Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - SavageRS

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 20
211
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 29.06.14 - klo: 16.04 »
Jep kiitoksia vastauksesta SavageRS. Pitää vielä kuitenkin miettiä tota 5t muuttamista, noi pelkät rolla cagetkin on hienoja kun laittaa vähän peltiä kylkeen myös :).

Saahan sen kehikon tietty paneeleillakin tai sitten ne paneelit erikseen, tosin nuo paneelit eivät ole ainakaan omasta mielestä ihan sieltä kauneimmasta päästä. Ainakin tuon ruman nokkapalan leikkelisin uudestaan sivuilta enempi auki ja taaksekin pitäisi kehittää jotain...
Katolle vaikka suoralevy hiilarista tai alumiinista...eihän tosta jäis kun sivupaneelit ja nekin pitäs värjätä.

http://www.rovansports.nl/en/rovan-roll-cage-body-with-roll-cage-ook-in-nylon-u.html

http://www.ebay.com/itm/1-5-Scale-Sand-Rail-Panel-Kit-Fits-Team-Chase-Internal-Cage-HPI-Baja-5T-Rovan-KM-/331135163052?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item4d19319aac

http://www.ebay.com/itm/Rovan-Internal-Roll-Cage-With-HD-Body-Panels-Fits-HPI-Baja-5T-King-Motor-Truck-/331168336749?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item4d1b2bcb6d

Hanki vaan 5T koppa tohon kehikon päälle Ebay:sta, käy kuin räätälöity hansikas.




212
Bensa-autot / Vs: Zenoah G320RC 31.8cc 4-Bolt Engine
« : 29.06.14 - klo: 15.31 »
Losi 5ive T topiccissa on ainakin pari jolla kyseinen pannu.

213
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 27.06.14 - klo: 14.12 »
Rovanin 5b -> 5T conversio sarja http://www.rovansports.nl/en/rovan-ombouwset-geschikt-voor-baja-5b-naar-5t.html

Tuosta hyvä suojakehikko 5T korin alle, tosin on juuri nyt loppu -> http://www.rovansports.nl/en/rovan-team-chase-roll-cage-for-5t.html

http://www.rovansports.nl/nl/rovan-bajas/baja-buggy-truck/

Kyseisestä RovanSport Netherlands firmasta saa erittäin hyvää asiakaspalvelua. Kaverin nimi on Martin, vastaa sähköposteihin todella nopeasti, yleensä myös pyhäisin ja iltaisin. Jostain syystä PayPal ei oikein toimi suoraan firman sivulta, mutta kun käy maksamassa suoraan PayPal tilille, niin homma pelaa. Luoittokortilla tietysti pelaa ja jos tulee ongelmia, niin neuvoo todella hyvin mitä pitää tehdä (hyvää ja selvää englantia). Tavarat tulee muutamassa (3 - 4) päivässä...tosin Itella on kämmännyt senkin kotimaassa pahimmassa tapauksessa parilla viikolla...

Rovan Ja KM eli King Motor ovat enemmän tai vähemmän sama firma...ainakin jos tilaat Ebay:sta jenkeistä RovanRC:lta tai KM:lta, niin paketissa tulee aina sama postikortin kokoinen kortti, jossa toisella puolen on Rovanin ja toisella puolen KM:n mainokset. Myös osoite on ihan sama Valley Cottage, New York, USA...molemmista ei ole kun hyvää sanottavaa, tavarat tulee yleensä reilussa viikossa kotiin.

214
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 26.06.14 - klo: 17.29 »
Ebay:ssa noita 5T conversio sarjoja on vaikka kuinka paljon, maalatulla tai maalattomalla korilla. Tulee noin viikossa tai kahdessa.

http://www.ebay.com/itm/1-5-King-Motor-5B-2-5T-Truck-Conversion-Body-Fit-HPI-Baja-5B-SS-2-0-Rovan-Blue-/291075466462?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item43c57324de

215
Vapaa keskustelu / Vs: Hyvää juhannusta!
« : 20.06.14 - klo: 19.24 »
Hyvää Juhannusta kaikille rc-harrastajille !  :azn:

216
Yleinen keskustelu / Vs: Muoviosien värjäystä
« : 20.06.14 - klo: 19.13 »
Tuli myös kokeiltua osien värjäämistä ja hyvinhän tuo onnistui  :cool: Tarvikkeet olivat : Honkkarista sellainen halpa yhdenkattilan keittolevy + teräksinen 1,5L kattila lasikannella + paketti hienoa merisuolaa + musta Nitor #17 väri rasia.
Värjättävä kohde oli Baja 5B:n DarkSoul roof scoop eli kattopala, katto-scooppi ja väri oli kirkkaan punainen.

