Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - vos

Sivuja: 1 [2]
31
Sähköautot / Vs: Asso Talk
« : 04.05.08 - klo: 10.42 »
Täytyy ostaa muutama vara sprurri ja lisäksi harkita tuota suojapaketin ostamista. Löytyykö tuota suojapakettia suomalaisilta kauppiailta?

Onko se ohjausservo aivan kunnossa, kun autossa on virrat päällä niin servo pitää ajoittain pientä meteliä. Aivan kuin se säätäisi itseään...

32
Sähköautot / Vs: Asso Talk
« : 02.05.08 - klo: 18.22 »
Hyvän pelin ostit!

1. Otat servon irti ja irroitat servosta sen "hornin", eli se mikä on kiinni siinä servon akselin päässä.
Pidät servon kiinni vastarissa ja pistät virrat päälle jonka jälkeen säädät ohjauksen trimmin keskelle. Tämän jälkeen laita "hornin" takaisin niin että sen pieni nipukka osoittaa ylöspäin. Nyt vain kasaat auton takaisin nippuun ja ohjauksen pitäisi olla keskitetty.

2. Todennäköisesti muoviseen päärattaaseen (spurriin) on johonkin hampaanväliin mennyt pikkukivi tai jotain vastaavaa. Tarkasta kaikki hampaanvälit.

Toinen mahdollinen syy on diffin kartiohammaspyörän välys pienempään kardaanin kartiohammaspyörään nähden. Joskus Assoissa on jo tehtaalta tullessaan puuttunut shimmilevyt diffin moottorinpuoleisesta ulostulosta.
tarkasta puuttuukko oikeanpuoleisen ulostulon laakerin takaa kaksi shimmilevyä jos pääratas on kunnossa.
 
Niin, ja tarkasta takdiffin kireys. Eli, pidät eturenkaita polvien välissä niin, että ne eivät pääse pyörimään ja sitten pyörität takarenkaita samanaikaisesti samaan suuntaan.
Pyörittäessä pitäisi kuulua raksutusta ja pyörimisen pitäisi olla "jäykähköä".

Nyt sain auton huollettua. Ohjauksen säätö onnistui hyvin, joskin kesti hetken ennen kuin tajusin, että miten se horni on kiinni akselissa. Nyt auto kulkee suoraan.

Purin auton melkein osiin etu ja takapäästä, että näin mitä siellä on sisällään.
Spurrin hampaanväleissä oli vähän "roskia" ja lisäksi muutamassa hampaassa oli lohkeamia. Auto pitää edelleen tuota raksuttavaa ääntä ja luulen että se johtuu noista hampaiden lohkeamisista. Eipä ole kovin kestävää materiaalia, jos ratas on tuossa kunnossa parin ajon jälkeen. Löytyyköhän tuohon kestävempää pääratasta? Muut rattaat olivat hyvässä kunnossa.

Ne kaksi shimmilevyä olivat paikallaan. Ja tuossa takadiffitestissä kuului raksutusta ja pyöriminen oli jäykkää.

33
Sähköautot / Vs: Asso Talk
« : 02.05.08 - klo: 10.19 »
Tuli hankittua messuilta tämmöinen RC18MT, ensimmäiseksi rc-autoksi.
Pari kertaa tullut ajeltua ja kyllähän tuo liikkuu niinkuin pieni eläin...
Donitsit saa helposti piirrettyä hiekkaa ja auton saa menemään slaikkarissa todella hienosti. Jopa vaimoke on innoissaan ajamassa tätä  :roll:.

Muutama kysymys kuitenkin vaivaa.
1. Ensimmäisestä ajokerrasta lähtien auto ei kulkenut suoraan. Ohjaimesta(radio?) olen kääntänyt ohjauksen säädön maksimiin, ja auton renkaita en saa suoraksi mitenkään. Miten saisin renkaan helpoiten suoristettua? Pitääkö ohjainservo purkaa irti ja säätää ohjausta sitä kautta?

2. Toisella ajokerralla auton takaosasta alkoi kuulumaan outoa raksustusta. Ääni kuuluu taka-akselin ja sähkömoottorin kohdilta. Aivan kuin rattaat eivät olisi kohdillaan. Mikä tähän on neuvoksi? Puranko auton perän ja putsaan vai mistä tuo voisi johtua? Auto kulkee raksutuksesta huolimatta mukavasti.

Sivuja: 1 [2]