Kirjoittaja Aihe: Miten polttiksen saa sammumaan  (Luettu 14996 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
Miten polttiksen saa sammumaan
« Vastaus #30 : 01.11.03 - klo: 00.30 »
En kyllä oo kenenkään kisa kuskin käyttävän tuota menetelmää kuin varmasti pitäisi saada ensteks kori pois ja sitten puristetaan letkua ja odotellaan että kone menee laihalle ja sitten se sammuu. Miten sitten kuin löpö on loppumassa ja mosa käy niin eihän esim kiertokangen ala lenkki saa minkäänlaista voitelua, vai mitäs sanot saako :? .
Jerzi

Poissa silveri

  • Jäsen
    • Profiili
Miten polttiksen saa sammumaan
« Vastaus #31 : 01.11.03 - klo: 00.42 »
Polttaa ainoastaan vielä jäljellä olevan bensan ja sammuu kun ei saa enää lisää ruokaa.

Poissa Large_90

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/large
Miten polttiksen saa sammumaan
« Vastaus #32 : 07.11.03 - klo: 21.33 »
Kävin puretenillä ajelemassa ja tei käppärin niin yhtäkkiä auto ei totellut kuin ohjausta ja kun ei ole mikään mahdottoman nopea auto niin sain sen kiinni melko helposti ja yritin sammutta tukkimalla sormella pakoputken, mutta ei siitä tullut muutakuin palohaava keskisormeen joten piti rueta kengällä tukkimaan sitä pakoputkea ja sillähän se onnistui eli siinä ei auto eikä sormet kärsi joten kyllä tämä minusta on paras keino. Ei niitä ruuveja siinä voi rueta ruuvailemaan kiinni kun auto huutaa täysillä ja jos puristaa letkun kiinni niin se vaan yltyy ja siinä menee korvat ja ei olisi ihme vaikka konekkin kärsisi, eikä niitä ruuvareitakaan varmaan siinä kerkeä hakemaan, että tunkisi sen sinne vauhtipyörään.
kotisivut
NITRO DRIFTER

Poissa jt

  • Jäsen
    • Profiili
Miten polttiksen saa sammumaan
« Vastaus #33 : 02.12.03 - klo: 15.34 »
Tota polttiksen minä ainakin sammutan tukehduttamalla siis painamalla ilmansuodattimen kasaan mutta varovasti :) !
Mega on paras jee!!

Mika R

  • Vieras
Miten polttiksen saa sammumaan
« Vastaus #34 : 02.12.03 - klo: 15.37 »
Vähän huono tapa, likahiukkaset valuu öljyn mukana koneeseen.

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
Miten polttiksen saa sammumaan
« Vastaus #35 : 02.12.03 - klo: 16.48 »
meiti kerran nosti käynnissä olevan auton suoraan silleen että sormet auton ohjassa niin mukavasti kulahti yhestä sormesta nahat...!! auto ei kylläkään sammunu. kyseessä TT EK4, PRO-70 koneella.

Poissa hondamx

  • Tulokas
    • Profiili
Sammutus tapa
« Vastaus #36 : 22.12.03 - klo: 00.20 »
Tiputa tuo rc-autosi vaikka järveen tai kaivoon niin myllä sammuu. Mutta kone saattaa kärsiä :twisted:

Poissa hannu_s

  • Veteraani
    • Profiili
Miten polttiksen saa sammumaan
« Vastaus #37 : 24.12.03 - klo: 00.46 »
Minunhan tietysti totally amateurina on turhaa tulla sönköttämään mitään mutta minun käyttöohjeessa neuvotaan sammuttaaan motti litistämällä polttoaineletku... Itse kyllä sammuttaisin tai sammutan tukehduttamalla... No jaa...
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Miten polttiksen saa sammumaan
« Vastaus #38 : 24.12.03 - klo: 11.42 »
Itte ennen rutistin polttoaineletkun kasaan, mut oli vähän hankalaa ku oli korin alla piilossa. Nyt sammutan aina työntämällä sormen pakoputkeen  :roll:
Taas kehissä.. ;)

Poissa Jeedeuz

  • Jäsen
    • Profiili
Miten polttiksen saa sammumaan
« Vastaus #39 : 04.01.04 - klo: 14.06 »
Mitä vaurioita autoon tulee jos avaa kaasaria niin paljon että se tukehtuu?
Life is so hollow.... without RC.....!
 http://koti.mbnet.fi/justus15/

Poissa !marco!

