Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - ClodZ

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 27
121
Sähköautot / se toinen projekti - 1/32 rc-auto
« : 03.08.05 - klo: 08.19 »
Nostetaanpa aihetta, koska ainakin omaan silmääni projekti vaikuttaa yhdeltä tiukimmista todella pienten autojen saralla - eli onko mitään uutta tapahtunut tällä sektorilla?

122
Sähköautot / Nallelle Uusi Elämä -projekti
« : 03.08.05 - klo: 01.03 »
Saattaa muuten olla että olet oikeasssa, nyt kun katsoin piirustusta. Omistani on puuttuneet nuo ruuvit, enkä ole niitä sitten huollon yhteydessäkään huomannut lisätä. Jopas hävettää.  :D  Eli noilla kiinnittämällä kyllä saa minkä hyvänsä halkaisijaltaan sopivan kannun kiinni, enää jää ratkaistavaksi se takalevyn riittävän tukeva liitäntä, mutta se ei varmastikaan muodosta suurta ongelmaa. Kuriositeettina muuten sellainen, että vaikka taka-akseli onkin rakenteeltaan jäykkä, saa siihen iskunvaimentiminen kiinnityspaikkoja hiukan avaamalla sentin pari sivuttaissuuntaista joustoa ilman että osat irtoilevat. Köyhän miehen nelilinkki.

123
Sähköautot / Nallelle Uusi Elämä -projekti
« : 02.08.05 - klo: 23.31 »
Lainaus käyttäjältä: "hanzu12"
Taas oli väärää tietoa. Perän keskellä kun se halkaistaan on alumiini levy jossa on 2kpl reikiä joista laitetaan ruuvit moottorin kannuun. Pinjonin välystä ei voi säätä.  Takakansi ei pidä moottoria paikoillaan vaan siihen tulee toisen puolen "ripustus" eli se jolla perä kytketään itse runkoon.  Eli periaatteessa moottori kiinnitetään samalla lailla kun muihinkin autoihin.


Uskallanpa olla eri mieltä. Moottori pysyy paikallaan nimeomaan siten, että se etupäästä uppoaa jonkin verran vaihteistokoteloon ja se kiristetään ruuveilla, jotka painavat takalevyä moottorin takaseinästä runkoa vastaan. Kiinnitysruuvit eivät ole siis moottorin kannun kierteissä kiinni. Se on kyllä totta, että toisen puolen ripustus nojaa osaltaan takalevyyn. Pitää vielä tarkistaa omasta asia huomenna, mutta olisin kyllä kokolailla valmis lyömään vetoa sen puolesta, että moottoria pitää aloillaan takalevyn ja rataskotelon välinen puristus, joka saadaan pitkillä ruuveilla aikaan.

124
Sähköautot / Nallelle Uusi Elämä -projekti
« : 02.08.05 - klo: 21.08 »
Lainaus käyttäjältä: "SlidSlide"
Kaveri kysy hyvää mottia ja ilmotin hinta/laadultaan matrixin motin. Itse oon saanu pistettyä kyseisen motin autoon joka käytää rs540 mottia.


Jep jep, ongelma on siinä, että ko. autossa kiinnitys ei tapahdu kuten yleensä, eli ruuveilla vaihteiston läpi ja siitä kannun kierteisiin, vaan kiristämällä moottori takalevyn avulla vaihdelaatikkoa vasten. tämä tarkoittaa sitä, että modernien moottorien takaosa on muotoilultaan erilainen, eikä istu Big Bearin kiinnityksiin. Toki siihen saa virittelemällä kiinni vaikka harjattoman, yhdessä omistanikin oli edellisen omistajan toimesta kuumaliimamöykyllä kiinni jokin outo 11-lankainen moottori ja jälki sen näköistä...

Eipä sillä, kyllä sen moottorin siihen varmastikin tosiaan kiinni saa kun hiukan pähkäilee, kannattaa varmastikni tehdä niin, että säästää alkuperäisen takalevyn ja korvaa sen itsetehdyllä kiinnikkeellä - näin säästyy alkuperäinen osa, jota voi muuten olla hankala löytää.