Keittelin ulkona ja ensin vettä noin puoli kattilallista, suolaa reilusti sekaan varmaan 100 - 150g, kun se oli sulanut, niin väripussi sekaan ja sen jälkeen kirkkaan punainen kattopala sekaan. Väri alkoi tarttua ensin hitaasti, mutta kun annoin porista 10 - 15 min niin alkoi punainen väri muuttumaan. Kääntelin välillä ja painelin pinnan alle, koska osa tuppasi kellumaan. Lämmöt  kakkosella kansi päällä siten, että kiehui hiljalleen. Loppujen lopuksi annoin porista varmaan 45 min, sillä halusin värin tunkeutuvan mahdollisemman syvään johtuen osan väristä. Sitten nopeasti suoraan kylmään veteen, jotta osan pinta sulkeutui. Lopuksi hankasin vielä vanhalla tiskiharjalla osan puhtaaksi ja loppu tulos oli juuri sellainen kun halusinkin, tasainen melkein mattamusta, mutta silti vähän satiinimainen pinta  :azn:

- Huomioita keittämisen aikana ja lopussa : Pinnalle alkoi muodostumaan aika pian sellaista hassua karstaa joka tarttui osan pintaan, mutta ei pysyvästi.
- Kattilan pohjalla oli lopuksi outo n. 3cm paksu kiinteä musta sakka ( väriä ja suolaako ???) , joka lähti harjalla pestessä pois ja liukeni veteen kun huuhtelin välineet.
- Mahdollisesti vähempikin suola olisi riittänyt, ehkä aine olisi toiminut ilmankin, mutta yleensä suolaa suositelleen laitettavan reilusti, joten...suolaa suolaa, enemmän suolaa  :roll:
- Lasikannellinen kattila ja irtokeittolevy oli hyvä valinta hommaan.

Valkoiset hiukkaset jäivät pöydällä olleesta rätistä, en huomannut niitä kun kuvasin.

217
Bensa-autot / Vs: Esittele oma bensa-autosi
« : 17.06.14 - klo: 21.31 »




Merkki: RovanSport RCMK 600B "BAJA 5T"

Runko: RovanSport Silver Chassis + Front Stiffener Plate

Diffi: Rovan Full Alloy diffi
 
Kori: "Team chase" turva kehikko ja sen päällä HPI BAJA 5T alkuperäinen kori.

Vetotapa: 2 RWD, takaveto

Vaihteisto: Vakio

Jarrut: FID Racing nestetoimiset 4-pyörälevyjarrut

Moottori: RCMK 57cc Twin

Putki: JetPro V2 Twin Exhaust tuplaputket

Polttoaine: Neste 4T pienkone bensiini ja 5% Panolin 2T Off-road Racing öljy.

Kytkin: Toistaiseksi vakio

Huippunopeus: ?

Paino: Ei ole vielä punnittu

Servot: Rovan Sport 15kg kaasu/jarru ja 40kg ohjaus.

Alusta: RovanSport, nestetoimiset aluiskarit joka nurkassa, kallistuksenvakaajat edessä ja takana.

Ohjain: Sanwa MT- 4, telemetrialla moottorin lämpö.

Fail safe: Killer Super Bee Twin, beep ja remote led.

Akku: HPI Racing 4300 NiMh

Renkaat: RovanSport "Baja 5T" renkaat

Vanteet: RovanSport Outlaw alumiinivanteet

Muuta:

218
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 16.06.14 - klo: 17.52 »
Ei haritusta taakse.

Itellä takahubit on nollakulmassa. Mitä pienempi auraus sitä parempi etenemiskyky ja mitä suurempi auraus sitä ketterämpi ajaa. Eteen haritusta taakse aurausta, helppo muistaa..

OK, kiitos. Vakio hubit oli nollakulmassa.

