Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - copter

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 62
121
Pitkään lajin parissa ollut Tuukka Lintula on päättänyt luopua luokkayhteyshenkilön toimesta ja tästä syystä hakusessa olisi luokkayhtyshenkilö M-8 luokalle kaudesta 2013 alkaen.

Luokkayhteyshenkilö on vastuullinen sarjasääntöjen tekemisestä, arvokisapaikkojen hakemisesta, sääntöehdotuksesta jne. muusta toiminnasta sarjaan liittyen. Luokkayhteyshenkilö osallistuu osaan lajiryhmän kokouksista ja pääsee aitiopaikalle kehittämään lajia / luokkaa Suomessa sekä vaikuttamaan Suomen ajamiin asioihin EFRA:ssa.

Asiaan liittyen yhteydenotot minulle puhelimitse 0408641351 taikka sähköpostitse matti.korvenmaa(at)swarco.com.

Tehtävästä ei valitettavasti makseta rahallista korvausta.

--
Terveisin,
Matti Korvenmaa
Lajiryhmän pj

122
RC-kerhot ja -radat / Vs: PK-Seudulle RC-Halli Areena
« : 24.07.12 - klo: 18.58 »
Terve,

Koska hallissa ei saa ajaa nitrovehkeillä, niin silloin suurin potentiaalinen hyöty hallista saadaan 1/10 krossiradasta, joka tarjoaa savella ajamisen mahdollisuuden myös talvella. Mikäli myös 1/8 autoilla halutaan ajaa, niin ratojen tulee olla erillisiä koska muuten 1/8 kuskit käy pommittamassa radan aina siihen kuntoon että 1/10 autoilla ei sinne ole asiaa ja näin ollen hyöty hallista jää minimalistiseksi suurimmalle harrastajaporukalle. Toivon että tämä otetaan huomioon hallin ratojen suunnittelussa.

Terveisin,
Matti Korvenmaa
AKK / PA lajiryhmän puheenjohtaja

123
Tulokset / Vs: Sähkökrossin EM:t Fehring 9-14.7.2012
« : 12.07.12 - klo: 14.53 »
Nelkun treenit käynnissä ja 3 harjoituskierrosta ajettu. Tässäpä tilannetta:


Rank    Age   Pilot Nr    Driver   Nat   Rnd    Besttime [2]
                  
1       81    MARTIN Lee   GB   2    0:58.990
2       83    BRADBY Paul   GB   2    0:59.337
3       82    CRAGG Neil   GB   2    0:59.522
4       2    PINISCH Peter   AT   2    0:59.654
5       68    QUAGRAINE Joseph   FI   2    0:59.851
6       41    NEUMANN Jörn   DE   2    1:00.014
7       84    COCKERILL Tom   GB   2    1:00.030
8       134    HÖNIGL Hubert   DE   2    1:00.336
9       67    STROM Petri   FI   2    1:00.562
10       73    LANTHEAUME Arnaud   FR   2    1:00.578
11    Youth   117    RONNEFALK David   SE   2    1:00.591
12       111    MATIAS Miguel   PT   2    1:00.898
13       4    PFEIFHOFER Stefan   AT   2    1:00.911
14       86    JEMISON Ben   GB   2    1:01.063
15       30    HOFER Patrick   CH   2    1:01.140
16       64    PINEDA VIDAL Carlos   ES   2    1:01.396
17       120    JOHANSSON Mikael   SE   2    1:01.467
18       1    KREIL Martin   AT   2    1:01.645
19    Youth   66    SALMELA Karri   FI   2    1:01.857
20       3    TRAUNER Rene   AT   2    1:01.883

24       71    HOVI Jani   FI   2    1:02.391
50       70    SALMELA Sami   FI   2    1:03.920
95       72    RASANEN Matti   FI   2    1:09.302

124
Kiti jumissa jo toista päivää niin kysyn että mihin päivään mennessä tähän skabaan tulee ilmoittautua?

Soitin AKK toimistolle ja pientä ongelmaa kuulemma ollut, mutta nyt pitäisi toimia?

125
En tiedä onko yleinen oikku mutta välillä en saa tulleista YV viesteistä ilmotusta sähkikseen, tuun foorumille niin täällä odottaakin esim 2 viestiä.

