RC10.FI

Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: Fullspeed RC - 20.10.12 - klo: 22.25

Otsikko: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: Fullspeed RC - 20.10.12 - klo: 22.25
(http://i274.photobucket.com/albums/jj269/peitsamo/Pitk_PKSRCA_RGB_SININEN-1.jpg)

Suuret kiitokset kaikille kilpailijoille, Hoffalle, Sampalle, Jarille sekä Jerrylle hienosta päivästä!

Toivottavasti kaikki viihtyivät ja radasta pidettiin, tämä oli PKSRCA:n ensimmäinen SCWC, eikä toivottavasti viimeinen.

SC4-10

TQ: Holmberg Niklas

1    Holmberg Niklas   PKSRCA
2    Lappi Ari   PKSRCA
3    Salonen Tomi   TUA
4    Mäkelä Mikko   PKSRCA
5    Söderlund Max   PKSRCA
6    Peltoniemi Matti   PKSRCA
7    Hannula Kasperi   TUA
8    Myllyntaus Martti   PKRCA
9    Jämsä Kai   TUA
10    Suokas Sami   PKSRCA

11    Langenoja Ilari   PRCA
12    Kauppinen Kari   AAU
13    Andersson Henrik   ETMKUA
14    Suuripää Tommi   PRCA
15    Hyytiäinen P-J   PKSRCA
16    Jalo Sami   TUA
17    Karlsson Mathias   TUA
18    Sundström Johan   ETMKUA

19    Piipponen Tero   TUA
20    tamme Anre   Estonia
21    Jokinen Timo   TUA
22    hirvonen kai   JoeUA
23    Kaukovirta Aki   PRCA

Täällä (http://www.myrcm.ch/fi/pksrca/20121020_866967/SC4-10/index.html) kaikki eräkohtaiset tulokset.

SC2-10


TQ: Heinonen Ari

1    Honkanen Markku   PKSRCA
2    Heinonen Ari   PKSRCA
3    Laitinen Mikko   PKSRCA
4    Johansson Toni   PKSRCA
5    Halonen Jarno   PKSRCA
6    Hattunen Juho   PKSRCA
7    Mört Max   PKSRCA
8    Laurinkoski Antti   PKSRCA
9    Akkanen Riku   PKSRCA
10    Peltoniemi Matti   PKSRCA
11    Otsavaara Tuomo   PKSRCA

12    Mäkelä Mikko   PKSRCA
13    Hellström Jerry   
14    Hoffman Petri   PKSRCA
15    Lindgren Jon   PKSRCA
16    Kanerva Henry   PRCA
17    Niemenmaa Jani   PKSRCA
18    Andersson Henrik   ETMKUA
19   Heikniemi anssi   TUA
20    Aalto Ville   
21    kallonen harri   PKSRCA
22    Lindgren Tuomas   PKSRCA

23    Tiainen Tuukka    PKSRCA
24    Niiranen Mika   LahUA
25    Ljungqvist Johan   ETMK-UA
26    Langenoja Petteri   PRCA
27    Viira Einar   
28    Tetri Marko   PRCA
29    Lindholm Jesse   E-TMK
30    Ruotsalainen Ilpo   PKSRCA
31    Luomanen Hannu   Kauhavan UA
32    Palo Aleksanteri   
33    Ljungqvist Albin   ETMK-UA

Täällä (http://www.myrcm.ch/fi/pksrca/20121020_866967/SC2-10/index.html) kaikki eräkohtaiset tulokset.

Sarjaa tukemassa:
(http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/381586_290595300982418_136457636396186_759076_33183068_n.jpg)

(http://i61.photobucket.com/albums/h42/nicke89/DSCN1599.jpg)
(http://i61.photobucket.com/albums/h42/nicke89/DSCN1587.jpg)

EuroRC:n lahjakortteja arvottiin 2kpl ja yksi jaettiin päivän aloittelijalle, Kasperi Hannulalle joka oli hienolla ajolla nelkkujen a-finaalissa!

(http://i61.photobucket.com/albums/h42/nicke89/DSCN1576.jpg)
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: Nicke - 20.10.12 - klo: 22.36
Päivä meni omalta osalta kohtuu hyvin, kiirettä on kun sekä järjestää että ajaa, mutta tällä kertaa sentään vaan yhtä luokkaa niin tekemisen taso oli hieman parempaa kuin edellisellä yrityksellä.

Aika tiukalla aikataululla mentiin ja tuntui siltä että kokoajan piti olla menossa ajamaan, mutta pienistä teknisistä ongelmista huolimatta aina ehti ja päivästä jäi ainakin järjestäjän näkökulmasta ihan positiivinen fiilis.

+ Pääasiassa rento meininki kuten yleensä corrikisoissa
+ Tuomarointi paremmalla tasolla kun yleensä corrikisoissa
+ Lähes kaikissa finaaleissa ajettiin oikeesti kilpaa kärkipaikasta, johtuen mukavasta osallistujamäärästä
+ Lähtötapa eräkohtaisilla numeroilla toimi hyvin, kiitokset kilpailijoille!
+ Iso osallistuijamäärä, ellei tehty ennätystä niin oltiin varmasti lähellä?
+Team Durangon suorastaan murskaava nopeus  :wink: sekä Team Hobbyfactory!

(http://i61.photobucket.com/albums/h42/nicke89/DSCN1611.jpg)
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: Nicke - 20.10.12 - klo: 23.40
Laskin vielä yleisön pyynnöstä top 12 parhaimman finaalituloksen perusteella luokat sekaisin, että pystyy vertaamaan tuupin ja nelkun nopeutta:

SC4-10 Holmberg Niklas   16 5:05.962 
SC2-10 Honkanen Markku   16 5:11.001 
SC2-10 Heinonen Ari   16 5:19.404
SC4-10 Lappi Ari   15 5:00.430
SC2-10 Laitinen Mikko   15 5:01.615 
SC4-10 Salonen Tomi   15 5:01.764
SC2-10 Johansson Toni   15 5:02.473 
SC4-10 Söderlund Max   15 5:04.635 
SC4-10 Mäkelä Mikko   15 5:04.949 
SC2-10 Halonen Jarno   15 5:05.765
SC2-10 Hattunen Juho   15 5:10.385 
SC2-10 Mört Max           15 5:10.581

Pitää toki muistaa että osa tuloksista on ajettu rauhassa varmistellen ja osa tiukkaa kisaa koko erän verran eli eivät ole täysin vertailukelpoisia, mutta on kyllä huolestuttava määrä tuuppeja mukana listalla minkä pitäisi olla hyvin nelkkupainotteinen.
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: Bigbear - 21.10.12 - klo: 11.20
Mahtavat kisat! Järjestelyt toimivat moitteetta ja aikataulussa pysyttiin hienosti. Tuomarointi oli huomattavasti parempaa kuin aiemmissa kapinoissa .

Omat ajot alkoivat hyvin ja keskiverto ajolla irtosi A finaalipaikka nelkuista. Finaalit meni ihan sumussa ja tulos oli surkea. Auto toimi erinomaisesti, mutta kuski ei. Ensikerralla pitää keskittyä vain omaan ajoon, jotta saisi ajon pysymään kasassa.

Onnittelut voittajille.

#12 Sami

Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: jerzirccar1 - 21.10.12 - klo: 11.51
Kyllä taas ole kisajärjestelyt huippuluokkaa.
Se viellä että kaverit ajelee kisaakin viellä niin kisajärjestelytkin hoituu hienosti.
Kiitokset teille jotka jaksoitte käydä buffan puolella. PKSRCA kiittää.

Omat ajot, ihan ok suoritus B2 ja todella hyvää vääntöä joka finaalissa.
Muutama harmillinen juttu tapahtui ja tässä se tärkein ja ehkä pieni opetus myös.
Kuin olet nostamassa niin ÄLÄ missään nimessä heitä nostettua autoa liikkuvan auton eteen.
Pidä se ilmassa kunnes on turvallista laittaa se radalle.
Minulla meni yksi finaalin voitto tuollaisen nostajan takia mutta toivottavasti tästäkin opittiin jotain.
Muuten annettiin ihan OK laisesti tietä ja reilusti mentiin.
Täytynee sanoa että on taso todella korkeaalla SC luokassa, tämä ei ole enää mikään ittestään selvä että ollaan A,B finaalissa vaan siellä pitää nyt ajella kovaa jos mieli pärjätä.

otin jokunen kuvakin.
Ketä on kuvassa.
http://jerryn.kuvat.fi/kuvat/RC.AUTO+KUVAT/SC+WC+1+TIKSISS%C3%84+2012/IMG_9097.JPG (http://jerryn.kuvat.fi/kuvat/RC.AUTO+KUVAT/SC+WC+1+TIKSISS%C3%84+2012/IMG_9097.JPG)

ja loputkin löytynee kuin jaksaa scrollata.

Kiitokset kaikille että taas jaksoitte kisata reilulla meiningillä.
Jerzi

Lisään viellä

Kiitokset
Jonnille auton lainasta
Santulle renkaiden lainasta
Nickelle kyydistä
Tobbelle buffan auttamisessa

Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: Potski - 21.10.12 - klo: 12.43
Moi,

 Ihan näin tuomarin ja yleismies jantusen näkökulmasta kisaa katsottuna, oli ihan kiva katsoa, miten kilvan ajo siisteytyi loppua kohden. Viimeisellä finaalikierroksella vähän alkoi jo väsy näkymään.
 Ensimmäinen finaalikierros oli toki vaikeaa katsottavaa, joitain ihan älyttömiä päälleajoja jne., mutta 2-3. finaalikierrokset olikin sitten jo paljon mukavampaa seurattavaa ja tuomaroitavaa - toivottavasti myös kisattavaa.

Kehitysesityksenä ihan jatkoa ajatellen: peittäkää autoista mahdolliset väärät numerot ja käyttäkää selkeitä numeroita! Nyt joissakin autoissa komeili isolla ja selvällä fontilla joku ilmeisen satunnainen numero ja sitten oma kilpailunumero oli pienemmällä fontilla jossakin ikkunan pielessä - myös numeroiden paikka olisi hyvä määrätä jo säännöissä, ettei numeroa tarvitse joka autosta etsiä mitä kummallisimmista paikoista.