219
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 15.06.14 - klo: 21.55 »
Saatu taas jotain vähän värkättyä. Rovanilta tuli New York:sta uudet takahubit alle viikossa kotiovelle, ei paha minusta. Kitissä tuli 1, 2, 3 asteen säätöpalat, laitoin ensimmäiset eli yhden asteen, jolla tuli nyt aurausta takapäähän. Mitenkä lie olisi hyvä olla, olisiko parempi olla aste harituksen puolella ? Aurauksellehan se vedossa pyrkii pyöriä kääntämään  :shocked:



Takajarrutkin istuivat nyt paikalleen ja raideväli kasvoi samalla myös takana maltilliset 20mm.

]

Pääsylinterille joutui tekemään kannattimen runkopalkin ulkopuolelle, koska twin-koneessa on lievää ahtautta palkin päällä. Pääsylinterin alkuperäinen jalusta on liian korkea ja jarruputkien kanssa tulee helposti ongelma kuuman putken kanssa, joten pudotin sylkyn alemmas ja välissä on nyt kokeeksi matalampi välipala.

 
Kaasu/jarru servo kääntyi 90 astetta kyljelleen, koska näin oli helpompi tehdä vivusto jarrupääsylinterille. Servo on kiinni alumiinilevyssä, joka taas on kiinni radiokotelossa servon alkuperäisellä paikalla. Radiokotelon voi edelleen nostaa paikaltaan servoineen päivineen.  Yhtään ylimääräistä reikää ei ole tarvinnut porata runkoon tai minnekään.



Jarrusarjan mukana tullut valkoinen nylonputki tuskin riittää, joten täytyy hakea Etolasta mustaa nylonputkea ja jos jostain sattuisi saamaan myös 90 ast. kulmaliittimiä. Olisi parempi jos saa putkien lähdöt pääsylkyltä kulmaan, eikä suoraan ylös kohti putkea.

Vaihdelaatikon kuoret täytyisi myös vaihtaa ja katsoo sitten vaihtaako sinne myös Baja SS:n diffin...Turtlen kotelo on hyllyssä, se siis löytänee paikan tastä autosta. FLM:n vakiomittaiset vetarit kuppeineen tuli myös ostettua Ebay:sta talvella, tiedä laittaisiko nekin tähän ?

Ebay:sta pistin tilaukseen yhden Baja 5T korin varalle, kun eivät kummoisia siellä maksa...  :wink:

220
Losi 5ive T:n teippisarjoja jos jotakuta kiinnostaa, löytyy monenlaista teemaa...myös muutama Baja 5SC sarja näkyy olevan.

http://www.ebay.com/itm/Losi-5ive-T-Trophy-Truck-Theme-wrap-decals-stickers-/261433477206


221
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 07.06.14 - klo: 15.57 »
Sovittelin kokeeksi eteen noita FID Racingin jarruja. Hex hubit ovat n.10mm leveämmät ja levittävät näin ollen raideväliä sellaiset 20mm. Muutenkin tulee mukavasti lisää tilaa vanteen ja hubin seutuville.



Etujarru paikallaan, taakse ei käy ennen kuin vaihtaa hubin toisen malliseen, koska nykyisissä ei ole kiinnitysreikiä jarrusatulalle.


222
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 07.06.14 - klo: 12.53 »
Hyvältä näyttääpi.

Mulla on yksi käyttämätön killerRCn 6000 lipo joutilaana jos tartteet voimaa sähköille. Sitä ei ole kertaakaan ladattu, eikä käytetty. Katsottu vain paketin sisään saapumisen jälkeen ja tarkastettu ehjäksi. Mulla on jo yksi paikallaan joten toiselle ei ole enää tarvetta.

Kiitos Lerppu86 ja pidetään akku mielessä.

Joo, voihan tuo kuumana käydä...voipi olla ettei kärsi mitään koppaa päällä ainakaan kesäkelissä. Tuohon saa kyllä puhallinkoteloita, mutta ne ei oikein sovi noiden JetPro:n putkien kanssa. Puhallin tulee juuri tuohon vasemmalle puolen megneeton päälle, sellainen remmivetoinen.
Myös vesijäähdytyksen saa ja monenmoisia sähköpuhaltimia on näkynyt netissä.

Tuon tyyppinen puhallin viritys löytyy MTC:lta twin-koneisiin.


