Kirjoittaja Aihe: Asso Talk  (Luettu 400324 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #630 : 31.05.05 - klo: 16.11 »
Lainaus käyttäjältä: "evok"
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Lainaus käyttäjältä: "evok"
Losihan kokeili uutta ja ihmeellistä ja hienoa ja erikoista, tuloksella jolla ei ainakaan toistaiseksi olla leijailtu...

Jos tarkotit XXX-S tai vanhempia malleja niin nehän
oli vaan modattu 4wd krossarista, eli Losi ei oo jaksanu
jännitää touringeja liikaa.



En, vaan tuota "uutta" JRX-s:ää.
Copterilla se kyllä tuntui istuvan rataan/käteen todella hyvin viikonloppuna kuusalla.

Eiköhän ne oo kaikki tosi huippuja, kunhan vaan
osaa säätää ja ajaa :wink: toiset vaan on ehkä helpompia.
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Asso Talk
« Vastaus #631 : 03.06.05 - klo: 07.42 »
Touringissa se ei kyllä ihan niin mene. Jos auto ei ole hyvä kukaan ei aja sillä kovaa. Losissa taitaa olla se ongelma että jampat on saanut sen toimimaan ainoastaan tietyillä radoilla
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #632 : 03.06.05 - klo: 19.10 »
Jaha, no eipä se mua paljo haittaa, kun en noista tuoringeista niin
piitaakkaan, jos joskus hommaan niin mulle kelpaa vaikka vanha
Street Weaponi, ku se tulis pääasiassa hyllykoristeeks kuitenki :wink:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Jyke_

  • Jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #633 : 06.06.05 - klo: 16.36 »
Onks toi JQ ja rs tuningin taistelu nyt sitä kuuluisaa off-topiccia?  8)
RC Pisteestä saa ja Assolla pääsee! ;-)

Poissa japa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #634 : 06.06.05 - klo: 19.41 »
Mistä saa alumiiniset ohjauspalat TC3:een?
Team Associated TC3FT/GM/Nosram/Corally/Peak/Mugen

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #635 : 06.06.05 - klo: 19.42 »
Rc-pisteestä.
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa Teemus.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #636 : 17.06.05 - klo: 23.46 »
moi!Mulla on 2 vrk vanha asso t4 ja tänään tais mennä ohjausservo... auto kääntyy mutta kääntyy "portaisesti" ja kuuluu kliks kliks,varmaa ku rattaat menny. eli käykö tuo rc-pisteen vakioservo(16e) t4:än??? kiitos jos joku viitsii vastata. :mrgreen:
AE RC10T4 ja HBX 4WD Buggy

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #637 : 18.06.05 - klo: 00.04 »
Juu, käyhän siihen mikä tahansa vakioservo, kuten nyt esim. tuo mitä ehdotit, tosin se ei välttämättä ole yhtään sen pitkäikäisempi kuin nykyinen ;)
Metallirattainen servo olisi parempi, koska rattaat tuskin hajoavat koskaan, tosin nämä ovat vähintään tupla hintaisia....

Poissa Teemus.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #638 : 18.06.05 - klo: 00.21 »
kiitos tiedosta. mistäs niitä metallirattaisia saa kun rc-pisteen sivuilla ei tainnut olla, tietysti voihan itse kaupassa olla metalleilla. laita vaikka linkki edulliseen ja toimivaan servoon.
AE RC10T4 ja HBX 4WD Buggy

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #639 : 18.06.05 - klo: 01.02 »
Kuten sanoin nämä ovat jo hieman kalliimpia...
http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=1526&grpid=3203
RC-Pisteen Hitec HS 525 (64€) on myös metalli rattailla...

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #640 : 18.06.05 - klo: 09.53 »
Lainaus käyttäjältä: "teemus."
kiitos tiedosta. mistäs niitä metallirattaisia saa kun rc-pisteen sivuilla ei tainnut olla, tietysti voihan itse kaupassa olla metalleilla. laita vaikka linkki edulliseen ja toimivaan servoon.
 

Lainaus RC-Pisteen sivulta!
   
Hitec HS 525  
nopeus  0.1s 60°  64 €  
vääntö 4.2kg  [/b]    <<<<<<<<< suosittelen, eli sama mitä jo Jasu92:kin suositteli.

Aina parempi, jos budjettisi sallisi vielä "järeämmän" servon hankinnan, mutta noita meillä on ollut käytössä, eikä toistaiseksi ainakaan ole yksikään hajonnut.
Eli hinta/laatusuhde on ainakin kohdallaan....
Huomioi myös nopeuden- ja väännön lisääntyminen......
   
