Kirjoittaja Aihe: X Factory X-6 Squared/ Cubed  (Luettu 92969 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pOINTER

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #120 : 20.01.10 - klo: 01.33 »
Laitetaas tänne gurujen keskelle kysymys liittyen tuupin eturenkaisiin: Mikä ero ja vaikutus käytännössä 4wd eturenkaalla versus 2wd kapea eturengas on? Lähinnä noin niinkun schumin minipinniä (4wd vs slim) ajatellen vai onko stagger ehdoton valinta mattoradalle eteen!?
Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #121 : 20.01.10 - klo: 08.17 »
Kovastihan tuota Vaasassa 2007 jo ihmeteltiin kun brittien autot olivat 100-150 grammaa painavampia kuin meikäläisten. Kummasti vaan vetivät meitä pataan kotikisoissa 6-0.

Voihan se olla että radioista puuttuva ratti ja oikeanpuoleisen ohjauksen vaatimat lisäpalikat painoivat niin paljon...

Noita lisäpainoja kokeiltiin silloin Vaasan aikaan, kun vauhtia haettiin. Eli tiedettiin hyvin se, että britit ajavat raskailla autoilla ja itse oltiin haettu ihan minimipainolla oikeita säätöjä / tulosta. Mutta testeissä siihen aikaan ainakaan omissä käsissä auto ei tullut juurikaan nopeammaksi tai ainakaan 5 minuutin tulos ei ollut niin helppo tehdä raskaalla autolla. Hyppyominaisuudet, kiihdytykset, ajolinjat jne. muuttuivat. Siis oma ajotyyli ei sopinut raskaalle B4:lle, jota piti heittää mutkiin sisään, jos halusi tulosta. Oli siis helpompaa ajaa kevyemmällä autolla ja pyöreämmillä linjoilla (joka tosin oli hitaampaa kuin mm. brittien rempova tyyli).

X-6:ssa painojakauma on taas aivan erilainen kuin silloisessa kisarassissa, joten ajotyyli on automaattisesti X6:llä pyöreämpi. Lisäpainoilla auto saadaan liimattua rataan paremmin ja mutkissa se kallistelee hieman enemmän, jolloin myös oikein sijoitetuilla painoilla sekä etupää että takapää kallistelevat balanssissa, siis koko auto "kiertyy" mukavasti mutkan sisällä.

Nämä painotukset ovat aina siis riippuvaisia sekä ajotyylistä, käytettävästä renkaasta että alustasta (auto + säädöt).

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #122 : 20.01.10 - klo: 10.33 »
Laitetaas tänne gurujen keskelle kysymys liittyen tuupin eturenkaisiin: Mikä ero ja vaikutus käytännössä 4wd eturenkaalla versus 2wd kapea eturengas on? Lähinnä noin niinkun schumin minipinniä (4wd vs slim) ajatellen vai onko stagger ehdoton valinta mattoradalle eteen!?
Jos nyt puhutaan vaan puhtaasti noista schumin kumeista niin tässä x-6 autossa se kapea 2wd rengas tekee ohjauksesta varsin kulmikkaan koska rengas on kapeampi ja jäykempi kuin se 4wd rengas joka taas takaa kovan pidon mutta ei ole niin kulmikas. Stagger takaa joillain matoilla parhaan pidon suhteessa virheherkkyyteen. Stagger on varmin valinta jos haluaa 5min tulosta tehdä mutta jos yhtä nopeeta läppiä yrittää niin sillon tuo 4wd etukumi on paras.
Ainakin tähän astisilla winterjumpsien matoilla valinta on ollut tuo 4wd tai stagger se 2wd rengas ei ole noilla matoilla oikeen toiminut.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #123 : 20.01.10 - klo: 10.49 »
Tuleehan tuota paivän verran odoteltua ennen "kansien" kiinni laittoa.