Molempiin pyttyihin tulee lämpöanturit ja tieto telemetrialla radioon. Sanwa MT-4/RX-461 on juuri sopivasti kaksi lämpötilatietoa. Lisäksi täytynee viritellä TTO:n lampömittarit joiden anturit tulevat tulpan ja kannen väliin, eivät hirmuisia maksa ainakaan Ebay:ssa. Tuohon pitäisi jäädä käsittääkseni muistiin korkein lämpötila.

http://www.davesmotors.com/tt152.html

http://www.trailtech.net/digital-gauges/tto/temperature/722-et1

Kierroslukutiedon ottaminen ulos tuosta RCMK koneesta vaatii myös kehittelyä, koska tuossa on tuo magneetto vähän erilainen kun muissa, mutta eiköhän sinne jonkin anturin saa.

Alustaa ei ole kerinnyt miettimään pahemmin, iskarit eivät minusta hinkaa tuossa kehikkoon pahemmin kiinni ainakaan noilla normipituisilla tukivarsilla. Edessä on toki lähellä, mutta jos kehikkoa pikkuisen nostaa etureunasta, niin jää jo aika hyvä väli. Tuossa on Rovanin omat vahvistetut tukivarret vakiona, mutta FLM:n levittävät komposiitti tukivarret ovat harkinnassa.

Jarruiksi virittelen tähän ne alunperin 5B:n hankkitut FidRacing 4-pyörä mehujarrut.

223
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 03.06.14 - klo: 16.13 »
Koska auto on RCMK 57cc TWIN koneella, niin tilasin ensin juuri twin-koneiseen tarkoitetun Victory RC:n tuplaputkiston DDM:ltä. Fedex:n kanssa käydyn pienen taistelun jälkeen suureksi pettymykseksi osoittautui se ettei se edes sopinut turvakehikon kanssa. Se ei muokkaamatta kävisi edes 5B:n, sillä jostain syystä ne alkukäyrät vaikuttavat olevan jotenkin täysin väärässä kulmassa. Putket sojottaisivat etuviistoon jonnekin auton korilinajan ulkopuolella ??!!!  :shocked:
Nettiä pengottuani kävi ilmi että kaikki ovat joutuneet muokkaamaan niitä enempi vähempi ja monet ovat saaneet ne sopimaan jopa tämän samaisen kehikon kanssa kun minulla.
Eipä tuo mitään, löysin Ebay:sta JetPro:n putkiston kohtuu hintaan ja se tulikin reilussa viikossa Hong Kong:sta. Oletin automaattisesti  että kyseinen putkisto olisi aito-kopio ja saattaisi olla kaikkea muuta kun sopiva. Yllätys oli melkoinen kun se on sittenkin alkuperäinen JetPro ja kävi hienosti paikalleen  :cool:

JetPro:n" pukinsarvet"


*JETPRO*


"Pässi" eli RAM , pitää vissiin hommata Dodge Ram maskisarja koppaan  :grin:


Vasemman puolen pytystä piti hieman lyhentää ilmeisesti puhallinkotelon kiinnikettä, mutta koska näissä RCMK Twin koneissa ei ole ollenkaan kyseistä koteloa, niin sillä ei ole merkitystä. Jäi sinne vieläkin kierrettä jos sitä joskus tarvii.


Ilmanputsarit vaatinevat muutoksen, sillä vasemmanpuoleinen on aika liki sen puolen putkea. Siihen ei mahdu väliin TGN:n lisäsuodatinta eikä Outrwears esisuodatin pussukkaa sulattamatta niitä. Koitan löytää toisenmallisen imukotelon puolikkaan, joka mahdollistaa vain yhden ilmanputsarin asentamisen keskelle. Jossakin netissä olen sellaisia nähnyt, muistaisi vain missä ?
Muuten putkisto istui kohtuu nätisti paikalleen, pohjalevyihin joutui tekemään aukot pakoputkien poistoaukoille. Se onnistui näppärästi Dremelillä ja hiomarullalla tyyliin vähän kerrassaan ja taas sovitus


.








Seuraavaksi voi ruveta virittelemään sähköjä, vastari, Killeri, isompi vastariakku ja mahdollisesti se led-valosarja joka tuli auton mukana. Pikatankkausjärjestelmä täytyy myös kehittää ja jonkinlainen suunnitelma onkin jo. Vaikka näillä putkilla tankinkorkki jääkin näkyviin, niin auton tankkaaminen ilman korin/turvakehikon irrotusta on varsin hankalaa. Tankkausventtiiliksi sopisi ehkä lentokoneisiin ja kopukoihin tarkoitettu pikaventtiili jonnekin auton "takaikkunan" seutuville ja tankin hengitystä parantamaan crossipyöriinkin tarkoitettu Fuel tank Cap - venttiili.


