RC10.FI
Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: tapsa92 - 11.07.07 - klo: 21.52
-
Nyt kun tuli myytyä revo, niin pitäis saada sähkö auto jolla vois ajaa talvella sisätiloissa ( mattorata ) ja kesällä esim. hiekalla/lyhyellä nurmella/mahdollisesti jopa soralla. Touring ei tuohon kelpaa, mikä kelpaisi... Nelivetokrossin jos hommaisin, niin pitäs ilmeisesti laittaa foamit alle. Kaksvetosta en hommaa, sen voin luvata jo etukäteen. Budjetin pitäisi pysyä kurissa, auto pitäs saada sähköineen 800 eurolla. LiPo Laturi ja poweri löytyy, kuten myös balansseri.
-
nelkkukrossi taitaa olla ainoa. Sen suuremmalla ei sisällä mahdu ajamaan ja sitä pienemmällä ei ulkona kesällä pääse nurmikolla, tosin ei juuri nelkullakaan. 1:10 koossa ei nelivetoja tuohon käyttöön taida löytyä muualta kuin krossipuolelta joten semmonen sit.
-
Oon katellut Predator XRS - krossarii ja vaikuttas ihan hyvältä autolta, hintakin on ihan jees.
-
Tuolla myydään alueella on Tamiyan TRF-501X 4wd krossi ja kaikki optio hilutkin asennettuna... :wink:
-
Varmaan ihan jees. Mietin vaan miten saan 800e kaikki sähköt ja muut hommattua...
-
No sehän oli 750e sähköillä. Ainoastaan radiot joutuu hankkimaan.
-
1 akku on aika vähän.
-
Mistä tamiya paketista oikein puhette? Itseltäkin löytyisi kiinnostusta tuohon krossiin.
-
Oho, nyt onkin taas 800e luvassa. Mietin vaan että eikö tuo predatorkin ole ihan hyvä ? Tamiya olis muuten hyvä, mutta se vaan on liian kallis.
-
Tiedä sitten mikä on hyvä, tässä lajissa on kuljettajallakin vähän osuutta siihen
kuinka auto radalla etenee ja kestää käyttöä. Predator on varmasti ihan hyvä auto,
ainakin Jukan ja Sillin käsissä tulosta syntyy...menevät hyvänä päivänä muakin
kovempaa :cool: Tamiya on varmasti hyvä auto, sillä on voitettu heti ensimmäinen
SM-osakilpailu johon sillä osallistuttiin. Itse valitsin HB D4:n sen huoltamisen
helppouden vuoksi. Auto on ollut positiivinen yllätys ajettavuudeltaan ja kestävyy-
deltään. Ensimmäinen nelkkukrossikisa vuoden 1989 jälkeen ja sijoitus 9. HB:n vara-
osapalvelu pelaa hyvin, osia saa Medasecista ja Hobbylinnasta, kaikkea on löytynyt,
mitä on tarvinnut. Pakkaa hämmentääkseni totean että Yokomo olisi varmasti tuotteena
hyvä...
-
Itse olen tässä nelkkukrossia jo pitemmän aikaa etsiskellyt ja ainoa ongelma taitaa olla, että lähes kaikki autot ovat ihan kunnon "PRO" autoja. Losin XXX-4 G+ taitaa olla ainoa sellainen vähän helpompi auto, tarkoitus ei ole aloittaa ajamaan kisaa, vaan käydä tuossa läheisellä radalla ( noin 1,5 km päässä ) ajamassa silloin tällöin. Ainoa miinus onkin
hihnaveto. Joillain se on kestänyt 2 vuotta ja joillain se pitää vaihtaa 1 akun välein. Olisi hyvä myös että autossa olisi akut sijoitettu pitkittäin samalla riville, eikä 3x3 asennossa, nimittäin koska tuo touring harrastus hieman näin kesällä hiivuttua, ( vaikka sen pitäisi olla juuri päin vastoin ) on jäänyt ylimääräisiä akkuja tuohon pöydälle lojumaan. Kysymys onkin, että mitä muita tuollaisia normaali harrastajan autoja oikein on kun tuo losi ja preda XRS, vai onko nuo Cyclone D4 ja Tamiyat vähän liian vaativia.
-
Vaativuus ei ole todellakaan mikään ogelma ainakaan mulle, mutta mua häiritsee suunnattomasti tuo 3x3 akkujen sijoittelu... Miksi näin... Ei saa millään ilveellä lipoja kyytiin, ja jos saa, niin saa laitettua ainoastaan huonosti kiinni. Onko mitään kunnon nelkkuja mihin sais lipot jotenkin ees kiinni? Jos hommaan nelkun, ajattelin laittaa siihen Mamba Maxin ( yhdestä jo luovuin revon takia ) joten kalliiksi ei tule elektroniikat, hyvin halpa tuo Mamba setti on.
-
LIpoiksi kyllä kävisi maxampsin saddle pack 5500mAh 7.4v lipot, kaksi osaiset, mutta ei viitsisi tilailla jenkeistä kauheasti tavaraa.
-
Jotenkin tuli orpo olo kun ei voi ite suunnitella mitään... Argh. Tällanen iski silmään: http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&cPath=1_2&products_id=284 tuollaisen saisi helposti modattua sähkikseksi tällä osalla: http://www.rc-monster.com/proddetail.php?prod=rcmcrt.5mm ja laittaisin mamban tuohon: http://www.rc-monster.com/proddetail.php?prod=CC_MM_5700&cat=21 . Ainakin ois projektia tuossa, akut saisi tuohon kyllä kiinni jos muotoilee NiMH kennoista sopivan pakan.
-
Miksei nelkkukrossiin voi muotoilla nimh kennoista sopivaa pakkaa, mutta truggyyn voi? :roll:
-
Koska mä haluan siihen lipot, truggyyn en, koska se on 1:12 ja nelkkukrossi 1:10 . Truggyyn riittää NiMH kennot. Ja toinen seikka, eli pääseikka, mä haluan jotain projektia, en tykkää autoista joita löytyy jo kaikilta, haluun jotain eksoottista. Tykkään rakennella. Tykkään vankemmista autoista, polttisautot on vankkoja, sähkikset ei niin vankkoja. Sen takia teinkin e-revon, en hommannut e-maxxia.
-
Jos kerran noin kovasti projektia haluat niin mikset sitte rakentaisi alusta loppuun itse. Kun kerran rahakaan ei tunnu olevan ongelma ? . Ei muuta kun alat ottamaan yhteyttä paikallisiin metallipajoihin ja suunnitelmien kimppuun :D
-
No eihän siinä sitten mitään... Hommaa tryggy ja pistä projekti käyntiin :grin:
-
Toi on kyllä ihan totta, ehkäpä tollasta vois suunnitellakkin. 1:10 kokonen polttis offroad auto olisi se auto mitä kaipaisin, mutta niitä ei saa ilman sähköjä ja niissä on huonot osat...
-
Miten olisi oikea buggy. Tarkoitan siis näitä dyynivehkeitä
http://www.dragtimes.com/images/8828-2001-%20Other-Dune%20Buggy.jpg
Vaikka tuommonen :P
-
Lol, ei nyt ihan tuollaista :azn:
-
Mietinnässä ois 1:10 kokonen offari, mutta mikä auto olisi kestävä vaihtoehto... En halua mitään pilipali autoa joka hajoo ekalla metrillä.
-
Kyosho Lazer ZX-5 on sellainen nelkkukrossari, jossa akut ovat samalla lailla kun
touring -autoissa. Itse käytän HB:ssa, Asso B4:ssa ja Yokomon ja Xrayn touringeissa
samoja Nimh -akkuja, nimittäin se 3+3 kennoa ja välijohto istuvat kyllä ihan hyvin
samaan riviinkin. Lazerissa on se hyvä puoli että siihen saa aika paljon kaikenlaista
viriosaa, jos alkuperäinen konstruktio alkaa kyllästyttämään. Se että Losi on hinnaltaan
ja olemukseltaan "tavallinen", ei kyllä tee siitä yhtään käyttäjäystävällisempää
laitetta. Ehkäpä kannattaa katsella hieman eri vaihtoehtoja osoitteesta www.oople.com
-
Ja varaosien hinnat on samaa kuin muilla kyöstin autoilla ? Jos varaosat on yhtä kalliit kuin esim. zaboonissa, infernossa, mädissä tai muissa autoissa, niin en todellakaan hanki tuota autoa. En hanki myöskään jos on kuitenkin kalliimmat kuin muilla merkeillä.
-
Käviskö foffariksi e-maxx tai twin force vai pitääkö olla semmoinen ettei heti tule samanlaista vastaan?
-
Sori OT:
Minähän olen myymässä sitä 501X:ää kaikilla herkuilla. Minulla on siihen käyttämätön MaxAmps:in Lipo 5500 saddle-pack. Voin toki myydä tätä pakettia sillä akulla 50:n euron korotuksella. Huomasin että kyseiseen autoon ei mene vaan heittämällä sitä 5500:n akkua. Koritolpat ja akku-pidikkeet täytyy nostaa noin 10mm. Ei o paha homma.
Olen itse rakentamassa sähköversiota siitä Losi 8th Truggysta. Sen verran voin sanoa että halpaa puuhaa se ei ole jos haluaa kunnon elektronikka joka kestää eikä ylikuumene. Säädin, moottori ja akut menee jo yli 800:n euron. Sitten vielä servot, radio ja itse auto. Kannatta miettiä sitä kokonaishintaa ennen kun lähtee tällaiseen projektiin.
Ja ei varmasti kannata sästää näissä osissa koska kyllä nuo "halvemmat" säätimet ja moottorit tulevat melko kalliiks kun ne poksahtaa..
Onnea sinun projektiin ja ilmoittele jos haluat lisätiedot 501X:stä lipoineen.
-
Jees, tiedän että on kallista puuhaa, tuo e-revo oli harjaton auto, ja se maksoi 1400e sähköineen, joten ei sekään mikään edullinen ollut. Mulla on vieläkin 16016 MGM Compron säädin, joka kestää 160A jatkuvaa sekä 16 akku kennoa, ja 8XL kone, sekä maxampsin 10 000mAh lipot. Mietin vaan että aika vähältä tuo 800e tuntuu kun oon myymässä sitä. Ajattelin jopa perua kaupat, niin hyvä tuo revo on.
-
Ok, en tiennyt että sulla on ollut E-Revo. Sitten tiedät hyvin paljon näistä hinnoista :wink:
-
Tiedän tiedän. Säästäisin revon jos saisin.
-
Miks et saisi ? Sehän on mukava vehjes :wink:
-
Juu, mukava vehje mutta tein siitä jo kaupat ja ajattelin perua kaupat yllättäen, koska 800e en saa mitään järkevää aikaan. Nyt yksi tyyppi suorastaan pakottaa mut myymään revon koska hän myi jo sähköt autostaan ja tartteen mun sähköt vuoden foffi tapahtumaa varten...
-
Jos neliveto sähkökrossari vielä kiinnostaa, niin Associated julkaisi uuden neliveto B44:n kuun alussa:
http://www.rc10.com/ae/b44/b44_features.htm
Kyseistä autoa näyttäisi saavan Towerista hintaan 325 dollaria:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LNSLD1&P=G
Varaosia varmaan saanee kaikilta asson jälleenmyyjiltä.
-
Kannattaa kuitenkin huomioida, että tulee TowerHobbiesinkin valikoimaan aikaisintaan syyskuun puolivälissä, eli Suomessa tuota ei tule saamaan ainakaan aikaisemmin.
-
Eipäs kiinnostakkaan, revo löytyy vielä ja pysyy ainakin jonkin aikaa, suunnitteilla oma runko tuohon, teetän.
-
Eipäs kiinnostakkaan, revo löytyy vielä ja pysyy ainakin jonkin aikaa, suunnitteilla oma runko tuohon, teetän.
jos revoon teetät kestävämmän pohjalevyn niin saattas kiinnostaa minuakin
-
Sanooko 5-10mm alumiini mitään ? Mahdollisuus saada T6 alumiinia jos rahaa löytyy. Teetän kokonaisen rungon ja alustan, siis ei pelkkää pohjalevyy. Saa vaikka nimikirjaimetkin laitettuu jos haluaa.
-
Sanooko 5-10mm alumiini mitään ? Mahdollisuus saada T6 alumiinia jos rahaa löytyy. Teetän kokonaisen rungon ja alustan, siis ei pelkkää pohjalevyy. Saa vaikka nimikirjaimetkin laitettuu jos haluaa.
missä hinnoissa toi setti olis ?