Varmaan muistat myös "ilmata" öljyn ennen iskarin täyttöä??
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #124 : 20.01.10 - klo: 14.45 »
^ Suurimmat kuplat kun naputtelee vaan vekka, niin muuten aika sama. Asson vakioiskarit ovat ilman tutteja, niin ylös jää joka tapauksessa ilmaa. Se sitten sekoittuu ekassa patikossa ölpän sekaan.

Laittaa vaan öljyn pinnan tarpeeks korkeelle, ettei jää "vaimentamatonta liikettä" iskarin pystyssä ollessa. Reboundi olisi hyvä olla iskaripareittain sama.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #125 : 17.02.10 - klo: 09.40 »
Mitä, mitä, mitä  :shocked:

Lainaus käyttäjältä: DMS Racing @ Oople.com foorumi
Be patient guys, good things come to those who wait......

There is a VERY good reason why Chazz has been quiet these past few days and that is he is in the final stgaes of preparring what he has dropped the hint on.

You do have to remember that X-Factory is a TINY company compared to ALL other R/C car manufacturers with just three people working there in total, and things like PRESS RELEASES, writing instruction manuals etc etc just take that little bit longer to finish than they do in larger companies. Trust me, it will be worth the small wait and will turn some heads when ready, dont all rush out to secure your Cougars just yet SIME , LOL..........

Remember which cars were shown to you first from the new crop that are coming (Cougar, Durango etc) and lets see who has product available on the market to purchase first.... then we can see which brands have the hype in overdrive and which delivers the goods (and results of course).

Linkki koko juttuun -> KLIK

Eli "älkää kaikki rynnätkö heti varaamaan Cougareita"

Mielenkiinnolla odottelen, että mitä X-Factoryltä onkaan tulossa. Kun tämän uutisen luin niin jotenkin ajattelin alkuun, että pojat olisivat saamassa uuden nelkun valmiiksi, mutta tämä kommentti kyllä hieman vesitti sen ajatuksen.

Old fart

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #126 : 17.02.10 - klo: 11.25 »
Sieltä on tulossa ainakin se kokonainen nelkkuauto jossain vaiheessa, joten en tiedä onko tässä kyse siitä. Mutta kun toisaalta takavetoihin tuossa viitattiin (mm. Cougar), niin voisi kyllä olettaa, että tämä koskee takatuupparia. Tästä voi taas tehdä monenlaisia oletuksia, olisikohan tässä yksi veikkaus:

X-6 conversion kit on saanut lihaa luiden ympärille. Siis tuon conversion ympärille on kasattu B4:n osat (tai vastaavat), jotka se tarvitsee kasvaakseen kokonaiseksi autoksi. Jotkut osat X-Factory on jo julkaissut, jotka siis ovat heidän omia tekeleitään (mm. vetarit, pyörän akselit, boksin yläakseli), joten jos heiltä nyt tulee se kokonainen auto.

Mutta tämä paljastuu varmastikin kohtapuolin, kun he tiedottavat asiasta virallisesti.

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #127 : 17.02.10 - klo: 12.29 »
Jos jotain isompaa on tuuppiin tulossa, niin eiköhän keulan osat ole päivitetty. Eli vahvasti viittais kokonaiseen auto pakettin :wink:
-Goldi

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #128 : 18.02.10 - klo: 22.10 »
X6 Squared EC kit