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Miten polttiksen saa sammumaan
« Vastaus #40 : 04.01.04 - klo: 17.23 »
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar"
NO JAA!!
Naureskeltiin vaimonkaa miten te sammutatte koneet, yksi tekee sen näin ja toinen noin kyllä me naurettiin :D  kyyneleet silmissä. Paras on kai tuo että ruuvataan pää neula pohjaan, joopa joo siinähän paras sammumisen tyyli on(on varmaan jonkun MM mestarin ohje :mrgreen: ). Älkäähän nyt te harrestelijat ottako tuosta mallia sen vain sanon. On 2 hyvää tapaa joko rätti pillin ulostuloon tai ruuvi meisselin(EI METALLI PÄÄ) kahva vautipyörään ne ovat ne parhaat konstit. Jos nyt on radio häiriöt ja konee huutaa hillitöntä menoa niin painakaa auto kovaa maata vasten niin että pyörät eivät liiku ja sitten vaan se rätti käyttöön. On meinaan tullut harrastettua kyseistä hommaa. Olen myös harrastanut myös peukalolla mutta silloin se pitää olla tyhjäkäynillä(yhden "huippu" kuljettajan faija tekee näin aina) ja ei se satu.
Jerzi


juu no jaa a!!!

mun faija käynnisteli mun polttista ekaa kertaa ja paino sitä maata vasten ja tyhjäkäynti oli niin kovalla että oli jo vetopääällä (kyosho sandmaster) niin se kulautti sitten pyöreiksi mun hexit ja siitäkös mä suutuin..  :evil:  noh tietty jos on alumiini vanteet ja hexit niin sitten..

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
Miten polttiksen saa sammumaan
« Vastaus #41 : 04.01.04 - klo: 17.42 »
Tuohon edelliseen: Miten olis jalka vauhtipyörään jos ei ole meisselliä saatavilla Ja jos on kesä, onnistuu vaikka voikukan lehdellä tuo pillin tukkiminen, itse teen kotona joskus niin ;). Ja jos on hanskat kädessä, paina hanskan sormella vauhtipyörään, kyllä sammuu!
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
Miten polttiksen saa sammumaan
« Vastaus #42 : 13.01.04 - klo: 21.02 »
rutista letkua tai aja loppuun. itse ajan aina loppuun

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Miten polttiksen saa sammumaan
« Vastaus #43 : 13.01.04 - klo: 21.26 »
Mun mielest paras tapa on laittaa sormi pakoputken eteen.
Ei oo ikinä sattunu. :D

Mika R

  • Vieras
Miten polttiksen saa sammumaan
« Vastaus #44 : 14.01.04 - klo: 10.16 »
Kussakin tavassa on puoelnsa.. kengällä vauhtipyörään on ehkä kuitenkin paras tapa. Jos tukkii exhaustin, on vaarana että kone vetää sisäänsä pakarissa olevat mömmöt ja kone kärsii (ei hyvä). Polttoaineletkun nipistys taas tyhjentää koneen gasosta, jollon pitää ryypyttää usiks. Kaasarin tukkiminen on hankalaa filtterin kanssa ja taas filtterin kanssa mömmöt voi siirtyä koneeseen kuten pakaristakin.

Mika R

  • Vieras
Miten polttiksen saa sammumaan
« Vastaus #45 : 14.01.04 - klo: 10.20 »
Lainaus käyttäjältä: "Jeedeuz"
Mitä vaurioita autoon tulee jos avaa kaasaria niin paljon että se tukehtuu?


Kyllä siinä on säädöt niin pielessä kuin olla ja voi jos noin käy. Kyllä tarkoitus on täydellä kaasulla on mennä niin kovaa kuin pääsee ja silloin pitää koneen huutaa onnesta eikä sammua  :roll:
Ohenna siitä pääneulasta hyvä mies

Poissa rc insinööri

  • Tulokas
    • Profiili
Miten polttiksen saa sammumaan
« Vastaus #46 : 17.01.04 - klo: 22.17 »
pistä sormi pakoputkeen niin minä teen

Poissa hannu_s

  • Veteraani
    • Profiili
Miten polttiksen saa sammumaan
« Vastaus #47 : 18.01.04 - klo: 14.05 »
Hmm.. Kyllähän se kestää kone sitä että rutistaa ja antaa palaa loppuun kun on siellä alakerrassa senverta öljyä.

Tai minulla meni tankki murusiksi erään traagisen onnettomuuden yhteydessä joten se ei käy tyhjäkäyntiä kovin kauaa  :mrgreen:
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Miten polttiksen saa sammumaan
« Vastaus #48 : 25.01.04 - klo: 17.43 »
eiköhän toi polttoaine letkusta puristaminen ole paras sammutus keino,käyttää kaiken nitron koneesta :wink:

Samaa sammutus menetelmää suosii Ttaxxas.
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
Miten polttiksen saa sammumaan
« Vastaus #49 : 26.01.04 - klo: 01.34 »
Kyllä  traxxas tietää miten pitäisi sammuttaa, jos haluat puristaa letkua niin purista älä kerro tuomoisia ideoita tänne, se ei todellakaan ole mikään hyvä idea. Ruuvi meisseli käyttöön.
Jerzi