Nyt tämän pitäisi toimia.. Ilmoitelkaa jos vielä ongelmia. Sähköpostipalvelimen kanssa oli pientä probleemaa näköjään.

126
Tulokset / Vs: Sähkökrossin EM:t Fehring 9-14.7.2012
« : 11.07.12 - klo: 11.36 »
Onko missään live seurantaa tuloksille? Siis realiaikaista.

EDIT: Löytykin jo..

127
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 11.07.12 - klo: 11.32 »
Tosiaan tästä eilen hieman Hoffan kanssa höpistiin Lavangossa. Sääntömuutoksesta sen verran, että toki se on mahdollista tehdä, mutta tiedän että jotkut kuljettajat ovat hankkineet krossirenkaitakin ihan vain noita sadekelejä varten. Käytännössä siis sääntömuutoksella tultaisiin tilanteeseen, jossa jonkun jo tekemät panostukset menisivät hukkaan ja siitä voi sitten joku ottaa taas herneen, joka ei tietenkään ole suotavaa.

Lisäksi kun summataan että meillä on 2 kisaa jäljellä ja ei tietoa onko siellä kuivaa vaiko märkää, niin on mahdollista että tulisi sitten haloo ihan turhasta (kisat onkin kuivia).

En en aio krossirenkaita autoon laittaa, kuten jo Ylistarossa tein. Eli siis voin sitoutua tuohon "herrasmiessopimukseen" ongelmitta, kuten olen jo todistanut.

128
Tulokset / Vs: Sähkökrossin EM:t Fehring 9-14.7.2012
« : 10.07.12 - klo: 23.39 »
Kalle on oikeassa. Se on 2/5 sääntökirjan mukaan.

129
Tulokset / Vs: Sähkökrossin EM:t Fehring 9-14.7.2012
« : 10.07.12 - klo: 18.49 »
Hyvä! Varsinkin Peten suoritustaso vaikuttaa jäätävältä. Pullo shampanjaa luvattu jokaiselle suomalaiselle A-finalistille!

130
Tulokset / Vs: Sähkökrossin EM:t Fehring 9-14.9.2012
« : 09.07.12 - klo: 12.33 »
Kahden peräkkäisen kierroksen yhteenlaskettu aika, kyllähän ne läpit on reilu 30s. :)

Sokeus iskee näköjään meikäläiseen. Tosin kun katsoin vain tuota practicen rankinglistaa, niin siinä ei tuo asia nyt sitten tullut ihan selville.

131
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« : 09.07.12 - klo: 12.30 »
Vielä lisäys, että yllä puhuin kansallisista sarjoista jne. Ilman lisenssivaatimusta jos halutaan se täyteluokka, niin silloin tietysti kyseessä on kerhokisasarja tms nimikkeellä kulkeva sarja eikä siis kansallinen kilpailu / sarja. Ihan selvyyden vuoksi.

132
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« : 09.07.12 - klo: 12.23 »
Vielä muutama pointti. M-8 ja M-8e eivät voi ajaa yhdessä (M-8e ei täytä M-8 teknisiä sääntöjä). Jos näin haluttaisiin, niin silloin tulisi M-8 luokan sääntöjä muuttaa ja M-8e luokkaa ei olisi laisinkaan. Tätä tuskin kukaan haluaa.

Kesällä järjestettävien kerhokisojen suhteen tällä hetkellä ongelma on, että viikonloppuja on yksinkertaisesti liian vähän ja oikeen missään välissä ei ole seuran kannalta järkevää järjestää kerhokisoja. Tämän takia näkisin järkevänä että luokkia koetettaisiin lisätä olemassa oleviin kilpailuihin eikä siis rakentaa uusia sarjoja. Lisäksi kilpailujen järjestäminen on seuralle tällöin kannattavampaa ja halukkaita seuroja on enemmän. Kilpailujen järjestelyjen taso myös nousee tällöin. Samalla kerhokilpailujen järjestäminen helpottuu ja kuskien jotka ajavat useampaa sarjaa, on helpompi suunnitella viikonloppunsa kun päällekkäisyyksiä kisojen kanssa ei tule niin helposti ainakaan.