Ohessa räjäytyskuva, josta näkyy hyvin rakenne.
http://www.tamiyaclub.com/getuserimage.asp?t=n&id=img3836_129200420306_6.jpg

Jos muuten tarvit alkuperäistä manuaalia, mulla on se skannattuna.

125
Sähköautot / Nallelle Uusi Elämä -projekti
« : 02.08.05 - klo: 03.03 »
Hold on...täällä jaetaan väärää tietoa.

Maruin Big Bearissa, samoin kuin jeeppi-malleissa (CJ-7 & Golden Eagle), on moottoripukki, jossa kiinnitys tapahtuu poikkeuksellisesti hyvin pitkillä ruuveilla moottorin taakse liitettävän lisäkappaleen avulla. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että modernit moottorit eivät siihen istu modaamatta, ja sen tekeminen siististi on melkolailla hankalaa. Toinen juttu on se, että auto on hyvin suurella todennäköisyydellä liukulaakeroitu, diffin osalta autossa ei ole edes niitä vaan rattaat istuvat suoraan akselilla - vakiokuntoista tehokkaamalla moottorilla kestoikä on melko heikko. Rattaiden saatavuus on toistaiseksi melko hyvä ja ne ovat halpoja, mutta tuon ikäluokan autoa ei kannata enää ehdoin tahdoin särkeä. Suosittelisinkin kääntymään harrasteliikkeen puoleen ja pyytämään alkuperäistä vastaavan Mabuchin RS540H:n autoon, hintaa lienee kympin verran, ehkä euron pari päälle. Uudella moottorilla autoon saa varmasti puhtia sen verran kuin tarvii, välitykset ovat melko pitkät joten melko hyvin vääntävänä moottorina tuo mabun peruskannu antaa riittävästi vauhtia.

Oikeasti, kun annatte neuvojanne niin koittakaa olla edes jossain määrin varmoja siitä että ne ovat oikein, itseäni ainakin harmittaisi hankkia jokin useamman kympin moottori todetakseni ettei se istu autooni...?

Ohessa linkki kuvaan josta selviää jollain tavoin moottorin kiinnitystapa.
http://www.crystalcomputerservices.co.uk/picturepages/bigbear/withstickers4.jpg

126
Vapaa keskustelu / Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 27.07.05 - klo: 23.41 »
Lainaus käyttäjältä: "Hevimies"
M5 oli ensimmäinen laatuaan. Luksusluokan perheauto täysiverisen urheiluauton suorituskyvyllä siis.


Eikös mersullakin ole noita AMG-malleja ollut jo 70-luvulta saakka tarjolla?

127
Sähköautot / Re: Tamiya pajero XC rungolla tulosa taloon
« : 27.07.05 - klo: 01.03 »
Lainaus käyttäjältä: "Monstertruck76"
Miten korotetaa ja muutetaan 4wd.kokemuksia,kannattiko etes ostaa :D


Takapään joustoja voit kasvattaa muuttamalla iskunvaimentimien alakiinnikkeen paikkaa, vaatii hiukan näpertelyä. Itse tein uudet linkit alumiiniputkesta. Samalla toki voi korottaakin, mutta itse tein aika hillityn muutoksen, koska auton valtteina on realistisuus. Etupää onkin kiperämpi erillisjousituksen kanssa, sopivista paikoista hiomalla ulosjoustoja saadaan lisää vajaan sentin verran, tähän en itse lähtenyt ollenkaan.

Autohan on vakiona 4WD, halutessaan voi tietysti muuttaa etu- tai takavetoiseksi hammasrattaita poistamalla, voimansiirto on hyvin käsillä.

128
Yleinen keskustelu / Kuka korvaisi?
« : 10.07.05 - klo: 17.31 »
Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"
Että jos se ei meinaa korvata niin soitanko poliisit? Että koevaako se sitten? Vai onko se niin että sen ei ole pakko korvata?