224
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 02.06.14 - klo: 21.44 »
Tänään tuli taas vähän osia Bajaan...Rovanin alumiinivanteet renkaineen, kohtalaisen tukevaa tekoa sanoisin. Pitäisiköhän nuo oikein kiillottaa, lumppulaikka dremeliin ja vähän Autosolia hmmmm...BLIN BLING  :roll:



Kyllä ne alle sopii.


Lisäksi tuli JetPron:n pakoputkisto, mutta siitä kuvia sitten myöhemmin.

225
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 01.06.14 - klo: 19.20 »
Jotain todella pientä kerinnyt tekemään...tulis jo se loma.

Baja 5T : HPI koritolppasarja tuli ja takatolppa kävi paikalleen ja nyt on korikin tapäästä kiinni. "Team Chase" turvakehikko käy prikulleen korin sisään, korin saa helposti pois kehikon päältä tai tarvittaessa kehikoineen. Renkaita ei ole näkynyt, pitää vissiin ruveta kyselemään perään. Pakoputkiston kanssa ollut omat ongelmansa etenkin tuon turvakehikon kanssa.

5B:n rakentelin oman quick-release systeemin alumiiniputkesta ja parista sokasta. Helpottaa huoltohommia huomattavasti ja maksoi vain muutaman euron valmiisiin nähden. Muuten auto alkaa olla valmis, OBR 30.5cc pannu, Sanwa radiot, Savöx servot 30kg ja 35kg , Killeri yms paikallaan. Nestejarrut eivät tulekaan tähän vaan menevät 5T:n...siinä niille oletettavasti on enempi tarvetta. Tähän saatan hommata myöhemmin pelkät etujarrut.



226
Bensa-autot / Vs: HPI 1/8 bensapeli tulossa
« : 28.05.14 - klo: 17.11 »
Noinhan siinä käy kun yritetään keksiä pyörä uudestaan...lopputuoksena siitä tulee kulmikas. Toisaalta jos mietitään pyörän kehitystä, niin mikä oli nelikulmaisen pyörän seuraava kehitys aste ? No sehän oli tietysti kolmikulmainen, siinä oli yksi jysähdys vähemmän per kierros  :grin:

Saa nähdä saavatko tuota kunnolla toimimaan vai tuleeko tuosta vain yksi malli joka poistuu hiljaa markkinoilta ja unohdetaan...jonakin päivänä ehkä arvokaskin ?  :roll:

227
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 20.05.14 - klo: 13.15 »
Kyllä tarvitset taakse tuon 5t koritolpan. Itse jouduin muokkaamaan tuota häkkiä hieman kun iskari tuet yms vaihdettu. Jos sulla on domin takarööri niin tarvitset häkkiin korotus palat taakse ettei putki sulata sitä.

OK, kiitos  :smiley:

Tuossa on sellaiset alumiiniset n. 20 - 25mm takakorotukset häkille jo valmiina.

228
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 19.05.14 - klo: 21.46 »
Alkuperäinen HPI Baja 5T kori pitäisi sovittaa Rovanin turvakehikon päälle, kaikki reiät sopii kyllä prikulleen kohdilleen kehikon kanssa ja kehikko itse sopii myös korin sisälle.

Kysymys kuuluu, pitääkö tuossa käyttää takana Baja 5T koritolppaa numero HPI 85417 ?



Etupään koritolppa tuli siis auton mukana, mutta takapäähän ei ole ollenkaan koritolppaa, kehikossa oli kiiinni muovipanelit...epäilen että siihen käy tuo mainittu 85417 koritolppasarja.
Korikehikko on samanlainen kun tuo Team Chase kopio -> http://www.ebay.com/itm/Rovan-Internal-Roll-Cage-With-HD-Body-Panels-Fits-HPI-Baja-5T-King-Motor-Truck-/331168336749?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item4d1b2bcb6d

229
Yleinen keskustelu / Vs: Kuusiokoloavaimet
« : 15.05.14 - klo: 18.30 »
Hoh hoijaa... :shocked:

Kukas on väittänyt ettei lukite aukea lämmöllä ?

