Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Big Joe

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6
61
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 27.08.10 - klo: 10.21 »
Moottorin johdot ovat yleensä käämilankaa joka tulee suoraan moottorin sisältä. Käämilangan pinnassa on lakka, joka aivan varmasti estää juottamisen. Lakkaa voi yrittää hioa pois jos nyt jostain syystä on mennyt katkaisemaan moottorin johdot.

Jep, tässä tarkoitin niitä moottorin liitosjohtoja, jotka menevät moottorista nopariin, joihin sitten kolvataan ne "bulletit" tai mitä liitintä kukakin käyttää. En siis moottorin käämityksiä. Ideana mulla oli se, että ilmeisesti joissain kaapeleissa on jokin pinnoite joka haittaa juottamista. Ehkäpä tässä tapauksessa myös akun johdoissa voisi olla jotain vastaavaa.

62
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 27.08.10 - klo: 09.59 »
Onko noissa johdoissa joku suojaus aine siinä pinnassa

Eikös joissain moottorijohdoissa ole joku pinnoite mikä haittaa kolvaamista? Olisiko akuissakin?

MMM manuaali kertoo (erittäin vapaasti suomennettuna) seuraavaa: Huolimatta merkistä ja mallista useinmiten vain viimeiset 1/4 tuumaaa moottorin kaapeleista ovat tinauskelpoisia. Jos haluat vaihtaa liittimet, kolvaa vanhat irti - älä katkaise.

63
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 25.08.10 - klo: 21.46 »


Missä mahtaa olla vika, kun punanen valo palaa noparissa, vaikka kuinka yrittää calibroida noparia ja kaasukahvaa?

Ainakin MMM:n kanssa jos käyttää Futabaa, tai jotenkin "futte tyyppisiä" radioita, pitää kääntää kaasun kanava reverselle, ja kalibroida sitten. Olisiko jotain samaa?

64
Yleinen keskustelu / Vs: Ruuvimeisseli-keskustelu
« : 23.08.10 - klo: 19.41 »
Millinen on kyseessä.

Eli 1.5mm kuusiokolo

Juuri varsinkin pinioni on sellainen joka tarvitsee hyvän avaimen.
Se kun tarvitsee monesti laittaa hyvin kireelle ja sen irroittaminen vähänkään huonolla työkalulla on todella tuskaa.

Oikeankokoisilla olen siis yrittänyt, mutta mun makuun on kyllä väljä. No, eiköhän tähän ratkaisu löytyne  :wink:

65
Yleinen keskustelu / Vs: Ruuvimeisseli-keskustelu
« : 23.08.10 - klo: 11.30 »
Satavarma en ole. RW Racingin pinionit kyseessä, tietoa kannasta (metrinen/tuumainen) en ole löytänyt, joten mutulla joutuu menemään. Ilmeisesti jenkkimerkki joten voisi jotain olettaa, mut...

66
Yleinen keskustelu / Vs: Ruuvimeisseli-keskustelu
« : 22.08.10 - klo: 12.07 »
Rc-kuusiokoloissa on yksi ominaisuus yli muiden; Ne ovat hieman kartiomaisia ja ylikokoisia, kun ovat koneistettuja. Ammattityökalut kestävät kyllä, mutta niissä sovitukset eivät ole ihan samaa luokkaa, vaikka esim. Bondhusin avaimet ovat mikrometrillä mitattuna juurikin ilmoitetun kokoisia.
Turnigy:n pitkävartiset meisselit ovat hinta-laatusuhteeltaan varsin mainioita. pari-kolme taalaa kappale... Ovat muuten hieman vielä hudyjakin sopivampia, jotta saa oikein repiä ruuveja irti kärjistä   :lol:

No mulla on just bondhusin sarja käytössä. Ihan ok on, mutta esim. se 1,5mm avain on pinionin ruuviin yksinkertaisesti väljä. Siinä on yksi paikka autossa missä ei väljää tarvitsisi olla. Noita Hudyn meisseleitä olen katsellut, ja pitää ottaa kyllä testiin. Vaikka ostankin suomesta, ja varmasti ne alukahvaiset, niin eipä paljoa paina kun miettii harrastuksen kokonaisbudjettia. Vaikka aikalailla vähän tähän rahaa käytänkin. Onko suomesta muuten edes saatavilla muita kuin hudya? ei ole tullut vastaan?

e: Onhan noita näköjään kotimaassakin myynnissä kun aloin etsimään. Mutta mitkä on hyviä?

