RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Kyosho => Aiheen aloitti: Kiding - 24.04.13 - klo: 10.29

Otsikko: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: Kiding - 24.04.13 - klo: 10.29
and the story goes...

Ostin pojalleni 8-v synttärilahjaksi Kyosho Sand master auton. (pirkanmaalaiselta jälleenmyyjältä)
Autolla ehdittiin ajaa vajaat kaksi kertaa siten, että molemmat kerrat keskeytyivät.
syynä hiekanmuru väärässä paikassa. (ekalla kertaa koteloidussa ratassuojassa rattaiden välissä, toisella moottorin tuuletusrimojen välissä - rimat poikki. Eka ajokerta asvaltilla, toinen urheilukentällä.)

Kyoshon jälleenmyyjä totesi, että saan itse maksaa uuden moottorin, koska tämä ei kuulu takuun piikkiin. (olisin kyllä sitä mieltä, että auton tulisi kestää "hieman" pidempään käytössä)

Olen laittanut tämän kuluttajaasiamiehen valituskaavakkeen @ jälleenmyyjälle.
Katsotaan miten toimivat...
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: SchTS - 24.04.13 - klo: 10.34
and the story goes...

Ostin pojalleni 8-v synttärilahjaksi Kyosho Sand master auton. (pirkanmaalaiselta jälleenmyyjältä)
Autolla ehdittiin ajaa vajaat kaksi kertaa siten, että molemmat kerrat keskeytyivät.
syynä hiekanmuru väärässä paikassa. (ekalla kertaa koteloidussa ratassuojassa rattaiden välissä, toisella moottorin tuuletusrimojen välissä - rimat poikki. Eka ajokerta asvaltilla, toinen urheilukentällä.)

Kyoshon jälleenmyyjä totesi, että saan itse maksaa uuden moottorin, koska tämä ei kuulu takuun piikkiin. (olisin kyllä sitä mieltä, että auton tulisi kestää "hieman" pidempään käytössä)

Olen laittanut tämän kuluttajaasiamiehen valituskaavakkeen @ jälleenmyyjälle.
Katsotaan miten toimivat...

kyoshon tuotteet on suht ok, mut ne suojat ja muut kusee huolella hiekat ja kivet pääsee aina kohtiin jonne niiden ei pitäisi mennä. hieman ot mut kuitenkin.
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: Soo - 24.04.13 - klo: 10.39
Monella on harrastus jäänyt noiden Kyoshon halpis autojen kanssa. Kannattaa suunnata katsetta muihin merkkeihin, jos harrastus oikeasti kiinnostaa.

Tottahan on, että moottori ja vaihteisto menevät rikki kun sinne kiviä menee, joten eiväthän ne takuun piikkiin mene, koska ei tuo valmistusvika ole. Näin ollen, et ole tilanteessa kovin vahvoilla.

Toisaalta jälleenmyyjä voisi tietenkin tulla vastaan tuossa ja antaa esimerkiksi alennusta uusista osista, sekä ohjeistaa mallin toimintaa paremmin.

Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: Volvospede - 24.04.13 - klo: 10.50
Auton nimi on siis Kyosho Sand Master ja se ei kestä hiekalla ajamista...?
Ehkä sen pitäis olla ennemminkin joku Sand Disaster?  :grin:
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: Kiding - 24.04.13 - klo: 10.50
Lainaus
Tottahan on, että moottori ja vaihteisto menevät rikki kun sinne kiviä menee, joten eiväthän ne takuun piikkiin mene, koska ei tuo valmistusvika ole. Näin ollen, et ole tilanteessa kovin vahvoilla.

Niin, mutta näkisin, että kyseessä on suunnitteluvirhe, jos auto hajoaa tuolla tavalla ja noin nopeasti...

Jälleenmyyjä lupasi uuden moottorin sisäänostohintaan, mutta periaatteesta en maksa siitä senttiäkään.

ps. jos mallin nimi on sand master, on surkuhupaisaa ettei sillä saisi ajaa kuin puhtaalla asvaltilla tms...

edit. ois kai pitäny ostaa se traxxas...
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: jon.lindgren - 24.04.13 - klo: 11.57
Valmistus- tai suunnitteluvirhe, ihan sama jos tuote ei toimi tarkoitetulla tavalla. Jos auton ei ollutkaan tarkoitus toimia kuin puhdastilassa olisi myyjän pitänyt saattaa ostaja tästä tietoisesi. Vastuu on kuluttajakaupassa jälleenmyyjällä.

Onnea valituksellesi. Parhaassa tapauksessa kauppias ottaa yhteyttä tarjoten ratkaistua ja valituksen peruttamista vastaan. Tosin en tiedä, voiko noita valituksia vetää takaisin :tongue:
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: SchTS - 24.04.13 - klo: 12.09
Monella on harrastus jäänyt noiden Kyoshon halpis autojen kanssa. Kannattaa suunnata katsetta muihin merkkeihin, jos harrastus oikeasti kiinnostaa.

Tottahan on, että moottori ja vaihteisto menevät rikki kun sinne kiviä menee, joten eiväthän ne takuun piikkiin mene, koska ei tuo valmistusvika ole. Näin ollen, et ole tilanteessa kovin vahvoilla.

Toisaalta jälleenmyyjä voisi tietenkin tulla vastaan tuossa ja antaa esimerkiksi alennusta uusista osista, sekä ohjeistaa mallin toimintaa paremmin.

Eikö kiding voi vedota väärin markkinointiin kun mainostaa 'hiekan masteri' ja se hajoaa hiekassa kuten silkkipaperi?
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: Kiding - 24.04.13 - klo: 13.08
Lainaus
Eikö kiding voi vedota väärin markkinointiin kun mainostaa 'hiekan masteri' ja se hajoaa hiekassa kuten silkkipaperi?

