Kirjoittaja Aihe: Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta  (Luettu 79620 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Erkhart

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #150 : 03.10.03 - klo: 15.17 »
ja noi 190mm korit on sille sitten vaa 1cm liian kapeita et jos se ei haittaa niiin atntaa mennä vaan
Hpi nitro rs4 3, Micro

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #151 : 03.10.03 - klo: 18.36 »
Joo, sori olin väärässä. Tosiaan 200mm korit, ei 190milliset.

Kiitos korjauksesta!
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #152 : 06.10.03 - klo: 20.50 »
mikä olis hyvä seos säätö

Poissa Ville_79

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #153 : 07.10.03 - klo: 12.45 »
Lainaus käyttäjältä: "Poju12"
mikä olis hyvä seos säätö.


Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
Säädöt on lähestulkoon aina tehtävä uudelleen. Riippuen tietenkin säästä ja vastaavasta.


Ja tuo on tullut huomattua. Itselläni on toiminut tähän asti hyvin noin 2,5 kiekkaa auki aluksi ja kun kone lämpenee niin tarpeen mukaan muutamia naksuja rikkaammalle tai laihemmalle. Sen huomaa kyllä ajossa jos säädöt ei ole kohdallaan. Liian laiha seos kuumentaa konetta liikaa ja saattaa aiheuttaa sen, että bensa haihtuu ennenkuin se ehtii palotilaan asti ja auto sammuu (myös kiinnileikkautumisen riski on suuri). Liian rikas seos pitää koneen viileänä, mutta se alkaapi röpöttämään ja ei ole oikein vetoja. (perustuu omiin havantoihin autosta. Korjatkaa jos olen väärässä)

kokeilemalla se selviää parhaiten.
- Hyper 7 - MG16 - PureTen .21 - Micro-B -

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #154 : 07.10.03 - klo: 14.14 »
no mä ite oon nyt käyttäny 2 kiekkaa auki

Poissa alpha

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #155 : 07.10.03 - klo: 16.59 »
mull on auki n. 1 1/4 kiekkaa..
muuten ei kule kunnolla!
se on maku asia sano musti ku muniansa nuoli

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #156 : 07.10.03 - klo: 20.21 »
Onko Puretenillä omaa luokkaa?

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #157 : 07.10.03 - klo: 21.09 »
Lainaus käyttäjältä: "Poju12"
Onko Puretenillä omaa luokkaa?

Polttispuolella ei ole, mutta EP PureTenillä voi tietääkseni osallistua kisoihin jos kori täyttää sallitut mitat.
Tiim Lahti | S-grafix

Mika R

  • Vieras
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #158 : 07.10.03 - klo: 22.29 »
saahan tolla ajaa TS-10 kyllä ? vaan ei taida oikein pärjätä Vonereille, Assoille ja Mugeneille ym

Kyosholla on oma Cup Vones autoille muistaakseni, ja HPIllä HPI challenge 1/10 ja Super autoille, jonne yritän itsekin päästä jossain vaiheessa kun saan ens kesäks HPI:n Superin

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #159 : 07.10.03 - klo: 22.36 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
saahan tolla ajaa TS-10 kyllä ? vaan ei taida oikein pärjätä Vonereille, Assoille ja Mugeneille ym


Tarkoitat varmaan TP-10?  :wink:  Sen unohdin kokonaan, mutta kuten Mika sanoi niin hyvistä sijoituksista on turha uneksia. Sama pätee myös EP PureTenillä TS- tai TJ-10:ssä.
Tiim Lahti | S-grafix

Mika R

  • Vieras
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #160 : 07.10.03 - klo: 22.40 »
Jep, TP-10 sori

Poissa Teemu L

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #161 : 07.10.03 - klo: 22.48 »
Itse en kyllä kisaan lähtisi kitkaiskareilla  :lol:

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #162 : 08.10.03 - klo: 17.39 »
Siis minkätehosia noi TP-10:ssä olevat autot on noin niinku keskimäärin? Käsittääkseni ovat polttomoottorikäyttöisiä(?). No, kitkat saa vaihdettua ja muutenkin alpha on ihan kiitettävä auto.