Eli kokonainen auto suoraan X-Factoryltä

Linkki ooplen uutiseen ->KLIK

Key features
New MIP C-CVD driveshafts - latest version with white delrin rings
Lunsford Punisher series titianium turnbuckles throughout as standard
Lunsford titanium broached (hex head) balljoints throughout as standard (over £55 worth!!)
Lunsford titanium hinge pins as standard
J Concepts high grade plastic ballcups throughout
J Concepts X6 Squared body and wing
New X-Factory exclusive 2 piece window masks with seperate window outline to make your own killer paint scheme easier than ever before
Carbide diff balls from the supplier of B-Fast for the smoothest diff possible
X-Factory Black anodised aluminium shims for the entire suspension - no more plastic ones to wear out and look ugly
BLue aluminium AE FT front hinge brace
AE 30 degree castor blocks included
AE B44 rear hub carriers with oversized outer rear bearings
X-Factory's unique rear hinge pin mounting system with brass bushings - simple to install, strong and with no wear
X-Factory's famously smooth 4 gear transmission for the "right" motor rotation for best forward traction, braking and control in the air (no exposed gears to wear prematurely)
New X-Factory 5210 one piece machined hardened top shaft with built in spacer (no more loose parts or poor quality top layshaft gear)
New X-Factory 5530 hard alloy slipper plates, smooth flat and consistent
New X-Factory 2601 steel front axles (stronegr than B4 alloy items)
New X-Factory 5661 long CVD axles and spacers included with the C-CVD's
X-Factory 5700 colour coded aluminium gear box height spacer for easy and precise adjustment
X-Factory 3313 Carbon Fibre rear shock tower
X-Factory 1223 Carbon Fibre LIPO ready battery strap
X-Factory 1006 Plastic "hi grip" chassis
AE FT threaded shocks front and rear with gold coated shafts
All new X-Factory instruction manual
Plus much much more............
More information and body off pictures to follow soon......

UK RRP £349.99 ........ Estimated Street Price £299.95
Old fart

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #129 : 18.02.10 - klo: 22.17 »
Siinäpä valmiiksi viritetty paketti, viimeisillä osilla. Etu bulkhead puuttuu, mut ei nuo Lontoon pojat taida sitä käyttääkkään ;)
-Goldi

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #130 : 19.02.10 - klo: 17.10 »
Parts: http://rc10.fi/index.php?topic=32571.msg414557#msg414557

Homman nimi on se, että oon testannu kaikee mahollista ja todennu Espoon setupit toimivaks. Ainut toive olis parempi kääntyminen vetopäällä. Norskit ja Swedut on ajellu sisäkisoja 3 rattaisella boxilla juuri tuon kääntymisen takia. Kovalla pidolla 3 rattainen laatikko toimii varmasti ihan jees, mut kesällä liukkailla radoilla tuskin pelaa. Siitäpä sitten on kehittynyt ideaa laittaa painoja slipperi levyyn, joka pyörii vastakkaiseen suuntaan moottorin, sekä pyörien kanssa. Toiveena kompensoida "hyrrä efektejä" jotka painaa perää maahan ja saada kääntyvyyttä lisää. Slipperi johon lisätään painoja toimisi säädettävänä radan liukkauden mukaan.

Kerron lisää kun saan palikat testiin!
« Viimeksi muokattu: 19.02.10 - klo: 17.21 kirjoittanut kisaaja »
-Goldi

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #131 : 09.03.10 - klo: 16.35 »
Nyt on osat autossa ja sunnuntaina tyypit. Saa nähä minkälainen vaikutus on :roll:
Painon voi vaihtaa koskematta slipperin säätöön. Nyt käytössä 16g puntti.
-Goldi

Poissa juhou

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.juhou.1g.fi
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #132 : 15.03.10 - klo: 21.08 »
tulipa laitettua uus kone ja muuta pientä  :tongue:





-3 racing sakura zero s drifter-
www.juhou.1g.fi

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #133 : 15.03.10 - klo: 21.23 »
Eip näy^

Mullaki on nyt kaikki palikat mitä löytyy ja toimii hienosti. Slipperi puntti olikin jo liian raskas 16g. Tämän hetkistä en ole punninnut mut vähän kevyempi ja nopeempi ;)

Edit: E-hanger palikoihin kannattaa sijoittaa! Rauhallisempi ajaa ja tuntu kääntyvän paremmin.
-Goldi

Poissa juhou

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.juhou.1g.fi
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #134 : 15.03.10 - klo: 21.28 »
hmm, mistähän johtuu jos ei näy, mulla ainaki näkyy, miten muilla?  :huh:
-3 racing sakura zero s drifter-
www.juhou.1g.fi