-no näin minäkin asian ajattelin....

Lainaus
Tosin en tiedä, voiko noita valituksia vetää takaisin

-voi sen, alkuperäinen on vain minulla, kopio myyjällä. Tämä paperi on sitä varten, että myyjälle annetaan mahdollisuus korvata/korjata tuote ilman, että kuluttaja-asiamiestä vielä sotketaan peliin.
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: Volvospede - 24.04.13 - klo: 13.10
Parasta olis kun kauppias purkais kaupan ja palauttais rahat. Sit vois ostaa jonkun tarkoitukseen sopivamman laitteen.
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: peitsamo - 24.04.13 - klo: 13.16
Taitaa mennä kuluttajansuojalain mukaan vaihtoehdot tässä järjestyksessä:

1) Vian korjaaminen Myyjän kustannuksella (taitaa olla tässä tapauksessa mahdotonta) tai vaihtaminen uuteen (vastaavan) veloituksetta (sekään ei siis auta).

2) Rahallinen hyvitys viasta (ei liene ostajan kannalta kovin viisas vaihtoehto)

3) kaupan purku ja kauppasumman palauttaminen.

Eli kyllä ainoa vaade mitä tuossa tilanteessa kannattaa vaatia on niimenomaan kaupan purku ja rahojen palauttaminen. Sen jälkeen jos homma vielä innostaa, niin laadukkampaa laitetta kehiin.

Toivottavasti saat asiasi järjestymään. Laitappa tänne viestiä, kun asiat etenee.
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: kyoshodbx - 24.04.13 - klo: 13.45
Itse reklamoin kyoshon autosta josta puuttui diffinulostulon laakeri (oli alunperin tehtaalla jäänyt laittamatta paikalleen)jonka takia vaihteiston rattaat meni sileeks.vastaus kuului.olet itse korjannut vian joten emme pysty sitä toteamaan niin emme voi korvata.ja auto on yksi eniten myydyimistä malleistamme joissa ei ole vastaavia vikoja ollut.eli yhden rattaan vioittumisen takia ois auto pitäny lähettää ties minne ja kuin kauaksi aikaa?sitä ois 9v kuski varmaan innolla oottanu.tulkitsin kyosholta tulleen vastauksen niin etteivät he tee virheitä turha valittaa.kuluttaja asia mieheen ei yhteyttä tullut otettua koska auton osti huutonetistä.huom autoa ei ollut käytetty ennen minua.aika nihkeetä on tuo kyosho takuutouhu.
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: *HOKE* - 24.04.13 - klo: 18.26
Jos ostit auton huutonetistä niin saitko alkuperäisen kuitin?
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: goos - 24.04.13 - klo: 18.28
Jos ostit auton huutonetistä niin saitko alkuperäisen kuitin?
ei kuitilla ole merkitystä. Kyllä ilman kuittiakin saa ihan normaalia takuupalvelua.
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: *HOKE* - 24.04.13 - klo: 18.56
No se nyt on vähän niin ja näin... Pitäähän sulla olla kuitti millä todistat että tuote on ylipäätään ostettu.

Ei se ihan niinkään mene että viet jonkun härvelin kauppaan jossa samaa merkkiä joku edustaa ja vaadit myyjäliikettä vastuuseen esim virhevastuusta, jos ei sulla ole mitään todisteita että tuote on kyseisestä paikasta edes ostettu...

Näissäkin erikoishärveleissä olet aika heikoilla jos menet liikkeeseen ja vaadit jotain takuutoimia ilman mitään ostotositetta...
Se ei monessakaan asiassa riitä että sanot jossain firmassa mihin härvelin toimitat että tää on kuulema ostettu joskus vuos sitten jostain mitä tän myyjäkään ei kuulema muista... Blaa blaa


En nyt väitä että yllämainitussa tapauksessa olis näin mennyt, mutta jos on se alkuperäinen kuitti ja toimittaa tuotteen sinne mistä se on kuitin mukaan ostettu niin on edes jotain millä voi vaatia myyjää vastuuseen.
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: kyoshodbx - 24.04.13 - klo: 19.27
Jos ostit auton huutonetistä niin saitko alkuperäisen kuitin?

Tapauksesta on nyt 1 1/2 vuotta niin en varma oo oliko kuittia mut se ei ollu tässä se olellinen asia koska kuittia ei multa kyselty.vaan tuumittiin "et meijän puulaaki ei virheitä tee".lähinnä sillä takuu kyselyllä halusin testata juuri tätä käytäntöä miten menettelevät.minulla oli kiutenkin omasta mielestäni hyvät todisteet laakerin puuttumisesta.vaihdelaatikossa oli selvät hankauma jäljet joita ei voi syntyä jos laakeri on paikallaan.mut ei puhettakaan et ois jotain hyvitystä saanu.ees tarran junnun autoon  mut sekin ois maksanu kai.muitten puutteellisten tuotteitten maahantuojat tahtoo asiakkaan tyytyväiseks vaikka väkisin lahjomalla vaan kyosho totee et eimyö voija sinua uskoo kun menit ja korjasit ite.

Lisäystä tuohon myyjäliikkeeseen.minua kyllä siellä palveltiin ihan hyvin.maahantuoja tässä sössi.tai sen edustaja.
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: peitsamo - 24.04.13 - klo: 20.39
Näinhän se on. Lain vähimmäisvaatimusten noudattaminen ja asiakastyytyväisyys on kaksi eri asiaa.

