken away after some secret testing at the nearby RHR race track facility and won't be run this weekend. We were told by a little birdie that it's as unique as the CAT SX was when it was released.

uu.. tää on mielenkiintoinen uutinen..
Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

Poissa RikuRassi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #69 : 04.12.09 - klo: 01.12 »
Jep, 2wd-testivideo oli kuulemma hetken Youtubessa ennen kuin kiireesti pois.. aika hyvä mainoskikka kun kaikki nyt haluaisi sen nähdä kuitenkin. Se oli siis ulkoratatestivideo. Ooplen foorumilla "tietoa" että lay-down etuiskarit.. ja mahdollisesti maaliskuussa julkaistaisiin. Kunhan ei vaan 1.4. olisi.  :wink:
« Viimeksi muokattu: 04.12.09 - klo: 01.27 kirjoittanut RikuRassi »

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #70 : 04.12.09 - klo: 07.52 »
Jep, 2wd-testivideo oli kuulemma hetken Youtubessa ennen kuin kiireesti pois.. aika hyvä mainoskikka kun kaikki nyt haluaisi sen nähdä kuitenkin. Se oli siis ulkoratatestivideo. Ooplen foorumilla "tietoa" että lay-down etuiskarit.. ja mahdollisesti maaliskuussa julkaistaisiin. Kunhan ei vaan 1.4. olisi.  :wink:

...ja keskimoottori  :shocked:

Tulisipa taas yksi auto lisää nakertamaan bee nelkun valtaistuinta, ei olisi paha ollenkaan.
Old fart

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #71 : 04.12.09 - klo: 07.58 »
Ooplen foorumilla "tietoa" että lay-down etuiskarit..

Voi kun haikeana muistelee FireBladea, ensimmäinen varsinainen "kisa-auto" itselläni. Se malli oli kyllä hyvin syvältä.  :lol: Siinä oli moottoria viety normaalia taemmas, hyvä ettei ollut peräkärryyn sijoitettu...  :lol: Active casterit ja kaikki...  :mrgreen:

Mielenkiinnolla oottaa kyllä uutta luomusta.  :tongue:
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa the_man

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #72 : 06.12.09 - klo: 14.03 »
Jos tossa on se konstruktio mitä etupäässä käytetään, niin täällä ainakin harkitaan assoa entistä vakavammin...  :grin:

http://www.tamiyaclub.com/pictureframe.asp?t=n&id=img10980_19102007004612_6.jpg

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #73 : 07.12.09 - klo: 13.17 »
Taitaa kyse olla enemmänkin tämän näköisestä keulasta: http://www.fullthrottle.org.uk/images/schumacher_fireblade_evo.jpg
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #74 : 07.12.09 - klo: 21.01 »
Lainausta:

sadly the new 2WD was swiftly taken away after some secret testing at the nearby RHR race track facility and won't be run this weekend. We were told by a little birdie that it's as unique as the CAT SX was when it was released.

uu.. tää on mielenkiintoinen uutinen..
Tom Cockerill signs for Schumacher

Schumacher have announced the signing of top UK Off Road driver Tom Cockerill to the team. Having previously driven for X-Factory...

Tätä kun lukee rivien välistä niin voisi jo pitää 100-varmana, että schumilta tulee 2WD lähiaikoina, ainakin ensi kesäksi  :wink:
Old fart

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #75 : 12.12.09 - klo: 09.36 »
tuli si kans tommonen hankittua fiksun oloinen auto ja helppo kasattava ohjeet erittäin selkeät ja loogiset. osat vaikuttaa erittäin laadukkailta. iskarit korin maalaus ja sähköjen asennus vielä vaiheessa ensviikolla tyypit.
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #76 : 17.12.09 - klo: 13.18 »
CATti tännekin matkalla, jos vaikka tulis liikkuvaksi mollaksi johonkin kisaan... :)
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #77 : 27.12.09 - klo: 17.24 »
Noniin, tulihan (taas) yksi kori pilattua



Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #78 : 27.12.09 - klo: 17.28 »
Tuo on niin makean näköinen auto. Kunhan kesä tulee niin voipi olla että tulee tuollainen laitettua. Nelivetokrossi kuitenkin hakusessa kesäksi ja ainakin kuvien,kommenttien ja videoiden perusteella Catti vakuuttaa minut.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #79 : 30.12.09 - klo: 21.08 »
En saanut yhteyttä tuen valmistajaan jostain syystä ja menin sitten itse tekemään vastaavanlaisen... :)

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #80 : 14.01.10 - klo: 01.58 »
Pääsin viikonloppune hypistelemään kattia ihan livenä ja jokin outo omistamisenhalu syntyi.

Pari kysymystä kuitenkin heräsi:

Miten hyvin tuo on suojattu lialta, eli voiko tuolla ajaa kesällä esim hiekkamontulla vai onko hihnat heti kivien vuoksi poikki?

Piekseekö kivet akun nurkan rikki, se kun pilkistää pohja-ammeen nurkasta läpi?

Mitä eroa on tuolla Medasecistä löytyvällä carbon- ja ei carbon-versiolla?
Käsittääkseni rungon materiaali, mutta onko muuta?