Oletko miettinyt koskaan tilannetta sellaisesta näkökulmasta, että osutkin itse jonkun muun taajuusalueelle ja rikot hänen satojen eurojen kaluston...oletko valmis varmasti korvaamaan sen koko arvostaan ilman vastaansanomista? Kiusaus oman osuuden kieltämiseen on varmasti suuri, vallankin jos toinen osapuoli vaikuttaa siltä, että osaa pitää kiinni oikeuksistaan.

129
Ihan näin vierestä seuraajana tuli mieleen kysymys siitä, mahtaako avainkysymys mosterikisaamisen suosion suhteen Suomessa olla se, teettääkö joku autoonsa keraamisen diffin...?

130
Sähköautot / Bilteman akkulaturi?
« : 05.07.05 - klo: 00.03 »
Mulla on Haman prossuohjattu laturi, joka antaa n.700mA virtaa ladattaessa 4xAA ja akut ovat latauksen jälkeen niin kuumat, ettei niitä voi kädessä pitää - mutta hyvin on kestäneet, latauskertoja on takana melkoisesti ja uupumista ei ole havaittavissa (Akut ovat olleet käytössä digikamerassa ja ruuvivääntimessä). Ilmeisesti on niin, että pienten kennojen sisäinen vastus on sen verran suurempi, että lämpöä syntyy ladattaessa reilusti, eikä kuitenkaan ole merkki ylilatauksesta. Ilahduttavasti on hyvien laturien hinnat tippuneet ja kennojen kapasiteetit kasvaneet lyhyellä aikavälillä.

131
Yleinen keskustelu / Monster truck 1:6
« : 28.06.05 - klo: 16.49 »
Itse suuntaisin katseeni puutarhatraktorien/päältäajettavien leikkureiden suuntaan. Skaala on melko laaja ja hinnoissa ei ole nimilisää. Kuviointikin on melko kohdlillaan, noista eturenkaista viitseliäs kaveri veistelisi vaikka Swampperit?

http://www.cpsc.gov/cpscpub/prerel/prhtml04/04103b.jpg

132
Sähköautot / Noparista nousee savu.
« : 27.06.05 - klo: 14.00 »
Lainaus käyttäjältä: "Anzka"
Mut ku ei varmaan löy y ostajaa karahtäneelle noparille  :roll:


Aina löytyy jos hinta on sopiva. Tosin kovin montaa euroa siitä ei varmastikaan saane.

133
Sähköautot / Noparista nousee savu.
« : 27.06.05 - klo: 13.37 »
Lainaus käyttäjältä: "Anzka"
Mut mul on se huoli et en saa sitä auki   :roll:


Lienee viisainta kun myyt noparin jollekin joka on kiinnostunut tuollaisista korjausprojekteista, ja käytät hankkimatta jätettävistä uusista feteistä säästyneet rahat uuden noparin ostamiseen...

134
Kannattaa pitäytyä kaupanteossa sellaisten kanssa, joilla ei ole holhoojia tai muita määrättyjä edunvalvojia. Lapsilta voi ostaa mutta niille ei voi myydä.

135
Yleinen keskustelu / RC-autojen kuvaaminen
« : 22.06.05 - klo: 08.40 »
Laitetaanpa tästä aihe, nimittäin kun on vaikkapa myymässä laitteitaan, niin hyvä kuva herättää varmasti enemmän kiinnostusta tavaraa kohtaan kuin kamerakännykällä räntäsateessa napattu suttu. Ja hyväkuntoisesta autostahan on ilo napsia kuvia, potentiaalinen ostaja näkee missä kunnossa kaupanteon kohde on - hyväkin auto antaa epäilyttävän vaikutelman, jos päällä on kilo kuraa ja taustalla palava autotalli.