RC-vehkeissä myyjän on useimmissa tapauksissa helppo mennä jonkun tekosyyn taakse jos vastuutaan haluaa pakoilla. Vaikehan se usein on todistaa, että vika oli jo uudessa laitteessa. Noh, ihan hyvä että näitäkin tapauksia on, niin erottuu vastuulliset myyjät edukseen.
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: *HOKE* - 24.04.13 - klo: 21.17
Miten ihmeessä voidaan olettaa että kun on käyty yksityisten henkilöiden välistä kauppaa vanhoista tuotteista, että vastuu puuttuvasta osasta kuuluu tottakai maahantuojalle???

Esimerkkinä miettikääs omalle kohdalle jos myytte itse jotain ja tuote ei vastaa sitä mitä ostaja on olettanut... Sanotteko ihan suoraan että ota yhteys maahantuojaan???

Vastuu on kylläkin ensisijaisesti sillä myyjällä.

Ja muutenkin... Mistä ihmeestä maahantuoja edelleenkään tietää oletko ajellut autolla sisätiloissa jo monta kertaa, ruuvaillut autoa ja unohtanut laakerin työpöydälle...
Mutta tottakai pitäiskin maahantuojan hoitaa uudet osat ilmasiks vaikka ei ole edes todisteita siitä että olet kyseistä tuotetta laillisesti hankkinut.

Ei merkin edustaja ole vastuussa yksityisten henkilöiden välisestä kaupasta.

Muuten paukahtaa aika nopeesti uusia sinisaloja myymään uusia autosettejä mistä puuttuu millon mitäkin... Esim sähköt kokonaan tai vastaavaa... Ja tottakai vastuu on silloin maahantuojan ja he joutuvat korvaamaan siihen vehkeeseen uudet sähköt... Vaikka ei ole edes kuittia esittää.

Anteeksi, mutta ei se nyt ihan niin mene... Jos ette usko niin ei muuta kuin homma sinne kuluttajasuojaan ja katsomaan mikä on lopputulos.
Itse olen vuosia sitten vastaavanlaisesta asiasta ollut erästä hifi firmaa edustamassa, ja homma oli erittäin selkeä... Koska ei ollut mitään todisteita tuotteen iästä, laillisuudesta tai yhtään mistään muustakaan ja tuote oli ostettu yksityiseltä henkilöltä, eikä se toiminut niin vastuu oli myyneellä henkilöllä.

Siksi kuitti on aina hyvä olla... Voi edes valehdella itse ostaneensa jne, eikä keltälie nettikauppiaalta joka omien sanojensa mukaan ei ole koskaan koskenutkaan tuotteeseen vaikka on omistanut sen vuoden tai ehkä pari... Tai mitälie kun ei tarkemmin muista.

Editoitu pari kirotusvirettä pois.
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: peitsamo - 24.04.13 - klo: 21.38
Tuo on ihan totta mitä HOKE kirjoitti, mutta jos jäljet johtaa toistamiseen samaan sylttytehtaaseen, on syytä epäillä ko. firman toimintatapoja. Oma kirjoitukseni otti kantaa lähinnä alkuperäiseen postaukseen.
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: ylikar-h - 24.04.13 - klo: 23.14
Minulla on vain hyviä kokemuksia Kyoshon jälkimarkkinoinnista, kunhan ottaa itse yhteyden suoraan maahantuojan edustajaan..yksittäisen liikkeen myyjä ei ehkä uskalla tehdä takuu päätöksiä, ettei tule pomolta pyyhkeitä....ja kyllähän se niin on, että jos käytetyn laitteen ostaa huutonetistä...ei mikään liike todennäköisesti ota vastuuta laitteesta...
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: goos - 25.04.13 - klo: 09.35
En nyt väitä että yllämainitussa tapauksessa olis näin mennyt, mutta jos on se alkuperäinen kuitti ja toimittaa tuotteen sinne mistä se on kuitin mukaan ostettu niin on edes jotain millä voi vaatia myyjää vastuuseen.
Auttahan se, mutta mikä tahansa joka edes vähän todistaa että auto on tietystä liikkeestä riittää jos siellä on asiakaspalvelu henkisyyttä. Jos ei haluta palvella niin sithän mikään ei auta.

Luottokorttilasku on myös ihan hyvä samoin tiliote jos on tuotteen itse ostanut.
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: kyoshodbx - 25.04.13 - klo: 10.11
Juuri tuo asiakaspalvelu henkisyys puutui vastauksesta jonka sain.sinäänsä on ymmärrettävää et jokaisen itse rassaamia autoja ei ryhdytä korvaamaan.mutta sposti viestissäni selitin laakerin puutteen varsin ymmärrettävästi.minua ei vaan haluttu uskoa.maahan tuojan kanssa ei ollut mitään puhetta onko kuittia tai mistä ja milloin auto on ostettu.se vaan on yleisimpiä malleja joissa ei tuommoisia puutteita ole ollut.
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: Kiding - 25.04.13 - klo: 18.53
Noniin...

Tänään sain tuon jälkimarkkinointivastaavan yhteystiedot, postiakin jo laitoin.
Nyt odotellaan millä asenteella sieltä tullaan...
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: p-man - 25.04.13 - klo: 19.53
Itsellä todella hyvät kokemukset Kyoshon takuuista. Yks laturi ja yks akku ollut viallisia ja molemmat meni takuuseen. Hienosti hoitui homma. Kyoshon autoja ollut toistakymmentä ja ei ole kertaakaan tarvinnut takuun puoleen kääntyä.
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: kyoshodbx - 25.04.13 - klo: 20.52
Joo kaikesta purnaamisesta huolimatta olen ostanut kyoshon autoja useita tuon laakeri homman jälkeen.tyytyväinen kai oon.ainoo takuu homma noitten kanssa.
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: *HOKE* - 25.04.13 - klo: 21.35
En nyt väitä että yllämainitussa tapauksessa olis näin mennyt, mutta jos on se alkuperäinen kuitti ja toimittaa tuotteen sinne mistä se on kuitin mukaan ostettu niin on edes jotain millä voi vaatia myyjää vastuuseen.
Auttahan se, mutta mikä tahansa joka edes vähän todistaa että auto on tietystä liikkeestä riittää jos siellä on asiakaspalvelu henkisyyttä. Jos ei haluta palvella niin sithän mikään ei auta.