 Esimerkiksi hyvä (ja skalemainen) vaihtoehto voisi olla, että joka autossa on kolme numerotarraa:
 - tuulilasin oikeassa laidassa
 - molemmissa kyljissä

 Helpottaa kummasti tilan kuuluttamista ja autojen tunnistamista. Nyt varsinkin alkuerissä kävi usein niin, että joku auto töppäili radalla, et nähnyt numeroa, odotit ja seurailit, yritit samalla seurailla muuta tilannetta ja viimein kun auto oli kohdassa, jossa numeron voisi nähdä, se on jotenkin hassussa asennossa, tai jossain muualla päin rataa tapahtuu. Näin ollen alkuerissä joitakin omituisuuksia jäi siis rankomatta.

Samppa
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: Hazard - 21.10.12 - klo: 12.56
Ihan itse onnistuitte jakamaan numeroita jotka oli jo varattu, samassa luokassa usempi auto samalla numerolla. Tällä kertaa eri lähdöissä kuitenkin.

Kauempaa tulleena oli täysin käsittämätöntä miksi rataa ei saanut harjoitella ennen kisaa. Eipä tämä varmaan radalla aikaisemmin ajaneita häirinnyt, mutta oma suoritus varmasti kärsi tästä. Sarjan kannalta kuitenkin melko sama kun puolet väestä jotka tämän kisan ajoi, ei aja sarjan muita kilpailuita.
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: *HOKE* - 21.10.12 - klo: 13.01
Missä kisoissa on saanut harjoitella rataa kisa aamuna???

Enpä ole itse ainakaan vielä sellaisessa kisassa käynyt.
Perjantaina rata oli auki iltaan saakka ja näytti siellä moni harjoittelevan.


Numeroiden kanssa en voi sanoa mitään muuta kuin.

Uskottais jo että noita naurettavia pieniä henkilökohtaisia numeroita ei erota kuin ainoastaan auton ollessa aivan edessä.
Eräkohtaisella numeroinnilla tuomari näkee parhaimmillaan vaikka radan perimmäisestä nurkasta sen numeron.
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: Nicke - 21.10.12 - klo: 13.57
Kiinteät numerot tuottavan järjestäjän kannalta tuskaa useammalla tavalla:
-Tuomarointi ei ylipäänsä onnistunut fiksusti korokkeelta vaikka tulosnäyttökin oli viritelty sinne sitä tarkoitusta varten, koska numeroita ei pystynyt erottamaan tarpeeksi hyvin
-Ylimääräinen säätö aamulla ilmoittautumisessa
-Lähtöjärjestelyihin kuluu huomattavasti enemmän aikaa, kun autoa ei vaan voi laittaa ruutuun korissa olevan numeron perusteella
-Kuuluttajalla ajoittain autot hukassa kun kaikkia 60 autoa ei voi muistaa ja täytyy odottaa että auto tulee muutaman metrin päähän, ja toivoa että olisi sellaisessa asennossa että numero näkyy tai linjan ylityksen ehtii vilkaisemaan näytöltä

Eli kehitysehdotus ensi kautta varten mikäli ajetaan kiinteillä numeroilla, isommat numerot ja 3kpl/luokka/kilpailija!

Ihan itse onnistuitte jakamaan numeroita jotka oli jo varattu, samassa luokassa usempi auto samalla numerolla. Tällä kertaa eri lähdöissä kuitenkin.

Ikävää jos näin pääsi vahingossa käymään, ilmoittautumisessa oli tuore lista numeroista mihin sitten merkattiin uudet. Aamulla on yleensä aika kova kiire ja ilmoittautumiseen jonossa paljon kuskeja ketkä haluavat nopeasti mekkaamaan, mutta yritetään parantaa jatkossa!

Kauempaa tulleena oli täysin käsittämätöntä miksi rataa ei saanut harjoitella ennen kisaa. Eipä tämä varmaan radalla aikaisemmin ajaneita häirinnyt, mutta oma suoritus varmasti kärsi tästä. Sarjan kannalta kuitenkin melko sama kun puolet väestä jotka tämän kisan ajoi, ei aja sarjan muita kilpailuita.

En ole ikinä tainnut käydä kisoissa missä saisi harjoitella ennen ensimmäistä aikataulutettua erää, oletko sinä? Kisoja on kuitenkin jo muutama takana. Joten "täysin käsittämätöntä" on ehkä hieman liioiteltua kun puhutaan yleisestä käytännöstä joka hyvin todennäköisesti on arvokisojen säännöissäkin.
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: *HOKE* - 21.10.12 - klo: 14.03
En ole näinä harrastusvuosinani ollut yhdessäkään kisassa missä saisi kisa aamuna treenailla vapaasti.
Aina menee tasan aikataulun mukaan.
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: mamyllyn - 21.10.12 - klo: 14.08
Kiitokset mukavasta kisatuokiosta ja toimivasta aikataulusta! Tämä kisa vedettiin läpi varmaan pienemmillä mahdollisilla tuoilla ja se piti fiiliksen yllä.

Tuomaroinnista myös isot kehut -hienoa huomata, että tällä kerralla uskallettiin antaa stoppareita aiheesta. Toivottavasti samalla tavalla toimitaan myös jatkossa.

Omalla kohdalla homma ei nyt mennyt aivan putkeen ja RX8 antoi periksi. Uudella noparilla pääsin kuitenkin takaisin radalle toimivalla laitoksella ja vimppa ajo meni jo oman "tason" mukaisesti.d

Loistavaa kisaporukkaa, kiitokset kaikille :-)
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: jarkkom - 21.10.12 - klo: 14.13
En ole näinä harrastusvuosinani ollut yhdessäkään kisassa missä saisi kisa aamuna treenailla vapaasti.
Aina menee tasan aikataulun mukaan.

Ei oo montaa vuotta kun sähkökrossis oli vapaa harjoittelu aamulla. Eiks niitä harrastusvuosia sullakin pitänyt olla??  :cool:
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: Hazard - 21.10.12 - klo: 14.14
En ole näinä harrastusvuosinani ollut yhdessäkään kisassa missä saisi kisa aamuna treenailla vapaasti.
Aina menee tasan aikataulun mukaan.

Et olekaan kiertänyt luokan sarjaa jossa on kesällä pihalla ja talvella sisällä saanut ajaa radalla ennen kisaa ja vaikka lounastauolla. Kerhokisat on käsittääkseni hieman eri juttu kuin vakavammin otettavat nikkokisat?
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: *HOKE* - 21.10.12 - klo: 14.26
En ole näinä harrastusvuosinani ollut yhdessäkään kisassa missä saisi kisa aamuna treenailla vapaasti.
Aina menee tasan aikataulun mukaan.

Ei oo montaa vuotta kun sähkökrossis oli vapaa harjoittelu aamulla. Eiks niitä harrastusvuosia sullakin pitänyt olla??  :cool:

Eikö se vapaa harjoitus alkanut aikataulun mukaisesti????

Eli esim ilmoitettu aikataulussa vapaa harjoitus 8.00-9.00

Näitähän ne on ollut polttiskrossissakin.
Mutta ei mitään aikataulun ulkopuolista treeniä ole mun eteen koskaan tullut.

Ei ole voinut mennä aamulla kuudelta radalle treenaamaan ennen kisojen alkamista.
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: *HOKE* - 21.10.12 - klo: 14.29
En ole näinä harrastusvuosinani ollut yhdessäkään kisassa missä saisi kisa aamuna treenailla vapaasti.
Aina menee tasan aikataulun mukaan.

Et olekaan kiertänyt luokan sarjaa jossa on kesällä pihalla ja talvella sisällä saanut ajaa radalla ennen kisaa ja vaikka lounastauolla. Kerhokisat on käsittääkseni hieman eri juttu kuin vakavammin otettavat nikkokisat?

Kyseessähän oli winter cup osakilpailu.

Ei mikään huvikseen kerhokisa.
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: JiiIii - 21.10.12 - klo: 14.30
Ihan itse onnistuitte jakamaan numeroita jotka oli jo varattu, samassa luokassa usempi auto samalla numerolla.

Sen verran täytyy oikaista että emme jakaneet numeroita kenellekään, vaan jokainen kilpailija otti itse omat numerotarransa ilmoittautumisen yhteydessä. Tämän verran voitaneen vastuuta jakaa myös osallistujille?

Numerot osoittautuivat tosiaan turhan pieniksi, tai oikeastaan olivat liian laihalla fontilla. AKK:n sivuilla on ollut valmiit pohjat maastosarjan numeroita varten, niiden tunnistamisessa ei (tietääkseni) ole ollut ongelmia, tosin en pikaisella selauksella onnistunut niitä sieltä nyt löytämään. Jos ne sieltä löytyy niin niitä kannattanee käyttää jatkossa.
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: *HOKE* - 21.10.12 - klo: 14.38
Maastosarjan numeroiden kanssa on aivan samat ongelmat.
Niitä ei pysty näkemään liikkuvasta autosta kuin läheltä.
Joka tekee heti sen ongelman että joudut tuomarina seuraamaan kyseistä autoa jonka näit tekevän rikkeen, etkä voi samalla seurata muita tapahtumia radalla... vasta kun se on kohdalla, näet mikä se numero on ja pystyt antamaan rangaistuksen.
Samalla on voinut mennä muita tapahtumia ohi.

Myös alkuerissä kun pitäisi kuuluttaa tilaa nopeammalle...
Täysin mahdotonta ennenkuin auto on kohdalla ja silloin nopeampi on jo joutunut kärsimään.

Tässä luokassa ei sentään ole niin tärkeetä toi asia, mutta johan sitä eilenkin nähtiin miten jotku kolaroinnit jäi tuomitsematta ja taas toiset napsahti herkemmin...

Pirun vaikeeta se on kun joudut tosiaan kyttäämään sitä autoa joka teki edellisen kolaroinnin ja jää muualla tapahtumat näkemättä siinä samalla.

Vielä enemmän tosiaan tulee ongelmia kun korissa on pari eri numeroa ja numerot on lätkitty jokaisen oman näkemyksen mukaan autossa sinnetänne.
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: -HL- - 21.10.12 - klo: 14.39
En ole näinä harrastusvuosinani ollut yhdessäkään kisassa missä saisi kisa aamuna treenailla vapaasti.
Aina menee tasan aikataulun mukaan.
Hesan wj:ssä tänä vuonna, ainakin sunnuntaina sai ajaa heti kun tuli paikalle. Nokiallakin tais porukka ajaa ennen erä harjotuksia.
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: *HOKE* - 21.10.12 - klo: 15.01
Messut eri asia... Siellä kun ei pääse edes kierroslaskentaporukka sisään ennen asiakkaita...
Ja koska kyseessä on messut niin pitää osastolla olla tapahtumaa heti aamusta.