Hitec vakioservo nopeus 0.2s 60°  16 €  
vääntö 2.5kg    

Servosivun alalaidassa.....
Hammasrattaat :
KO PROPO PS2015  10 €  
PS712/713  10 €  
Hitec HS 303  9 €  
HS 250 BB  9 €  
HS 250 MG metallirattaat  32€

Toki servoja myy muutkin liikkeet, mutta tässä esimerkki, mitä kannattaa huomioida......
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Teemus.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #641 : 18.06.05 - klo: 14.03 »
kiitos tiedoista! kuin kuumana sähkömoottori tai akku saa olla? mulla kuumenee toi moottori niin pirun äkkiä että ei kerkee ajaa ku akullisen.
?sähkömoottorin sisällä on muovia joka voi sulaa?? olen luullut? ja saako eturenkaita käännellä niin että virta ei ole päällä?
AE RC10T4 ja HBX 4WD Buggy

Poissa Sinervo

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #642 : 18.06.05 - klo: 14.32 »
Lainaus käyttäjältä: "teemus."
sähkömoottorin sisällä on muovia joka voi sulaa?? olen luullut? ja saako eturenkaita käännellä niin että virta ei ole päällä?


Ei siellä mitään muovia ole ;)
Kyllä niitä renkaita voi vähän käännellä jos on pakko, mutta ei se servo siitä kauheasti tykkää.

Poissa kartturi

  • EPUArc
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #643 : 20.06.05 - klo: 13.22 »
Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"
Lainaus käyttäjältä: "Juho"


Etupää:

Hopeiset jouset, 40wt öljy, #2 mäntä
#1 shimmit tukivarsien alla (siis ne ohuimmat)
Lyhyt ohjauslinkki, 2 shimmiä hyppyohjausta
Pitkä akseliväli (kaikki 3 shimmiä tukivarren takana)
Pitkä ylälinkki, sisäpuolen pallon alla 2 shimmiä
2 astetta casteria, 1,5 camberia, auraus 0
Iskarit ulommassa reiässä tukivarressa, toiseksi sisin reikä iskarintuessa
Ohjauslinkin sisäpuolen pallon alla 3 shimmiä
Droop 5
Maavara 5mm
Oneway

Takapää:

Vihreät jouset, 40wt öljy, #2 mäntä
#2 shimmit tukivarsien alla
Pitkä akseliväli (3 shimmiä tukivarren edessä)
Pitkä ylälinkki (myös hubissa), musta (matalampi) sisäpuolen pallo
1 aste camberia
Iskarit ulommassa reiässä tukivarressa, toiseksi uloin reikä iskarintuessa
2.0 auraus, droop 4
Maavara 5.5mm
Akut edessä


Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"
.
Vielä ei olla metriäkään nelosella asfaltilla ajettu, mutta pikkasen jousitusta kun matolta jäykistetään, niin eiköhän se siitä......!


Ei tarvitse jäykistää. Ota ennemmin ulosjoustoa hieman pois. (ja vakaajat).

VAROITUS !
Jos, ja kun meidän autossa nähdään "erikoisenvärisiä jousia", niin älkää hämääntykö, "kokeilujouset" eivät vastaa asson omien jousien värejä !  :wink:


Onkos tähän löytynyt mitään uutta lisäystä? Meinaan auto ei tunnu kääntyvän mutkaan sisään millään ja muutenkin tunne on kuin ns. liukkaalla jäällä. Koitin heittää eteen siniset jouset, ei ollut apuja :(

Oliskos ideoita? Renkaina cs-27 ja insertteinä echon punaiset.

Pitäisikös noilla vakioiskareilla heittää ns. kuikkaa ja hommata jotkut muut tilalle? Jos pitäisi, niin kannattaa hommata tilalle?

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #644 : 20.06.05 - klo: 14.39 »
Lainaus käyttäjältä: "kartturi"


..............onkos tähän löytynyt mitään uutta lisäystä?
Meinaan auto ei tunnu kääntyvän mutkaan sisään millään ja muutenkin tunne on kuin ns. liukkaalla jäällä. Koitin heittää eteen siniset jouset, ei ollut apuja :(

Oliskos ideoita? Renkaina cs-27 ja insertteinä echon punaiset.

Pitäisikös noilla vakioiskareilla heittää ns. kuikkaa ja hommata jotkut muut tilalle? Jos pitäisi, niin kannattaa hommata tilalle?