133
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« : 09.07.12 - klo: 12.13 »
Noniin. Luinpa tätä keskustelua hieman lävitse. Mitä tulee nyt tähän patterikasiin, niin sitä ei olla työntämässä viimeisen M-8 SM osakilpailun yhteyteen mukaan (Lavanko). Se että keksitään 3 viikkoa ennen kisaa että olisi kiva ajaa näitä tuolla kisassa, niin se ei huutoäänestyksellä tilannetta muuta että Lavangossa ajetaan M-8 SM-sarjan päätös jota ei nyt lähetä sössimään millään kokeiluilla.

M-8e autoista on jo pitkään puhuttu, mutta niiden todellinen tuleminen on vielä minulta jäänyt näkemättä vaikka sitä on odotettu ainakin 5 vuotta. Käytännössä odotan näkeväni kilpailusarjan jossain muodossa, jossa osallistujia olisi enemmän kuin 15. Sen jälkeen luokan tulevaisuutta voidaan miettiä vakavasti. Tarkoitan nyt esim. kerhokisasarjaa taikka jotain muuta vastaavaa (Finnish Open, Hobao Cup tms), joka siis käytännössä vaatii aktiivisuutta seuroilta / harrastajilta. Hieman sama kuin huuma Truggyjen suhteen aikoinaan, joka ei sitten kuitenkaan kestänyt.

Uusien sarjojen / luokkien suhteen homma menee aina siten, että ensiksi pitää olla pohja jonka päälle rakentaa jotain kansallista sarjaa tms yleensäkin virallisia sääntöjä. Jos tätä pohjaa ei ole ja on vain 5 tms kuskia, niin silloin on todela vaikea lähteä siitä rakentamaan mitään kestävää ratkaisua luokalle.

Uusille luokille ei koskaan anneta suoraan SM-arvoa vaan ensiksi ne kirjoitetaan sääntöihin tavalla taikka toisella ja sen jälkeen niissä ajetaan esim. kansallista sarjaa ilman SM-arvoa, kunnes sitten jos niin halutaan, niin SM-arvoa voidaan esittää sarjalle. Tosin ei tässä nyt varmaan kukaan mitään SM-arvoa ole kaipaamassakaan välttämättä, mutta joku sen tässä ketjussa otti esille.

Itse näkisin että M-8e voitaisiin tavalla taikka toisella ottaa huomioon M-8 luokan osakilpailujen yhteydessä esim. kansallisena luokkana / sarjana, mutta tosiaan se pitää suunnitella kunnolla ja sitä ennen kyllä pitäisi niitä autoja näkyä jossain muuallakin että tiedetään kysyntää olevan.

Mitä tulee tässä ketjussa puhuttuun SC sarjan ja M-8e sarjan yhdistämiseen, niin se on toki yksi vaihtoehto. Tällä hetkellä myös vakavissaan mietitään SC luokkien lisäämistä maastosarjan yhteyteen kansallisten luokkien tilalle lauantaille ja sunnuntaille. Jos SC menee maastosarjan kylkeen ja M-8e puolestaan M-8 mukana, niin silloin molemmat luokat olisivat niille tarkoitetuilla radoilla (toisin kuin jos yhdistettäisiin) ja saataisiin myös kesän aikataulua hieman helpotettua. Jos meillä on epävirallinen SC / M-8e sarja, niin se on taas sitten kalenterin kannalta ongelma (vie viikonloppuja).

Lisäksi toisin kuin yleisesti luullaan, niin SM-kilpailun yhteydessä on mahdollista ajaa täyteluokka ilman lisenssivaatimusta. Käytännössä kilpailut tulee vain eriyttää paperilla ja kerhokisaluokka tms voidaan ajaa ilman lisenssivaatimusta. Luokkien pitää myös nostaa oman luokkansa sisällä. Tämä on aina ollut mahdollista, mutta sitä ei pahemmin olla koskaan hyödynnetty. Tämän pitäisi helpottaa SC luokan lisäämistä Maastosarjan kylkeen (joka kaiketi oli aiemmin ongelma) ja sama koskeen M-8e luokkaa jos sellainen halutaan M-8 sarjan kylkeen. Käytännössä SC suhteen tiedetään että pohja on olemassa, mutta M-8e suhteen olisi hieman steppejä joita pitäisi tapahtua jos ensi kaudeksi sarja halutaan:

1) Sarjan vastuuhenkilö
2) Sarjasääntöjen laadinta jne
3) Kerhokisasarja loppuvuosi 2012 - 2013 alku, josta nähtäisiin että kuljettajia on (loppukesästä ulkona, syksyllä / talvella sisällä).

