Kirjoittaja Aihe: Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta  (Luettu 79605 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #180 : 15.10.03 - klo: 21.10 »
Tärkee kysymys!!
Onko teillä muilla puretenin omistajila ollu sellasta ongelmaa jarrun kanssa että kun sen vääntää niinku ihan täysille ( jarrun siis ) niin kone pysähtyy koska se ei saa ilmaa. Olen kokeillut monella eri säädöillä mutta aina vaan sammuu. Sitten jos laittaa niin löysälle että ei sammu, niin se ei taas jarruta. harmittaa kun ei voi vetää sladia eikä mitään muutakaan jarrutusta kun sitten pitää mennä taas nykimään sitä käyntiin.  :cry:

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #181 : 15.10.03 - klo: 21.13 »
Säädä tyhjäkäyntiä isommalle, nyt se vetää jarruttaessa kurkun kiinni, yritä siinä sitten hengittää.
SC10 4x4

Poissa Maajussi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #182 : 15.10.03 - klo: 21.21 »
Mitä ilmeisemmin sinulla on tyhjäkäyntiruuvi pielessä, eli kaasarin kurkku menee kiinni kun jarrutat. Kaasarin kurkku pitäisi jäädä ainenkin 1mm auki. Ilmeisesti tuossa koneessa (jos vakio on), ei ole kuin seosruuvi ja tyhjäkäyntiruuvi. Tyhjäkäyntiruuvi sijaitsee siinä ilmanputsarin vieressä ja ruuvin ympärillä on jousi\vieteri mikä lieneekään.  :) Ota ilmanputsari irti, paina jarru pohjaan ja katso mitä tapahtuu. Jos menee kiinni, säädä ruuvia ja painat uudestaan jarrut pohjaan. Lopulta kun kurkku jää sen n.1mm auki, niin sitten pitäisi toimia. Jos ei toimi kunnolla niin koita säätää ohjaimen trimmistä tyhjäkäyntiä isommalle.
| HoBao | STS |  JR | Futaba | Medial Pro

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #183 : 16.10.03 - klo: 08.50 »
Itselläni pysyi juuri ja juuri käynnissä tuolla millin aukolla. Avasin aukkoa kahteen milliin. Sitten toimi paremmin.

Hmm... Kaihdinnarua, täytynee käydä ostamassa ja testata hieman sitä. Nyt on ohkasta muovinarua...
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #184 : 16.10.03 - klo: 09.12 »
Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
Hmm... Kaihdinnarua, täytynee käydä ostamassa ja testata hieman sitä. Nyt on ohkasta muovinarua...


tai sitten kokeilet sitä narua mitä käytetään raksoilla, merkkaamassa suoraa linjaa. Siis linjanarua. Paksuinta mahdollista ja hyvä tulee.
Power-Save-Racing Team

Labcettaa

  • Vieras
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #185 : 16.10.03 - klo: 21.12 »
Tunteiden purkamista: Sain tuossa joitakin aikoja sitten Alpha-kolmosen sisäänajettua, ja jo alkoi käyntiongelmat. Eli ekalla varsinaisella "huudatustankillisella" alkoi käyntiongelmat, joista toisessa aiheessa (ilmakuplat) kerroin. Syyksi käyntiongelmaan näin alustavasti paljastui löystynyt pakoputki. Myös kaasutin oli löysällä, joten moottorin kyljet oli öljyn peitossa.

Olen pettynyt siihen, että tehdään tuommoisia "valmissarjoja", mutta ei sitten käytetä kasauksessa ruuvilukitetta. Ymmärrän, että lukitteet jätetään kustannussyistä pois, mutta onhan se älytöntä, että uudesta valmiista autosta joutuu purkamaan puolet, että auton saa toimimaan. Itse kyllä jossain vaiheessa kiristelin ainakin pohjasta löytyviä ruuveja, mutta eipä tullut mieleen purkaa koko autoa. Jos "readyset" on tehty aloittelijoille, niin on siinä varmasti moni aloittelija (tai aloittelijan isi) ihmeissään, kun joutuu tuommoiseen savottaan.

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #186 : 16.10.03 - klo: 22.27 »
Joo kiitosta vaan!. Kyllä nyt taas pääsee sladittamaan ja jarru toimii  :mrgreen: . Sälekaihdinnnarua vaan kyllä :lja kyllä lähtee !!