Luottokorttilasku on myös ihan hyvä samoin tiliote jos on tuotteen itse ostanut.

Joo... Mutta tuossahan oli kyse yksityisten henkilöiden välisestä kaupasta. Eli ei mitään tositetta mihinkään liikkeeseen.
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: Kiding - 02.05.13 - klo: 19.05
Lainaus
Noniin...

Tänään sain tuon jälkimarkkinointivastaavan yhteystiedot, postiakin jo laitoin.
Nyt odotellaan millä asenteella sieltä tullaan...

Eli lopputulema: Jälkimarkkinointivastaava ei ottanut minkäännäköistä kantaa tapahtuneeseen, eikä muuttanut kantaansa korvauksista.

Eli jatkossa, jos joku kysyy minkä merkkisen rc-auton hankkisi, päädyn todennäköisesti suosittelemaan ihan mitä tahansa muuta...
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: sikki - 14.06.13 - klo: 21.44
pakko ottaa kantaa.. alkuvuodesta ostin rcjyväskylästä kössin dbx 2.0 ve sähkiksen. ja nyt täs kuukausi sitte rupes nykimään aika pahasti,ku yritti lähteä liikkeelle. noh soitin teemulle ja pyysi testata ensi noparin. kokeilin sen,ku meil on dmt ve-r pirssi emännällä,siinä sama mosa ja nopari. eli mosa lähetettiin jyväskylään ja sieltä maahantuojalle,jossa todettiin et mosas vikaa. joten ilman mitää ongelmia ja kustannuksia uus mosa tuli postis. eli ainaki meillä takuu o pelannu niiku pitääki. :angel:
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: usagi - 04.07.13 - klo: 19.20
ProShopista sain ihan hyvää palvelua kun oli ZX-5:n kanssa ongelmia takuuaikana. Moottori taisi ylikuumenemisen takia hajota kaksi kertaa, meni takuuseen, jälkimmäisellä kerralla sai virimoottorin maksamalla sen vakion ja virikoneen välisen eron. Siinä välissä olin jo keksinyt lääkkeet sekä moottorin kuumememiseen että päärattaan vioittumiseen. Riittävä tuuletus koriin ja sopiva kolo päärataksen kohdalle runkoon niin että mikä tahansa sinne päärattaaseen yrittääkin mennä, lentää samantien pois.. Sen jälkeen olikin niin huoletonta että piti ostaa harjaton moottori ja rikkoa vetoakselit autosta. Kun ne vaihtoi metallisiin on taas ollut kiva pojan ajella kyöstillä :). Kyllä vitutti silloin alkuun kun sai enemmän korjata autoa kun ajaa sillä. Oppirahoja harrastukseen??

Mutta onhan toi huvittavaa jos auton nimi on sand master ja vielä buggy-tyyppinen että se ei kestäisi pihalla/hiekalla/soralla ajoa. Kyllä se myyjän/valmistajan piikkiin menee jos ostettaessa ei ole sanottu missä sillä voi ajaa tai ei voi ajaa.
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: mikari - 04.07.13 - klo: 20.07
Sand on hienoa hiekkaa.. gravel on soraa.. Hieno hiekka on niinku biitsillä.. menikö se siellä rikki?

RC autot menee enemmin tai myöhemmin rikki soralla.. valitan
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: usagi - 04.07.13 - klo: 21.22
No joo, mutta huvittavaa tuotesuunnittelua siltä osin että aika moni auto kärsii siitä että kivi/sora menee esim. päärattaaseen. Seurauksena ajon loppuminen ja aika paljon purkamista ja kasaamista sen koomisen hintaisen muovisen rattaan lisäksi. Montaa minuuttia ei mennyt kun muutti rakennetta niin ettei se enää ole ko. operaation jälkeen kymmenien ajokertojen myötä aiheuttanut ongelmaa. Nyt on päässyt tilanteeseen josta zx-5 autossa kuluu lähinnä renkaat ja lexan-kori, vaikka koko auto saakin osumaa ihan kivasti osakseen ajojen aikana.

Myös ohjeistusta voisi kehittää- jossa muistutettaisiin tästä kivi/sora-ongelmasta ja mikä on oikeanlainen ajopaikka tai maasto. Asfaltillakin ajaessa meni kerran uudenkareaa autoa kokeillessa parissa minuutissa pikkukivi huonoon paikkaan yleisesti tunnetuin seurauksin.

Varsinainen vikahan on tuotesuunnittelussa ja myynnissä, sekä käytön opastuksessa. Jälkimarkkinointi voisi hoitaa asiakkaan tyytyväiseksi ja palauttaa asian sitten ketjun alkupäähän korjattavaksi.

Ehdin silloin miettiä auton vaihtoa tuollaiseen koteloidun tyyppiseen malliin, mutta näköjään siinäkin menee päärattaaseen kivi/hiekka ja lisäksi syntyy hankalia moottorin tuuletusongelmia ja taas uusi lisäratas (moottorin tuuletus) joka voi jumiutua. Parempi ratkaisu oli dremelöidä vanhaan autoon pohja sellaiseksi ettei kivet enää aiheuttaneet ongelmia ajoon ja koriin sopivia reikiä mahdollistaen ilman läpikulku.