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #135 : 15.03.10 - klo: 21.40 »
hmm, mistähän johtuu jos ei näy, mulla ainaki näkyy, miten muilla?  :huh:

Jos kuvia meinaat, niin kyllä ainakin itselläni näkyy.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #136 : 15.03.10 - klo: 21.41 »
hmm, mistähän johtuu jos ei näy, mulla ainaki näkyy, miten muilla?  :huh:
Jos kuvia meinaat, niin kyllä ainakin itselläni näkyy.
Ei näy...

Onko kansio varmasti julkinen?
Old fart

Poissa juhou

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.juhou.1g.fi
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #137 : 15.03.10 - klo: 22.09 »
hmm, mistähän johtuu jos ei näy, mulla ainaki näkyy, miten muilla?  :huh:
Jos kuvia meinaat, niin kyllä ainakin itselläni näkyy.
Ei näy...

Onko kansio varmasti julkinen?

juu on julkinen..
-3 racing sakura zero s drifter-
www.juhou.1g.fi

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #138 : 16.03.10 - klo: 07.18 »
hmm, mistähän johtuu jos ei näy, mulla ainaki näkyy, miten muilla?  :huh:
Jos kuvia meinaat, niin kyllä ainakin itselläni näkyy.
Ei näy...

Onko kansio varmasti julkinen?

Mielenkiintoista, itselläni nuo kuvat näkyy ihan ok. Jos siis kyse tästä viestistä (kuvat muutettu linkeiksi):

tulipa laitettua uus kone ja muuta pientä  :tongue:

http://juhou.1g.fi/kuvat/Rc%20Cars/DSC_5732-2.jpg/_small.jpg

http://juhou.1g.fi/kuvat/Rc%20Cars/DSC_5744-2.jpg/_small.jpg

http://juhou.1g.fi/kuvat/Rc%20Cars/DSC_5742-2.jpg/_small.jpg

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #139 : 16.03.10 - klo: 11.41 »
Näkyy täälläkin... tais olla silmässä vika ;)

Tuota slipperiä testasin raskaalla painolla ja vaikutti hyppy ominaisuuksiin eniten. Ei enää ollu ylivoimasesti helpoin auto hypätä kun perä ei laskenut edes lämätiskissä. Pienemmällä painolla hyppäs taas nätisti ja käytös radalla rauhallisempaa. Etu ja takapään pystysuuntainen kallistelu väheni = kiihdytyksissä ei ollut perä tontissa samantie. Pitoa kuitenkin riitti. Ihan niin radikaalia vaikutusta tuo ei kuitenkaan tehnyt kuin olisin toivonut, mut se paikattiin e-hangereillä ;) Jos tästä nyt jotain voi päätellä niin 3 rattaan boxilla en ainakaan ajais. Varmaan toimii ajossa muuten, mut hyppääminen ei oo niin helppoo, kun mihin x-6 normaalisti on tottunut.
-Goldi

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #140 : 16.03.10 - klo: 17.49 »
hmm, mistähän johtuu jos ei näy, mulla ainaki näkyy, miten muilla?  :huh:
Jos kuvia meinaat, niin kyllä ainakin itselläni näkyy.
Ei näy...

Onko kansio varmasti julkinen?
juu on julkinen..
Nyt ne sit näkyy  :shock:
Old fart

Poissa juhou

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.juhou.1g.fi
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #141 : 16.03.10 - klo: 18.03 »
hmm, mistähän johtuu jos ei näy, mulla ainaki näkyy, miten muilla?  :huh:
Jos kuvia meinaat, niin kyllä ainakin itselläni näkyy.
Ei näy...