Kysymyksiä:
1. Onkos sulla varmasti TC 4 ?  :lol:   (nimittäin, aluksi "ongelmana" oli se agressiivinen kääntyvyys mutkaan mennessä)
2. Onko kaikki säädöt, niinkuin JUHOn setapissa on?
3. Eihän ulosjoustoa ole vaan "liikaa"?

Vastauksia: ( jos edellisiin vastattu myöntävästi )

Suurin syy taitaa olla noissa echon punaisissa inserteissä.`(kolmoskuskit voivat ajaa kaikilla, missä vain lukee CS 27 , joten kyllä niistä eroon pääsee, jos on liikaa jäänyt pakkiin)

Onkos jäänyt matolta esim. JB:n sinisillä olevia renkaita?
Kokeilepa niillä!
Tai sitten echon keltaisia inserttejä.

Oletko kokeillut myös eteen vihreitä jousia?

Akku edessä? -takana? Oletko kokeillut muuttaa?

Meillä on jopa kokeiltu edessä neljän asteen casteria, "mutkaan sisään kääntyvyyden pienentämiseksi"!
Nyt on autossa hopeajouset edessä, vihreät takana.

Takana 2-asteen aurauspala. (muutamme ehkä takaisin 2.5 asteeseen? Radasta riippuen)

Jos jäykennät etupäätä lisää, niin mielestäni silloin puskee enemmän.

Mitä tarkoitat vakioiskareilla?
Jos ne ovat ne siniset, kierrettävällä maavaransäädöllä, niin kyllä niillä toimeen tulee.
Kasatessa ilman poissaanti, on ehkä "hieman opeteltava" homma....

PS. Poistan jousien "värivaroituksen", kyllä se on niin, niinkuin CAi kirjoitti!
Eli ei tarvitse jäykistää....
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Teemus.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #645 : 21.06.05 - klo: 18.38 »
moi taas! pitääkö tuosta servosta (airtronics 94102) ottaa tuo vastaanottimelta tuleva johto irti,vai tuleeko sellainen piuha mukana kun ostan uuden servon??
yritin ottaa johtoa irti näin käsin mutta ei irronnut enkä uskalla sitä ryssii irtikää.:?:
AE RC10T4 ja HBX 4WD Buggy

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #646 : 21.06.05 - klo: 18.47 »
Siis hä?

Johto irtoaa vastarista eikä servosta.

Poissa Teemus.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #647 : 21.06.05 - klo: 18.56 »
niin irtoaa.tuleeko sitten uuden servon mukana johto vastariin,kun pitää sen servonki saada virtaa.
AE RC10T4 ja HBX 4WD Buggy

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #648 : 21.06.05 - klo: 19.01 »
No se johtohan menee kiinteesti sinne servon sisään... Eli arvaappas.  :wink:

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #649 : 22.06.05 - klo: 00.24 »
Lainaus käyttäjältä: "teemus."
niin irtoaa.tuleeko sitten uuden servon mukana johto vastariin,kun pitää sen servonki saada virtaa.

Jos entinen servosi on korjauskelvoton, niin annampa vinkin.

Katkaise johtorypäs (se kolmen erivärisen johdon yhteenliittymä, tai miksi sitä lattakaapelia kutsuisi) servon juuresta, ja ota talteen!

Itsellä oli varmaan parivuotta pakissa jonkun auton mukana tulleen vakioservon (hajonneen) katkaistu johto.

Viime viikolla sille löytyi käyttöä, kun crossarin noparin johto vaurioitui.

Oli "varaosa" valmiina!

PS.1. Uuden servon mukana tulee johto, samallalailla kiinteänä siinä SERVOSSA!
PS.2.Vastaavat kyselyt mielellään omaan topiciinsa....
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=5321
...ei merkkitopiciin!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #650 : 03.07.05 - klo: 13.18 »
Pitäis saada jonkinlaiset Stanu Setupit Hyvinkäälle.

Olen senverran laiska etten jaksaisi tuolta ruveta ettimään...

Onko eri koreille eri setupit?

Autona siis TC3 ja mottina todennäkösesti Reedy MVP tai Trinty Monster, kori on vanha kunnon Stratus, ja oikeen kulunut.