Voin kyllä kuvitella 8 vuotiaan pettymyksen.. Mutta ei muuta kun auto läjään ja jonnekin paikalliselle radalle ajamaan aloittelijavuoroille :).  Ei olisi kyllä kauhean kalliiksi tullut myyjäliikkeelle pistää takuuseen tuo moottori ja opastaa harrastuksta asiakasta sopivammasta ajoalustasta.. mikä olisi kyllä pitänyt tehdä jo autoa myydessä. Ei ihme että jengi sitten siirtyy nettikauppojen asiakkaiksi. Tyhjän saa pyytämättäkin.
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: mikari - 04.07.13 - klo: 21.23
No joo, mutta huvittavaa tuotesuunnittelua siltä osin että aika moni auto kärsii siitä että kivi/sora menee esim. päärattaaseen. Seurauksena ajon loppuminen ja aika paljon purkamista ja kasaamista sen koomisen hintaisen muovisen rattaan lisäksi. Montaa minuuttia ei mennyt kun muutti rakennetta niin ettei se enää ole ko. operaation jälkeen kymmenien ajokertojen myötä aiheuttanut ongelmaa. Nyt on päässyt tilanteeseen josta zx-5 autossa kuluu lähinnä renkaat ja lexan-kori, vaikka koko auto saakin osumaa ihan kivasti osakseen ajojen aikana.

Myös ohjeistusta voisi kehittää- jossa muistutettaisiin tästä kivi/sora-ongelmasta ja mikä on oikeanlainen ajopaikka tai maasto. Asfaltillakin ajaessa meni kerran uudenkareaa autoa kokeillessa parissa minuutissa pikkukivi huonoon paikkaan yleisesti tunnetuin seurauksin.

Varsinainen vikahan on tuotesuunnittelussa ja myynnissä, sekä käytön opastuksessa. Jälkimarkkinointi voisi hoitaa asiakkaan tyytyväiseksi ja palauttaa asian sitten ketjun alkupäähän korjattavaksi.

Ehdin silloin miettiä auton vaihtoa tuollaiseen koteloidun tyyppiseen malliin, mutta näköjään siinäkin menee päärattaaseen kivi/hiekka ja lisäksi syntyy hankalia moottorin tuuletusongelmia ja taas uusi lisäratas (moottorin tuuletus) joka voi jumiutua. Parempi ratkaisu oli dremelöidä vanhaan autoon pohja sellaiseksi ettei kivet enää aiheuttaneet ongelmia ajoon ja koriin sopivia reikiä mahdollistaen ilman läpikulku.

Voin kyllä kuvitella 8 vuotiaan pettymyksen.. Mutta ei muuta kun auto läjään ja jonnekin paikalliselle radalle ajamaan aloittelijavuoroille :).  Ei olisi kyllä kauhean kalliiksi tullut myyjäliikkeelle pistää takuuseen tuo moottori ja opastaa harrastuksta asiakasta sopivammasta ajoalustasta.. mikä olisi kyllä pitänyt tehdä jo autoa myydessä. Ei ihme että jengi sitten siirtyy nettikauppojen asiakkaiksi. Tyhjän saa pyytämättäkin.

Olikin ostettu jälleenmyyjältä (luin uudelleen). No olishan varmaan joo.
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: Koheltaja - 04.07.13 - klo: 21.25
Sand on hienoa hiekkaa.. gravel on soraa.. Hieno hiekka on niinku biitsillä.. menikö se siellä rikki?

RC autot menee enemmin tai myöhemmin rikki soralla.. valitan

Siinä on kanssa yks oikea kössiritari joka on heti puolustamassa suuresti kunnioittamaansa merkkiä :grin: :grin: :grin:
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: mikari - 04.07.13 - klo: 21.27
Hohhoijaa.. oliks muuta.

"Heti.. "  täähän on sata vuotta vanha topikki...

nyt vasta palasin tohon sand vs. gravel asiaan ku se nousi äsken esiin.
R/C autoja ei vaan ole tehty soralle. Nimi sand viittaa johonkin muuhun.

Mutta enemmän leluhan tuo auto on.
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: usagi - 04.07.13 - klo: 22.19
Myynnin moka kun ei ole kerrottu missä sillä autolla kuuluu ajaa. Ja viimeistään se pitäisi lukea käyttöohjeissa niin ettei asiasta jää epäselvyyttä. Mutta näitähän suorastaan myydään mainstreamille ajettavaksi pihoilla ja urheilukentillä. Harva kuitenkaan viitsii sitten könytä aina ajamaan jonnekin radalle, missä on vain sopivan kokoista hiekkaa tai kiviä. Jäisi varmaan moni r/c auto ostamatta jos ostaja tietäisi sen ennen kun latoo useamman satalappusen tiskiin..

Mutta tollanen RTR auton vakio moottori on niin naurettavan halpa, että halvin eteenpääsy myyjälle olisi ollut vaikka maksaa se moottori itse jos sitä ei olisi muka voinut kyoshon takuuseen laittaa ja samalla opastaa asiakasta ajamaan jossain missä ei ole kiviä/soraa. Siinä olis saattanut olla sitten riski että asiakas innostuukin harrastamaan kunnolla juniorin kasvu-iän ja tuomaan satasia reilummin kaupan kassakoneeseen..
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: mikari - 04.07.13 - klo: 22.29
Olet oikeassa.

Monesti ostetaan kuitenkin se halpa vailka myyjä kertoo toista.
Ei ehkä tosin tässä tapauksessa.

En tiedä mihin tuo malli on tarkoitettu, rakenteluun optoilla kai, ehkä vähän
liian japanilainen juttu jotta ymmärtäisin.