Tuon jälkeen sitten voitaisiin yhdessä esim. Lintulan kanssa katsoa miten käytännössä sovitus tehtäisiin kaudelle 2013 että M-8 ja M-8e voisivat elää yhdessä

134
Tosiaan nyt olisi sitten sarjan finaalissa tarjolla Suomen upein baana + aurinkoista keliä (tilattu) ja spektaakkelimainen selostus (tm). Tervetuloa!

135
Tulokset / Vs: Sähkökrossin EM:t Fehring 9-14.9.2012
« : 09.07.12 - klo: 11.35 »
Hieno baana ja iso. Nopein läppäaika ekassa treenissä 1 minuutti ja 8 sekuntia + risat. Aikataulua kun katsoo, niin eräväleissä ei kuitenkaan otettu tätä pitkää kierrosaikaa huomioon, joten odotan ongemia aikataulun kanssa. Käytännössä 5 minuutin tulos voi olla yli 6 minuutin tulos ja treeneissä erien lähtöväli on 6 minuuttia (jätetty vain yksi minuutti väliin), joka tarkoittaa että treeni tulee lopettaa hyvissä ajoin ennen 5 min kohtaa jotta autot kerkeävät takaisin varikolle. Alkuerissä lähtöväli "vakio" 8 minuuttia eli teoriassa kerkee, mutta kiire tulee.

Toivotaan parasta suomalaisille. Toivottavasti Goldi ja Karri pamauttaa itsensä maailmankartalle!

136
Olipahan kisat! Viikonloppu alkoi mukavasti perjantaina reissulla kisapaikalle Honkasen ja Savolaisen kanssa, joka taittui ongelmitta / lepposasti. Perillä loput orkesterista, bussi ja sauna. Siinä se ilta sitten leppoisasti sujuikin.

Lauantaina treenit päästiin vielä ajamaan kuivalla, mutta alkueriin päästäessä taivas oli jo auennut ja rata siis litimärkä. Passasin ensimmäisen alkuerän ja valmistelin auton sateelle huolella, jonka jälkeen sitten ratarenkailla märälle radalle. Lehtojärvi ja Kuronen oli sitä ennen käynyt ajamassa pohjat krossirenkailla, mutta normirenkailla kuitenkin onnistui ajamaan tuloksen joka oikeutti toiseen ruutuun Lehtojärven ja Kurosen välissä. Hieman tarkkana sai olla ja paikata kaasulla, mutta ajaminen oli hauskaa. Finaalissa sitten Lehtojärvi ja Kuronen lähti viemään letkaa krossirenkailla, itse starttasin ratarenkailla ja seurasin kolmannella sijalla kunnes sitten Kuronen keskeytti ja nousin toiselle sijalle. Järjestys pysyi muuttumattomana tästä eteenpäin ja maaliin taidattiin tulla 40 minuutin jälkeen 3 kierroksen erolla.

Valitsin ajaa ratarenkailla myös märällä, koska korin leikkaaminen krossirenkaille sopivaksi ei juurikaan kiinnostanut ja koska ratarenkailla pystyi myös ajamaan siedettävää tulosta alkuerien perusteella. Krossirenkailla olisi varmasti päässyt lujempaa, mutta mielestäni eivät oikein ole luokan hengen mukaiset ja korin tuhoaminen ei tosiaan kiinnostanut. Mielestäni sadekelille olisi hyvä tehdä jokin rengassääntö, joka ei "pakottaisi" kuljettajia ajamaan krossirenkailla niiden hyvän suorituskyvyn takia. Luokan tulisi kuvastaa GT autoja, mutta eipä nuo esikuvatkaan kostessa kisassa kaiva sateella alleen mitään maastorenkaita.