Topiccin aihe oli tosiaan kuusiokoloavaimet eli vissiin ei olisi saanut todeta että noiden kahvat on ihan shaissea, mutta minkäs teet kun se kärjen lukitus ei vaan ole kestävä.

Bensa-autojen isommissa ruuveissa käytän toki Facom T-avaimia 4, 5 ja 6 mm ja ruuvinväännintä konekärjillä 2.0 - 6 mm aina kun mahdollista.



Ruuvilukitteena käytän PEHMEÄÄ jos se ei vieläkään selvinnyt.

Lukitteita on yleensä kolmea lujuutta, pehmeä, keskikova ja erittäin kova...värit ehkä vaihtelee merkeittäin, mutta punainen on yleensä aina se kovin. Yleensä on pärjätty sillä pehmeällä kaikissa harrastelaitteissa, niin 1/1 koon kun 1/ 8 - 1 / 5 lelujakin ruuvatessa. Samaa laitoin Chevyn pikkulohkoonkin kun viimeksi kasasin.

Taas näitä topicceja jossa porukka alkaa näköjään vänkäämään ihan kaikesta :shocked:

230
Yleinen keskustelu / Vs: Kuusiokoloavaimet
« : 15.05.14 - klo: 16.38 »
Juu toki, tollasella väännellään sillon kun ei ruuvarilla...vissiin on vaan eri topikki ruuvinvääntimille  :wink:


231
Yleinen keskustelu / Vs: Kuusiokoloavaimet
« : 15.05.14 - klo: 15.58 »


Tilasin Hudyn kahvan, jolla voi käyttää myös konekärkiä normaalin ruuvarin tapaan. Saa nähdä miten tollanen toimii, kärki kiinittyy magneetilla paikalleen ja 6-kolo vääntiö...luulisi kestävän.



http://www.racingfactory.fi/tuotteet/HUDY-TYOKALUT-JA-VARUSTEET-HUDY-Tyokalut/111063-Universal-Handle-for-El-Screwdriver-Pins-109209

Ruuvarit tulivat tänään ja tuo konekärkiä käyttävä kahva vaikuttaa todella asialliselta. Kärki napsahtaa napakasti kiinni magneettiin ja reijitetty kahva tuntuu huomattavasti mukavammalta käteen, kun Hudyn normaaleissa ruuvareissa olevat kädensijat. Possitiivista on myös että kahvan päässä on valmiina tulppa, jonka normaalisti joutuu ostamaan erikseen. Vääntiö on tukevan oloinen, mutta sen kiinnitys kahvaan on arvoitus, jotenkin prässätty - puristussovite ?
Ainoa miinus on että kahva + kärki yhdistelmä on tuuman verran lyhyempi kun normaali ruuvari.

Sehän siinä 3.0mm ruuvarissa juuri on, puhumattakaan 4.0m, että ruuvien koko on jo sen verran suuri että puree lukitteen kanssa aika rajusti kiinni, lukitteena käytän ihan perus kamaa, ei mitään lämmittämällä irrotettavaa. 1/5 Bensa-autoissa ruuveista on valtaosa isompaa 3 - 6mm kokoa kun 1/8 autoissa.

232
Itella/tulli prkl :angry: Tullu paketti jostain, luulen että Dolla Hobbyzta. Italla keksinyt tuohon jonkuu oman seuranmta tunnuksen (MX -alkuinen ja XX -loppuinen). Mikseivät voi käyttää sitä DHL:n alkuperäistä tunnusta? Nyt en yhtään tiedä onko tuo edes se Dollarin paketti. Ja vielä kun eivät ole laittaneet edes lähettäjää tuohon tullaus ilmoitukseen :angry: Tietäisin heti mikä paketti kyseessä jos olisivat laittaneet lähettäjän. Nyt meni sitten summat arvailuksi.
Ja tuosta MX tunnuksestakaan ei ole mitään hyötyä kun ei DHL sitä tunnista. Ja päinvastoin Itellla ei tunnista DHL:n GM -alkuista tunnusta.

Sama juttu hiertää, Itella ei saa siihen tullausilmoitukseen välillä muuta kun alkuperämaan, esim USA. Paketin päällä lukee selvästi lähettäjä, mutta sitä ei vaivauduta lukemaan sieltä. Arvo siinä sitten mitä siellä tullissa on jos on tulossa useampi lähetys.