Joku traxxas olisi parempi malli vasta-alkajalle.
Tai sitten joku vähän kalliimpi Kyoshon VE malli.
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: Pasi S. - 15.08.13 - klo: 22.22
Mulla ja veljelläni on niin hyviä kuin huonojakin kokemuksia. Harmittavaa on, että ajokeissa tai oheislaitteissa ilmenee vikaa ja keskeyttää ajon, mutta nyttemmin ollaan saatu äärimmäisen hyvää palvelua.
Hyvällä palvelulla tarkoitan myös sitä, että myyjä ohjeistaa seikkaperäisesti mitä ja MIKSI, ja antaa muutaman tosielämän esimerkin.
Oma Kyosho aiheutti muutaman kovaäänisen  perhekeskustelun ja useita itkuja (poika10v), kun ajokerrat keskeytyi useaan peräkkäiseen kertaan.
Nyt asiat on reilassa.

Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: JPSaaristo - 17.08.13 - klo: 18.54
DRX nyt toistamiseen liikkeessä katsottavana ja ensimmäinen kerta oli 10min. ajon jälkeen kun autosta hävis virrat täysin, eli ei tehnyt mitään. Syyksi paljastui virtajohto joka oli jätetty kannen väliin puristuksiin ja näin ollen oli jo valmiiksi poikki. Hassuinta tässä oli se, että vika yritettiin kaataa mun niskaan "oot jättänyt noi johdot tuonne kun oot ruuvannut".

Nyt tämä toinen tapaus on sellainen, että laitettiin 3s akku kiinni ja hetken ajon jälkeen auto lakkasi kulkemasta mutta ohjaus toimi, lämpösuoja siis varmaan puuttui peliin? Samalla huomattiin ettei säätimen puhallin toiminut ollenkaan, propellin välissä kumminkaan ei ollut mitään mikä sen pyörimistä olis estänyt.
Kävin ostamassa uuden puhaltimen liikkeestä mutta siltikään puhallin ei toimi :undecided:
Nyt siis auto on liikkeessä ja ystävällisesti myyjä totesi, että katsoo sitä tämän tai huomisen päivän aikana. Myyjä epäili että propellin välissä olisi kumminkin ollut ollut joku asia, mikä olisi tuon ongelman aiheuttanut...
Ikävää tässä vaan on se, että mua pidettiin niin "tyhmänä" siellä liikkeesä, piti oikein selittää että myös auton moottori palaa jos esimerkiksi istun sen auton päälle ja painan liipasimen pohjaan :shocked:
Kieltäni purien sai kiitettyä myyjää poistuin liikkeestä jääden odottelemaan soittoa mikä autossa on vialla
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: JPSaaristo - 18.08.13 - klo: 17.59
Eipä ollutkaan autossa vikaa vaan uusi puhallin ilmeisesti valmiiksi sökönä. No ens viikon keskiviikko/torstaina saan auton takaisin :azn: maltan tuskin odottaa,että pääsee tyhjään akkuja taas :cheesy:
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: emppu99 - 18.08.13 - klo: 18.03
Eipä ollutkaan autossa vikaa vaan uusi puhallin ilmeisesti valmiiksi sökönä. No ens viikon keskiviikko/torstaina saan auton takaisin :azn: maltan tuskin odottaa,että pääsee tyhjään akkuja taas :cheesy:

Jep,se on inhottavaa kun pitää odottaa että pääsee taas ajamaan  :afro:
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: -AP- - 18.08.13 - klo: 22.29
Mulla eka auto ikinä zx-5 rtr jotain pientä päivitetty ja kestäähän se hyvin kun tällänen noviisi ollu kahesti lavangossa. Menty kärrynpyörää, landätyy ohi ku hypitty miten sattuu silti tuotu auto ehjänä himaan.
Yksi rtr vantti petti ku hyppy ei oikein onnistunu
Auto n. 5 vuotta vanha.
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: mikari - 20.08.13 - klo: 16.04
:)

torstaina baanalle ?
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: -AP- - 20.08.13 - klo: 16.59
Jep, olin aamulla antamas kyytiä autolle sai ihan privana vetää reilu pari timmaa.. Onhan se vaan haukaa kun tulee uusia juttuja ikuiselle pikkupojalle.
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: -AP- - 20.08.13 - klo: 17.01
siis on hauskaa
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: JPSaaristo - 26.08.13 - klo: 21.35
Jepulis, eli uusi puhallin tosiaan oli rikki, uusi paikallee ja homma toimi taas. Näyttäis nuo Kyoshon uudet puhaltimet olevan samoja mitä bebec myy... runko ja itse propelliosa samanlaiset ainaki (5-lapaa vanhan 7:n tilalla).
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: Reinhard - 25.04.14 - klo: 17.10
Jaahas. Kevät saapui. Sattui tämä aihe silmiin joten jospa itsekin raapustaisi.

Itsehän ostin DBX VE 2.0 auton joka iloisesti paloi noin kahden minuutin ajon jälkeen. Pikku kikkailujen kautta onneksi tuo palanut nopari vaihdettiin uuteen (parempaan vesitiiviiseen) ja laitettiin paikalleen Kyöstin toimesta. Kiitos siitä. Pieni pahamaku asiasta tosin jäi kun sniiduilivat sen verran että uutta sisäkoppaa eivät viitsineet laittaa vaikka mukavasti se siellä olikin palanut. Tiedoksi kaikille, palanut muovi haisee pahalle kerrostalon kaapissa. Tämä kaappi siis ei ole mikään verkkokellari koska sieltä koko auto nyysittäisiin alta kuuden minuutin. Joten kärsittiin hetki huumaavasta muovin tuoksusta kunnes kyllästyin ja ostin uuden kopan ihan ite. WINWIN.

