Itse ajattelin tuossa tuota pelin fysiikkamallinnusta. Jotta autoon saadaan edes jonkinlaista ajotuntumaa ts. auto lähtee sivuluisuun loogisesti, hypyistä alastulossa iskarit toimivat/pohjaavat yms. Luetteloa voisi jatkaa äärettömästi, mutta jos pelistä meinaa saada kelvollisen pelkkään ajotuntumaan voi uhrata miestyövuosia ja siihen päälle sitten vauriomallinnus. Siihen sitten jonkinlaista todennäköisyyslaskentaa, jotta saadaan eri tekijöiden summista syntymään järkevänoloisia vaurioita. Miettikääpä vaikka hypystä alastuloa, renkaat osuu maahan eri aikoihin. Joku iskari pohjaa muut vielä toimintarajoissa. Takaisinvaimennuksessa renkaaat "kevenevät", pohjannut iskari enemmän kuin muut. Kitkavoima pienenee eri tavoin eri renkaissa. Millainen kaasun/jarrun käyttö. Ohjaus. Siinä todellakin pintaraapaisu tapahtumiin. Joten matemaattisia ongelmia ainakin riittää.
Noh, tässä ehkä hieman liioittelin. Jokseekin toimivan pelin voi varmaankin tehdä kevyemmälläkin matikalla, mutta realismi vaatii jo todellista matikan osaamista. Tuskin riittää edes yksi matemaatikko, vaan vaatii ryhmän.
Itsellä vain perustietoa ohjelmoinnista. Ei riitä ainakaan peleihin.