Sitä väheksytään valmiiksi koottuna, mutta kuitenkin sen joutuu purkamaan jossain vaiheessa täysin atomeiksi niin ei siinä mitään...

Ehkä sitä voisi jos saisi lisää tietoa?

Eli periaatteessa sillä olisi mahdollista kilpailla tuossa luokassa?!
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Mika R

  • Vieras
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #163 : 08.10.03 - klo: 18.25 »
eihän sitä voittaa tarvitse, mukana olokin riittää  :D

Siellä on kuitenkin vastassa paitsi kovia kuskeja niin kovia kilpa-autoja joissa jo pelkästään moottorien tehot on varmaan jostain 1,3HP ylöspäin. mutta kuten sanottu, ei tehoilla pelkästään pärjää vaan pitää osaa myös ajaa. huippukuskit osaavat todellakin ajaa, mutta minusta mukaan pitäisi mahtua ajamaan myös vähemmän "tiukoilla" autoilla. ehkä sun kandee kysyä tyypeiltä, jotka ajaa kisaa TP-10 luokassa

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
...
« Vastaus #164 : 09.10.03 - klo: 20.26 »
"blenheim" onkos sulla kuvia sun pure tenista? Ajattelin vaan että oli mielenkiintoista katsoa miten olet viritellyt autoasi?

Poissa Ville_79

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #165 : 12.10.03 - klo: 19.21 »
Hoips. Nyt olisi mukava kysymys. Onko noihin pureteneihin saatavilla rotostart systeemiä? Alkaa tympimään tuo vetokäynnistin ja sen jatkuva korjaaminen.
- Hyper 7 - MG16 - PureTen .21 - Micro-B -

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #166 : 13.10.03 - klo: 18.57 »
Itse asiassa mulla ei viritellystä autosta ole kuvia, vain vanhempia kuvia missä auto on vielä suht koht vakio.

No, noihin pureteneihin ei ole saataville "roto Start" systeemiä. Ja sitä paitsi rotostart taitaa olla HPI:n, ei kyoshon. Kyosholla on erilinen touchstarter. Voihan siihen jotain tietenkin viritellä, mutta bensatankki on ikävästi tiellä. Mulla on sitä paitsi vetokäynnistin toiminut moitteettomasti tuossa moottorissa.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Mika R

  • Vieras
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #167 : 13.10.03 - klo: 20.29 »
Ossille löytyy "roto-startia" vetarin tilalle (en muista valmistajaa) joten vaihtamalla Kyoshon vakiokoneen Ossiin saattais onnistua.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #168 : 14.10.03 - klo: 09.18 »
No, jos löydät jostain niin ilmottele! Se tulisi tarpeeseen...
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Mika R

  • Vieras
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #169 : 14.10.03 - klo: 10.04 »
Just jostain RC Carista kattelin mainosta, täytyy katella uudelleen

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #170 : 14.10.03 - klo: 21.25 »
Mulle kävi ihan outo juttu ku eilen auto ei menny mihinkää ennen ku se vähän aikaa ajeli mut tänää si kiisi kovempaa kuin koskaa paitsi että ei meinannu lähteä käyntii mut niihin löysin jo syyn.

Mitä pakoputken löysällä oleminen vaikuttaa?

onko takasiivestä paljonkin hyötyä näissä pureteneissä yleensäkkin mutta itellä kaverilla on peugeot 206 kopat jotka näkyy tossa alhalla olevassa osotteessa?