Tuo ei sinällään olisi ongelma, koska jos tuollainen jostain syystä tulee hankittua, touhuan siihen kuitenkin sen erityisesti HC-lipoille tarkoitetun pohjalevyn jossa on kolot niille akun pohjassa oleville pateille.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #81 : 14.01.10 - klo: 07.28 »
Mitä eroa on tuolla Medasecistä löytyvällä carbon- ja ei carbon-versiolla?
Käsittääkseni rungon materiaali, mutta onko muuta?
S1:ssä taitaa olla "normi" vantit, kun Carbonissa ne on titaaniset - ainakin ne on eriväriset.

Muita eroja minä en tiedä, m.e. osanee kertoa muista mahdollisista eroista. Mutta se tuli itse huomattua, että jopa tässä "halpisversiossa" (S1) on keraamiset diffikuulat, harvassa kalliimmassakaan autossa on vakiona!
Old fart

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #82 : 14.01.10 - klo: 10.48 »
Mitä eroa on tuolla Medasecistä löytyvällä carbon- ja ei carbon-versiolla?
Käsittääkseni rungon materiaali, mutta onko muuta?
S1:ssä taitaa olla "normi" vantit, kun Carbonissa ne on titaaniset - ainakin ne on eriväriset.
Muita eroja minä en tiedä, m.e. osanee kertoa muista mahdollisista eroista. Mutta se tuli itse huomattua, että jopa tässä "halpisversiossa" (S1) on keraamiset diffikuulat, harvassa kalliimmassakaan autossa on vakiona!
Diffikotelon kannet on tuossa kalliimmassa mallissa alumiiniä. Tuo halvempi versio on valmiiksi kasattu tosin etu ja takapää kannattaa purkaa ja kasata uusiksi kunnon ruuvilukitteella.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #83 : 14.01.10 - klo: 12.16 »
ei ole diffi kotelon kannet kalliimmassakaan alumiinia ellei ole päivitys osana ostettu ja asennettu jälkeenpäin. itsellä ainakin cat sx carbon eikä siinä ainakaan ole alumiiniset kannet alapuolikkaat on kyllä alumiinia.

 jos tuollainen kiinnostaan niin myydään puolella olis 5 akkua ajettu sx carbon myynnissä
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #84 : 14.01.10 - klo: 19.28 »
Yllätävän iso hintaero on saatu aikaan pelkästään pohjan, dekin ja vanttien materiaalivaihdoksella.  :huh:

Tuo halvempikin luultavasti ehkä menee kokemattomalle ekaksi autoksi ainakin näin alkuun?
Voihan siihen varmaan sitten myöhemmin laittaa lisää rahaa jos tuntuu ettei halpaa osaakkaan ajaa...  :grin:
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #85 : 14.01.10 - klo: 19.37 »
Yllätävän iso hintaero on saatu aikaan pelkästään pohjan, dekin ja vanttien materiaalivaihdoksella.  :huh:

Tuo halvempikin luultavasti ehkä menee kokemattomalle ekaksi autoksi ainakin näin alkuun?
Voihan siihen varmaan sitten myöhemmin laittaa lisää rahaa jos tuntuu ettei halpaa osaakkaan ajaa...  :grin:

Aivan, melko kallista hiilikuitua käyttävät...

Ja tuo menee tuo perusversiokin, semminkin kun diffeissä on valmiina keraamiset kuulat etc eli käyttöön tehty peli. Ensiautoksi mainio, jääpä "muovikipot" kokematta.

Tukivarret melko kovaa kamaa vakiona, eli napsuu melko helpolla kärrynpyörissä mutta Med flexit ovat kestäneet eli kannattaa tilata samantien ja vaihtaa.
« Viimeksi muokattu: 14.01.10 - klo: 20.04 kirjoittanut bluebeetle »
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #86 : 14.01.10 - klo: 19.41 »
Kallistahan se toki titaanikin on mutta omien kokemusten perusteella teräs on käyttäjäystävällisempää.
Ei mene niin herkästi poikki kun taivuttaa takaisin suoraksi.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa the_man

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #87 : 15.01.10 - klo: 10.20 »
Kyllä voi suositella tuota S1-versiota, hinta-/laatusuhde mitä mainioin. Pari kisaa ja muutama reeniehtoo (lahjattomat reenaa) takana ja ainoat hajonneet osat ovat olleet etutukivarsi ja takavantti.

Muutenkin sopiva laiskanmiehen auto kun tulee valmiiksi kasattuna. Vähän kun availee metalli vs metalli ruuveja ja lisäilee lukitetta niin pysyy paremmin nipussa. Koriin väriä, sähköt kiinni ja baanalle...

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #88 : 15.01.10 - klo: 10.33 »
Vähän kun availee metalli vs metalli ruuveja ja lisäilee lukitetta niin pysyy paremmin nipussa.
Joo toi on tärkee homma muuten huomaa että auto leviää käsiin jos ton unohtaa tehä.  :grin:
Hyvä biili varsinki jos vaihtaa viel vähän laadukkaampia ja kovempia ruuveja etupään tukivarsien kiinnitykseen.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #89 : 15.01.10 - klo: 10.36 »
En saanut yhteyttä tuen valmistajaan jostain syystä ja menin sitten itse tekemään vastaavanlaisen... :)
http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=41910.0;attach=9371;image
Tätä tukee muuten saa nykyään Medeseciltä suoraan hyllystä sekä 1mm ja 2mm versioina.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC