Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Vesa

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 ... 121
271
ei koske millään tavalla 12trackia tuo sääntö,  tss-10 on vain lisäluokka.

272
Näyttää Oululaiset jättävän FTT-kisat järjestämättä - onko tämä uusi Ranking-systeemi vai joku muu sääntömuutos siihen syynä?

FTT kisat peruttu meidän osaltamme. Sääntöjen tulee olla selvillä hyvissä ajoin ennen kautta, ja nyt niin ei ole. Luokkayhteyshenkilön tahtotila asettaa järjestävät seurat ja kuskit eriarvoiseen asemaan eri kilpailuissa ei sovi ajatusmalliin, joilla kisoja tulee järjestää.

Miten muut kisajärjestäjät - onko uhkana, että sarja kuihtuu kasaan, jos muutkin kisajärjestäjät nostavat kädet pystyyn?

Itse olen PMi:n kanssa samoilla linjoilla - hyvin kiteytetty.

Kilpailijoiden osallistujamäärällä ei ole kisan kovuuden tai tason kanssa mitään tekemistä. Ja toisaalta, kyllä säännöt ja systeemit pitää olla hyvissä ajoin ennen kautta tiedossa ja pysyä koko kauden samoina.

Eipä mitään oleellista lisättävää ketjun avaajan, PMi:n tai Pepessin teksteihin. Täyttä asiaa pisteet siitä, että kerrankin nähdääna asiat myös muiden silmin. Ja pitäydyn kannassa, että säännöt tulee olla selvät ennenkuin kisoihin ruvetaan ilmoittautumaan. Itsekin ilmoittauduin/hain kisoja tasapuolisilla säännöillä aieman speksin mukaiseen sarjaan, joka säännöt hyväksytettiin aikoja sitten. Ajatus varmasti tässäkin uudistuksessa taustalla hyvä, mutta toteutus täysi p*ska. Pelkät puheet ilman tarkkaa speksiä aikeista "parantaa" systeemiä ei riitä perusteeksi sanoa sille kyllä, kun ollaan käytännössä myymässä sikaa tai siikaa säkissä. Ja jos vielä alle vuorokausi ennen kauden avauskisaa rukataan tuota oleellisesti, näkisin, että tässä rikotaan SM-sääntöä, jotka hyväksytty jo monta viikkoa sitten AKK:n taholla. Tai vähintään on ainakin keksitty mauton kikkailu mauttomaan ajankohtaan, johon en meidän kisojen projektipäällikkönä ja viimeisten 5 vuoden ajan 4 kertaa sähkörataluokkien sarjoissa suurimmaksi seuraksi osallistujamäärältään valikoituneen seuran puheenjohjatajana voi suostua - enkä myöskään lajiryhmän rataluokkien vastaavana.  Katotaan, mitä AKK:n isompikenkäset on asiasta mieltä.

273
FTT kisat peruttu meidän osaltamme. Sääntöjen tulee olla selvillä hyvissä ajoin ennen kautta, ja nyt niin ei ole. Luokkayhteyshenkilön tahtotila asettaa järjestävät seurat ja kuskit eriarvoiseen asemaan eri kilpailuissa ei sovi ajatusmalliin, joilla kisoja tulee järjestää.

Kesäkisan osalta anomamme ajankohtaa ja toiveita ei oltu ilmeisesti noteerattu lainkaan tai sitten ei haluttuu uutta rataa mukaan, tai jotain muuta, koska tarjottiin vain kesäkuun puolivälin - heinäkuun puolenvälin ajankohdat, kun toiveemme oli 8.8. tai viikko siitä eteenpäin. Uusi Ospan ratakompleksi ei ole mitenkään vielä valmis siihen varmuudella, vaan vasta elokuun toisesta viikosta eteenpäin on mahdollista kisailla paremmissa puitteissa. Valitettavasti näin, mutta periaatteista ja kuljettajien/järjestäjien oikeusturvasta en aio tinkiä, järki täytyy säilyttää tässäkin touhussa. 

Ei kuitenkaan kannata jättää kisaaa väliin, kaikki mukaan!

274
Oulussa ei ajeta FTT-kisoja 2020 keväällä eikä kesällä, eli sen suhteen ei ole päällekkäisyyksiä. Ajankohta saattaa vielä siirtyä viikolla eteenpäin. Tästä kuitenkin ilmoitetaan lähiaikoina.

275


KILPAILUKUTSU - Finnish Indoor Champs 2020

Oulun seudun Pienoisautoilijat kutsuu kaikkia RO-Touring- ja mattoautoilijoita kilpailemaan Finnish Indoor Champs 2020 kilpailuun Ouluun 21.-22.3.2020. Kilpailu ajetaan perinteisistä kaavioista poiketen kaksipäiväisenä kaikissa luokissa. Kilpailuun luvassa hyvät palkinnot, ei kannata siis jättää väliin. Lisenssi ei pakollinen.


LUOKAT


C-12
GT-12
TSM-10
TSP-10
TSS-10

FORMAATTI
Lauantai 21.3.2020
2-3 x vapaa harjoitus
2 x eräharjoitus (osittainen reseed tarvittaessa)
3-4 x alkuerät

Sunnuntai 22.3.2020
2 x alkuerät
3 x finaalit

KILPAILUN JOHTO
Kilpailun johtaja:  OSPA           
Katsastuspäällikkö:   OSPA                       
Ratamestari:   Vesa Yli  OSPA                             
Kilpailutuomaristo:      ilmoitetaan myöhemmin           
Tuloslaskentapäällikkö: OSPA  Myrcm         
Tiedotuspäällikkö:  Vesa Yli  OSPA 

ILMOITTAUTUMINEN
Sunnuntaihin 8.3.2020 klo 22 mennessä myrcm:n kautta.

Ilmoittautuminen:

https://tinyurl.com/r628rsk

Ilmoittautuneet:

https://tinyurl.com/s5wurxs

Kilpailumaksu
30€/luokka

HUOM! Kilpailupaikalla maksupääte, joka mahdollistaa korttimaksut! Myös käteinen käy, mutta mieluiten korttimaksuna.

Jälki-imoittautumisia otetaan vastaan korotetulla ilmoittautumismaksulla mahdollisuuksien mukaan.

SÄÄNNÖT
Autourheilun Sääntökirja 2020 + FTT 2020 0 12Track Tour -ohjeistot sovellettuna.

Sääntökirjan mukaiset pitoaineet sallittu.


AIKATAULU/ TIME TABLE
Perjantai: Ei vapaata harjoitusta / no practice on friday

Kilpailupäivinä ohjattu harjoitus + ilmoittautuminen noin klo 8.00-11.

Erälistat sekä harjoitus- ja kilpailuaikataulu löytyy rc10.fi foorumilta viimeistään sunnuntai-iltana 15.3.2020.

Heatlists, practice and timetable for the race will be found from rc10.fi latest on Sunday evening on 22.3.2020.

RATA / TRACK
25 x 12 m Neulehuopamatto, Tarkett Tapisom 600
Leveys 2 - 3 m.

VASTUU
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.

KILPAILUPAIKKA / VENUE
Jokirannan koulu
Jaarantie 4
90900 Kiiminki

MUUTA / OTHER
Kilpailupaikalla on buffetti, josta lämmintä ruokaa lounasaikaan,  ja muuta purtavaa aamusta iltaan.

Kilpailupaikalla on varikkopöydät ja –tuolit. Varaa mukaan oma jatkojohto. Rata-alueella käytettävä sisäjalkineita.

Kilpailunjärjestäjä pidättää oikeuden muutoksille formaatissa ja aikataulussa. Muutoksista ilmoitetaan hyvissä ajoin ennen ilmoittautumisen päättymistä. Kisakutsu päivittyyy aika-ajoin, joten täällä aina uusin informaatio.


Lisätietoja antaa: vesa_yli (a )hotmail.com or  + 358 (0) 4o 83324o7


MAJOITUS / ACCOMMODATION

Jäälihalli
08-8166 656, edullinen (30€/hlö/yö)

Pihlajaranta
08-8167205

Jäälinmaja:
050-370 1048

Sokos Hotel Arina
08 312 3111

Hotelli Cumulus Oulu
08 882 7111

Holiday Inn Oulu
08 883 9111

Scandic Oulu
08 543 1000

Tervetuloa!

****************

Kilpailua tukemassa:

276
Homma hallussa, pahoittelut viime hetken ilmosta.

277
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2020
« : 17.10.19 - klo: 18.51 »

Varmaan renkaita saa myös korjata liimaamalla. Etenkin ulkoreunaa pitää korjata melko usein ettei rengas repeä.

Tämähän on aivan luonnollisesti sallittua, aivan kuten kaikissa muissakin luokissa, joissa on ajettu yksityyppirenkailla jo pitkästi toistakymmentä vuotta.

278
Kannattaa käydä tutustumassa seuran toimintaan ja jututtamassa kaiffareita!

https://www.facebook.com/wetteriouluvolvo/videos/748265942284359/

279
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2019
« : 04.10.19 - klo: 12.10 »
Eihän tässä mitään vastuuta olla pakoilemassa. Sanoin vaan, miten asioista päätetään. Samasta asiasta on jappastu niin pitkään, että turha jatkaa asioiden kertausta, koska jotkut eivät varmaan ikinä asennettaan /lähestymistään muuta. Asiaan on saatu sen verran hyvä tuki luokkaa ajavilta, kokeneilta kuskeilta, että yhdistettynä kaikkeen omaan kokemukseen muista luokista, ei ole ainakaan omalla kohdallani minkäänlaista epäselvyyttä, onko yksityyppirengas helpompi vai vaikeampi tapa saada lajia eteenpäin ja vähentää kuluja pitkässä juoksussa huomattavasti. Lähes poikkeuksetta jokaisessa luokassa on tämä sama tehty jo vuosia sitten, eikä varmuudella kukaan haluaisi varmasti palata vanhaan vaikka pakissa olisi kuinka monet kahden euron renkaat, olipa sitten luokka mikä tahansa. 

Lajiryhmä (kyllä, olen mukana) tukee ajatusta yksityyppirenkaasta, kaiken kaikkiaan muutamaa anstaajaa lukuunottamatta pääosin porukka on tyytyväinen, ja laji on askeleen yksinkertaisempaa harrastaa.

280
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2019
« : 04.10.19 - klo: 10.25 »
Koska kaikissa SM-luokissa ja sarjoissa säännöt tulevat aina luokkayhteyshenkilöiden toimesta lajiryhmään hyväksyttäväksi, oletin että myös M8-luokan osalta se olisi ollut tiedossa. Eli toriraati ei sääntöjä laadi siis.

Minun ei tarvitse järkiasioita lobata, eikä krossiluokkien asiat ole minun vastuulla edelleenkään (vaan rataluokat).  Loppuviimein järki voittaa, tässäkin luokassa.

281
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2019
« : 04.10.19 - klo: 09.49 »
Lainaus
Vesa varmaan osaa kertoa muttei ole äijästä paljo näkyny eikä kuulunu kauden aikana eikä sen jälkeen.

Mitä sulle pitäisi kertoa? Eiköhän luokkayhteyshenkilö kerro mitä on päätetty ja miksi, kunhan ehtii. Lajiryhmä nämä päättää (joko hyväksyä, hylätä tai hyväksyä ehdotus muokattuna) luokkayhteyshenkilön esityksen perusteella.

Minkä kauden aikana pitäisi meikäläisestä kuulua ja miksi, tai mitä? Lajiryhmä päättää, ja luokkayhteyshenkilö tiedottaa.

282
Testirenkailla meni helposti 20 akkua ilman ongelmia. 23 erää ajoin sarjalla 5-8min vetoja virillä ilman ongelmaa. Huomionarvoista oli myös se, ettei renkaat vaatineet Volantemaista sisäänajoa montaa akkua, vaan olivat ajettavat heti, joskin nopeutuivat parin kolmen akun jälkeen hieman. Erissä 4-23 renkaalla sai ajettua saman bestläpin ja tuloksen ilman muutoksia. Tuosa nyt vaan esimerkkinä yksi testisetti. Ja testit suoritettu ilman valujätteen poistoa, keltaisella sekä punaisella mightyllä.

Testirenkaista selkeästi paras ajettava, ja aavistuksen nopeampi kuin aiempi Volante FTT -versio. Kulutuskestävyydessä selkeästi parempi kuin Volante FTT, jolla ajettiin viime kaudella viimeksi, ja muihin testirenkaisiin verrattuna (pl. ETS volante) paras kulutuskestävyys.

Radassa oli pitoa testien ajan uuden profiilin aloituspidosta aina kiskopitoon saakka, kulutus pienempää kun pito kasvaa, kun ei sudita. Toki rengaspaine kasvaa sivuvallille myös pidon kasvaessa, vaikka itse kulutus ei kasvaisikaan, mutta aika käsittämätön tulos noilla Tomin renkailla, kuten hänen kanssaan jo juteltiinkin.  :shocked:

283
Kilpailijanumerot kaudelle 2020

C-12

1  Yli Vesa OSPA
2   Vehniäinen Panu   TamUA
3   Ström Petri 
4   Kyykkä Ari-Pekka EPUA
5   Tiainen Tuukka FullspeedRC
6   Hongisto Leo FullspeedRC
7   Häkämies Jukka LohUA
8   Tirronniemi Tommi  OSPA
9   Tenno Olavi  OSPA
10   Munck Sami  TamUA
11   Hovi Jani HyUA
12   Erkkilä Taneli     
13   Valtanen Janne  OSPA
14   Meriläinen Tauno 
15   Sami Salmela Fullspeed RC

GT-12

1   Huhmarsalo Jaakko VUA
2   Heikkala Juha-Matti   OSPA
3   Valtanen Janne  OSPA
4   Luhta Miikka  OSPA
5   Aalto Ville JoeUA
6   Koivisto Ilpo FullSpeedRC
7   Erkkilä Taneli
8   Tirronniemi Tommi  OSPA
9   Anttonen Eemeli    OSPA
10   Anttonen Mika  OSPA
11   Savilaakso Sakari  OSPA
12   Niskanen Tero  OSPA
13   Tenno Olavi  OSPA
14   Kyykkä Ari-Pekka  EPUA
15   Sillanpää Aarre  TamUA
16   Niemelä Petri TamUA
17  Thomas Svartbäck FullSpeedRC
18  Esa Hintsala FullSpeedRC
19  Jyri Mäkelä ÄkpaRC

284
Uusi sisäratakausi tekee tuloaan ja on aika jakaa vähä infoa tulevan kauden osalta.
Teknisiin sääntöihin ei ole tulossa muutoksia C-12 SM -luokan tai GT-12 luokan osalta, eli jatketaan tutuilla linjoilla, joka todettu toimivaksi tekniikan osalta.

Kisojen osalta on vielä neuvottelua ja speksausta käynnissä, lopulliset aikataulut ilmoitellaan ensi viikon kuluessa. Aikataulut alla, osakilpailu 2 vielä vahvistamatta.

•   12TrackTour  I           lauantai 14.12.2019   Äänekoski   
•   12TrackTour  II          lauantai 1.2.2020      Vaasa
•   12TrackTour  III         lauantai 22.2.2020      Oulu         
•   12TrackTour  IV         sunnuntai 23.2.2020    Oulu

285
Kyllä se siirto on ihan juurikin sen takia, että kalustoa ehtii kuskeille ennen ekaa kisaa, nyt kun renkaat menee uusiksi ja moottorikin vaihtuu stanuluokkaan (joka on aina kriittisessä tilassa, kun ykstyyppikalustoa päivitetään).


286
Kyllä varmasti 1/8 mahtuu muttei aivan ideaali ole sen kokoiselle. Rata on kuitenki minimissään 3m eli optimistinen arvio on että jos ei lataa megatehoja laitteisiin niin hyvin mahtuu!

287
Rataprojekti etenee kulisseissa, vaikka suurta ja näkyvää ei olekkaan tapahtunut viime aikoina. Ajolavan kaiteet on tehty pitkiltä sivuilta valmiiksi, portaat on suunnittelussa parhaillaan.

Jotta koko alue saadaan hyötykäyttöön, päätimme lisätä seuran ratarepertuaariin uutena myös crawler-radan, joka tulee kuvien mukaiseen paikkaan, krossiradan oikeaan alanurkkaan. Tuo tila on turffiradalle tarpeetonta ja käyttämättä jäävä tila, joten mikäs siihen parempi, kuin crawleriharrastajien oma rata. Rata valmistuu keväällä uuden luokkavastaavan toimesta, mutta speksaus on menossa ja matskuja saattaa ilmaantua vielä syksyn aikana paikalle👍

Oulun seudun pienoisautoilijat Ry kustantaa radan kulut. Toki toivomus on, että paikalliset crawleriharrastajat saadaan myös seuraamme jäseneksi, vaikka paikalle pääseekin vapaasti ajelemaan aikanaan. 😉💪

Mitäs tykkäät crawleriradan tulosta meidän RC-keskukseen?


288
Aikataulut ja erälistat päivitetty.

289
Maastosarja III 2019         
25.8.2019   sunnuntai      
Erälistat         
         
Erä 1   M2-10      
45   Lahdenperä Juha   Ospa Ry   8067470
   Heikkala Juha-Matti   Ospa Ry   6879906
   Visuri Tuomas   Ospa Ry   
         
Erä 2   M4-10      
25   Yli Vesa   Ospa Ry   6208106
32   Valtanen Janne   Ospa Ry   8350119
34   Tenno Olavi   Ospa Ry   7752557
51   Hiltunen Jouni-Pekka   Fullspeed RC   vuokra
52   Mäenpää Veikka    VUA   2160559
   Haapajärvi Jyri   Ospa Ry   2832971
         
Erä 3   M4-10      
19   Ullakko Kristian   VUA   3921039
27   Mäkinen Jani   VUA   4868516
46   Ekholm Victor   VUA   5043708
17   Rauman Ville    Ospa Ry   2956770
31   Tirroniemi Tommi   Ospa Ry   7556876
20   Luhta Miikka   Ospa Ry   6212125
         
Erä 4   M4-10      
1   Haatanen Joona   ÄkpaRC   7418084
2   Saarinen Konsta   AUK J-äijät   1234556
7   Gabrielsson Jamiel   ÄkpaRC   6931452
4   Luopajärvi Mikko   VUA   3575723
5   Mäki Oskari   VUA   7837674
13   Ullakko Ilmari   VUA   6073070


Maastosarja III 2019                     
25.8.2019   sunnuntai                  
                     
                     
8.00-9.30   Ilmoittautuminen                  
9:40   Tuomariston kokous                  
9:55   Ohjaajakokous                  
                     
      P1   P2   Q1   Q2   Q3   Q4
erä 1   M2-10   8:00   9:00   10:05   11:05   12:25   13:30
erä 2   M4-10   8:10   9:10   10:15   11:15   12:35   13:38
erä 3   M4-10   8:20   9:20   10:25   11:25   12:45   13:46
erä 4   M4-10   8:30   9:30   10:35   11:35   12:55   13:54
                     
                     
Finaalit                     
      I   II   III         
M2-10   A-fin   14:40   15:40   16:40         
M4-10   B-fin   14:50   15:50   16:50         
M4-10   A-fin   15:00   16:00   17:00         
                     
17:25   Palkintojen jako                  

290
Maastosarja III 2019         
24.8.2019   lauantai      
Erälistat         
         
Erä 1   M4-10      
24   Niskanen Tero   Ospa Ry   8278669
25   Yli Vesa   Ospa Ry   6208106
0   Heikkala Juha-Matti   Ospa Ry   6879906
         
Erä 2   M2-10      
26   Rauman Ville    Ospa Ry   2956770
19   Jolkkonen Ari-Pekka   JoeUA   9747135
31   Savilaakso Sakari   Ospa Ry   3519622
21   Valtanen Janne   Ospa Ry   6597387
27   Mäenpää Veikka    VUA   
29   Tenno Olavi   Ospa Ry   3753291
         
Erä 3   M2-10      
16   Luhta Miikka   Ospa Ry   6212125
22   Ullakko Kristian   VUA   9950035
53   Ekholm Victor   VUA   8140734
6   Kuivalainen Eetu   JoeUA   7440327
28   Tirroniemi Tommi   Ospa Ry   6582767
45   Lahdenperä Juha   Ospa Ry   8067470
44   Pottonen Jarno   Fullspeed RC   
         
Erä 4   M2-10      
1   Haatanen Joona   ÄkpaRC   7418084
2   Luopajärvi Mikko   VUA   9240435
4   Saarinen Konsta   AUK J-äijät   8014523
5   Gabrielsson Jamiel   ÄkpaRC   7758911
10   Mäki Oskari   VUA   3909842
18   Mäkinen Jani   VUA   4868516
14   Ullakko Ilmari   VUA   2153697


Maastosarja III 2019                     
24.8.2019   lauantai                  
                     
                     
8.00-9.30   Ilmoittautuminen                  
9:40   Tuomariston kokous                  
9:55   Ohjaajakokous                  
                     
      P1   P2   Q1   Q2   Q3   Q4
erä 1   M4-10   9:00   10:00   11:15   12:20   13:40   14:45
erä 2   M2-10   9:10   10:10   11:25   12:30   13:50   14:55
erä 3   M2-10   9:20   10:20   11:35   12:40   14:00   15:05
erä 4   M2-10   9:30   10:30   11:45   12:50   14:10   15:15
                     
                     
                     
Finaalit                     
      I   II   III         
M4-10   A-fin   15:45   16:50   17:55         
M2-10   C-fin   15:55   17:00   18:05         
M2-10   B-fin   16:05   17:10   18:15         
M2-10   A-fin   16:15   17:20   18:25         
                     
18:50   Palkintojen jako                  

291
Ilmotellaan kun mahdollista, ei ainakaan vielä pariin viikkoon ole asfalttirata käytössä, kun ajolava ei ole valmis.

292
Rata on 3-3.5m leveä joka kohdasta, eli pitäisi mahtua.


293


Oulun seudun pienoisautoilijoiden mattorata



FB: https://www.facebook.com/groups/osparc/
Web: http://osparc.net/

Paikka: Jokirannan koulu, Kiiminki

Aika: Lauantaisin klo 9-21 alkaen 7.9.2019

Rata: Tarkett Tapisom 600 neulahuopamattoa, rata-alue 25m*12m.

Ajanotto: MYLAPS-ajanotto - RC4-ponderit eivät toimi.

Luokat: Kaikki sähköautot sileillä renkailla ovat tervetulleita (1/10 touring, 1/12 mattoautot, Tamiya Minit, Formulat. Drifterit ja kuviorenkaat kielletty!)

Ratamaksut: http://osparc.net/ratamaksut/  Tutustuminen ilmaista!


Lisätietoja harrastuksesta ja mattoradasta: Vesa Yli puh. nolla 4 nolla  833 2407 tai yksityisviestillä (Vesa).

294
Ei vielä lähellekkään valmista mutta valmiimpaa! Hommat jatkuu talkooluilla viikonloppuna.






295
Asfalttiradan profiili on nyt maalattu, seuraavaksi tämän radan työlistalla on aitojen viimeistely, välialueiden maalaaminen punaiseksi, kanttareiden maalaus sekä kumimattokanttareiden asentaminen - niin ja parin pienen kolon paikkaaminen bitumilla. Baana on erittäin tasainen, en näe ongelmaa ajaa vaikka mattoautolla 4-5mm maavaralla.

Ajolavarakennus edistyy hyvää vauhtia, tänään se on maalattu, osa ympärille rakentuvan ajolavan puista on öljytty valmiiksi ja lisää on tulossa. Turffiradan suunnittelu on hyvässä vauhdissa ja etenee varmasti tässä tämän ja ensi viikon mittaan merkittävästi.

Käy seuraamassa meitä Facessa, siellä uusimmat päivitykset.



https://www.facebook.com/OSPARC/

296
Rataprofiili on ensisijaisesti 1/10 silmälläpitäen suunniteltu, mutta tullaan ottamaan myös 1/8 sähkökrossit huomioon, jotta ajaminen on mielekästä.

Täältä pääsee seuraamaan viimeisimpiä päivityksiä, tänään taas homma eteni aimoharppauksin.

https://www.facebook.com/153708078535572/posts/484977228741987/

297
Tässä vielä alustava tilajako, profiilit eivät ole kuin mallina.





Eli meillä on rakentumassa RC-ratakeskus Oulun Kaakkurin Liikuntamaalle tämän kesän aikana. Paikalle tulee 32x35m asfalttirata sekä 40x30m turffirata, molemmat sähköautoille.

Projektin etenemistä voi seurata meidän facebook sivuillamme eli täällä:

https://www.facebook.com/OSPARC/


298
Ekaan viestiin päivitetty ratatilanteet kuvien kera.

299
Nonii, laitetaanpa tännekkin infoa meneillään olevasta rataprojektista Ouluun. Eli meillä on rakentumassa RC-ratakeskus Oulun Kaakkurin Liikuntamaalle tämän kesän aikana. Paikalle tulee 32x35m asfalttirata sekä 40x30m turffirata, molemmat sähköautoille.

Projektin etenemistä voi seurata meidän facebook sivuillamme eli täällä:

https://www.facebook.com/OSPARC/


300
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2019
« : 14.06.19 - klo: 17.22 »
Hyvää keskustelua ehdottomasti! *peukku*

 Sama ongelma vaivaa lähes kaikkia luokkia kaikissa maissa. Oma henkilökohtainen näkemys on, että ongelma on suurelta osin jäsenhankinnassa 5-10 vuoden takaa, jolloin seurat eivät ole tehneet riittävästi duunia, ehkä on ollut hyvä tilanne ja uusia ei ole virrannut lajiin juuri sillon, eikä ole saatu entiseen malliin myöskään houkuteltua junnuja mukaan. Porukka ikääntyy, tulee muita menoja ja aika enemmän kortilla. Myös aktiivisesti kisaavana näen itse tuon kalenterin tekemisen siten, että aikaa pitää olla kausien välillä, jotta homma ei oikeasti vie 1-2 viikonloppua kisojen parissa samassa lajissa läpi vuoden. Siksi talvikaudella kisa per kuukausi on mielestäni maksimitahti marras-maaliskuu -akselilla, ja kesällä taas toukokuu vastaa syksyn syys-lokakuun treeniä ja valmistautumista kesään - ei Oulussa ole päässyt ulkona ajamaan kuin vasta reilun viikon verran savibaanalla. Siinä ainakin yksi syy, miksi tämän keskustelun ulkopuolisissa luokissa ei ole niin paljoa tältä seudulta kuskeja mukana, kun kaudesta puolet on jo tässä vaiheessa kesäkuuta ajettuna.

Ihan mielenkiintoista seurata RCGP suosiota, erittäin hyvää duunia mielestäni, alkukankeutta vielä mukana, muttei sitä voi laskea millään tapaa arvoa laskevaksi tuolle sarjalle, lähinnä vaikuttaa ettei kaikki tiimit ole vielä heränneet tuohon ajatukseen, tai sitte protestoivat, en tunne ns. kasiporukan meininkejä, joten arvailua vaan.

Kun uusia naamoja ei tule mukaan, hommat kasaantuu harvoille ja valituille. Ja sitä kautta kuihtuu entisestään, jollei tule kavereita mukaan ylläpitämään ratoja jne. Ulkomailla mone seurat on kaupallisia, tai radat siis, joten suoraan vaikea verrata suomalaiseen toimintaan, jossa radat voi olla kaupungin mailla, ja joista ei edes voi saada ratamaksuja aikaiseksi ylläpitokustannusten maksuun. Puhumattakaan natsimaista yhdistyslakia, joka käytännössä kateellisten maassa poissulkee palkan maksamisen talkoolaisille, joka viimestään tappaa sen innon pitää yhteisiä puitteita kunnossa edes nimellisellä korvauksella. Tuossa mielessä tämä maa on aivan totaalisen rikki mielestäni, yhdistyksiä kohdellaan likipitäen kuin yrityksiä nykyään. Mietinpä vaan, monikohan seura tätä menoa lajissa kuin lajissa tai harrasteessa joutuu ajamaan toimintansa alas.

Kisoja on mielestäni myös tavallaan liikaa, mutta aiemmin kerta-SM käytöntöön siirtyminen tappoi loputkin isot kisat, joten en näe sille tarvetta, ainakaan en kannata itse missään määrin. Kerrastapoikkimestaruuskisa ei kuvaa vuoden ajan lajin eteen tehtyä työtä lajissa, jossa useimmat ajavat vähintään yhtenä päivänä viikossa.

Mutta lajiryhmän jäsenenä ja kilpailunjärjestäjänä ymmärrän myös sen, että tarve ns. rennommille kisoille on olemassa, enkä nyt tarkoita että pitäisi saada juoda bisseä vaan että organisaatiota saisi keventää harjoituskisojen tasolle, jolloin ilmoitus kisasta AKK:lle riittää, kunhan kisalla on kilpailunjohtaja nimettynä (2vkoa ennen tapahtumaa). Tuo laskee kustannuksia järjestämisessä, ja myös sitä kautta laskee kynnystä tulla ajamaan, koska sitä joillekkin vastustusta aiheuttavaa lisenssiä ei ole pakko hankkia. Tai ainakin ei tarvi tehdä soitto ja meilirumbaa että saa jäsenyyden ja lisenssin kuntoon ennen kisaa.

Mutta joo - nämä kaikki on asioita joihin jokainen voi vaikuttaa osallistumalla enemmän seuransa toimintaan. Pienikin panos ja oma-alotteisuus tuo PALJON positiivista henkeä toimintaan, pienelläkin hommalla on tekijänsä, muutoin monesta pienesä ja monesta isosta tehtävästä tulee aikamoinen taakka muutamille.

-Vesa

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 ... 121