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #187 : 17.10.03 - klo: 09.17 »
Yleensä käyntiongelmat johtuvat käyttäjän kokemattomuudesta. Eli ensimmäistä autoa olisi hyvä käyttää ainakin jonkin verran kokeneemman säätäjän ja sudittelijan valvovan silmän alla, sillä sieltä voi kuulua hyviä neuvoja ja vinkkejä.

Linjalankaa olen kokeillut (Paksuinta mahdollista oli mitä rautiasta löytyi), ei kestänyt kolmea nykäystä enempää kireällä uudenkarhealla koneella... Eli se siitä sitten.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #188 : 17.10.03 - klo: 09.53 »
blenheim:
joskus aiemmin vain oli juttua noista naruista, niin silloin linjalankaa väitettiin kestävämmäksi. Ja ihan mitä itse olen tutkinut noita, niin linjalankaan olen itse päätynyt.
Kestokokemusta ei ole, koska juuri viimeisellä ajokerralla vetarikoneella naru katkesi. Ja se kone on ollut säilössä talvea varten.
Nyt on starttiboxi. Sen tein itse alumiinista hitsaamalla ja siitä tuli sen verran hyvä, että sisäänajon ekan tankin voi huoletta ajaa 'telineessä'.
Power-Save-Racing Team

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #189 : 17.10.03 - klo: 10.32 »
Annatko neuvoja tuon starttiboxin tekoa varten? Oisko mitään piirustuksia tai kuvia siihen liittyen?
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #190 : 17.10.03 - klo: 21.49 »
mikä mun autossa on kun mä laitan sen käyntiin ja sit lämmitän sen ja painan kaasun pohjaan ja ajan nii ei mee ku vähän reilu kävely vauhtia ja miksi mulla tulee pakoputkesta bensaa?

Poissa OzmO

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #191 : 17.10.03 - klo: 21.59 »
No kävisköhä kone liia rikkaal? Tuntuuks et kone tukehtuu? Jos näin on niin säädäppä seos ruuvia pienemmälle...

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #192 : 17.10.03 - klo: 22.50 »
Mul on 2 kiekkaa auki. Kyllä tuntuu että tukehtuu :!:

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #193 : 18.10.03 - klo: 08.56 »
Eli se on siis rikkaalla. Käännä aina noin "15 minuuttia" kiinnipäin kunnes vauhti kasvaa, eikä kuitenkaan ole liian laihalla.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #194 : 18.10.03 - klo: 10.16 »
Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
Annatko neuvoja tuon starttiboxin tekoa varten? Oisko mitään piirustuksia tai kuvia siihen liittyen?

Tässä ois kuva starttiboxista:



Kuvassa boxi ei vielä ole aivan valmis, niinkun näkyy. Johtoja roikkuu eikä mene mihkään.
Nyt boxi on kondiksessa. Vielä kun tekisi takakannattimen uusiksi, niin sitten se on hyvä. Takana on himpan liian lyhyet sisäputket, joten takakannatin on vähän heppoisen tuntuinen ilman autoa päällä.
Power-Save-Racing Team

Mika R

  • Vieras
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #195 : 18.10.03 - klo: 11.17 »
Hieno!

Poissa alpha

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #196 : 18.10.03 - klo: 12.44 »
Lainaus käyttäjältä: "Poju12"
mikä mun autossa on kun mä laitan sen käyntiin ja sit lämmitän sen ja painan kaasun pohjaan ja ajan nii ei mee ku vähän reilu kävely vauhtia ja miksi mulla tulee pakoputkesta bensaa?

sillon kun sain tämän oman pure tenin, niin oli mulla sama ongelma, vaikka ohjekirjassakin lukee (ainaki mulla) ettö seosruuvin pitäis olla auki 2kiekkaa, ja ku sillon ite laitoin sen nii kävi just noin että ei kule ku kävely vauhtia, ja ruikkii polttoainetta putkesta.
mulla toimii hyvin ku se on 1½, tai 1 1/4 auki, riippuu vähän kelistäki.
se on maku asia sano musti ku muniansa nuoli