67
Yleinen keskustelu / Vs: Autojen korit
« : 21.08.10 - klo: 10.44 »
Retroracingille vaan Adressia, ostajia varmaan löytyy  :laugh:

No tottakai largen koppa pitäisi olla! Mulla ainakin menisi 1 kpl :lol: Mut sedan vai farkku?

68
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 17.08.10 - klo: 20.04 »
Ok! Sitä kyllä vähän ajattelinkin että kai ne tehtaalla tietävät säätämisestä "hieman" enemmän kuin minä, joten tuskin on spooli edessä huvin vuoksi. Kävin eilen itsekin ajamassa ja kokeilemassa eri välityksiä, ja sopiva löytyi suunnilleen. Uusi servokin tuli samalla testattua, tuntui toimivan hyvin, aiemmin kun minulla ei noita "matalia" ole käytössä ollutkaan. Vielä kun tulisi uusi nopari, niin olisi paketti kasassa. Tulipahan kuitenkin taas kerran huomattua että ensin pitäisi opetella ajamaan, ja vasta sitten laittaa kireää konetta... Ehjänä kotiin kuitenkin.

69
Vapaa keskustelu / Vs: Kynäruisku maalauksia
« : 17.08.10 - klo: 19.43 »
Tää on hyvä! Nyt alkaa vähän selviämään miten... Huomenna pitää kokeilla hieman itsekin  :laugh:

70
Esim. sellaisen factoryn yksikön joo, jos haluaa että ne valot tekevät muutakin kuin palavat koko ajan.

Jos on tarkoitus saada valot vain palamaan, voi niille ottaa virrat ilman sitä ohjausyksikköäkin, mutta sitten pitää jo tietää miten ne kytkee, mistä ja miten ottaa virrat, millaiset ledit on, tarvitseeko etuvastuksia jne. Joillakin on käytössä valoille oma patterikotelo josta valot saavat virtansa, jolloin ei tarvitse liittää niitä auton sähköihin ollenkaan.

71
"Crazy powerful"  :grin: Vaikuttaa hyvältä!



Ja edit...

Tilasin keskidiffiin 100K litkut. Aika reippasti mennään löysempään, mutta eikun testiin vaan. Pitää laitella tulokset tänne kun selviää mitä tapahtuu.

72
Olisiko pivotpallojen kupit liian tiukalla? Eli siis nämä: http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=29490&grpid=3901 . Ja tuossa ne pallot: http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=8430&grpid=3901 Ne kupit pitäisi olla niin ettei pallot lonksu, mutteivat myöskään jumi. Tuli tällainen nyt ekana mieleen.

73
Laita sitten tänne testitulokset näkyville :wink: . Minunkin pitäisi kokeilla erilaisia setupeja noiden diffilitkujen suhteen. Siinä on kuitenkin oma hommansa kun purkaa ja kasaa, mut jos tässä ehtisi jossain välissä...

74
Vapaa keskustelu / Vs: Kynäruisku maalauksia
« : 09.08.10 - klo: 09.20 »
Hienoa!

Mullakin löytyy kamat kynäruiskumaalaukseen. Vain osaaminen puuttuu...

75
Cutoffin saa säädettyä ainakin castle link -palikan kautta tietokoneella. Linkin taitaa vain joutua ostamaan erikseen. Ilmeisesti sen saa säädettyä myös ilman linkkiä, mutta enpä ole koskaan kokeillut, kun itseltä linkki löytyy. Tamsuliittimet voi ottaa hieman lämpöä, parit olen sulattanutkin. Varsinkin lipoakkujen kanssa käy heikosti jos pääsee sulamaan liitinpinnit yhteen. Mulla on nyt käytössä deansin ultra plugit, ne ainakin kestää ihan hyvin.