DHL sen sijaan yleensä ottaa yhteyttä jo etukäteen ja kyselee tullausta varten tiedot. Toisekseen DHL:n seuranta toimii yleensä niin hyvin, että näkee milloin lähetys on tullissa ja onko mennyt läpi vai ei. Tullauksen voi antaa DHL:n tehtäväksi tai tehdä itse.

Kaikkein huonoimpaa palvelua saa Fedex, UPS kaltaisista kuriirifirmoista...aivan ala-arvoista toimintaa, tavarasi on todennäköisesti lähetetty jo takaisin lähettäjälle ennen kuin saat edes mitään yhteydenottoa.

233
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 13.05.14 - klo: 16.14 »
Noita halpis ikkunoita ei kannata tilailla tuolta Ebay:sta...rupesin laittamaan niitä kiinni ja rähmäkäpälä kun olen, niin tietysti etulasi tipahti lattialle ja yllätyin kun palaset lensi. Lasi halkesi reunasta kohti sitä keskelle leikattua kuviota ja tietty siitä lohkesi pala irti  :angry:
Voi vaan kuvitella kuinka palaset lentelee jos siihen lentää vaikka kivi, toihan on varmaan heikompaa kun oikea lasi  :sad:

http://www.ebay.com/itm/1-5-Baja-5B-HPI-ROVAN-KM-Buggy-Windows-Windshield-Wind-Shield-Set-Made-in-Taiwan-/181244925254?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item2a330a1546

Saattohan siinä olla pieni särö jo valmiiksi, mutta ihan sama, eipä noi paljon maksaneetkaan, eikä oikein jaksa alkaa reklamoimaankaan, jos tilalle tulee samaa shaissea.

Saahan noista tietty hyvät kaavat kun leikkaa pleksistä uudet...hmmm  :roll:

234
Yleinen keskustelu / Vs: Kuusiokoloavaimet
« : 12.05.14 - klo: 16.42 »
Lukitusnesteellä lukitut ruuvit kartiokannalla purevat kovaan.

Useimmiten hajoaa se 3.0mm kuusiokolon kahva, se pidätinruuvi korkkaa kierteistään kovassa väännössä ja sitten sutasee kahva tyhjää...korjasin sen taas äsken. Nyt on jo niin monta reikää ympäriinsä että seuraavaksi katkeaa varmaan koko kahva juuresta.

Nuo Hudyn kärjethän ovat ihan sika kovaa kamaa, ennemmin hajoaa 12.9 ruuvista kanta kun kulmat pyöristyy  :cool:

Tilasin kokonaan uuden 3.0mm "ruuvarin"  ja samalla myös uudet konekärjet varalle ja niihin sopivan Hudyn kahvan, jolla voi käyttää myös konekärkiä normaalin ruuvarin tapaan. Saa nähdä miten tollanen toimii, kärki kiinittyy magneetilla paikalleen ja 6-kolo vääntiö...luulisi kestävän.



http://www.racingfactory.fi/tuotteet/HUDY-TYOKALUT-JA-VARUSTEET-HUDY-Tyokalut/111063-Universal-Handle-for-El-Screwdriver-Pins-109209

235
Yleinen keskustelu / Vs: Kuusiokoloavaimet
« : 12.05.14 - klo: 11.04 »
Saako noihin Hudyn kuusiokoloavaimiin jostain pelkkiä uusia kahvoja eli kädensijoja  ?



Kärjet kestävät kyllä loputtomasti, mutta kahvat pettävät tuon tuostakin :sad:

Vaikka kärjet on lukittu lukitusaineella kahvoihin, niin lopulta lukitusruuvi pettää ja juuri kun olet saamassa tiukassa olevan ruuvin auki kahva sutasee tyhjää.
Saahan noihin porättua uudet reiät ja kierre perään, mutta jossakin vaiheessa se kahva alkaa muistuttamaan reikäjuustoa  :grin:

236
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 10.05.14 - klo: 18.35 »
Tuo vanha Fordin koppa on hieno...kunnon "Big Foot" meininkiä  :cool:

Savage on melkeimpä hauskin RC-auto jonka tiedän ja nitrolla ehdottomasti. Se on monikäyttöinen auto lähes kaikille ajoalustoille ja johon saa lähes rajattomasti monenlaista vakio- ja viriosaa vieläpä kohtuu hintaan.

