Kirjoittaja Aihe: Auton karkailu?  (Luettu 2458 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lol-ukkeli

  • Jäsen
    • Profiili
Auton karkailu?
« : 05.12.10 - klo: 20.50 »
Moro! Itselläni on karannut kyosho dst kerran, eli jääny kaasu pohjaan kun loppu patterit vastaanottimesta. ja nyt olen lukenut että jos virtaloppuu, niin kaasun saa kiinni laittamalla joko, kumilankaa tai jäykempi jousi, nii mistä niitä jäykempii jousii sit sais, joka jaksais vetää kaasun kiinni jos virtaloppuu, vai pitääkö laittaa vain kumilanka siihen sitten?? eli failsave mulla on kiinni, mutta se ei laita muutakun kaasun kiinni jos tulee häiriö koneessa ym. eli sehän ei auta mitään jos virtaloppuu ja kaasujää auki,koska silloinhan failsafekin sammuu ;OOO että mikä avuksi.. ??

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Auton karkailu?
« Vastaus #1 : 05.12.10 - klo: 20.53 »
heitä se patteri kotelo sinne missä ei pippurikaan kasva ja laita tilalle vastarin akku.

ja sitten se kuminauha siihen niin hyvä tulee.
pöö

Poissa lol-ukkeli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Auton karkailu?
« Vastaus #2 : 05.12.10 - klo: 21.02 »
Mistä saisin sitten hyvän vastarin akun. ku niitäkin on nii monta, niin en tiiä mikä ois hyvä??

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Auton karkailu?
« Vastaus #3 : 05.12.10 - klo: 21.10 »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa 338 federal

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Auton karkailu?
« Vastaus #4 : 05.12.10 - klo: 21.17 »
Mikä failsafe sulla on? Mulla on Gigassa tämä http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=09.FS002&BildLopNr=01. Toimii kuin enkeli. Vetää jarrut päälle kuin jännite laskee varalliseksi.

Poissa lol-ukkeli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Auton karkailu?
« Vastaus #5 : 05.12.10 - klo: 21.18 »
JUU meitsil o iha samalainen. jaja sit laitanko vaa se kumilanga siihe jousen vieree kiinni kaksi tai kolmikerroin,?

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Auton karkailu?
« Vastaus #6 : 05.12.10 - klo: 21.19 »
Sillain, että se jaksaa vetää sen luistin kiinni. Mutta Kyoshon servo tuskin jaksaa sitä enää takas auki vetääkkään....
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa Big Joe

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Auton karkailu?
« Vastaus #7 : 06.12.10 - klo: 12.01 »
Onhan se failsafe säädetty ok?  Mulla oli losissa ofnan fs, ja se kyllä veti hanat kiinni ennenkuin jännitteet tippuivat liian alas. Jousen tai kuminauhan tehtävä on ymmärtääkseni vetää kaasu pois jos esim. joku kuulalinkki tms irtoaa. Jos on käytössä paristokotelo + patterit, voi ongelma olla sielläkin. Tärinässä ne patterit voi liikkua hieman siinä kotelossa jolloin virrat katkeaa. Akkua suosittelisin minäkin.

Yksi polttisauto on itsellä ollut, joten nämä ajatukset ihan vaan siihen perustuen. Kokeneemmat kertokoot jos meni pieleen! :lol:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Auton karkailu?
« Vastaus #8 : 06.12.10 - klo: 12.57 »
Voi failsave sentään.

Älkää nyt viitsikö hössöttää siitä kapistuksesta aivan turhaan.

Mikäli autossa on käytössä patterikotelo niin tuolla failsavella tekee tässätilanteessa aivan yhtä paljon kuin 5 kilolla perunoita.

Patterikotelo pätkii jatkuvasti ja jo pienistä tärskyistä.
Se feili ei pelasta yhtään mitään sillon kun virrat katkeaa... Sillon kaasu jää tasan siihen asentoon missä se oli.

Kuminauha joka jaksaa vetää kaasun pois päältä, mutta ei liiaksi rajoita servon toimintaa on oikeasti ainoa feili joka toimii näissä tilanteissa.

Patterikotelot samantien niin pitkälle kun vaan jaksaa heittää... antaa vaikka kaverin heittää mikäli hän heittää pidemmälle.
Katkasija perässä.

Vastariakku ja yksi jatkojohto.
Kuminauha luistiin ja feilin voikin jo nakata vasemman olan yli.

Poissa lol-ukkeli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Auton karkailu?
« Vastaus #9 : 06.12.10 - klo: 13.27 »
Meitsin faili tarviski uudelle säätää, mutta ohjeet olen kadottanut (p*ska) ja sit tota en muista yhtää mite se tehtii ym. että osaako joku kertoo mite fail safer asennetaan oikeen, http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=09.FS002&BildLopNr=01 toi on mulla.

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Auton karkailu?
« Vastaus #10 : 06.12.10 - klo: 17.18 »
Sori OT, mutta pisti naurattamaan  :laugh: :

Lainaus
Intelligent Failsafe suojaa ja varjelee malliasi jos patterit loppuu tai tulee radiohäiriö.
Jeps

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Auton karkailu?
« Vastaus #11 : 06.12.10 - klo: 18.11 »
Meitsin faili tarviski uudelle säätää, mutta ohjeet olen kadottanut (p*ska) ja sit tota en muista yhtää mite se tehtii ym. että osaako joku kertoo mite fail safer asennetaan oikeen, http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=09.FS002&BildLopNr=01 toi on mulla.

Hetken googletus ja ohjeet pdf:nä.