Seuraavaksi pitikin alkaa hommaamaan viriviriviriosia tms. Muistelin kun myyjä iloisesti kertoi että oli tehnyt minulle tilin tuonne kyöstin omalle sivulle, sieltä kuulemma löytyy ja löytyikin minun autoni rekisteröitynä. Kyseinen palveluhan on ideana vallan mainio. Löytyy vain omaan autooni sopivat osat jotta ei tarvi pähkäillä. Noh, ensin uudet alu tukivarret, ei ongelmia. Seuraavaksi laitettiin alu servo saver listalle. Ei muuta kun odottamaan notta tuo servo saverin palikat saadaan. Ja saatiinhan ne, mutta sitten tuli surua puseroon. Eihän nää osat käyneet niin millään. Alle laitoin pientä postikeskustelua aiheesta. Tähän en viitsinyt kuvia lisäillä, joten lukija käyttäköön tarkkanäköisyyttään.

"Moro.

Katselin tuolta rekisteröidyn tilin puolelta autooni servosaverin. Siellähän pitäisi olla vain minun autooni sopivat osat. Eipä muuten ollut. Jospa joku tietäisi miten tuon saverin saa kyseiseen autoon kiinni, olisin kiitollinen. Tuote numero on R246.3005. Ongelmana on se että tässä sähkö mallissa tuo servo on tavallaan renkaiden suuntaisesti. Nitrossa taitaa olla poikittain, jolloin asennus onnistuu. Eli alkuperäinen on kuvan imag0213 kaltainen. Tämä alumiininen on taas 90 asteen mutkalla. Onko hyviä vinkkejä asennukseen, vai oliko turha ostos? Onko kenties sivustolla virheellinen tieto osan sopivuudesta?"


Tähän saatiinkin vastaus pienen muistuttamisen jälkeen

"Terve!
 
 
 
Pitäisi kyllä sopia, mutta selvitän meidän huollosta asian ja palaan heti kun tiedän!"


Jälleen pientä kyselyä että missä vaiheessa tuo projekti on. Kunnes saapui väärä vastaus.

"Morjens
 
Helpoin ratkaisu olisi korvata väärässä kulmassa oleva alumiininen ylävipu alkuperäisosalla. Se käy yhteen metalliosien kanssa. Jos vanha servosaver on tallessa niin siitä saat osan kyseisen osan, jos ei niin jumbon liikkeestä löytyy hyllystä osanumerolla TR113B (7,90€). Pahoittelut jos olet odotellut vastausta ja hyvää aamunjatkoa!"



Tähän vastasin että tuo alkuperäinen vipu ei sovi tuohon koska reiän halkaisija johon osa kiinnitetään on väärä. Toiseksi, eihän tuo muovi alu muovi yhdistelmä ole mitenkään oikea ratkaisu jos puhtaasti alumiinia halutaan ja kyselin että jospa voitaisiin sopia jotain muuta tähän ratkaisuksi.

Tämän jälkeen en saanut enään yhtään viestiä. Suomen Kyoshon ratkaisu oli vain ottaa tuo alumiininen saveri pois kaupan listalta koska se ei tuohon autoon todistettavasti käynyt. Kakkahan tästä jäi maistumaan. Saman palvelun olisin saanut pyytämättäkin. Onneksi tuon osan sai kaverin kanssa vaihdettu herkulliseen Snackyn Heavy Monster ateriaan. Siinä olikin kaikki mitä siitä takaisin sain.

Tarinan opetus. Jos haluat näppärää palvelua myös ostosten jälkeen, kannattaa ne ostaa netistä ja ulkomailta. Saat halvemmalla ja palvelu saksalaisen nettimyymälän kanssa on todennäköisesti vähintään samalla tasolla.

Kiitos jaksamisesta ja kovaa ajoa.
Ps. Autossa ei mitään vikaa itsessään. Ihan hyvä vehe ainakin omaan käyttöön ollut. Joskus vaan kaikki ei mene ihan tuubiin.
 
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: mikari - 25.04.14 - klo: 20.44
Matkustaja?
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: Andrimus - 25.04.14 - klo: 20.50
No siltä tuntuis. Eipä itsellä oo tuollaisia kokemuksia :grin:
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: mikari - 25.04.14 - klo: 21.48
Jep, tää jantteri jolla on pari muutakin hahmoa
http://rc10.fi/index.php?topic=20931.msg674569#msg674569 (http://rc10.fi/index.php?topic=20931.msg674569#msg674569)

no mutta jos ei niin iloa harrastuksen parissa  :grin:
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: Andrimus - 25.04.14 - klo: 22.13
Voi hesus.. Taitaa olla siinä asiat liian hyvin tai ruuvi löysällä :tongue: kun on noi isot ongelmat kuin tuossa linkissä.
No hyvä että voidaan tuottaa elämään sisältöä :grin: :grin: :grin:
Otsikko: Re: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: Reinhard - 26.04.14 - klo: 11.49
Minullapa ei ole kuin tämä alias. Lähinnähän tuossa vuodattamisessa oli kyse periaatteista joilla asiat hoidetaan. Osathan eivät olleet kalliit. Siitä ei ole kyse. Joskus vain pienet asiat olisi hyvä hoitaa loppuun paremmin kuin vain suurinpiirtein. Tälläinen noobi kuitenkin luottaa siihen että osat ovat oikeat jotka myydään. Ja jos osat eivät ole sopivat niin silloin oikea vastaus ongelmaan ei ole että käytä vain osa niistä uusista osista.