Sunnuntaina sitten keli oli suotuisampi ja päästiin vääntämään sekunneista. Treeneissä auto oli aika levoton, mutta alkueriin se sitten saatiin säätöihin ja päästiin työntämään. Pienia muutoksia erien välissä tuli tehtyä, mutta ei mitään radikaalimpaa. Viimeiseen alkueräkierrokseen saakka oli vielä 2. ruutu finaalia ajatellen hallussa, mutta Kuronen paransi tulokseni ohi viimeisellään. Itse kokeilin viimeisessä alkuerässä toisia renkaita, mutta kokeilu epäonnistui ja lopetin suosiolla muutaman kierroksen jälkeen kun nähtävissä oli että tulos ei tule olemaan hääppöinen. Alkuerien jälkeen siis kolmas, tosin alkuerissä jo oli nähtävissä että Jeppe menee ihan omaa vauhtiaan muihin verrattuna.

Finaalissa sitten lähdettiin ajamaan ja Jeppe vei letkaa. Kuronen ajoi toisella sijalla ja pääsi alussa hieman karkuun, mutta ensimmäisen tankin kohdilla sitten onnistui Pekan ohittamaan ja pääsin hieman karkuunkin, ennen kuin tein virheen pääsuoralle lähdössä ja auto vajaan kierroksen katollaan nurmikolla. Kolmas sija kuitenkin pysyi hallussa kiitos nopean mekaanikon. Finaalia mentiin eteenpäin ja otin Kurosen kaulaa kiinni kierros kierrokselta toinen sija tähtäimessä, kunnes sitten Kuronen keskeytti teknisestä syystä ja otin paikan haltuuni. Tämä oli kisan puolivälin tienoilla, että vaikeata sanoa olisinko saanut Kurosen kiinni, mutta ainakin tiukalle se olisi mennyt. Pekan keskeytyksen jälkeen takana oli Hattunen ja matkaa sinne 3-4 kierrosta, joten loppuaika finaalista menikin "kruisaillessa" kun Jeppeä ei ajamalla kiinni voinut saada ja takaata ei suoranaista uhkaa ollut tulossa. Varman päälle ja yksi ylimääräinen tankkauskin tuli otettua sitten, että ei tule mitään yllätyksiä ennen maaliviivaa. Maalissa eroa taisi olla se 3-4 kierrosta kuten edellisenäkin päivänä.

Eipä kummallisempia odotuksia tullut laitettua, mutta 2. sija molemmista kisoista oli varsin positiivinen yllätys, koska Tattarin kerhokisassa ei vauhti ollut vielä ihan löytynyt eikä tässäkään nyt ollut noiden kisojen jälkeen treenattua laisinkaan kiitos työkiireiden. Tyytyväinen siis pitää olla.

Team C & Precirotate kombo osoittautui todella luotettavaksi, koska koko viikonloppuna autosta ei mennyt mitään rikki. Kaikki toimi kuin junan vessa niin kostealla kuin kuivalla. Ainut asia mitä autoon tein varsinaista "huoltoa" oli lauantaina diffin uudelleerakennus säätöjen hakemiseksi sekä molempina päivinä tulpan ja kytkimen laakereiden vaihto ennen finaaleita (vakio operaatio aina ennen finaaleita). Ei muita kuluneita taikka rikkoontuneita osia vaikka radiohäiriön takia tuli kerran pommitettua pääsuorasta suoraan "läpi" kaasun hirttäessä kiinni, mutta silti auto täysin ehjänä pysyi tuonkin seurauksena. Syynä tähän oli oma tekeminen (tai Juskan lauantainen voitto), eli huonosti kiinnitetty vastarinakku aamun ekassa treenissä sunnuntaina.

Suuri kiiros kisojen järjestäjille, jotka olivat todella hienot puitteet taas luoneet viikonlopulle! Kaikki toimi kuten pitikin ilman ongelmia renossa tunnelmassa Jupen kuulutellessa omaan letkeään tyyliinsä.

Kiitokset tietysti myös Hoffmanille sekä Savolaiselle, ketkä toimivat mekaanikkoinani läpi viikonlopun omien ajamistensa lisäksi.