Onko kansio varmasti julkinen?
voi olla että johtuu selaimesta tuo että välillä ei näy ja välillä näkyy. mut joo jatketaan itse asialla tästä  :smiley:
juu on julkinen..
Nyt ne sit näkyy  :shock:
-3 racing sakura zero s drifter-
www.juhou.1g.fi

Poissa juhou

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.juhou.1g.fi
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #142 : 23.04.10 - klo: 11.27 »
noniin, pohjalevy män poikki keulasta. tilasin tilalle muovisen pohjan, onko paljon eroa tohon alkuperäiseen?
-3 racing sakura zero s drifter-
www.juhou.1g.fi

Poissa redman

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #143 : 23.04.10 - klo: 11.37 »
noniin, pohjalevy män poikki keulasta. tilasin tilalle muovisen pohjan, onko paljon eroa tohon alkuperäiseen?

Halvempi ja anteeksiantavampi. En mitään valtavaa eroa ole sisällä huomannut, mutta ei ole ainakaan huonompaan suuntaan mennyt.
Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

Poissa juhou

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.juhou.1g.fi
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #144 : 23.04.10 - klo: 11.50 »
noniin, pohjalevy män poikki keulasta. tilasin tilalle muovisen pohjan, onko paljon eroa tohon alkuperäiseen?

Halvempi ja anteeksiantavampi. En mitään valtavaa eroa ole sisällä huomannut, mutta ei ole ainakaan huonompaan suuntaan mennyt.
hyvä näin !  :smiley:
-3 racing sakura zero s drifter-
www.juhou.1g.fi

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #145 : 25.04.10 - klo: 10.22 »
Jos auto tuntuu liian kevyeltä niin tuolta löytyy ratkaisu: http://www.rudebits.co.uk/
Ite otin dremelin kouraan ja tuhosin muutaman laikan, mut säästin noihin hintoihin nähden :D

Aika hyvin vastaa omat painot tuohon Ellisin puntti pakettiin. 70g säätimen alla, 35g servon alla ja 45g keulassa. Takakulmien painoja viriteltiin viime kesänä Hyvinkäällä, mut näköjään liukkaalla alustalla vois laittaa enemmänkin kuin 10g ;) Testiin jää vielä servon painot, kun 45g etu bulkki on irti. Taka vakaajaa testaan kanssa.

Slipperi painot on kuollut ja kuopattu, ongelmia tuli voimansiirron keston kanssa. E-hanger palikka teki toivotun muutoksen autoon, joten ei tarvitse sorvata uusia rattaita :D E-Hangeriä saa nykyään RCM:n kaupalta, vaikka ei osaa ole nettikauppaan lisätty :wink:

Kunhan saadaan lumet sulateltua saviradoilta, niin alkaa setuppia tulee. Lähdetään kuitenkin Jaren ja Matin säädöistä liikkeelle.
-Goldi

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #146 : 25.04.10 - klo: 12.50 »
Eilen pojan toimesta kisattiin Niinistöltä lainatulla X6:lla ja kuskin kommentit oli pelkästään positiivisia auton suhteen. Verrokkina B4 ja X6 ajokäytös oli selkeästi neutraalimpaa ja hallittavampaa mm. hypyissä, pystyy ohjaamaan ilmassa kuten nelikkoa.

Jos vielä olisi B4 kalustona niin en epäilisi hetkeäkään X6 konversion hankkimista, itekkin sain hieman kokeilla autoa ja tykkäsin kovasti. Ei millään malttaisi palauttaa autoa takaisin omistajalle... :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #147 : 25.04.10 - klo: 13.19 »
X-6 autopaketit Suomessa toukokuun puolessa välissä ;) Hyppääminen todellakin helppoa ja ajo muutenkin, kun takabaittia riittää :cool:
-Goldi

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #148 : 02.05.10 - klo: 17.42 »
Alkaa olla valmista Kainuu rosseihin. Ei enää kääntymis ongelmia :)
-Goldi

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #149 : 16.05.10 - klo: 16.08 »
Nyt sitä kesä setuppia :)
Kivasti pelitti Kainuu rossissa.
-Goldi