Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mahu

Sivuja: [1]
1
Jahas, nyt pienimuotoisia ongelmia Losin kanssa.

Elikkäs olin tuossa pari päivää sitten ajelemassa ja kaasu hirtti kiinni. Oli kaasarin ympärille tehnyt jääkimpaleen ja laskeskelin, että jää esti kaasarin vivuston liikkumisen. No auto sulamaan jne.

Eilen sitten mukamas taas kokeilee auton kulkua ja ei heti, mutta muutaman 2-3min ajelun jälkeen ei vastannut kaasuun. Losissa oli täys jarru päällä kokoajan, kun autoa tutkin. Ikäänkuin failsafe olisi kytkeytynyt päälle.
Kaasua antaessa servo liikahtaa vain vähän oikeaan suuntaan. Junnasi kuitenkin jarrua vasten kokoajan.

Heti, kun autoon laittoi virrat päälle ajoi servo täys jarrun käyttöön.

Tänään tässä sitten ihmetellyt laitetta ja ajattelin, vaikka pystyi renkankaita kääntämään jne. olisi yhteys auton ja ohjaimen väliltä jotenkin poikki ja failsafe kytkeytyisi päälle.
Resetoin ohjaimen ja bindin uudestaan, mutta varsinaista apua ei kuitenkaan ollut.

Enään ei kytke heti jarruja päälle, mutta kaasua ei saa annettua, kun hieman. Servo vaan pysähtyy. Trimmillä tuossa leikin ja sain hieman enemmän vivustolle liikettä, mutta ei taaskaan mitään merkittävää apua.
Servo ei aja kaasua, vaikka on vivusto irti.

Olisiko servo nyt sinnet mennyt?

Ideoita?

Edit: Taitanee olla tuo servo hajalla. Purin sen tuossa ja ei näytä piirilevyn pohjalla normaalilta, tinaukset jne.. Pari pisaraa vettäkin oli päässyt piirilevyn pohjalle asti.
Tilattava uusi ja kyllä se on vaan uskottava, että tarvitsevat hieman lisä suojaa nuo servot.

2
Vähän lisää omia kokemuksia.
Eilen piti käydä autoa ulkoiluttamassa ja muutamat ongelmat joutui heti oppimaan kantapään kautta  :smiley:

Edellisen ajokerran jälkeen olin putsannut lumet pois ja kuivatellut autoa. Jätin sitten oman auton takakonttiin Losin, kun laiskuuttani en jaksanut sisälle kantamaan.
Ensimmäinen ongelma oli se, että vetokäynnistys oli jäätynyt ja ei ottanut kiinni vauhtipyörään. Eli kosteutta oli jäljellä vielä, kun pakkaseen auton jätin.
No tästä päästiin, kun laitoin Losin oman auton sisälle pelkääjän jalkotilaan ja lämmitys täysillä puhaltamaan. Sulihan se siitä ajan kanssa ja päästiin kaverin kanssa ajelemaan.

Seuraavaksi stumppasi auto noin 5-10min ajon jälkeen ja ei millään käyntiin. Kylmä ja pimeä ottivat voiton ja Losi auton paksiin ja kotia suihkuhuoneeseen sulamaan  :sad:

Tänään tuossa tutkin ja löysin syyksi pensatankissa olevan huikean alipaineen. Alipaine oli pysynyt yön yli kiltisti tankissa. Korkin rassauksen jälkeen laakista käyntiin. Alun perin ei luvannutkaan ja kerkesin jo kipinänkin tarkistaa, kun tulppaa epäilin.

Kesällä on varmasti puolet vähemmän ongelmia näiden vehkeiden kanssa.

Kohta taas kokeilemaan mitenkä se laite kulkee  :smiley:

3
Jeps, ei sitten tarvinnu ajella. Kaveri jäi kelkalla kiinni ja pelastusoperaatioon piti lähteä. Sitten koittikin jo pimeys...

Täytyy kyllä ne punaiset jouset tilata, kun on se tehoputki jo kaapissa odottamassa asennusta. käppyrä vielä kiertää koneen takakautta, jolloin paino takapöyrille lisääntyy vielä enemmän.

Öljytkin vois vaihtaa normaaliin öljyyn katsoa miten sitten toimii. Nythän ei kuitenkaan ollut pakkasta, kun se 3 astetta.

Perä tosiaan laahasi aikas matalalla noin vakio asetuksilla. Roiskeläpät piirtivät hankeen jälkeä ja joustovara oli käytännössä olematon.

Mitähän muuta sitä kannattaisi tilata jousin kanssa samaan postimaksuun?