Homman tietysti kruunasi RGF bussi, sen ihmiset, sauna, erityisesti "kantahenkilökunta" Sami & HOKE jotka pitivät huolen kaikista tarpeista ja tietysti varikkohenki joka teltassa vallitsi heti bussin välittömässä läheisyydessä. Aivan loistava reissu ja tietysti kun Juska vei vielä lauantaina voiton, niin sittenhän se poika saunoi.. ;)

137
Ei hätää, homma ei jää tarroista kiinni. :)

138
Riittääkö tarroja myös GT-8 autoille, vai onko ne pelkästään LS-5 kisaajille?

139
Vapaa keskustelu / Vs: RC10.fi Facebookkiin?
« : 20.06.12 - klo: 15.25 »
Ryhmä RC10.FI luotu.

140
Vapaa keskustelu / Vs: RC10.fi Facebookkiin?
« : 20.06.12 - klo: 15.17 »
Minäpä luon tuollaisen ryhmän, niin katsotaan mihin homma johtaa. Ei tässä varmaan mitään hävitäkään. Eli siis malttakaa hetki niin laittelen tänne sitten infoa.

141
Sen verran tähän aiheeseen vielä, että tosiaan kilpailunjärjestäjä kysyi itseltäni onko kaksipäiväinen kisa OK ja totesin että sääntöjen puitteissa ongelmaa ei ole. En kuitenkaan ollut kalenterin äärellä, joten en päässyt huomaamaan tuota päällekkäisyyttä alkavien EM kisojen kanssa.

Mielestäni muuten Jyväskylän idea kaksipäiväisestä kisasta on hyvä ja ehdottomasti toteuttamisen arvoinen esim. ensi vuonna.

142
Terve,

Asiasta on tänään käyty keskustelua ja kilpailu tulee olemaan yksipäiväinen ja lauantaina. Näin voidaan taata kaikille tasapuolinen mahdollisuus kilpailla SM tittelistä sekä mahdollistaa EM kisoihin lähteminen suunnitellun aikataulun mukaan. Sunnuntai pysyy edelleen varapäivänä, kuten normaalisti.

Kilpailun järjestäjä tulee päivittämään kilpailukutsun.

--
Terveisin,
Matti Korvenmaa
PA lajiryhmän puheenjohtaja

143
Sopii oikein hyvin! Kiitos!

144
Ilmoittauduttu on. Kaikki vain hyvissä ajoin ilmoittautumaan!

PS. Tankkaaja / ruuvinkääntäjä vielä puuttuu, eli apu otetaan vastaan. :wink:

145
Mites noi numerot, pitäisi saada tietää että voisi ilmoittautua kisaan ja jostain hankkia numerot myös kun ovat kilpailijan vastuulla?

146
Lappeenrannassa homma hoituu kun otat yhteyttä Lappeenrannan Urheiluautoilijoihin: http://www.lprua.fi/

147
Hyvät karkelot oli! Vaihteeksi oli kiva olla ajamassa itse pitkästä aikaa muutaman vuoden tauon jälkeen. Kiitokset järjestäjille sekä Jarkolle mekkausavusta ja Jepelle & Juholle varaosapakin antimista! Jerryn buffet myös palveli erinomaisesti, kuten aina. Keli ei olisi voinut olla parempi, koska radalla oli todellakin kuuma kun aurinko porotti pilvettömältä taivaalta lähes koko päivän. Mukava oli myös nähdä että PKSRCA:sta löytyy uutta generaatiota ajanottoon, josta vastuuta on Napen kanssa tullut kannettua pitkään.

Tosiaan muutama vuosi on vierähtänyt kisoja kiertäessä ainoastaan järjestäjän erinnäisissä rooleissa ja nyt oli sitten aika tehdä paluu radalle kuskin paikalla. Odotuksia kisaan ei hirveästi ollut, koska taukoa takana sekä auto suoraan rakennuspöydältä moottorin sisäänajoa lukuunottamatta. Harjoitusta ei siis ollut päässyt sääolojen takia ajamaan laisinkaan ennen kisaa. Kone myös vielä etsi parasta teräänsä, joten suoralla tuli takkiin verrattuna moneen muuhun autoon.