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #197 : 18.10.03 - klo: 16.40 »
Tota noin...tästä on varmaan jo kirjoiteltu mutta kuinka suuret renkaat tohon puretenalphaan menee? Että ajattelin vaan että jos talveksi ostais tollaset buggyrenkaat, että ois vähän paremmin pitoa, mutta ne taitaa olla vähän liian isot, vai? :?:  :?:

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #198 : 18.10.03 - klo: 16.48 »
Mittaa :D
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #199 : 18.10.03 - klo: 21.37 »
Njuu...voishan sitä mitata  :mrgreen:

Poissa alpha

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #200 : 19.10.03 - klo: 12.09 »
itekki ajattelin vaihtaa vähä pitävämmät renkaat, mutta ku ei oikeen löydy sopivan kokosia..
se on maku asia sano musti ku muniansa nuoli

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #201 : 19.10.03 - klo: 12.36 »
alpha kannattaa ostaa sellaiset kyoshon rallirenkaat ne on mainiot talvella. Ne on vieläpä tehty  sun autoon. Niitä saa esim. kärkkäiseltä.

Poissa alpha

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #202 : 19.10.03 - klo: 13.14 »
mulla on rallirenkaat, mutta kun haluaisin pikkasen paremmat, misä ois paremmat pidot..
se on maku asia sano musti ku muniansa nuoli

Poissa Castrol

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #203 : 20.10.03 - klo: 16.01 »
tuleeko alphojen kanssa käyttöohjeet?  :roll:
Serpent Excel
CMB EVO 2 LS Sanwa

Poissa Ville_79

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #204 : 20.10.03 - klo: 17.22 »
Lainaus käyttäjältä: "Castrol"
tuleeko alphojen kanssa käyttöohjeet?  :roll:


Tulee.
- Hyper 7 - MG16 - PureTen .21 - Micro-B -

Poissa Castrol

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #205 : 21.10.03 - klo: 14.32 »
Ajatteko ollenkaan talvella ja mitäköhän koneet ja kaasarit siitä tykkää?
Serpent Excel
CMB EVO 2 LS Sanwa

Mika R

  • Vieras
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #206 : 21.10.03 - klo: 17.12 »
aika mones kerta kun tätäkin kysytään, vois tänkin laittaa tohon "lue tämä ensin" osastolle. vastaus kuuluu että jos yhtään arvostat autoasi ja sen moottoria, älä aja, mutta kyllä sillä voi ajaa, teknisesti ei liene esteitä kunhan pidät huolen ettei kosteus pilaa ohjauslaitteita, laakereita ym. riskinsä on että lämmönvaihtelut esim lumipenkkaan ajaessa rikkovat moottorin, mutta monet ovat ajaneet talvella ongelmitta. monsteri lienee paras auto talviajoon korkean maavaran ansiosta, touring ei sovi oikeastaan ollenkaan, alpha lienee huono talviauto

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #207 : 21.10.03 - klo: 17.58 »
Esim jäällä on aika vinkeä ajettava nelivetonsa ansiosta. Antaa enemmän anteeksi virheistä jne... Aurattu tai kovasti poljettu lumi on mitä mainioin ajoalusta. Siihenhän voi rakentaa lumesta oivasti vaikkapa oman ralliradan. Itse ainakin tykkään ajella alphalla talvella. Lämpöä saa olla ihan kohtalaisesti koneessa.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Ville_79

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #208 : 21.10.03 - klo: 20.45 »
Kaippa noilla talvellakin voi ajaa. Taitaa vain kovalla pakkasella servot olla hieman hitaampia. Lisäsin tänään parit kuvat tuonne allekirjoituksen galleriaan. Mm. uudesta koppaprojektistani parit kuvat ja kaverin puretenin kiertokangen kohtalosta kuvaa.
- Hyper 7 - MG16 - PureTen .21 - Micro-B -

Poissa Ville_79

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« Vastaus #209 : 22.10.03 - klo: 11.05 »
Eli tämmöinen olisi rakenteilla



Ja näinkin voi käydä... :shock:
http://www.rc-harrastus.com/modules/4nAlbum/album/album2/taeysituho2.JPG

Toivottavasti kuvat toimii...

Edit: Tuo viimeinen kuva josta on linkki on aika suuri. Sori mun moka
- Hyper 7 - MG16 - PureTen .21 - Micro-B -