Ohessa linkki TC:n galleriaan, jossa on minusta useampiakin todella tyylikkäitä otoksia:

http://www.tamiyaclub.com/showroom.asp?id=5861

Foorumilta löytyy varmaan osaavia kuvaajia neuvomaan kiinnostuneita? Nykyaikaiset digit ovat järjestäin jo niin hyviä, että vallankin lähiotosten onnistuminen riippuu lähes yksinomaan kuvaajasta, megapikseleistä se ei ole kiinni.

136
Minusta ajatus on erinomainen. Se ei tosin poista sitä tosiseikkaa, että keskustelun taso on pääosaltaan täysin luokatonta - eli lähtisin kuitenkin rakentamaan hommaa siltä pohjalta, että ensin koitettaisiin saada yleinen keskustelukulttuuri kuntoon ja sen jälkeen muokattaisiin foorumi palvelemaan sen tarpeita. Näin ei tosin tule käymään, koska Suomessa (eritoten ei-kilpailevien) rc-harrastajien valtaosa kamppailee varhaispuberteettinsa parissa. Ja se on hitonmoinen harmi.

137
Yleinen keskustelu / Ratojen ilkivalta
« : 14.06.05 - klo: 09.00 »
Tuo puomiajatus on minusta aika erinomainen, itse toteuttaisin sen varmastikin aluksi kettingillä ja maahan isketyillä paksuilla harjateräksillä. Jos tuntuu siltä, että kettingit saavat maistaa leikkuria vandaalien toimesta, niin toinen edullinen vaihtoehto on rakentaa koko viritelmä sopivasta lattaraudasta - hintaa tuskin tulee lukkoineenkaan paria kymppiä enempää ja työhön kuluva aika taitaa olla likipitäen sama kuin radan korjaaminen kertaalleen kunnollisen ilkivallan jäljiltä, tosin jälkimmäinen työ vit...harmittaa enemmän. Pystytolppien upotus kannattaa tehdä huolella ja ankkuroida sopivalla mötikällä maahan, jos maaperä on riittävän pehmeää niin romikselta löytyvä auton peltivanne voisi olla hyvä valinta. Onnea projektille joka tapauksessa.

138
Yleinen keskustelu / Marui Palsta.
« : 26.05.05 - klo: 03.08 »
Tuolta löytyy aika kattava otos Maruin autoista
http://www.darrynsretrorc.rtox.com/maruimainpage.htm

Itselläni on kaksi Big Bearia ja Land Cruiser.

139
Sähköautot / VW-RACE-TOUAREG XC
« : 15.05.05 - klo: 23.49 »
Yksi uusi kuva samasta teemasta.


140
Sähköautot / VW-RACE-TOUAREG XC
« : 14.05.05 - klo: 20.50 »
Askartelin tänään pihamaalle ajopaikan lapiolla ja 30 litralla vettä, kivaa oli. Paksu muta vaatii kyllä pirusti voimaa, truck pullerissa on vääntöä kuin pienessä kylässä ja niin vaan meinasi välillä veto loppua. Pirusti muuten motti kuumeni.





Yhdellä ikivanhalla 1700 mahhisella akulla ajelee ehkä reilun puoli tuntia, kun taas metsäpolulla sillä huristelee kivutta liki puolitoista tuntia.

141
Vapaa keskustelu / Miksi näin ?
« : 14.05.05 - klo: 18.45 »
Kaikkein paras tapa siivoamiseen on edelleenkin se, että jätetään jo alun alkaen ne ei-informatiiviset viestit naputtelematta. Olen piipittänyt tästä toki jo tuhat kertaa mutta kerta kiellon päälle. Näitä viestejä on tällä hetkellä varmastikin puolet? (Mutta kun ei mene jakeluun niin ei mene...)

142
Sähköautot / Mini-Z OverLand (Hummer - H2)?
« : 30.04.05 - klo: 22.51 »
Lainaus käyttäjältä: "turtle"
...tai kenties vakio-moottori, johon laita mini-x auton moottorin magneetit (tätä en ole kokeillut).


Tämä on todellä hyvä vaihtoehto, vakioon nähden lisää niin vääntöä kuin vauhtiakin.