Päivä alkoi varsin leppoisasti 3 x 10 harjoituksilla, joista ensimmäisessä tuli todettua että auto oli melko hyvissä säädöissä noin hatuista vedetyillä lukemilla. Toisessa harjoituksessa jatkettiin tutustumista autoon ja tuntuman hakemista vallitseviin olosuhteisiin. Toisessa harjoituksessa tuli pieni vastoinkäyminen, kun kakkosen ratas meni sileäksi. Uusi ratas kuitenkin löytyi Jepeltä ja kolmannessa sitten koko harjoitus taas ongelmitta loppuun saakka, jossa myös tuli ainoa 10 min tulos, koska toisessa oli keskeytys ja ensimmäisessä en ajanut loppuun saakka.

Finaaleiihin mentäessä 4. ruudusta lähdettiin ja tiedossa siis 3 x 30 finaalit. Ennen finaaleita tavoite oli että podium sakkiin pitäisi päästä, eli yhden sijan parannusta lähdettiin hakemaan minimissään. Juhon vauhti oli todella kovaa, joten selvää oli että voittoon ei saumoja olisi koneen vauhdin ja/tai kuljettajan hiljaisen lämpeämisen johdosta. Ensimmäisessä finaalissa Hoffalla oli ongelmia, joten sieltä sijoitus 3. Tätä ennen muutin hieman auton säätöjä ja uudet nakit alle, joten pari ekaa kierrosta meni vähän etsiskellessä ajotyyliä, jonka johdosta tuli heti hieman jäätyä kärkiporukalle ja sitä ei sitten enää kiinni saanut ajettua. Tokassa finaalissa Jepelle tuli ongelmia ja Hoffan kanssa käytiin todella tiukkaa vääntöä 2. paikasta, mutta lopuksi GRP nakit suli alle finaalin toisella puoliskolla ja oli pakko jättäytyä varmistelemaan 3. sijaa. Viimeisessä finaalissa Jepelle jälleen ongelmia ja Hoffan kanssa tiukka taisto 2. sijasta aina finaalin viimeiselle 5 minuutille saakka, kunnes omasta autosta viimeisellä tankilla meni tulppa ja Hoffa korjasi kakkospaikan. Tässä viimeisessä finaalissa myös kone alkoi olemaan jo paremmin tikissä, että suoralla ei enää muut menneet ihan niin heittämällä ohitse.

Lopputuloksissa kuitenkin 3. sija oli tavoitteiden sisällä ja olen siihen varsin tyytyväinen, että pitkän ajopäivän aikana ei ollut kuin pari ongelmaa. Näistäkin ongelmista ainakin tulpan rikkoutuminen ihan oma vika, koska ei tullut sitä vaihdettua pitkän ajopäivän aikana. Varmaan myös kakkosen rattaan meneminen menee tavalla taikka toisella omaan piikkiin. Viimeisessä jos tulppa ei olisi mennyt, niin 2. sija olisi mitä ilmeisimmin tarkoittanut kokonaistuloksissa myös 2. sijaa, mutta sitä on turha jäädä murehtimaan.

Suuret kiitokset siis kaikille paikalla olleille!

148
Renkaista sen verran, että nyt kun GRP nakeista on ainoastaan A seos sallittu, niin kai myös seos "A V2" on sallittu (uusi A seos)? Tuotekoodiltaan tarkemmin GMW01AV2,

149
Polttisautot / Vs: TeamC GT8/L/E - GT8-luokan ratakilpurit
« : 17.06.12 - klo: 12.39 »
Hieman huono valinta mielestäni tuo Sweep koska käytännössä tarkoittaa rengaskulujen kasvua jokaiselle joka haluaa kisata tosissaan.

150
Radiolaitteet / Vs: SANWA MT-4
« : 17.06.12 - klo: 11.58 »
Voisi kuvitella että sen vibran ehkä saisi tosiaan tuon biipperin rinnalle. Kerro Jari löydöksistä. Oma M11 palvelee vielä hyvin, mutta vastareiden löytäminen tuohon Sanwan alkuperäiseen 2.4 settiin (modulilla) on hieman kinkkisempää.

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 62