Nokialla näin joo että porukka treenaili jopa sapuskatauolla.
En kyllä ymmärrä miksi.
Turhaa renkaiden kuluttamista ja on mahdollista kajauttaa auto rikki siinä sekamelskassa kun sielä ajelee sekaisin täysin eritasoisia kuskeja.
Turha treeni koska ei kuitenkaan saa ajettua mitään järkevää.
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: -HL- - 21.10.12 - klo: 15.07
Tais olla about 8.40 kun pääs ajelemaan messuilla. No eipä se aika paljoo auttanu...
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: *HOKE* - 21.10.12 - klo: 15.25
Aivan.
Siellä sallittiin ajoa jotta saatiin osastolle toimintaa.

Eikä vaikuttanu sijoituksiin.
Niillä vapailla sekoiluilla kun harvemmin on mitään merkitystä kun ei kuitenkaan pääse ajamaan puhdasta ajoa.
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: RoddeR - 21.10.12 - klo: 15.28
Oma näkemys kiinteisiin numeroihin on että se tuottaa järjestäjille, tuomareille ja luokka yhteyshenkilölle paljon lisää hommia ja sotkee kisoissa.

Miinukset

-numeroita pitää olla monta kymmentä erinlaista
-lähtöruutuihin järjestyttäessä joutuu järjestelijä lapusta lukemaan kuka mihinkin ruutuun kuuluu
-tuomarointi vaikeaa kun joutuu tihrustamaan numeroita autoista
-monissa autoissa useampi numero joka sotkee
-kiinteät numerot sotkee myöskin kilpailevia kuskeja esim. eilen kisoissa annettiin stoppari autolle numero 8=kiinteänumero joka siis kävi kärsimässä stop and go rangaistuksen, seuraavalla kierroksella tuli 8 ruudusta lähtenyt auto=auton kyljessä numero 12 myöskin kärsimään stopparia ja ihmetteli että milloin saa mennä. Kilpailijan oma moka tietysti mutta osoitus siitä miten kiinteät numerot sotkee.

Plussat

-kilpailijat voivat maalata tms. tehdä numerot autoihinsa
-finaaleihin ei tarvitse vaihtaa numeroa


Mielelläni kuulisin lisää plussia kiinteiden numeroiden puoltajilta?

Ihmettelen myös miksi jollekin tuli yllätyksenä että rata ei ole vapaa aamulla treenaamiseen. Ei tule yhtään kilpailua mieleen lyhyen rc-autoilu urani aikana milloin rata olisi aamulla ollut vapaasti käytettävissä ennen kisoja. Höpöhöpö kisoihin viitattiin että niissä on leppoisampi meininki ja radalle mennään miten tykätään mutta itse en pidä sc wj sarjaa höpöhöpö sarjana jossa ei ole selviä sääntöjä minkä mukaan toimitaan.
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: -HL- - 21.10.12 - klo: 15.29
Niin. Pointti oli se että kyllä siellä ajaa sai  ennenku katsojat tuli...vaikka ei nyt isosta ajasta ollutkaa kyse.
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: Nicke - 21.10.12 - klo: 15.53
Lainaus
Jooh, varmuuden maksimoinniks rataa ei saanut testata kisa-aamuna vaikka oltiin paikalla 2h ennen ekan harjoituksen alkua. Amatööri ei oppinut rataa YHDELLÄ treenikierroksella, varsinkin kuin kaikissa muissa kisoissa on aina ollut kaksi treeniä ja ennen kisaa on kerinny pari akullista ajaa.
Lainaus
Joka tapauksessa formaatti poikkesi edelliskausista ja varmasti vaikutti positiivisesti rataa aiemmin kiertäneiden tuloksiin.

Formaattia ja kotiedun tavoittelua ("varmistamista") on arvosteltu FB:n puolella, mutta kommentoidaan tänne mihin se kuuluu paremmin.

Tarkoituksena oli tehdä formaatti millä ei saavuteta kotietua, vaikka siihen tässä pariin otteeseen viitataankin. 1/3 alkuerää sallii kaksi mokaamista, 2/3 yhden. 2/4 finaalia kaksi, 2/3 yhden. Valintaa tehdessä vaihtoehdot olivat 1 treeni / 4 finaalia tai 2 treeniä / 3 finaalia välillä, ja koska kyseisen luokan kuljettajat peräänkuuluttavat paljoa finaaliajoa niin päädyin ensimmäiseen.

Profiili vaihdettiin ennen kisoja niin että uusi profiili oli treenikäytössä 3 iltaa, huomattavasti vähemmän kun muilla radoilla yleensä. Kyseinen kuski jäi kärjen vauhdista noin 3-4s/kierros, en usko että yksi 5min treeni lisää aamulla olisi vaikuttanut tähän, tai että varsinainen vika olisi ollut formaatissa tai radassa. Mutta palautetta otetaan mielellään vastaan, varsinkin sellaista reittiä että se tulee perille saakka, muuten on hieman vaikea kehittää toimintaa jatkoa ajatellen!

Muutkin saa mielellään kommentoida tätä "kotiedun tavoittelua", tästä kun kuultiin asiaa useampaan otteeseen kilpailupäivän aikana. Onko aiemmin sarjan aikana missään ollut profiili käytössä näin vähän aikaa ennen kilpailua, tai onko ollut tapana rakentaa aina uusi rata ennen kyseisen sarjan kilpailua?

Olen henkilökohtaisesti sitä mieltä että radalla ei kisoissa ajeta aikataulun ulkopuolella kuin kilpailun johdon luvalla, mutta mikäli tämä on tapana kyseisessä sarjassa niin korjataan mahdolliseen seuraavaan kilpailuun.
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: FLANA64 - 21.10.12 - klo: 16.00
Viime talvena SC Winter Cupissa Nokialla ja Turussa sai ajaa radalla aamulla ja aina kun oli taukoa päivälläkin. Tämä, että ei saa ajaa aamulla ja tauoilla on uutta meille SC kuskeille. Muita kisoja kun ei juuri ole tullut ajettua niin herätti hieman ihmetystä, ettei aamulla saanutkaan ajaa. Minulle on ihan sama saako ajaa vai ei, mutta mainitkaa se kilpailukutsussa. Tällöin ei tule tultua aikaisin aamulla paikalle siinä toivossa, että ehtii jonkun testikierroksen ajamaan.
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: Nicke - 21.10.12 - klo: 16.03
Viime talvena SC Winter Cupissa Nokialla ja Turussa sai ajaa radalla aamulla ja aina kun oli taukoa päivälläkin. Tämä, että ei saa ajaa aamulla ja tauoilla on uutta meille SC kuskeille. Muita kisoja kun ei juuri ole tullut ajettua niin herätti hieman ihmetystä, ettei aamulla saanutkaan ajaa. Minulle on ihan sama saako ajaa vai ei, mutta mainitkaa se kilpailukutsussa. Tällöin ei tule tultua aikaisin aamulla paikalle siinä toivossa, että ehtii jonkun testikierroksen ajamaan.

Ok, nyt tämä on tiedossa jatkoa ajatellen. Enimmäkseen muita kisoja järjestäneenä ei tosiaan tämä tullut mieleenkään, puhumattakaan kilpailukutsussa asian maininnasta.
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: Maxxi - 21.10.12 - klo: 16.30
KIITOS järjestäjille. Hienosti hoidettu! On se kisaileminen vaan hauskaa, ja varsinkin nykyään kun pystyy joskus vetämään koko 5minuuttisen ilman suurempia virheitä... Finaaleissa jännitti liikaa, ja kaksi kertaa mokasin ekalla kierroksella ja koko kasa meni ohi mutta oli ainakin kovaa kilvanajoa sen jälkeen :D

Auto toimi Loistavasti ja koko päivän korjaussaldoksi jäi kiristää 3 ruuvia :)

Max

ps. ilmoittautumisessa ei ollut antaa vaihtorahaa, joten maksoin tänään suoraan tilille osallisutmismaksun
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: jarkkom - 21.10.12 - klo: 16.43
Eikö se vapaa harjoitus alkanut aikataulun mukaisesti????

Eli esim ilmoitettu aikataulussa vapaa harjoitus 8.00-9.00


Joo.  :laugh:

Mutta enivei, näytti järjestelyt toimivan sekä baana vaikutti hyvältä ja ennenkaikkea oli pirusti osallistujia. Jäi oikeasti harmittamaan, etten osallistunut itse.
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: harrikal - 21.10.12 - klo: 17.09
Kylläpä oli hyvät kahinat.rata oli hieno ja puffassa oli hyvät eväät. Omat ajot tuuppeissa meni kyllä yllättävän hyvin vaikka durangossa oli hiukan säädöt hakusessa mutta silti b finaali paikka:). kuskissahan ei ikinä ole mitään vikaa :wink:.
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: Bigbear - 21.10.12 - klo: 17.10
KIITOS järjestäjille. Hienosti hoidettu! On se kisaileminen vaan hauskaa, ja varsinkin nykyään kun pystyy joskus vetämään koko 5minuuttisen ilman suurempia virheitä... Finaaleissa jännitti liikaa, ja kaksi kertaa mokasin ekalla kierroksella ja koko kasa meni ohi mutta oli ainakin kovaa kilvanajoa sen jälkeen :D

Auto toimi Loistavasti ja koko päivän korjaussaldoksi jäi kiristää 3 ruuvia :)

Max

ps. ilmoittautumisessa ei ollut antaa vaihtorahaa, joten maksoin tänään suoraan tilille osallisutmismaksun

Eli sulla ei ollut oikeutta ajaa :) Yes me noustaan yksi sija. No vitsi vitsinä.

Tuota aamu treeniä voisi oikeasti miettiä ja luoda siihen säännöt. Itse kannatan ekstra treenejä. Kokeneemmille ne voivat olla turhat, mutta toisaalta esim F1:ssä ajetaan kisaa ennen treenejä ja jopa juuri ennen starttia ajetaan muutama kierros testejä.

Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: *HOKE* - 21.10.12 - klo: 17.34
Selvä.

Tulee mullekin enemmän treeniä ja ehdin saamaan auton setupin kuntoon ennen itse kisaa ettei tartte ajella sielläpäin olevalla autolla niinkuin tuli taas tehtyä.