Sent from my C6833 using Tapatalk 2

Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: Andrimus - 26.04.14 - klo: 13.58
Omalla kohdalla näin ei ole koskaan käynyt, mutta asioinnin hoidan yleensä naamatusten liikkeessä.
Sinulla on vain käynyt tosi potaska mäihä. Jollain ollut siellä se päivä kuukaudesta.
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: Slider - 26.04.14 - klo: 19.51
Omat kokemukset on positiivisia.

Ostin DMT:n uutena. Huomasin muutaman tankillisen jälkeen että syö ikävästi kytkinakselin päässä olevia prikkoja kun leipää.

Laitoin myyjäliikkeeseen mailia että mistähän johtuu, epäilin itse että kampiakseli olis kiero, sanoivat siellä että tuskin, että kytkinakseli varmaan. Lähettivät kytkinakselin ilmaiseksi kirjeenä.

Ongelma ei korjautunut kytkinakselilla, mutta huomasin että vauhtipyörä ilmeisesti koneistettu senverran kieroon että aiheuttaa kytkinakseliinkin heittoa. Mailasin tästä taas myyjäliikkeelle ja laittoivat teräksisen vauhtipyörän kirjeenä.

Kulut 0e, vaivaa toki jonkunverran itselle, kun joutui purkamaan ja kasaamaan. Fakta taitaa kyllä olla että polttisten kanssa merkistä riippumatta pääsee tutustumaan koneen toimintaan kohtuu nopeastikkin oston jälkeen.

Myyjäliike oli vajaan 300km päässä niin mielelläänhän tuota itse selvitteli. :P

Omalla kohdalla ei kertaakaan väitetty että olisin itse rikkonut, tai muutenkaan kyseenalaistettu hommia.
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: Konstal - 07.08.14 - klo: 10.47
Oman mini infernon jossain ohje/varoitus lapussa luki että ei saa ajaa hiekalla tai muilla alustoilla mistä irtoo moskaa. Eli kun rattaat/moottori menee rikki hiekan/muun kuran takia, minä joudun sen korjaamaan. Ihan järkevää. Hos haluaa ajaa hiekalla ilman ongelmia, on olemassa elkumelmu :)
Otsikko: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: usagi - 08.08.14 - klo: 21.49
Onhan tollanen ihan syvältä. Jos luvataan että osa sopii eikä sovikkaan niin se on lunastettava ja palautettava rahat..
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: Andrimus - 08.08.14 - klo: 22.19
Haloo .. Ehkä kannattais katsoa päiväyksen viimeisestä postauksista ja lukea pari edellistäkin viestiä. :evil:
Aina  saa ruikutusta kuulla , mutta positiiviset jätetään sanomatta.
Tervetuloa palvelu yhteiskuntaan suomalaisittain  :tongue:
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: mikari - 08.08.14 - klo: 23.09
just näin.
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: JPH - 19.02.16 - klo: 16.44
Morjens !

Itse aloittelin tuossa jonkinmoisen tauon jälkeen pihasudittelua taas kavereiden kanssa, tuli hankittua aika pikaiseen tahtiin muutama auto, ja kolme niistä Kössejä.

Eka auto (Fo-xx) toimi täysin moitteitta, ja toimii edelleen  :afro:.
Tuli sitten haettua pari psychoa, toinen kaverille, toinen itselle.

Ei muutakun ajelemaan ja pari akkuparia ja ekasta hajos vakioservo. Ei tietenkään mikään ihme että rtr servo ilmoittautuu eläkkeelle melko pian, joten paikallisen Kössi edustajan juttusille takaisin ja sieltä tulikin täysin mukisematta aavistuksen parempi servo tilalle.

Taas ajamaan rallia, 2-3 akkuparia ja servosta toimintasavut pihalle, muutaman kerran heitti ensin renkaat linkkuun ja sitten savut. No tästä kiinostuneena mittasin bec:in (6.18v) mielestäni täysin normaali. Nokka kohti Kössikauppaa rikkinäinen servo taskussa. Tovin keskusteltuamme ehdoitin että noparin vaihto, ehdotin vielä että ottaisin sen paremman vaihtoehdon jos maksan ovh. hintojen erotuksen ja tämäkin kävi mukisematta.. Senjälkeen auto rokannut.

No sitten tää toinen kaveri pääs mukaan (joka siis osti toisen psychon) ja muutama akullista siinä ajeltiin ja rtr servo taas juntturiin. Nokka kohti kauppiasta ja sieltä uutta parempaa servoa taskuun ilmaiseksi.. Sitten alkoi ongelmat vastarin kanssa, testailin muutaman muun noparin kanssa samaa vastaria, muutaman vastarin kanssa tän kyseisen auton noparia ja totesin että noparissa jotain feelua. Ei muutakun taas edustajalle kiukuttelemaan ja homma hoitui samalla kaavalla kun ekankin Psychon kanssa..

Täytyy sanoa että ei oo takuuhommat pelannu minkään asian kanssa samalla kaavalla ja ihmetyttääkin että kun kyseessä laitteet jotka varmaan ainakin 90% todennäköisyydellä hajoaa käyttäjän virheiden johdosta niin ei voi kun hattua nostaa ! Tottakai asiaa käytiin läpi siltäkin osin että oltaisko tehty jotain väärin. Mutta ei kyllä ollut havaittavissa mitään "syyttelyä".

Kiitokset siitä Kyosho Jumbo:n henkilökunnalle. Laitteet rokkaa nyt !   :cool:

-Joni
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: mikari - 19.02.16 - klo: 19.03
Jumbossa homma toimii!
Otsikko: Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
Kirjoitti: ylikar-h - 19.02.16 - klo: 20.05
Jumbossa homma toimii!

Kyllä saman voi sanoa Lempäälän Ideaparkin liikkeestä.