143
Sähköautot / VW-RACE-TOUAREG XC
« : 30.04.05 - klo: 12.19 »
Lainaus käyttäjältä: "p.p92"
http://www.fusionhobbies.com/model_info/ta58154.htm
Onko tosta tietoa?


Sama runko kuin tuossa aiemmin ehdottamassasi, kori vain on toinen. Jotain vihjettä rungon soveltuvuudesta trialiin antanee se seikka, että se on ollut pohjana myös Tamiyan Nissan Skylinessa. Varsin hyvä yleisrunko siis, mutta kun kaikkea ei voi saada niin kompromisseja on reilusti.

144
Sähköautot / VW-RACE-TOUAREG XC
« : 29.04.05 - klo: 20.59 »
Lainaus käyttäjältä: "p.p92"
http://www.modellbau-friedel.com/lshop,showdetail,3891,d,1114795487-8639,01.01-01.01-023,023-58161,,32Tshowrub--01.01-01.01-023,.htm
Kai tolla menee samoista paikoista ku tolla vw:llä


Itse asiassa ei. Ongelmana on joustojen niukkuus, eritoten perän osalta koska autossa on myös takana erillisjousitus. Myös perusvälitykset ovat pidemmät, koska auto on tarkoitettu enemmän nopeaan ajoon. Scale 4x4-foorumilla oli taannoin videota tuolle pohjalle rakennetusta trial-pickupista ja joustojen puutteet tulivat valitettavan hyvin ilmi. Hyvä auto mutta hieman eri kategoriaan suunniteltu.

145
Polttisautot / Kyosho PureTen Alpha 2.0
« : 27.04.05 - klo: 09.52 »
Ei oikein toi alkuperäisen tankin varaosa kiinnosta, koska en usko sen olevan juuri alkuperäistä häävimpi. Vastaavalla rahalla voisi saada jonkin muunkin, onko muuten kaikissa tankeissa kiinnitysmekanismi sama?

146
Polttisautot / Kyosho PureTen Alpha 2.0
« : 26.04.05 - klo: 01.59 »
Kertokaapas mikä tankki tuohon passaisi hyvin, mistä sellaisen voi itselleen ostaa ja mihin hintaan? Nykyinen on aika rivon näköinen värjäytyneine paikkauksineen, ilmeisesti jokin muu tankki voisi olla kyoshon omaa kestävämpi?

147
Polttisautot / Kyosho PureTen Alpha 2.0
« : 24.04.05 - klo: 19.11 »
Kumit on liimaamatta ja kuviot sojottaa vielä minne sattuu, vanteet ja renkaat ostin käytettynä aikoja sitten tältä foorumilta, hinnaksi taidettiin sopia 15 euroa tms. - tarkoitus oli laittaa ne sähkökrossiin. Pillin pää on tosiaan poikki, en tiedä kuinka paljon vaikuttaa käyntiin. Pitää napata vielä korin kanssa kuva, näyttää aika veikeältä. Pitäisi ostaa jostain Porschen 911-kori, se voisi olla passeli.

148
Polttisautot / Kyosho PureTen Alpha 2.0
« : 23.04.05 - klo: 10.35 »
Nonni, sain kuvan napattua.


149
Sähköautot / Tamiya palsta
« : 23.04.05 - klo: 08.06 »
Löysin nuo arvioudut pre-order-hinnat ja arviot pakettien sisältömuutoksista.

http://www.tamiyaparts.co.uk/playtime/tamiya-pre-order.htm

150
Sähköautot / Tamiya palsta
« : 23.04.05 - klo: 07.47 »
Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"
# Lunch Box


Jos hinta on japaniassa likimainkaan samaa luokkaa kuin muulla re-tuotannolla, niin eiköhän tuo ole pakkohankinta hyllynkoristeeksi.

" That sound you are hearing is the crashing of Padlatrak tire and Lunchbox shell ePay prices!"

http://www.tamiyaclub.com/xforum/topic.asp?TOPIC_ID=19920

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 27