Pääsis vielä kovempaa ja vois seuraavassa kisassa osallistua tuupilla molempiin luokkiin.


Ps: tuossa oli hieman sarkasmia, mutta myös totuuden poikasta... kokeneemmat menee vielä kovempaa mitä enemmän treeniä heille sallitaan.
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: jerzirccar1 - 21.10.12 - klo: 17.42
Vapaata treeniä en hyväksy.
Mutta sen sijaan pidempi erätreeni voisi toimia.
Silloin tietysti tulee esille se että moottorin lämpö voi nousta.
Hamittaa tätä lukemista sen takia että kisajärjestelylissä tai puitteissa tai radassa ei todellakaan ollut muuta kuin kehuttavaa.
Jerzi
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: Mikko L - 21.10.12 - klo: 17.46
Kiitoksia Nickelle ja Hoffalle hienosti hoidetusta tulospalvelusta, sekä Jerzille buffasta.

Kisat sujuivat hienosti ja tuomaroinnista plussapisteet. Tuomareilta jäi, aina jää, paljon näkemättä mutta myös joitkin tilanteet saivat oikean tuomion.

Omat ajot sujuivat varsin hyvin ottaen huomioon, etten ole SC:llä ajanut moneen vuoteen, enkä tällä autolla kuin yhtenä iltana ennen kisoja. Saa nähä jaksaako perurossarilla enää paljoa ajaakkaan. Tuuppi SC on sopivan rauhallinen ja helppo ajettava, mikä tekee kisaamisesta mukavaa.

"Vapaa rata" aamulla ennen kisoja on periaatteessa ihan ok juttu - kun kisoissa on rajallinen määrä kuljetajia. Jossain vaiheessa, kun kuljettajia on enemmän vapaat treenit ovat epäreilut, toiset mahtuvat lauteille ja toiset eivät. Jotkut ajavat tuupillaan koko 15 min akullisen, kun taas toinen 2 min, menee säätämään, eikä mahdukkaan takaisin lauteille - onko tämä reilua?

Jos viralliset erätreenit alkavat myöhään, kuten eilen 9:30 ja halutaan suoda mahdollisuus treeniin ennen erätreenejä kannattaisi sekin tehdä hallitusti. Aikanaan ajettiin erätreenitkin "vapaasti" siten, että klo 9:00-10:30 oli jaettu 6 min lohkoihin. 5 min ajoa 1 min vaihto. Jokaiseen lohkoon mahtui 10 kuljettajaa ja ilmoittautumislista oli korokkeen vieressä. Listaan sai laittaa yhden varauksen kerrallaan, eli kun tuli ajamasta sai laittaa uuden varauksen. Ajamaan odottavat kuljettajat pitivät huolen milloin ajavien aika päättyi. Tämä järjestely toimi oikein hyvin, vastaavaa käytettiin Oulun PM-treeneissäkin.
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: Mikko L - 21.10.12 - klo: 17.50
Vapaata treeniä en hyväksy.
Mutta sen sijaan pidempi erätreeni voisi toimia.
Jerzi
Mielummin kaksi lyhyempää kuin yksi pitkä. Jo lyhyessä ajassa huomaa jos autossa on säädettävää ja toisessa lyhyessä vedossa pääsee testaamaan säätöjen vaikutuksen. Eli mielummin 2x3 min kuin 1x6...
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: jon.lindgren - 21.10.12 - klo: 21.39
Kiitokset taas kerran järjestäjille :smiley:

Kivaa oli koko rahalla ja ajokin sujui hetkittäin molemmilla kuskeilla.

Onko joku lukuisista kuvaajista saanut videoita tuubiin?
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: goos - 21.10.12 - klo: 21.50
Short Course Wintercup 1 Vantaa, Finland - 4wd A-main 1 (http://www.youtube.com/watch?v=HkrAv5QJg_0#ws)
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: Volvospede - 21.10.12 - klo: 22.09
Hurjaa on nicken ja durangon meno!! mahtoi kuumottaa hieman kun auto jäi hyndän reunaa vasten jumiin!
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: Nicke - 21.10.12 - klo: 22.26
Hurjaa on nicken ja durangon meno!! mahtoi kuumottaa hieman kun auto jäi hyndän reunaa vasten jumiin!

Heh, toi oli päivän heikoin suoritus, jatkuvasti virheitä eikä oikein saanu rytmiä ajamiseen. Onkohan kellään nelkkujen toista finaalia videolla?

Onneks oli kaulaa sen verran että corrikunkun pikku hipaisu ei saanu muutaman mutkan liukkauden lisäksi enempää vahinkoa aikaiseksi  :wink:
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: bcan - 21.10.12 - klo: 23.02
Joo, numerot oli liian ohkasella fontilla, sen huomasin heti kun treenikierroksella lauteilta autoihin päin katsoin, toi korjataan ens kisaa varten.

Numeroitten sijainnin ja sen että jos on autossa on monta eri numeroa saisi helpolla ratkaistua niin että vaikka viimeisen treenikierroksen jälkeen katsastetaan autot ja tarkistetaan numerot samalla. Vaikka kyllähän jokaisen kuskin pitää pystyä katsomaan että autossa on numero paikallaan.

Katsotaan tuota kiinteiden numeroitten tilannetta keväämmällä uudestaan, talvi mennään kuitenkin nyt kiinteillä numeroilla.

Aiemmisssa SC Cupin kisoissa ei ole treenausta rajoitettu eli rata on ollut auki aamulla sekä pidemmissä tauoissa päivän aikana. Sama olisi varmasti järjestynyt nytkin jos tämä olisi ollut järjestäjien tiedossa.
Suuremmalla porukalla voi tosiaan tulla tilanteita että lauteille meinaa ruuhkaa syntyä, mutta siinä tilanteessa paikalliset voisivat jättää ylimääräisen treenauksen väliin ja antaa radalla kertaakaan ajamattomille tilaisuuden tutustua rataan sekä koittaa auton toimintaa.

Itse olin myös sen verran ajoissa paikanpäällä että olisin yhden tai kaksi alullista käynyt ajamassa koska ei tällä kokemuksella uutta rataa kovin nopeaan opi.

Järjestelyistä huomaa että kisoja on vedetty paljon, sen verran jouhevasti homma meni eteenpäin, isot kiitokset Nickelle ja kumppaneille
Kiitokset myös tuomareille hyvin hoidetusta hommasta (huonoista numeroista huolimatta). Varmasti jotain jäi huomaamatta mutta kaikkea ei vaan voi nähdä.
1/3 alkuerät ja 2/4 finaalit oli hyvä valinta.
Radasta en aluun tykännyt yhtään mutta kunhan muutama alkuerä oli ajettu ja rata alkoi olemaan tutumpi ja tolpatkaan ei enää niin paljoa häirinny niin aloin tykkäämään radasta erä erältä enemmän.

Omat kisat meni totuttuun tyyliin, koheltamista ja liikaa yritystä. Paikka C-finaalissa on jo vähänkin liiankin tuttu, mutta ei vaan vauhti riitä ylempään finaaliin.
Finaalissa saatiin kuitenkin hieno kisa aikaiseksi.
Kahdessa finaalissa onnistuin töpeksimään itseni taas viimeiseksi viimeistään toisella kierroksella, joka ei tehnyt hommaa helpoksi. Onneksi sentään niissä kahdessa muussa töpeksintä tiputti vain kolmos ja nelos paikoille.

Kiitokset myös EuroRC:lle ja tottakai kaikille kisailijoille joita olikin ennätymäärä SC cupin historiassa, jatketaan samaan malliin seuraavassa SCWC kisassa Nokialla.
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: Stinde - 21.10.12 - klo: 23.06
Hyvät oli kapinat, kiitokset puuhamiehille.
Buffassa oli taas maistuvat pöperöt.. nami nami  :tongue:

Seuraavaa kisaa odotellessa pitää reenata sormen koukistajaa.. ettei tule tilille toista
"Päivän näyttävintä radalta poistumista"  :laugh:
Assolla ajanottolinjan hypystä... aina ajajakorokkeen taakse asti.

-Timppa #26
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: Roudari - 21.10.12 - klo: 23.47
Tosi iso kiitos PKSRCA:n porukalle, hienot oli kisat! Plussia niin paljon ettei kaikkia voi tässä edes mainita :smiley:

Omaan suorittamiseen en ollut ihan tyytyväinen, mutta onneksi tehdyt virheet olivat selkeitä ja helppoja analysoida... Menestystä ei tullut, kokemusta kuitenkin. Tuupin C-finaaleissa pari kertaa meinasi harmittaa kun jäin "jyrän alle" kun kiireisempi kilpakumppani yritti hieman liikaa, mutta se tunne meni nopeasti ohi. Enkä toki itsekään osannut välttää kaikkia osumia. Koitan ottaa moisista opiksi ja toivon, että muutkin niin tekevät.

Kaiken kaikkiaan kiva päivä Tikkurilassa, mukavia ihmisiä ja hyvä tunnelma. Ai niin, ja vauhdikasta pienoisautokilpailua.

Muutama kuva: http://roudari.kuvat.fi/kuvat/Sekalaisia+kuvia.+Miscellaneous+pictures./RC/2012+Short+Course+Winter+Cup+I+Vantaa/ (http://roudari.kuvat.fi/kuvat/Sekalaisia+kuvia.+Miscellaneous+pictures./RC/2012+Short+Course+Winter+Cup+I+Vantaa/)
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: anzi - 22.10.12 - klo: 01.46
Kiitos kilpailujen järjestäjille.

Rata,aikataulu,kuulutukset,puffa,mekkaustilat,ym....kaikki toimi kiitettävästi.

A-finaalien kärkikuskien tiukkaa kilvanajoa oli hieno seurata.

Kiinteät numerot taisivat tuoda turhaa vaivaa järjestäjälle, kilpailijoille ja tuomareille.Isot eräkohtaiset numerot kylkiin kun on kerran autoissa pintaa mihin liimata.

Pieni ongelma oli finaaleissa tuo tungos ajajakorokkeella kun 11 miestä sovitetaan lauteille, eikä asiaa helpottanut sekään kun joku keksi että mennään  alkuerien tulos järjestyksessä korokkeelle kun ekat otti paikat hiukan väljällä jaolla niin perästä tulevalle jäi jäljelle toisen rivin paikka, no sai sitä autoa siitäkin pikku sivuasennossa ajettua. Joten itse olisin mieluummin ajanut vähemmän finaali lähtöjä jaettuna useampaan erään, mutta tosiaan meni se näinkin kun vielä kokopäivän kiusaanut diffikin laukesi niin että jäi kuitenkin ajot kesken... viimeisen erän ajaneet kuskit olikin tyytyväisiä kun lauteilla oli tilaa kun kaksi  kuskia oli vikasta erästä poissa.

Tuomarointi vaikutti toimivan ainakin sen mitä muita finaaleja katsoin niin aiheesta stoppareita jaettiin. Aikaisempaa kokemusta ei correista ole ja oma autoni ajeltiin huolella ulos kahdessa finaalissa ekalla kierroksella en tiedä kuuluuko luokan henkeen tuo vai olinko vaan hiukan hätäisemmässä erässä ja noitahan ei tuomari voi millään nähdä ekan kierroksen hulinassa, enempi toivoisi kanssa kilpailijoilta malttia.

Kaikkinensa hauska päivä kiitos ja kumarrus siitä.
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: Ender - 22.10.12 - klo: 10.02
Kiitokset hyvin järjestetyistä kisoista.

Oli kyllä kiva ajella, kun osallistujia oli noin paljon. Oli myös opettavaista seurata kärkikuskien menoa. Hyvä että mukana oli myös ”huippukuskeja” muista luokista.

SC-2 –luokan aika-ajot ei oikein mennyt omalta kohdalta putkeen. Ekassa keskeytys tekniseen ongelmaan ja toisessa B-finaalipaikka meni viimeisen kierroksen ulosajoon ja 34s kierrokseen... Kolmannessa oli sitten useampi moka.

Toisaalta B-finaalissa en olisi pärjännyt ja nyt C-finaalissa oli tiukka kisa. Tuloksella 1,5,1,2 tuli “vain” 2. sija. Jäi nyt arvokas palkinto saamatta ;-)

Kyllähän tämä paljon “fyysisempää” kisailua on verrattuna omiin kokemuksiin GT-8 ja TSS-10 –kisoista, mutta toisaalta tässä oppii hyvin tiukkaa kilvanajoa.


Aiemmisssa SC Cupin kisoissa ei ole treenausta rajoitettu eli rata on ollut auki aamulla sekä pidemmissä tauoissa päivän aikana. Sama olisi varmasti järjestynyt nytkin jos tämä olisi ollut järjestäjien tiedossa.
Suuremmalla porukalla voi tosiaan tulla tilanteita että lauteille meinaa ruuhkaa syntyä, mutta siinä tilanteessa paikalliset voisivat jättää ylimääräisen treenauksen väliin ja antaa radalla kertaakaan ajamattomille tilaisuuden tutustua rataan sekä koittaa auton toimintaa.

Vaikka ei minullekaan tuo ratojen opettelu helppoa ole niin tätä en kyllä kannata ollenkaan. Kyllä se treenaaminen pitää hoitaa muulloin kuin kisapäivänä. Menee turhaksi sekoiluksi tuommoinen. Edellisen päivän treeni on ok.

Nythän profiilia muutettiin pari päivää ennen kisoja. Tämän muutoksen olisi ehkä voinut jättää tekemättä, koska tämä saattoi suosia ”paikallisia” vaikka tarkoitus oli toinen. Rata olisi voinut olla profiililtaan sama kuin Offroad Challenge I –kisassa. Eihän profiilimuutokset suuria olleet, mutta vie aina hetken oppia rata ”uudelleen”.
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: Bigbear - 22.10.12 - klo: 11.15
Asiaa treenauksesta.

Haastetaan ulkopaikkakuntalaiset tulemaan treeneihin tai torstai skaboihin PKSRCA:n radalle.
Tällä saadaan treenausta ja hauskanpitoa!
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: Jämsä - 22.10.12 - klo: 12.16
Moi,

Kivaa oli kisailla Tikkurilassa. Kisapäivä sujui mukavasti. Alkoi vaan siinä päivän mittaan väsyttää melko paljon.
Se näkyi finaalien ajossa. Alkoi tulla ikäviä 26-28s kierroksia.
Siihen olen kyllä tyytyväinen, että autoni toimi erittäin hyvin. Tällä kertaa jätin ruuvaamisen kokonaan muille.
Ainut muutos tällä kertaa oli yksien linkkien paikan vaihto finaaleihin.

Netissä olleen videon perusteella olin jo tykästynyt rataan. Se on erittäin jouheva ja koko ajan tapahtuu jotain eikä tartte odotella seuraavaa mutkaa. Parhaimmat kohdat olivat kolmoisloikan alastulosta shikaani-pikkupomppu -yhdistelmään ja seuraava kiihdytys. Toinen hauska kohta oli pääsuoran kiristyvän kaarteen loppuosa ja neulansilmästä hypyn kiihdytykseen. Niissä pääsi runttaamaan kunnolla.

Eräreenissä käytin reilusti aikaa korokkeella kiertämiseen, jotta löysin hyvän näkyvyyden ja katselukulmat vaikeisiin kohtiin - kuten kulmapöytään ja kolmoishyppyihin. Lisäksi yritin saada näkyvyyttä mainitsemaani pikkupompun jälkeiseen kiihdytykseen.

Heh heh... eka akullinen radalla oli kyllä varsinaista seilaamista. Olis hauska, jos siitä löytyisi videota. Sit vois tsekata miten pari ekaa kierrosta meni pitkin köysiä. Yritin vain opetella mihin suuntaan rata kääntyy saada askelmerkit kiihdytyksiin ja jarrutuksiin kohdalle ja saada hypyt osumaan ländeihin. Kun hypyt onnistuivat parin kierroksen jälkeen, niin yritin saada suoravauhdin maksimoitua ja pysyä sisämutkassa. Kun sain pari ehjää kierrosta alle, niin lähdin runttaamaan autoa nopeampaa ja nopeampaa kunnes rytmi alkoi löytyä. 14 kierroksen aikana sain puristettua 19.1s kierrosajan ilman oikaisuja. Päivän aikana pystyin parantamaan vaivaiset 0,3s. Yleensä päivän aikana lähtee kierrosajasta noin sekunti aamun aikaan verrattuna. Kirjoitin tällaisen pitkän selostuksen, jos joku voi saada tästä vinkkejä uuden radan opetteluun. Minulla on ollut ajatuksena, että kolmessa kierroksessa pitää uusi rata oppia kun keskittyy hyvin.


HOKE kirjoitteli:
"Nokialla näin joo että porukka treenaili jopa sapuskatauolla.
En kyllä ymmärrä miksi.
Turhaa renkaiden kuluttamista ja on mahdollista kajauttaa auto rikki siinä sekamelskassa kun sielä ajelee sekaisin täysin eritasoisia kuskeja.
Turha treeni koska ei kuitenkaan saa ajettua mitään järkevää."

Tämä on ehkä hauskin kommentti jonka olen Hokelta lukenut. Kiitos näistä sutkautuksista. Niin, joidenkin mielestä treenaaminen voi olla turhaa renkaiden kuluttamista.  :laugh:


Aamun "vapaasta" reenaamisesta olen sitä mieltä, että sen voisi sallia esim. klo 8 alkaen - ei aiemmin. Aamuvirkut saisivat silloin virkeydelleen tekemistä. Iltavirkkuna itse ajaisin ehtoolla ja sitten unen aikana rata on opittu. Näin olen joskus tehnytkin, mutta se käy kalliimmaksi. (Nääkin on tällaisia yksilökohtaisia preferenssejä. Joku sopii toiselle ja joku toinen toiselle.) En kumminkaan kannata vapaareenissä paperilistaa, johon merkataan nimi listaan. Tästä on niin huonoja kokemuksia jo 90 luvulta, että en pääsisi reenaamaan ollenkaan. (Silloin kaverit laittoivat kerralla kolme nimeä listaan. Itse tulin paikalle 8:15 eikä vapaita aikoja enää ollut. Vapaa reeni alkoi klo 8:00.) Kannatan mieluummin vaikka organisoituja eräkohtaisia vapaaehtoisia 3min settejä pari kappaletta, vaikkapa tuosta klo 8 alkaen. Kolmessa minuutissa ajaa sen 7-10 kierrosta väsymättä. Sen jälkeen olisi mahdollisuus rentoutua, mahdollisesti nopeasti ruuvata autoa ja vaihtaa tuore akku paikalle. Tiedän, että moni haluaa ajaa koko akun kerralla. Itse ajan mieluummin lyhyempiä pätkiä (esim 3-5 kierrosta) ja säädän autoa sen jälkeen. Olen kuullut monesti kettuilua tästä "säätö"tyylistäni, mutta olen huomannut, että se sopii minulle parhaiten. Tehkööt muut mitä haluavat, koska se sopii heille paremmin. Viestini on siis, että jokaisen pitää löytää oma tyylinsä.

Organisoitu vapaaehtoinen reeni aamulla palvelee paremmin muualta tulleita, jotka eivät tiedä mitään radan pidosta. Radan profiili on toivottavasti jo opittu tuossa kolmessa kierroksessa.

Joo, sori Nicke kun tuli ajettua teikäläistä pahki. Kun painoin kaasua, niin olit ilmeisesti vielä tolpan takana piileskelemässä. Olinhan itse keskellä ajolinjaa, niin kiire oli pois siitä.

Minulla oli kisan jälkeen mahdollisuus kokeilla Nicken autoa. Oli sillä kyllä vaikea ajaa, mutta on se nopea. Sulla on kyllä todella tarkka kaasusormi. Niin ja onnittelut voitosta.

Sori kun tuli näin pitkä kirjoitus. Toivottavasti jaksoitte lukea ja saitte jotain irti.


t. Kai

Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: *HOKE* - 22.10.12 - klo: 13.38
HOKE kirjoitteli:
"Nokialla näin joo että porukka treenaili jopa sapuskatauolla.
En kyllä ymmärrä miksi.
Turhaa renkaiden kuluttamista ja on mahdollista kajauttaa auto rikki siinä sekamelskassa kun sielä ajelee sekaisin täysin eritasoisia kuskeja.
Turha treeni koska ei kuitenkaan saa ajettua mitään järkevää."

Tämä on ehkä hauskin kommentti jonka olen Hokelta lukenut. Kiitos näistä sutkautuksista. Niin, joidenkin mielestä treenaaminen voi olla turhaa renkaiden kuluttamista.  :laugh:


Tarkennan hieman pointtiani koska sitä ei selvästikään ymmärretty.

Tuollainen treeni on turhaa koska siellä on iso kasa kuskeja sohlaamassa samaan aikaan... Luokat sekaisin ja eritasoiset täysin sekaisin.
Hyvä jos pystyy yhtä kierrosta saamaan nätisti läpi.

Siis kyseinen treeni ei anna mitään hyödyllistä...
Ellei tarve ole treenata sitä kolistelua jne. vastaavaa.
Ei nostajia ym.

Lähinnä riski rikkoa auto on reilusti suurempi.
Paras treeni tulee alkuerässä, koska siinä lähdetään väleillä, on nostajat ja on kierroslaskenta jne.
Saa palautteen treenistä tuloksen muodossa... saa ehkä jopa tilaa ajaa omaa suoritusta ja kun mokaa niin nostetaan.
Tämä treeni on ylivoimaisesti parasta.

Vapaa häröpallo on treeninä kirjaimellisesti huonoa ja sitäkautta myös turhaa renkaiden kulutusta.

Aamujen treeneissä on se ongelma että se venyttää kisapäivää kun kuskeja on noin paljon kuin nytkin oli.
Tälläkertaa ekat hiitit alkoi tuohon aikaan että organisaatio sai aamulla kamat valmiiks ennen kisoja, koska siihen ei ollut perjataina mahdollisuutta.
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: Bigbear - 22.10.12 - klo: 13.41
Aloitetaan aamu hiukan aiemmin ja ajetaan vaikka kaksi treeniä? Meneekö liian aikaiseksi?

Mitä muuten säännöt sanoo, jos ei aja kuin alkuerissä+finaaleissa? Eli onko mahdollista tulla myöhemmin radalle ja ajaa vaikka viimeinen alkuerä ja sitten finaalit?
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: Nicke - 22.10.12 - klo: 13.57
Tälläkertaa ekat hiitit alkoi tuohon aikaan että organisaatio sai aamulla kamat valmiiks ennen kisoja, koska siihen ei ollut perjataina mahdollisuutta.
Aloitetaan aamu hiukan aiemmin ja ajetaan vaikka kaksi treeniä? Meneekö liian aikaiseksi?

Mitä muuten säännöt sanoo, jos ei aja kuin alkuerissä+finaaleissa? Eli onko mahdollista tulla myöhemmin radalle ja ajaa vaikka viimeinen alkuerä ja sitten finaalit?

Eli kyse on siitä mihin aikaan päästään sisään tiloihin, pitää saada ajanotto pystyyn ennen kun voidaan ajaa  :wink:

Yksi harjoituskierros lisää olisi tuonut noin 1h 15min lisää aikatauluun.

Toinen erätreeni on aina pakollinen, yhden treenin tapauksessa se ainoa. Jos siihen ei jostain syystä pysty osallistumaan, eikä käy edes vetämässä autoa linjan yli niin voi syyttää itseään mikäli on ongelmia aikojen kanssa alkuerissä. Kiteellisten aikaan tarkistettiin myös pakollisessa erätreenissä ettei ole päällekkäisia taajuuksia, ja nyt kiinanradioitten yleistyessä kisoissa törmätään varmasti ennemmin tai myöhemmin tilanteeseen että kiinanradio aiheuttaa häiriötä.
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: m.e. - 22.10.12 - klo: 15.43
Noista lyhyistä treeneistä on ainakin itsellä hyviä kokemuksia. Ainakin Norjan PM-kahinoissa (2009?) ajettiin muistaakseni 3 + 1 minuutin eräkohtaisia treenejä, periaatteessa tuplamäärä noihin pidempiin verrattuna. Kuskit vaihtuivat koko ajan ja tuomari oli valvomassa vaihtoja. Itselle ainakin alku oli hieman totuttelua, kun täällä Suomessa on totuttu siihen, että vaihdetaan kaikessa rauhassa porukka ja sitten ajellaan omat treenit. Mutta tuohon tottui kuitenkin aika nopeasti, tuntui siltä, että paikalliset olivat tuota systeemiä jo noudattaneet ennenkin.

Näin ollen saataisiin muutama lyhyt treeniveto, joissa ehtii autoa säätää ja testata juttuja ennen kisaamista.

Esim. 50 kuskin kisassa (7 kuskia / erä) yksi treenikierros kestäisi 21 minuuttia + vaihdot, eli alle 30 min. Ja tuo kun vedettäisiin kahteen kertaan, niin saataisiin treenit alle tunnissa hoidettua. Jos on aikaa puolitoista tuntia, niin voitaisiin ottaa kolmaskin treeni mukaan.

Tämä kovan sykkeen treeni ei tosiaan ole tuttua meillä Suomessa, mutta tuolla PM-kahinoissa mukana olleiden mukaan ainakin vaikutti hyvältä. Ja siihen kyllä tottuu pikaisesti. Suosittelen siis tuota systeemiä.

Ja Hokelle; mitä enemmän treeniaikaa järjestetään, sitä lähemmäs samaa lähtöviivaa kuskit saadaan. On totta, että kärki saa toki säädettyä ja haettua paremmin rajoja, mutta enemmän siitä on suhteessa hyötyä niille, joille rata on vieras ja ajokokemusta vähemmän.
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: *HOKE* - 22.10.12 - klo: 17.24
Ja Hokelle; mitä enemmän treeniaikaa järjestetään, sitä lähemmäs samaa lähtöviivaa kuskit saadaan. On totta, että kärki saa toki säädettyä ja haettua paremmin rajoja, mutta enemmän siitä on suhteessa hyötyä niille, joille rata on vieras ja ajokokemusta vähemmän.

Tähänmennessä tullut nähtyä että kovimmat kuskit tulevat toisiaan lähemmäksi.
Perus kuskit ja ne jotka nytkin puhuvat näistä yleisistä häröpallotreeneistä, harvemmin osaavat säätää autojaan niin hyvin kuin kärkikuskit jotka sitten näillä lisätreeneillä säätävät autoaan vielä vain paremmaksi ja tosiaan tullut nähtyä että ero vain kasvaa.

Ihan jo kotiradalla tullut nähtyä kun esim profiilia on muutettu että erot ovat alkuun kohtalaisen pienet...
Menen säätämään autoa jne ja yhtäkkiä ero on todella selkeä minun ja suurimman osan radankäyttäjien välillä.

Vasta kun rataa on tahkottu useampi kymmenen akkua, on ero kaventunut selkeästi.

Yksi hyvä esimerkki on viimevuonna nokian SCWCup kisa jossa olin ajamassa.
Menin aamusella kylmiltään radalle kiertelemään.
Olin hukassa.
Säädin autoa jne... Alkuerissä eka oli vielä tuskaa vaikka oli pari erätreeniä jo pohjalla.
Tokassa kakkoseksi ja kolmannessa oli jo lähellä tulla TQ
Finaaleissa alkoi vauhtia tulla lisää ja lisää... Lopulta päivän viimeisessä finaalissa ajoin kovemman läppiajankin kuin radalla oli koskaan edes paikallinen paljon treenannut hyvä kuski koskaan.
Minulla vauhti vain kasvoi ja kasvoi päivänmittaan ja tiedän että vielä pari erää päälle niin olisin mennyt vielä kovempaa kun tosiaan setupit alkoi olla vikassa finaalissa kohdallaan ja olis päässy keskittymään vain ajamiseen.
Muilla ei vauhti ihmeemmin noussut.
Mulla läppiaikakin parani päivänmittaa sekunnilla ja tosiaan se lopullinen finaalissa puristamatta ajettu läppi oli rataennästys... Puristamalla olis saanu vielä aikaa pois.

Siis mulle on ihan sama keksitäänkö laittaa lyhkäsiä treenejä tähän luokkaan sinne aamulle... Tiedän että minä siitä hyödyn ja ero keskikastiin kasvaa.
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: RikuRassi - 22.10.12 - klo: 19.16
 :shocked: aah sitä aikaa Traxxasin puikoissa!!   :grin:

Komppaan Mattia ja Kaitsua, itselle maistuu myös useampi lyhyt reeni kuin yksi pitkä, ehtii säätää ja näkee mallia kuinka nopeimmat ajaa. Ihan sama vaikka Hoke yhä kauemmaksi meneekin, silti on mukavampi ajaa paremmin kohdalleen testatuilla renkailla ja autolla.


Riku

edit: siis sorry OT, harmittaa kun ei itse päässyt mukaan sillä sc:llä on hauska päästellä menemään...  :((((
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: Bigbear - 22.10.12 - klo: 19.45
Hoke voittaa sitten jo liian isolla marginaalilla kun se saa autonsa säädöt hiottua ja muut kolaroi autonsa rikki samalla :)

Hoke reiluna kisaajana yrittää vaan tasoittaa mittelöitä. ;)

Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: m.e. - 22.10.12 - klo: 19.49
Tuosta asiastahan voisi joku tilastonikkari tutkia, minkä verran erot kärjen, keskikastin ja peräpään välillä muuttuvat kisapäivän aikana. Bestläppejä seuraamalla saisi ainakin jonkinlaisen kuvan asiasta...
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: Nicke - 22.10.12 - klo: 20.43
Kaksi lyhyempää treeniä aamulla on kyllä hyvä vaihtoehto, ja ollutkin käytössä meillä ainakin messuilla jonain vuonna. Täytynee ottaa taas käyttöön silloin kun on vähänkään tiukempi aikataulu.

Tässä on muuten video nelkun toisesta a-finaalista, nyt on paikallisilla kuskeilla hyvä mahdollisuus löytää ne puuttuvat sekunnit kierrosajoista  :tongue:

2012 Short Course Wintercup 1 Vantaa, Finland - 4wd A-main 2 (http://www.youtube.com/watch?v=OcqwLDuULzg#ws)

Vielä täälläkin kiitokset MatuviRC:lle hyvistä videoista, varsinkin eka tuuppifinaali on hienoa katsottavaa.
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: Hazard - 22.10.12 - klo: 21.13
Palaan vielä alkuperäiseen purnaukseeni kun tämä jankutus on lähtenyt täysin hanskasta ja kaikki puhuvat ristiin ja muistavat faktat vasta kun muistutetaan jne.