76
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 07.08.10 - klo: 20.19 »
Lipopussin tarvitset ainakin. Ei pala mökki jos akku poksahtaa.

Adaptereista en ole varma, tuotetietojen mukaan pitäisi kai käydä suoraan yhteen, mutta joku muu tietänee tämän paremmin.

77
Vapaa keskustelu / Vs: Kynäruisku maalauksia
« : 05.08.10 - klo: 18.59 »
Mites olisi Luisu, jos tekisit jonkinlaiset "kynäruiskumaalausta tumpeloille" -ohjeet esim. 1-väristen liekkien maalauksesta? Kenties jonkinlaisia kuvia sapluunoista ja ohjeita siitä miten, mistä suunnasta ja minne kannattaa maalia mitenkin paljon suihkia? Mukaan vähän tietoa maaleista, ohennuksesta, paineista jne.

Tuli nyt vain tällainen ajatus mieleen...

78
Eipä tietenkään tullut mieleen, että koritolppia voisi yrittää saada asettumaan tuohon takalasin kohdalle kaltevalle pinnalle, sen sijaan pähkäilin miten ne saisi tuohon moottorin ja lasin välissä olevalle vaakasuoralle kohdalle.

Sitä tasaista kohtaa itsekin ensin mietin, mutta siihen olisi pitänyt tehdä jo jotain välipalikkaa että olisi onnistunut. Helpompi oli reijittää takalasi.

...ja sit hyvä ja edullinen ohjaus servo e-maxsiin? kokemuksi?

Tuossa muutama sivu taaksepäin on noista servoista keskustelua. Savöxiin olen ollut tyytyväinen.

79
Tosiaan olisi saanut olla taaempana nuo takakoritolpat, niin olisi käynyt paremmin. Aluksi modasin sitä vakio takatolppaa, mutta siitä tuli hieman raadellun näköinen. Laitoin sitten "etutolpat" taaksekin. Lämmitin tolppia hieman sellaisella pienellä kaasupolttimella, ja muotoilin sopivammaksi sitä "lätkää" minkä päällä kori lepää. Taakse tein lisäksi uudet reiät korisokille. Kuvista selviää paremmin.  :smiley:

80
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 25.07.10 - klo: 17.44 »
Oletteko ajaneet spoolilla edessä, vai olisiko diffistä jotain hyötyä? Onko joku kokeillut?

Edit:

No jopas? Luulisi että nimenomaan tämän auton kohdalla olisi tällaisista asioista kokemusta, kun pitäisi olla ihan kunnollista (kisa?) kalustoa.

Mut joo, kivastihan tuo kulkee. Välitykset on tosin vielä ihan liian pitkät, ja muutenkin mennään ohjekirjan mukaisissa vakiosäädöissä. Pitää nyt hakea ensin nuo välit kohdalleen, ja ryhtyä sitten katselemaan muita säätöjä.

81
Nyt on 300k silkkarikin kokeiltu. Eipä ollut hirveää vaikutusta. Itseasiassa tuntui että diffistä olisi tullut jopa jäykempi kuin se aiemmin oli? Nyt purin diffin uudestaan ja jätin sen hieman vajaaksi, jos siitä tulisi hieman löysempi. Jos ei niin sitten pitää kokeilla jotain 150k - 200k mössöä tilalle. Tuossa revon keskidiffissä ei ole muuten sitä tukipalikkaa sisällä niinkuin maxxin etu- ja takadiffeissä on, joten senkin voisi vielä lisätä.

Testialustaa voi jokainen arvuutella kuvan perusteella...

82
Tuommoiset niistä tuli. Edessä on myös samanlainen 3mm tanko. Eilen ajoin pikaiset testit, ja ihan nuo hyvältä vaikuttavat. Nyt pitää vielä siirtää akut akkupaikoissa aivan eteen, jotta saadaan eturenkaille lisää painoa. Voisi olettaa että tällöin kääntyvyys paranee, ja jollei muuta niin ainakin keuliminen vähenee. 300k silikonia en vielä keskidiffiin laittanut, kun ajattelin kokeilla muutoksia yksi kerrallaan, niin pysyn edes jotenkin mukana mitä tapahtuu.

