Vääntö kisoissa sallitusta latausvirrasta on myös ajan kysymys. Kun 1C sääntö tehtiin, se oli järkevä rajoitus ja akkuvalmistajat suosittelivat 1C latausta myös. Muutaman vuoden päästä voi olla, ettei hyväksyttyjen akkujen listalla enää ole akkua, jota ei saisi valmistajan mukaan ladata 2C virralla. Silloin voi ehdottaa, että 1C muutetaan 2C:ksi. Toisaalta myös akkujen kasvavat kapasiteetit kasvattavat akkujen sallittua latausvirtaa ampeereissa mitattuna. Varmaan on ihan järkevää, että kisojen säännöistä sovittaessa ollaan aika konservatiivisia.
TSS-10 luokan autolla selvisin ihan hyvin kerhokisastamme yhdellä akulla, vaikka latasin 1C virralla (5A). (Minulla oli toinen akku vieressä varalla, mutta en tarvinnut sitä kertaakaan.) Tehokkaammissa luokissa ei ehkä selviä.