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
Miten polttiksen saa sammumaan
« Vastaus #50 : 26.01.04 - klo: 01.39 »
Tässä tulee hyvä idea siihen sammuttamiseen, irrota kaasari, takuulla sammuu,  tai ruuvaa tankki autosta pois, takulla sammuu, heitä järveen, takuulla sammuu, voi myös kokeilla heittää seinään voi sammua, irrota tulppa, sammuu taku varmasti. Onko näistä mitään hyötyä teille. Eikö teille me jo kaaliin että on vain ja ainoastaan 2 hyvää tapaa sammuttaa polttis koneen. Ruuvi meisseli/ kengän pää vauhti pyrään, rätti pako putken päähän........
Jerzi
Jos noista mun 2 kohteesta ole hyötyä niin heitä se järveen :lol:

Poissa hannu_s

  • Veteraani
    • Profiili
Miten polttiksen saa sammumaan
« Vastaus #51 : 26.01.04 - klo: 14.29 »
Sammuu minulla itsestään muutaman minsan päästä ja ei käy ollenkaan... Pakosarjan tiiviste kannattaa uusia :mrgreen:
Aina olen ajanut tankin tyhjäksi. Hyvältä näytti kone sisältäpäin vaikka noin on tehty tähän asti. :twisted:
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

Poissa no eero

  • Jäsen
    • Profiili
a
« Vastaus #52 : 09.02.04 - klo: 18.14 »
mä ainaki oon asettanu servot nii et se vetää jarruttaessa kaasarin kurkun kii ja auto sammuu :mrgreen: ja jarrut oon ottanu pois mihins niitä??? parikeraa on meinannu mennä jokee :D
"Mutta vauhti on se mikä polttiksen tiellä pitää" tai ainakin melkein xD

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Miten polttiksen saa sammumaan
« Vastaus #53 : 09.02.04 - klo: 18.16 »
No kannattaahan jarrut pistää paikalleen, mitäs sitten kun auto on joessa ja vetää täysi pitkin pohjaa?

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Re: a
« Vastaus #54 : 09.02.04 - klo: 18.16 »
Lainaus käyttäjältä: "no eero"
mä ainaki oon asettanu servot nii et se vetää jarruttaessa kaasarin kurkun kii ja auto sammuu :mrgreen: ja jarrut oon ottanu pois mihins niitä??? parikeraa on meinannu mennä jokee :D

No sehän kannattaa........
Ja autosi myynti-ilmoituksessa lukee "hyvin pidetty" :?

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Miten polttiksen saa sammumaan
« Vastaus #55 : 09.02.04 - klo: 18.47 »
Kyl jarruu kannattaa käyttää jos mahdollista 8)

unknown_driver

  • Vieras
Miten polttiksen saa sammumaan
« Vastaus #56 : 18.02.04 - klo: 22.26 »
Minusta se yksi hyvä konsti on tukkia ilmansuodatin. Letkua puristamallahan kone ottaa hirveästi ilmaa ja kierroksia eikä saa polttoainetta eikä ennenkaikkea voiteluainetta. Pakoputken tukkimalla kaasut saattavat mennä takaisin koneeseen joka ei sekään ole hyvä asia.
 Eli vauhtipyörän pysäyttäminen ja tukehduttamalla eli estämällä ilman saanti kone varmasti sammuu. Ja kuka muka sammuttaa konetta likasilla käsillä?

Mika R

  • Vieras
Miten polttiksen saa sammumaan
« Vastaus #57 : 18.02.04 - klo: 22.36 »
Ilmanputsarista siinä olevat likahiukkaset menee entistä syvemmälle putsariin ja siitä pahimmassa tapauksessa koneeseen.. kyllä se vauhtipyörä on varmin tapa.

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Miten polttiksen saa sammumaan
« Vastaus #58 : 18.02.04 - klo: 22.50 »
Mä haluan nähdä miten te tukitte tuollaisen 1/8 krossarissa käytettävän kaksiosaisen ilmansuodattimen. Sitä kun puristaa, niin p*skat valuu kaasarista alas.

Kuinka tätä asiaa jaksetaan täällä puida, eiks nä kaikki 9wee pikku muksut jo älyy, että on kaksi hyvää tapaa sammuttaa auto sormiputken päähän tai vauhtipyörästä.

Mulla ei ole mitään välin miten autonne sammutatte, täyttäkää vaikka kaasari hiekalla. Ei oon mulla euroakaan teijän koneissa kiinni.
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Miten polttiksen saa sammumaan
« Vastaus #59 : 19.02.04 - klo: 10.10 »
HHHHHAAAAAAAAAAALLLLLLLOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tästä on turha kekustella.
2 tapaa jotka on jo selitetty: 2 hyvää tapaa.
1. Pysäyttää vauhtipyörä ruuvarilla, sormella, jalalla....
2. Tuki pakoputken pää rätillä sormella, pikkusiskon sormella.....

lopettakaa jo tää topikki
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net