Täsää kaikki tältä kertaa :mrgreen:

Poissa alpha

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #171 : 14.10.03 - klo: 21.46 »
Muuten, niin muistaako kukaan että paljonko tuohon pure teniin maksaa uusi veto käynnistin? tarkotan sitä koko helahoitoa mikä siihen tulee kiinni?
viimeks ku vetasin niin jäi vaan naru käteen, ja ei muutenkaa ollu eka kerta ku se temppuilee, niin ajattelin ostaa kokonaan uuden, jos ei oo kovin kallis.
se on maku asia sano musti ku muniansa nuoli

Poissa Ville_79

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #172 : 14.10.03 - klo: 21.56 »
No nyhän se vasta keksinnön iski. Pitääpä koittaa valmistaa tuollainen starttiboksi puretenille kun noita roto/jump/touch tai mitä lienee on vähän vaikea saada. Tulen käyttämään tuossa omavalmisteessa Madcapin vakio moottoria joka nyt sattui löytymään laatikon pohjalta. Laitan juttua projektista jos siitä nyt tulee mitään vähän myöhemmin. Millä sen vetokäynnistimen eliminoi jos tuo starttiboksi tulee toimimaan? Onko siihen koneen kylkeen saatavilla joitain peitelätkiä?
- Hyper 7 - MG16 - PureTen .21 - Micro-B -

Poissa Ville_79

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #173 : 14.10.03 - klo: 21.57 »
Lainaus käyttäjältä: "alpha"
Muuten, niin muistaako kukaan että paljonko tuohon pure teniin maksaa uusi veto käynnistin? tarkotan sitä koko helahoitoa mikä siihen tulee kiinni?
viimeks ku vetasin niin jäi vaan naru käteen, ja ei muutenkaa ollu eka kerta ku se temppuilee, niin ajattelin ostaa kokonaan uuden, jos ei oo kovin kallis.


26 euroa kärkkäisellä ja 25.70€ prohobyssä (oulussa)
- Hyper 7 - MG16 - PureTen .21 - Micro-B -

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #174 : 15.10.03 - klo: 08.54 »
Juu, vetarit ovat kalliita. Varsinkin Kyoshon tuotteet.

Ville, kerro ihmeessä miten onnistui jos onnistuu kun itsekkin jos kisaamaan meinaa mennä niin olisi varmaan hyödyllinen...

Siis kun otat vetokäynnistimen ja sen kiinnikkeen sieltä pitäisi näkyä kampiakseli tjsp. Ei kyllä kyosholta löytynyt mitään semmoisia "backplateja" joilla saisi eliminoitua suon vetokäynnistimen... Mutta sitten kun saisi sen OS:n koneen niin siihen tuo starttiboxi voisi olla aika asiaa.

Vetokäynnistin on tuossa alphassa toiminut kuin unelma. Vain kerran olen joutunut korjaamaan sitä kun tuossa GS11R koneessa sitä on joutunut ronkkimaan turhankin paljon...
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
...
« Vastaus #175 : 15.10.03 - klo: 18.18 »
Kyllähän se vetolaite kestää, kunhan vetaisee sitä suoraan ja ei vedä koko narua ulos. Hiljaa hyvää tulee :wink:

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #176 : 15.10.03 - klo: 19.34 »
Yhdyn edelliseen puhujaan.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #177 : 15.10.03 - klo: 20.46 »
tota noin mulla meni kerran siillee että se jousi meni poikki, mut se hoitu kyllä ihan sillee että poistin puol senttii jos sitäkään ja kiinnitin uudelleen, ostin uuden narun ( kuulemma on ihan vaan sälekaihdinverhonarua ) ja nyt toimii taas. Tai mennä poikki kun nyin aivan sairaasti sillon aloittelijana kun ei tajunnut oikeen että miten säädöt on.

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
....
« Vastaus #178 : 15.10.03 - klo: 20.51 »
Juu olen joskus itsekkin käyttänyt kaihdin-narua nuissa ja hyvin on kestänyt.Aika hyvin olet osannut sen jousen katkaista :wink: Itsella se meni silloin keskeltä :mrgreen:

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #179 : 15.10.03 - klo: 20.59 »
joo no se meni onneks vaan sen silmukan juuresta poikki että ei mitään pahempaa. muuten aika kalliita noi vetokäynnistimet