Mä lähdin reissuun kimppakyydillä, köyhä kun olen ja joudun käymään arkisin töissä. Perjantaina ei ollut mahdollisuutta tulla paikalle. Etukäteen suunniteltiin että lähdetään ajoissa, kerkiää sitten treenaan vähän rataa ja testaan renkaita jotka on mukana. Oltiin paikalla kahdeksalta, pöydissä oli meidän lisäksi kaksi henkeä, jotain kajarinpiuhoja oli vetämässä kaks lisää. Oltiin menossa radalle kun kerrottiin että se on suljettu? Täh, ketä olis haitannu vaikka olisin pari kierrosta ajanu tai vaikka akullisen?

No jerryn mielestähän tää olis epäreilua kun muut ei olis saanu ajaa, paitsi perjantaina, torstaina, keskiviikkona, tiistaina ja maanantaina ennen kisa-aamua.

Ihan vähäinen ei ollu se vitutus istua seuraavat 1h 55min ennen omaa erälähtöä ja kuunnella kuinka tupakoitsijat ansaitsevat kuolla ties mihin tauteihin ja muita herjauksia jotka lähentelivät jo kiihottamista kansanryhmää kohtaan. Henkilökohtainen 6 viikkoa kestänyt tupakkalakko oli kovilla, mutta pitää vielä.

Pidin kovasti radasta mutta hermot kiristi koko päivän aamun takia sen verran ettei ajamisesta tullut mitään enkä oppinut rataa parilla akullisella vaikka kuulemma pitäisi.

Pienestä se joskus menee päivä pilalle ja tällä kertaa onnistuitte kyllä hyvin, vielä seuraavanakin päivänä jurppi. Kiitos.
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: *HOKE* - 22.10.12 - klo: 21.37
ai nyt sitten tuli niitä faktoja...

Mä kun luulin että rata koki muutokset vasta viimeviikolla ja kyseistä rataa ei montaa päivää ehditty edes näkemään...
Mutta hyvä että tiedät faktat paremmin kuin paikalliset.

Kisoissa on aina ollut rata suljettuna kisa aamuna... Näköjään jossain parissa leikkikisassa on ollu härötreenit aamusella.
Jäänyt huomaamatta henkilöiltä jotka ovat olleet enemmän oikeissa kisoissa joissa tähänasti radalla on saanut tosiaan ajaa ainoastaan aikataulun mukaan.
Varmasti reilusti isoin osa ei osannut edes kuvitellakaan että rata olisi aamulla auki ennen aikataulua... Muutenhan siellä olis ollu pöydät täynnä heti ovien auettua.

Mut kaikki on huonosti ja kisat pilalla kun ei pksrca ollut tippaakaan tietoinen että joku voisi kuvitella saavansa ajaa ennen kisaa treeniä kun ei tuollaista ole koskaan aikaisemmin nähty tai kuultu.

Ps: olispa ollu hienoa kun olis sallittu parituntinen vapaa ratarymistely ja siihen oltais saatu parit hajonneet iskarit ympäri rataa. Joo... Pistetään käytännöks että kisat alkaa aina klo 9.00 ja ennen sitä parituntinen vapaa kolistelu.
Hienoa että paikkakuntalaiset pääsee heti herättyään ajamaan ja pidemmältä tulevat saavat lähteä hieman jälkeen keskiyön ajelemaan kohti kisapaikkaa että ehtii reenaamaan... Vähenee se kotikenttäetu kummasti.
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: micsa.fi - 22.10.12 - klo: 21.55
Kiitokset myös omasta puolesta Nickelle, Hoffalle, Sampalle ja Jarille hienosta avauskisasta SC Winter Cuppiin!

Tuupissa jo ilmoittautuneiden lista teki selväksi sen, ettei warmup-kisasta tullut podiumsija ollut enää uusittavissa, sen verran kovia nimiä oli kisaamassa. A-finaalipaikkaa lähdin kuitenkin hakemaan, mutta ihan siihen ei paukut riittänyt. Paras suoritus jäi tällä kertaa erätreeniin, ja pari ekaa alkuerää tuli koomailtua vaikka tutulla kotiradalla ajettiin. Viimeisessä alkuerässä varmistelin tulosta liikaa, jolloin kierroksiin tuli se puoli sekkaa ylimääräistä ja tulos ei riittänyt B-finaalia pidemmälle.

Finaaleissa olikin sitten rentoa vääntöä Jerzin ja Hoffan kanssa turhia puristelematta. Sain kaikissa finaaleissa sen verran hyvät lähdöt että pääsin rauhassa "kyttäyspaikalle" kärkimiehen virhettä odottelemaan. Tällä kertaa suurempia kaatoja ei kolmeen ekaan finaaliiin mahtunut joten pääsin parantamaan sijoitusta kokonaistuloksissa B-finaalin kärkeen.

Nelkussa päivä oli suht tasainen, sain heti ekassa alkuerässä suht OK ajolla tuloksen jota oli helppo lähteä hieman riskilläkin parantamaan. Nicken vauhti oli jo tässä vaiheessa niin jäätävää ettei kärkivauhtiin ollut mitään asiaa.

Ekassa nelkkufinaalissa tuli ahnehdittua ekaan neulansilmään, jolloin tuuppasin Maxia (sorry vielä kerran!) ja pilasin molempien lähdön. Tästä tuli täysin ansaitusti stoppari, joka ilmeisesti herätti Samissa sen verran sympatiaa että sain seurakseni toisen Losin rangaistusta kärsimään - heh heh  :azn:

Parissa seuraavassa finaalissa tuli lähdöt ja ekat kierrokset otettua varman päälle, ja onnistuin nappaamaan kolmos- ja kakkossijat niistä. Tosin kolmannessa finaalissa pumppu kävi sen verran ylikierroksilla että huutelin kierroksella jäänyttä Mattia antamaan tilaa vielä maalin tulon jälkeenkin... Vikassa finaalissa paukut ei enää riittänyt joten alkuerien tulos jäi myös lopputulokseksi.

Tosiaan, viime talven sarjassa ja kesäsarjan kisoissa on saanut ajaa ennen eräharjoitusten alkua ja myös tauoilla. Tästä kirjoittamattomasta käytännöstä poikettiin muistaakseni vain Lavangon ja Vaasan kesäkisoissa perustelluista syistä, koska molemmissa yö oli kastellut radan ja aamun treeni pehmeällä radalla olisi turhaan pilannut radan. Tämä käytäntö on mielestäni toiminut ihan hyvin, ja yleensä ensimmäisen puolituntisen aikana paikalla on sen vähän aamuvirkkuja että rataa on saanut opiskella rauhassa.

Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: RikuRassi - 22.10.12 - klo: 22.09
Tiesihän PKSRCAn edustajat miten heille uuden kisasarjan kisoissa ollaan ennen toimittu? Se vaan on ollut rennompaa se touhu, anteeksi nyt kun maalaiset tulee hölmönä stadiin sotkemaan. No, näitä leikkikisojahan voi onneksi lapsenmieliset ajaa muuallakin häröpalloillen.
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: micsa - 22.10.12 - klo: 22.17
Kisakiertue kun palaa takas landelle niin eiköhän saada taas vapaasti häröillä reeneissä niinkuin aikaisemminkin  aamusella :smiley: Eihän tää vapaan treenin käytäntö nyt ole ollut kuin vasta viime kesän ja viime talven, n. 8 kisaa, ei sitä voi kaikki vielä tietää.

Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: Aland - 22.10.12 - klo: 22.32
Isot kiitokset todella mukavista kisoista! Tikkurilan RC-keskus on mahtava RC-mekka :-)

Kisat menivät minun puolesta hyvin. Nelkku-B:ssä oli todella jännää taistelua Langenojan ja Kauppisen kanssa. Todella hauskaa ja rehtiä kilvanajoa.
Sen verran huomasin että kaksi luokkaa on ainakin minulle liikaa. Minulle ei jää riittävästi aikaa keskittyä molempiin luokkiin ja sen takia jatkan sarjaa ainoastaan SC4-luokassa.

Onnittelut voittajille! Hurjaa ajoa oli A-fiinaaleissa.

OT: Älkää nyt tuhotko tätä kivaa nousevaa sarjaa tyhmillä kommenteilla jostain vapaasta harjoituksesta. Jatkossa voi kilpailunjärjestäjä päättää jos on vapaita harjoituksia vai ei. Tätä voidaan jo mainita kutsussa. Eihän maailma kaadu jos ei saa harjoitella mutta kivaahan se olisi. Pääasia että kaikille on sama.
Toivottavasti PKSRCA voi järjestää lisää SC-kisoja tulevaisuudessa.

/Henkka #33
ETMKUA

Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: Nicke - 22.10.12 - klo: 22.46
Kisakiertue kun palaa takas landelle niin eiköhän saada taas vapaasti häröillä reeneissä niinkuin aikaisemminkin  aamusella :smiley: Eihän tää vapaan treenin käytäntö nyt ole ollut kuin vasta viime kesän ja viime talven, n. 8 kisaa, ei sitä voi kaikki vielä tietää.
Tiesihän PKSRCAn edustajat miten heille uuden kisasarjan kisoissa ollaan ennen toimittu? Se vaan on ollut rennompaa se touhu, anteeksi nyt kun maalaiset tulee hölmönä stadiin sotkemaan. No, näitä leikkikisojahan voi onneksi lapsenmieliset ajaa muuallakin häröpalloillen.

Itseäni lainatakseni:

Viime talvena SC Winter Cupissa Nokialla ja Turussa sai ajaa radalla aamulla ja aina kun oli taukoa päivälläkin. Tämä, että ei saa ajaa aamulla ja tauoilla on uutta meille SC kuskeille. Muita kisoja kun ei juuri ole tullut ajettua niin herätti hieman ihmetystä, ettei aamulla saanutkaan ajaa. Minulle on ihan sama saako ajaa vai ei, mutta mainitkaa se kilpailukutsussa. Tällöin ei tule tultua aikaisin aamulla paikalle siinä toivossa, että ehtii jonkun testikierroksen ajamaan.

Ok, nyt tämä on tiedossa jatkoa ajatellen. Enimmäkseen muita kisoja järjestäneenä ei tosiaan tämä tullut mieleenkään, puhumattakaan kilpailukutsussa asian maininnasta.

Eli tosiaan, pidin itsestäänselvyytenä ettei radalla ajeta aikataulun ulkopuolella. Pahoittelen, sarjasääntöihin tutustuin kyllä ennen kisoja mutta siellä ei ole mainintaa asiasta. Yhden kesäsarjan kilpailun järjestin alkukesästä, ja silloin jouduttiin muutenkin muistaakseni muuttamaan aikataulua koska rata oli märkä aamulla, joten asia ei tullut sielläkään esille.