Hyvin on kyllä tubessa huoltovideoita Losiin porukat tehny. Tämmönen suviuuno näissä rc hommissa on saanut paljon apua netin kautta  :azn:

4
No niin ensimmäiset savut otettu Losista.

Taka iskarit valuivat pikkuhiljaa alas ja perä jäi ala-asentoon kokonaan. Lunta kertyi kyllä ympäri autoa siinä ajellessa, mutta tuskin tästä johtui kuitenkaan ko. asia.

Poistelin lunta autotallissa ja kattelin, niin mitään rikkinäistä en omasta mielestä löytänyt. Hieman kun oli auto sulanut alkoi peräkin nousemaan, mutta ei kauhialla vauhdilla ja ei mielestäni noussut normaalille tasolle. Olisiko iskaressa öljy jumähtänyt tai sitten ehkä liian vähän öljyä tai jotain. Ideoita?

Kiristelin jousia iskareissa, mutta vain hieman parani tällä.

Täytyy tuossa varmaan illalla katsoa, jos kerkeisi purkaa iskarit irti ja tarkastella lähemmin.

Mites tuo iskarin öljy. Varmaan löytyy korvaava tuote kaupanhyllyltä jota voisi ostaa esim. 1L purkkina.

Täytyy käydä hieman pöristelemässä uudestaan, kun valoa riittää vielä hetken aikaa.

Muutenhan tuo tuntui etenevän paremmin lumessa, kun olin ajatellut, vaikka vielä ei kunnolla ole konetta tullut kierätettyä.

5
Pakko hieman kommentoida tätä polttoaine keskustelua, vaikka eihän tällä mitään väliä sinäänsä ole  :smiley:

Oikeasti raskas polttoöljy on polttoaine "oikeisiin koneisiin" ja kattiloissakin vain yleensä suurissa voimalaitoksissa käytettevä polttoaine. Nimimerkillä kokemusta on ko. aineesta.

Riippuu hieman koneesta, mutta lähes aina lämmitettävä yli 100 asteen lämpötilaan ennen konetta, että on oikea viskositeetti polttoaineella. Siis lapio tavaraa huoneen lämmössä.

6
No niin tänään Losi tuli kotia. Tässä vähän jo ihmetelly autoa. Akku on latautumassa ja huomennahan sitä pääsee jo koröttelee konetta sisään.

Montako tankillista olette ajelleet vakio akulla?
Jostain 2-3 tankillista lukasin, mutta tarkemmin en muista.

Manuaalissa luki sisäänajoksi noin puoli tankkia (25min). Meinasin kyllä tankillisen ainakin körötellä. Eihän siinä mitään häviä. Paitsi tietenkin sen hetken joutuu pidempään köröttelemään.

7
Tänään tuli putki + muuta rompetta kotiin. Tuossa vähän mallailin silmillä tuota putkea ja taitaa se auton koko sitten livenä yllättää kuitenkin  :azn:

Voiko tuota Samba 4800 putkea muuten pitää mitenkään ääneltään "piha ystävällisenä"?
Lähinnä naapureita ajatellen jne.

Jos lähettifirman sivuihin on luottamista, niin huomenna pitäs Losia tuovan lähetin kolkutella ovella. Voipi olla, että asunnon remppahommat joutuu odottamaan päivän pari, kun polte on kova päästä kokeilemaan miten se kulkee.

8
Tämmöisen paketin tilasin jo eilen:
http://rc-car-online.de/shop/en/products/y1247_01-y1247-01-hobbythek-gpm-dirt-cover-line-for-losi-5ive-t-set.html

Ilmeisesti riittävä suojaamaan moottoria?

Ihmetyttää tuo kannenpulttien määrä. En ole ennen törmännyt kaksi pulttisiin koneisiin. Tosin pienimmät koneet, joista on kokemusta on mopon moottorit. Isommista sitten enemmänkin kokemusta.

Moottorin päivittämistä en ole vielä suunnitellut. Katsotaan nyt alkuun miten vakio koneella kulkee.


9
Terve kaikille.
Uusi kaveri foorumille ja oikeastaan myös rc hommiin. Muutama halpa sähköauto ollut vuosia sitten ja nyt sitten innostuin ja eilen tuli tilattua Losi 5IVE, ohjain ja putki paketti kotia  :azn:

Muutama kysymys on tässä mieleen tullut.
Onko olemassa jotain semmosta varaosaa, joka kannattaisi ostaa jo etukäteen? Ettei mene ajo hommat heti reisille sen takia, kun odottelee postipakettia kotia jne.
Tarkoituksena ei ole heti päivittää kaikkia osia parempiin, vaan sitä mukaan, kun sattuvat pettämään.
Foorumia yrittänyt kahlata läpi, mutta ei ole silmään osunut mitään muuta, kun mahdollinen servon lämpö ongelma.

Lisää kysymyksiä varmaan tulee, kun pääsen Losia ulkoiluttamaan jne.

Sivuja: [1]