237
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 03.05.14 - klo: 16.56 »
Oma versio: Ensin alumiini- tai teräsverkkoa, siitä leikannut sopivat palaset ja muokannut ne oikean muotoisiksi lohkon sisäpuolen muotoihin. Putsannut lohkon kunnolla sisäpuolellta liuottimella (tinneri) rasvat pois, ehkä karhentanut pintoja vähän hiekkapaperilla (OBR billet lohko) ja sitten leiponut kemiallisella metallilla verkot kiinni. Tuossa OBR:n lohkossa oli aika tarkka laittaa ettei ota vauhtipyörään kiinni. Varmaan lasikuituhartsi tai epoksikin käy kiinnitykseen.
Lopputuloksena verkot ovat siististi sisäpuolella ja verkko näkyy vain lohkon reijistä :wink:

Kytkimenkannatin alumiinista: Varmasti parempi kun muoviset, joku halvempikin käy, eikä tartte olla "Turtle" hipo-osa...Ebay on täynnä niitä.
Hommasin omaan Vertigon puoliavonaisen, joka on takakulmasta auki, tuulettaa kytkintä paremmin kun täysin suljettu, mutta suojaa jonkun verran paremmin kiviltä kun täysin avoin...saa nähä miten toimii ?

238
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 02.05.14 - klo: 15.31 »
http://www.betafinland.net/voiteluaineet-kemikaalit/2t-oljyt/panolin-offroad-2t-race-1l.html

Panolin 2T Off-Road Race öljy, parhaaksi kehuttu...no ainakin hyvä tuoksu jos ei muuta  :wink:

239
Bensa-autot / Vs: Edullinen moottori kiinasta zenoah 26cc
« : 01.05.14 - klo: 15.06 »
antaa pöljä tilata, pääsepähä rahoistaa eroo
kuka nyt muka aitoo konetta tolla hintaa möis :shocked:

Varmasti on aito "Piraatti" :grin:

Kaipa sen nyt jokainen tajuaa että eivät ole ihka aitoja Zenoah pannuja, mutta onhan se hauska jos joku uskaltaa kokeilla. Menee se vaikka harjotuskappaleena kun opettelee viilaamaan pyttyä.

240
Bensa-autot / Vs: Edullinen moottori kiinasta zenoah 26cc
« : 30.04.14 - klo: 17.32 »
Vähän väärä osio tälle, mutta sitä normaalia kuraa...tavarat meinas päätyä takas lähettäjälle kun ei muka minun yhteystietoja suomen Fedex:lla, vaikka jenkki-Fedex pystyi lähettämään seurantänumerot ja kaikki.
Tavarat tilattu DDM:ltä maanatai iltana, ne lähti matkaan heti, kamat keskiviikkona aamulla Hki-Vantaalla, mutta ei mitään yhteydenottoa minuun tullausta varten, ihmettelin vähän hommaa kun tulin perjantaina kotiin duunista. Tilaus näkyi siellä Fedex:n seurannassa punaisella ja odotti vast.ottajan ohjeita. Normaalisti Fedex ottaa yhteyttä tekstiviestillä tai sähköpostitse. Viikonloppuna laitoin sitten kyselyä menemään mikä mättää ?
Maanataina ottivat aamusta kyselyn takia yhteyttä ja kertoivat ettei lähettäjä ole ilmoittanut mitään minun yhteystietoja (Jenkki-Fedex piti silti yhteyttä) ja loistavan asikaspalvelijan myötä hoidin tullauksen heti pois, no osat tuli sitten eilen tiistaina iltapäivällä perille...aika läheltä piti  :huh:
Fedex säilyttää tavaroita vain 5 päivää ja ne lähtee takas jos tullausta ei hoideta siksi.

Mitä tästä opimme, sen että vältä vatun kuriiripalveluita-> niiden kanssa tulee AINA jotain ongelmia, jos on pakko käyttää, niin lähetä heille etukäteen aivan kaikki kengän numeroa myöten.
Ei siis ollut eka kerta kun näin kävi ja tuskin viimenenkään  :angry:

Olen edelleen sitä mieltä että yhdistelmä USPS 1st Class Mail / Priority Mail + Itella-Posti / DHL on paras tapa tilata tavaroita, kaikki kalliit kuriiripalvelut on suoraan sieltä... WC WC

Ps. Modet siirtäkööt oikeaan osioon jos tarpeen.


Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 20