Tehdään muutoksia tämän suhteen mikäli meille vielä annetaan yksi sarjan kilpailu, nyt kun asia on tiedossa.

Toivottavasti keskustelun tästä aiheesta voi lopettaa tähän, muuta palautetta kisoista otetaan toki edelleen mielellään vastaan.
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: bcan - 22.10.12 - klo: 23.27
Eli tosiaan, pidin itsestäänselvyytenä ettei radalla ajeta aikataulun ulkopuolella. Pahoittelen, sarjasääntöihin tutustuin kyllä ennen kisoja mutta siellä ei ole mainintaa asiasta. Yhden kesäsarjan kilpailun järjestin alkukesästä, ja silloin jouduttiin muutenkin muistaakseni muuttamaan aikataulua koska rata oli märkä aamulla, joten asia ei tullut sielläkään esille.

Tehdään muutoksia tämän suhteen mikäli meille vielä annetaan yksi sarjan kilpailu, nyt kun asia on tiedossa.

Toivottavasti keskustelun tästä aiheesta voi lopettaa tähän, muuta palautetta kisoista otetaan toki edelleen mielellään vastaan.
Kuten Nicke totesi, asia ei ilmeisesti ollut järjestäjien tiedossa eikä tuosta mainintaa ole säännöissä, kilpailunjärjestäjiä ei siis voi asiasta syyttää, jos olisin tajunnut niin olisin voinut asiasta mainita, mut eipä tullut mieleenkään että rata olisi suljettu aamulla.

Nyt ainakin varmaan kaikilla on tiedossa se että SC cupin kisoissa on ollut tapana pitää rata auki aamulla jos siihen ei mitään estettä ole (radan kunnostus jne.).
Kisakutsusta en kyllä löytänyt maininaa että rata olisi kiinni ennen ensimmäisiä harjoituksia, joten SC kisoja kiertäneet luonnollisesti olettivat että rata on auki normaaliin SC (leikki)kisa tyyliin.

Mutta kisat on kuitenkin ajettu suuren maailman tyyliin ja hyvä että Hazardin tupakkilakko piti siitä huolimatta. Nokialla jatketaan sarjaa ensi vuoden puolella....ja heti aamusta alkaen :tongue:
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: HLuomanen - 22.10.12 - klo: 23.29
verrattuna. Kirjoitin tällaisen pitkän selostuksen, jos joku voi saada tästä vinkkejä uuden radan opetteluun. Minulla on ollut ajatuksena, että kolmessa kierroksessa pitää uusi rata oppia kun keskittyy hyvin.
...

Kiitokset Kaitsu jakamisesta. Se on lyhyen kilpailu-uran aikana tullut todettua, että kisapäivänä ratakierrokset on kortilla, oli aamussa vapaata härötreeniä tai ei. Tyytyväinen olen joka kierrokseen  minkä radalle pääsen, vaikka renkaat vähän kuluisikin. Vuoden vanhat minipinnit, ensimmäiset ja ainoani, tässä muutenkin keittelin irti kieroilta vanteilta ja laitoin uusille kisan alla. Jonkinlainen tietoinen tavoite ja prosessi radan oppimiseksi olisi kyllä hyvä itselle kehittää ja on siihen suuntaan tullut haparoituakin. Edellisillan treeni on ollut arvokasta silloin kun sen on pystynyt järjestämään.

Omalta osalta kisat meni aika lailla odotusten mukaisesti, kun tämä oma tekeminen näin sisäratakaudella on ollut melkein sitä että "kisat on mun harjoitukset" ja niinollen kalusto on aika satunnaisissa säädöissä. Muut meni kyllä kovaa, taisin tuupeissa jäädä ainoaksi joka ei kiertänyt rataa kertaakaan alle 22 sekunnin. Toinen C-finaalilähtö jäi ajamatta kun oli auto poikki, ensimmäisessä finaalissa mälläsin ilmeisesti Ruotsalaisen autoon joka oli pääsuoran päässä katollaan enkä havainnut mitään varoituksia. Lopuissa lähdöissä selvisin sitten maltilla ja tuurilla sijoille 6 ja 7. Hetkittäin oli ihan tasaväkistä kisailuakin havaittavissa, enkä tullut varvatuksikaan häiritsevässä määrin. Uusi radio ja moottori ja iskarit ja silmälasit tuli otettua käyttöön, kaluston keula vahveni päivitysosilla ja kaluston varmistamisesta tuli opittua uusia kisaniksejä. Eli oma setti kehittyi ja ehdin kohtuuhyvin muitten sekaan, hyvät fiilikset jäi.

Kiitokset taas järjestävän seuran supermiehille Hoffalle, Nickelle ja Jerrylle jotka hoitivat oman kisailun lisäksi sujuvasti kaiken tarpeellisen ja Hoffa vielä lisäksi Eurorc:n varaosapalvelun. Ja kiitokset myös jämäkästä tuomaroinnista, se oli uusi kokemus ja onnistuin jopa välttämään stopparit.
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: Roudari - 22.10.12 - klo: 23.52
Ai niin, yksi asia jäi pikkuisen kisoista vaivaamaan... Kisa ratkaistiin ajamalla, mutta pieni poliisi meikäläisessä :police: on tehnyt omia vaatimattomia tutkimuksia: Tutkimieni teknisten tietojen ja valokuvien perusteella Durangon DESC -kori on takasiivellä varustettuna pidempi kuin SC-cupin sääntöjen määrittämä auton maksimipituus. Joku voisi ottaa haltuun tuollaisen laitteen ynnä mittanauhan ja vahvistaa tai kumota tämän.

En ole syyttäjä enkä varsinkaan tuomari, ajattelin vaan kertoa havaintoni, kun sitä huvikseni tutkiskelin... :tongue:

Ja vielä varmuudeksi disclaimer: tämä ei ole siis minkäänlainen protesti tai syytös.

Otsikko: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: jannes28 - 23.10.12 - klo: 01.04
Tää teidän keskustelu on lähtenyt ihan käsistä. Molemmat osapuolet (Purnaajat, ja PKSRCA:n) porukka vois katsoa peiliin.



Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: Bigbear - 23.10.12 - klo: 10.53
Kohta laitetaan kisat pystyyn. Purnaajat vs- PKSRCA ajot puolueettomalla radalla.

Muistakaa kuitenkin, että kisat olivat loistavasti järjestetyt! Seuran aktiivit hoitivat kisat ammattimaisesti ja ajot olivat mahtavat. 



Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: Janne A - 23.10.12 - klo: 11.24
Hienoa vääntöä Hokella ja Arilla tuupissa. Kiitos Matulle videoista.  :cool:
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: HVoltage - 24.10.12 - klo: 19.42

(http://i61.photobucket.com/albums/h42/nicke89/DSCN1611.jpg)


Kenen valmistama kori on tuossa Hoken kärryssä, entäs Nickellä? Omaan työn alla olevaan peräraapiaan koria vain puntaroin, sitä kun ei kit:n mukana tullut...
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: Volvospede - 24.10.12 - klo: 20.39
Mä veikkaisin että durangojen vakiokorit, nickellä nelivedon koppa ja hokella takavedon.
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: Nicke - 24.10.12 - klo: 21.14
Pitää paikkaansa, tuuppikori toimii paremmin kummassakin.
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: HVoltage - 25.10.12 - klo: 17.19
Kuuluuko tuo takalippa tuuppikorin vakiovarusteisiin? Durangon sivuilla ei ainakaan ollut kuvia? Tai sitten en osannut etsiä, puntaroin asiaa vain allaolevasta näkökulmasta.

Kori
Lava-autoa tai maastoautoa muistuttava polykarbonaatti (Lexan) kori (Truck Body). Korin pitää kokonaisuudessaan peittää renkaan pintakuviointi ylhäältäpäin katsottuna. Riittää jos rengas jousitus sisäänpainettuna menee korin sisälle. Koriin kuulumattomat siivet tai ilmaohjaimet ovat kielletty. Koriin saa tehdä vapaasti aukkoja koritolppia, transponderia ja antennia varten. Koriin saa tehdä myös ilmankiertoa helpottavia aukkoja siten että esikuvamaisuus säilyy. Rungossa olevien sivutörmäyssuojien on oltava kokonaisuudessaan korin kylkilinjojen sisäpuolella.
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: Nicke - 25.10.12 - klo: 17.33
Kuuluu eli saa olla kiinni, mutta huomioi tämä:

Tutkimieni teknisten tietojen ja valokuvien perusteella Durangon DESC -kori on takasiivellä varustettuna pidempi kuin SC-cupin sääntöjen määrittämä auton maksimipituus.

Voi olla että joutuu miettimään kiinnitystä tai leikkaamman vähän lyhyemmäksi, en tiedä miten isosta erosta on kyse.
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: *HOKE* - 25.10.12 - klo: 17.37
Niin ja tuohan ei ollut edes fakta vielä vaan pitäis mitata että tietää miten homma on.

Mukana tosiaan tulee, eli sen puitteissa sääntöjenmukainen, kuten myös sivuevät joita en jaksanut vielä paikoilleen ruuvailla.

Mutta jos vaikka joku mittais sen korin pituuden siivellä niin sittenhän tiedetään että pitääkö sääntöjä tai koria ruuvailla  :azn:
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: HVoltage - 25.10.12 - klo: 17.48
Tuo on hyvä tietää, meinaan taitaa olla markkinoiden ainut SC-kori jossa on tuo siipi. Tänks...
Otsikko: Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
Kirjoitti: PaavoNokkava - 25.10.12 - klo: 22.13
Eikös noi takasiivet voisi kieltää ihan vaikka koriin kuulumattomina siipinä..? Sivulätkiä ja reikiä 1/1 autoissakin on niin sopii ainakin mun mielestä näihin 1/10:kin.

(http://cdn.racerxonline.com/15568_james_stewart_torc_series_pro_light_600.jpg)

(http://media.mlive.com/autoracing_impact/photo/11066843-large.jpg)

(http://www.aemelectronics.com/Lawson/douglaschicago6-web.jpg)

DESC210R on itsellä ajossa, joten kateellisuudesta en tätä kirjoittele, ei vaan omaan silmään eikä luokan henkeen oikein noi uber siivet sovi.

-Henkka