83
Tämän näköinen ehjänä ja tuosta siis tuo keskimmäinen vääntyi poikki:

Juu, tuollaiset "moniuramalliset" on mulla :smiley:. Mut eikös tuo poikkimennyt ole erilainen? Nuo "moniurat" ei muuten tainneet käydä sisäkkäin ihan missä asennossa vain, eli niissä on tietty kohta missä ne toimii ok. Taisi olla 180' välein. Ihan vaan noin yleisesti kaikille :wink:.

Eilen aloitin rakentamaan kallistuksenvaimentimia, ja tunnin verran aluminuumia muokattuani oli saavutuksena katkennut pora, sekä kierretappi :tongue:. Sitten hetikohta tulikin uusi idea, kuinka hommma olisi pitänyt tehdä jo alunperin... Tähän versioon kierretappi onkin turha, mutta eipä sitä enää olisikaan.

84
Heh :smiley: hyvin kulkee. Onko tuo akseli se vanhemman mallinen, kun mulla ei ole tuon näköiset?

85
Kyllä tuo paljon taas vakaammalta tuntuu, mutta suurimmaksi osaksi vaikuttaa varmaan samalla vaihdetut paljon jäykemmät iskarijouset.

Katsoinkin että sulla on jotkin siniset jouset alla. Onko vielä vakio iskarit, vai jotkin virimallit? Niitä erilaisia iskariöljyjä kannattaa kokeilla, jos on vielä vakiot sisässä. On toki hieman hommaa, mutta maksaa kyllä vaivan, tulee nimittäin todella paljon parempi ajettava kun löytää sopivat. Uskoisin kyllä että tuolla alurungolla on myös oma vaikutuksensa auton käyttäytymiseen. Ainakin se siirtää melkeinpä kaiken jouston sinne minne se kuuluu, eli jousitukseen ja iskunvaimennukseen.

Just tilasin Hobbypeoplesta tavaraa diy kallistuksenvakaaja prokkista varten. Saa nähdä mitä tulee... Lisäksi vihdoinviimein tilasin myös 300K diffisilkkaria keskidiffä varten. Nähdään alkaako kääntymään paremmin.

86
RC-kerhot ja -radat / Vs: Joensuun pienoisautoilijat!
« : 04.07.10 - klo: 10.25 »
No pöö itelles! :grin: Eikä täällä oo mitään tapahtunu, paitsi mun uusi koppa. Laitoin kuvan tuonne maksitopikkiin.

87
Tuollaiseen rallikuplaan on melkeinpä ainoina vahtoehtoina joko keltainen, tai sitten keltainen... :laugh:. Vielä pitäisi saada jostain joku sbroileri, kun sellaista ei tullut vakiona mukana. Touring siivet ovat hieman liian pieniä, joten ehkä jostain 1:8 crossista voisi löytyä sopiva.

88
:grin:

89
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 26.06.10 - klo: 19.31 »
Maavaraa jos saa jonkun 7-10mm niin riittää mulle, pitää vain pysytellä parempikuntoisilla parkeilla. Ihan ok on nuo pari aiempaakin turistia kestäneet, naarmuja tulee, mut se kuulunee harrastukseen :laugh: .

Juu, halvempaa on jo "hyllyssä", eli hpi:n sprint2 flux (3,5t koneella :grin:). Mutta jotenkin ei vaan nyt fiilis lähde sillä rullaamaan :roll:. Ajattelin että jos hommaisi esim. reiskan, niin ei pitäisi ajot olla enää kuin kuskista kii... :lol:

90
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 26.06.10 - klo: 15.32 »
Moroo... :grin: Mitä mieltä olette T3:n soveltuvuudesta esim. parkkipaikka-ajeluun, jossa on mahdollisesti hiekkapölyä ym. moskaa. Meneekö esim diffeihin helposti? Kysyn tätä siksi kun ajoin joskus ukkostiikerillä parkkipaikoilla, ja diffiä sai putsata säännöllisesti koko ajan  :tongue:.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6