Tossa vieressä uus, vielä ilman reikiä, huonosti leikattu, eka ite leikattu kori.
En oikeen tienny miten leikata.  :oops:
Joku toivottavasti sai selkoa :shock:

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Asso Talk
« Vastaus #651 : 05.07.05 - klo: 14.02 »
Onko TC4 mallissa miten hyödylliset kallistuksen vakaajat? Omassani ei ole, enkä ole sillä kyllä vielä päässyt ajamaan metriäkään, mutta mietin niiden tilaamisen hyödyllisyyttä? Minulla kun ei ole yhtää ajokokemusta näistä touring-autoista.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa OttoL

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #652 : 05.07.05 - klo: 18.51 »
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Onko TC4 mallissa miten hyödylliset kallistuksen vakaajat? Omassani ei ole, enkä ole sillä kyllä vielä päässyt ajamaan metriäkään, mutta mietin niiden tilaamisen hyödyllisyyttä? Minulla kun ei ole yhtää ajokokemusta näistä touring-autoista.


En itse ainakaan käytä enkä ole nähnyt kenenkään muunkaan käyttävän

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Asso Talk
« Vastaus #653 : 17.07.05 - klo: 19.19 »
Mitäs kannattaisi kokeilla lääkkeeksi seuraaviin ongelmiin. Mutkaan sisään tultaessa auto puskee voimakkaasti, kääntyäkseen kunnolla vaatii hieman kaasu. Autossa ei ole yksisuuntalaakeria, auttaako se tuohon? Mutkasta ulos lähdettäessa ja itseasiassa joka paikassa perä on aika levoton, eli pyrkii jakelemaan hyvin herkästi. Kaasun kanssa pitää olla todella tarkkana ellei auto ole aivan suorassa kun kaasun lätkäisee pohjaan. Mitä tälle voisi tehdä, tietty suurempi pinion varmaan auttaisi tähän.

Muuten, onko noihin saatavana vahvempia voimansiirron osia? Minulla on ollut hieman ongelmia tuon diffin kanssa, ei meinaa pitää ja joutuu vetämään aika tiukalle, edessäkin niin, että vetää kiinni ja avaa vain 1/4 kierroksen. Onko siitä mitään haittaa?
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Asso Talk
« Vastaus #654 : 20.07.05 - klo: 23.40 »
No, taisi takadiffi sulaa, koska se muuttui jäykäksi. Ei auta, vaikka löysäisi jousta, renkaat pyörii ainoastaan samaan suuntaan. No, onneksi on jo teräs-diffi tulossa. Olisiko kenelläkään ylinmääräistä yksisuuntapakettia tuohon Assoni ( TC4 ) keulaan?
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Fat Boy

  • Jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #655 : 21.07.05 - klo: 10.30 »
Tuolla moottorilla sulatat pian koko auton.. Joten hanki vaan lisää terästä siihen jo valmiiksi :D
Myydään Orionin 27-lankainen mosa ja Mtronics Tempo 11 nopari.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Asso Talk
« Vastaus #656 : 21.07.05 - klo: 11.56 »
No, nyt siellä on teräs diffi paikoillaan. Vielä kun tietäisi, kuinka paljon sitä pitäisi kiristää???
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #657 : 21.07.05 - klo: 19.34 »
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
No, taisi takadiffi sulaa, koska se muuttui jäykäksi. Ei auta, vaikka löysäisi jousta, renkaat pyörii ainoastaan samaan suuntaan. No, onneksi on jo teräs-diffi tulossa. Olisiko kenelläkään ylinmääräistä yksisuuntapakettia tuohon Assoni ( TC4 ) keulaan?


No, hei. Nythän sinulla on se paljon puhuttu lukkodiffi!! Se toimii kaikissa olosuhteissa paljon paremmin verrattuna one-way:in. Vaihdat sen eteen ja teräsdiffin taakse niin johan homma alkaa taas toimia.

Kannataa kokeilla ensin ennen kuin heittää sen menemään.
Sponsored by own wallet

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Asso Talk
« Vastaus #658 : 22.07.05 - klo: 00.19 »
Onko noin? Tokihan se "lukkodiffi" tallessa on vielä. Voisihan sitä kokeilla...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Asso Talk
« Vastaus #659 : 23.07.05 - klo: 21.04 »
Totta koko juttu! Kyllä se jäykkä diffi siellä edessä toimi hyvin. Kiihdytyspitoa on paremmin, mutka menee tasapainoisemmin. Välillä hieman sisäpuolen eturengas pyrkii pompottamaan.

Muuten, onko kenelläkään tietoa, valmistaako joku metallisia diffi-rattaita TC4 assoon?? Nuo vakiodiffit kun ei tunnu kestävän kuin pari akullista, oli ne sitten vakioita tai teräsdiffejä, mutta kun ne rattaat on muovia...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg