Moi,
Vato; kyllä Formulaa näköjään pitää ajaa justiin niinkuin viisaammat neuvoo. Haastava laite, jolla on vaikea saada aikaan tasaisia kierroksia. Mä kokeilin Drag brakea niinkuin oli Korialla puhetta, mutta kyllä senkin kanssa saa olla tarkkana.
Jarru yleensäkin on voimakkaasti vauhdista riippuvainen, eli kovassa vauhdissa jarru ottaa ärhäkämmin ja hiljaisessa se on varsin mieto. Sitten kun kovan vauhdin päätteeksi tarvii jarruttaa niin annostelu on haastavaa. Ja kun yhden epäonnistuneen jarrutuksen jälkeen poikkeaa linjalta ja käy keräämässä roskat radalta renkaisiin niin seuraavaan jarrutukseen saa tulla vielä tarkemmin...
Meillä on ajeltu nyt Tamiyan kumeilla, ja kokeilin sunnuntaina Thomsvan loistokkaasti liimaamia Pittejä. Niillä oli jotenkin helpompi ajaa, auton käytös on rauhallisempaa. Mutta Pitit tuntuivat sotkeentuvan Tikkurilassa siinä kuin Tamiyatkin, joten siinä mielessä molemmat on yhtä hyviä tai huonoja. Tilasin itselleni Pitit ja hellitin kukkaron nyörejä myös omaan ponderiin, joten jatkossa noita voi vertailla muutenkin kuin pelkällä mutulla.
Mulla on sellainen mielikuva, että kaikki autot on nopeita jos kummit pitää riittävästi ja kuskin sormet toimii. Se, onko auto aliohjaava tai yliohjaava on enempi makuasia kuin myös renkaiden omat erityisominaisuudet. Tämä on nähty moneen kertaan myös oikeiden kilpa-autojen kanssa.
-Mika