Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Maxx  (Luettu 1099365 kertaa)

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2760 : 02.08.13 - klo: 11.08 »
Huh huh ku paljo uutta asiaa :D mikä tää becki on? Ja olisko minulla syytä olla sellainen tai konkka tai mitä lie. :D
BEC on sellanen "yksikkö" joka antaa/rajoittaa virtaa oheislaitteille. Esimerkiksi servo tai valot. ESCssä on yleensä sisäänrakennettu eli integroitu BEC. MMM ESC:ssä se on max 5A, joka syöttää maksimissaan 6,0V oheislaitteille. Luulen, että sunkin ESC:ssä se on samoilla virroilla. Näin ollen sä et voi syöttää enempää virtaa servolle, jonka täys toiminta olisi vasta saavutettavissa 7,4V:llä.

Mistä sitten tiedät tarvitsetko itse sellaista ?
No.. jos renkkaat vaikka ohjausta ees taas nopeasti niin jääkö ohjaus jumiin hetkeksi ja ESC piippailee ja lopulta ohjaus palautuu suoraksi ? Tällöin on tapahtunut tuo puhuttu piikki joka on saanut ESCn kyykkäämään. Jos näin tapahtuu niin tarvitset joko kondensaattorin. Tiedät varmaan mikä se on ? Pieni energiatölkin näköinen, joka varastoi virtaa  :wink: Pienoiskoossa siis  :grin:

Jos sitten haluat tollasen super hyper servoon syöttää yli ESC:n antaman 6V, niin tarvitset tällaisen BECn. Se on sitten ihan oma ulkoinen laite joka kytketään ESC:hen ja ajetaan virrat jatkossa siitä  :grin: Toki jos tällaista asentaa ON tiedettävä mitä tekee tai kohta suhahtaa  :wink:

Tossa ehkä lyhyt oppimäärä. Älä siis laita mitään ellei sun ESC kyykkää.
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Cjaik

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2761 : 02.08.13 - klo: 16.20 »
On se hieno asia oppia uusia asioita :D

En ole tavannut viälä tuohon nopan "kyykkäämiseen" ainakaa näillä turnigyn servoilla...

Saa nähdä että nyt jos ja kun tuo toinenkin servo pimenee niin tulee oikeasti aika vaihtaa servo näihin savöxeihin.
Mutta se on sen ajan murhe sitten ku seki pimenee. Onhan tilalle sit viä vakio servot mutta ne on vaa hätävaraa.
Traxxas E-Maxx - Hobbywing Xerun M6B - 4s

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2762 : 02.08.13 - klo: 18.18 »
pieni huomautos tuohon MM Beciin eli ainakin mulla se on 5.9v ja 3A en tiiä sitten onko MM2 suurempi virta mutta ainakin jännitettä saa saaädettyä. Tekinin säätimessä on 7A becci joka ois ihan riittävä, ei tarvis olla ollenkaan ulkoista becciä.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2763 : 02.08.13 - klo: 19.44 »
pieni huomautos tuohon MM Beciin eli ainakin mulla se on 5.9v ja 3A en tiiä sitten onko MM2 suurempi virta mutta ainakin jännitettä saa saaädettyä. Tekinin säätimessä on 7A becci joka ois ihan riittävä, ei tarvis olla ollenkaan ulkoista becciä.
En mä ainakaan saa omasta MMMstä säädettyä ulos antavia voltteja ? Mamba Maxsss saan..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Ugemi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2764 : 02.08.13 - klo: 21.34 »
Mites tuommoinen Castle Sidewinder SV3 5700kv combo toimis e-maxxis? Onnistuin ajaa yhden 2s lipon liian tyhjäks, vaikka oli toisessa varotin, joten totesin, et sais olla escissä lipo cut off ja noita on näköjää pari settii myynnissä. Nyt on siis vakiosähköt 2s ja vauhtia on suht tarpeeks, mutta aina pieni lisä ois jees.

Tomppeli84

  • Vieras
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2765 : 02.08.13 - klo: 21.38 »
pieni huomautos tuohon MM Beciin eli ainakin mulla se on 5.9v ja 3A en tiiä sitten onko MM2 suurempi virta mutta ainakin jännitettä saa saaädettyä. Tekinin säätimessä on 7A becci joka ois ihan riittävä, ei tarvis olla ollenkaan ulkoista becciä.
En mä ainakaan saa omasta MMMstä säädettyä ulos antavia voltteja ? Mamba Maxsss saan..

Kyllä MM säätimestä tais pystyä nuo ulosanti voltit säätämään... Ainakin uusimmalla firmiksellä  :huh:

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2766 : 02.08.13 - klo: 21.55 »
pieni huomautos tuohon MM Beciin eli ainakin mulla se on 5.9v ja 3A en tiiä sitten onko MM2 suurempi virta mutta ainakin jännitettä saa saaädettyä. Tekinin säätimessä on 7A becci joka ois ihan riittävä, ei tarvis olla ollenkaan ulkoista becciä.
En mä ainakaan saa omasta MMMstä säädettyä ulos antavia voltteja ? Mamba Maxsss saan..

Kyllä MM säätimestä tais pystyä nuo ulosanti voltit säätämään... Ainakin uusimmalla firmiksellä  :huh:
Toi 5700kv moottori sulaisi tuon maxxn painon takia hetkessä.

Mulla ei sit varmaan ole uusin firmis tossa säätimessä..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2767 : 02.08.13 - klo: 23.23 »
joo siis tarkotin että noparin antama jännite on harvoin tasan 6v yleensä just 5.9v niinku tossa mun Blurissa joka siis sama kuin MM ja jossain säätimissä becin jännite voi olla vaan 5.7v. MM2 saa jännitettä säädettyä.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa samimake

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2768 : 03.08.13 - klo: 10.39 »
Mites tuommoinen Castle Sidewinder SV3 5700kv combo toimis e-maxxis? Onnistuin ajaa yhden 2s lipon liian tyhjäks, vaikka oli toisessa varotin, joten totesin, et sais olla escissä lipo cut off ja noita on näköjää pari settii myynnissä. Nyt on siis vakiosähköt 2s ja vauhtia on suht tarpeeks, mutta aina pieni lisä ois jees.

En suosittele, sidewinder on 1/10 autoihin suunniteltu, ei monstereihin. moottori olis muutenkin liian pienen kokoinen eikä sopisi edes paikoilleen, ei varmaan löytyisi edes sopivaa pinioniakaan.
.......

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2769 : 03.08.13 - klo: 16.14 »
mulla on hpin 4000kv moottori joka on siis samalla kannulla kuin se 5700kv motti ja siinä on kyllä sama jako kuin noissa 1/8 koneissa ja vanhoissa Titan hiilikoneissa eli mun mielestä sen 5700kv koneenkin kyllä saa maxxiin kiinni ja kyl salee löytyy sopiva pinjoni mutta en suosittele kokeilemaan. itekkään en ole viittinyt laittaa tota vektor 4000kv konetta maxxiin kun 1. se ei todellakaan jaksa viedä sitä ja 2. tulis savut aika nopeesti ulos. jos laittais kaks noita 5700kv motteja ni sit vois johonkin liikkua.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Cjaik

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2770 : 03.08.13 - klo: 17.15 »
Onko teillä muilla semmosta ongelmaa että taka diffistä menee aina ulostulon sisempi laakeri...?

Mulla on menee nyt niitä sitä tahtii että 5-6 akullisen jälkee saa avata diffin ja vaihtaa sen.

Alukuoret jo sorvauksessa että ei enää se muovi sula siä ku alkaa laakeri hitsaantuu kii.

Miten te olette ratkaisseet ongelman jos sellaista on?

Kenen laakereita käytätte?
Traxxas E-Maxx - Hobbywing Xerun M6B - 4s

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2771 : 03.08.13 - klo: 18.04 »
Onko teillä muilla semmosta ongelmaa että taka diffistä menee aina ulostulon sisempi laakeri...?

Mulla on menee nyt niitä sitä tahtii että 5-6 akullisen jälkee saa avata diffin ja vaihtaa sen.

Alukuoret jo sorvauksessa että ei enää se muovi sula siä ku alkaa laakeri hitsaantuu kii.

Miten te olette ratkaisseet ongelman jos sellaista on?

Kenen laakereita käytätte?
Mitä meinaat sisemmällä laakerilla ? Se pinion gearin sisempi vai ? Onkohan liian kireellä se diffikuppi jos menee se välys liian tiukalle ? Huomannut että muovisen kupin kanssa näin saattaa käydä. Tai sit se kardaani painaa sen pinion gearin liian syvälle diffiin. Muuta en keksi syyksi. Itellä ei noita laakereita ole mennyt muuten kuin että siitä Ring Gearista irtoo hampaita jotka tukkii sitä diffiä ja ne irronneet hampaat jää jumiin Pinion Gearin luokse ja alkaa kaivertaa sitä kuppia. Tällöin ne irronneet palaset saattaa rikkoo sen laakerin suojuksen ja lopulta laakerin.

Ihan perus kiina laakereita käytän ite. En näe että keraamiset kestää kauheesti pidempään. Niistäkin menee se pinnoite suht nopeasti eikä sitten toimi samalla tavalla kuin uutena. Kandee purkaa välillä noita ja rasvailla laakereita noin muutenkin. Ottaa omaan pikku huolto ohjelmaan  :smiley:
« Viimeksi muokattu: 03.08.13 - klo: 18.08 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Cjaik

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2772 : 03.08.13 - klo: 19.30 »
Juuri se... täytyy vähä tutkii mikä sen tekee mutta alkaa menee hermo sen vaihtamiseen ku suttaa ja vie aikaa niin ketusti :D
Traxxas E-Maxx - Hobbywing Xerun M6B - 4s

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2773 : 03.08.13 - klo: 19.32 »
Juuri se... täytyy vähä tutkii mikä sen tekee mutta alkaa menee hermo sen vaihtamiseen ku suttaa ja vie aikaa niin ketusti :D
Minä en enää ikinä ala käsin ruuvaa mitään, mistä syystä pakissa on sähkötyökalut  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Cjaik

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2774 : 03.08.13 - klo: 20.29 »
Köyhyy ei oo yks puolista :D

Saa nähä mitä alukuppi tekee sitte just sil kireydelle...


EDIT: Mitä radioo te suosittelisitte sitten kun alkaa hermot pettää tai muuten hajoo tuo traxxin oma kapula? Kun toinen auto on tulossa varmaa lähi aikoina niin olisi helpompaa jos sama kapula kävis molempiin romuihin...  :azn:
« Viimeksi muokattu: 04.08.13 - klo: 10.05 kirjoittanut Cjaik »
Traxxas E-Maxx - Hobbywing Xerun M6B - 4s

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2775 : 04.08.13 - klo: 14.03 »
itellä Futaban 3pl http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXZZD1&P=7 ollut käytössä jo pari vuotta maxxissa eikä oo ollut mitään ongelmia. tai jos haluaa hieman laadukkaamman niin sitten Futaba 3pm ois varmasti hyvä: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0001P?I=LXXRL8&P=8
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2776 : 04.08.13 - klo: 17.28 »
Itse ehdotan tuota Futaban 3PL tähän autoon. PMssä ei ole mitään sellaista ominaisuutta mistä kandeis maksaa enemmän kun ajat tällaista autoa. Jos sun toinen auto on sc tai drifteri niin sitten asia on toinen. Toki silloinkin tuo PL ajaa asiansa  :smiley: Loppuu se joulukuusivalojen seuraaminen ja on hippasen helpompaa asettaa end pointeja  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2777 : 04.08.13 - klo: 18.03 »
joo siis mäkin olen just sitä mieltä että radiota pitää ohjelmoida LCD näytön avulla eikä minkään valojen vilkutuksilla.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Cjaik

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2778 : 04.08.13 - klo: 22.12 »
Traxxas E-Maxx - Hobbywing Xerun M6B - 4s

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2780 : 05.08.13 - klo: 09.27 »
Hieman huono kuvanlaatu mutta tässä kori s.heinosen auton päällä  :smiley: Valot on kyl aika Bling Bling  :cool:

[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2781 : 08.08.13 - klo: 08.15 »
Cjaik:n kori. KaWa tyyliin  :smiley: Hieman harmittaa tuo vihreä väri kun on Fluorent niin ei peitä kunnolla. Valkosta taustalle laitettiin mutta silti hieman pistää mustaa joistain kohdista läpi. Liika valkonen olis nostanut maalin lohkeamis riskiä. Yleisilme kuitenkin siisti eikä kyseisiä virheitä näe kuin vaan läheltä. Toivottavasti siis kehtaa ajella  :grin:. Postittelen korin sulle näillä näkymin perjantaina  :smiley: Sen jälkeen vaan kovaa ajoa  :evil:





ps. Ei tarvitse ihmetellä korin korkeutta  :wink: Ei ole tolppien reikiä eikä puskurin uria  :laugh:

pps. Seuraavissa kuvissa ei ole enään BigJoeja  :cry: Ne meni s.heinoselle..
« Viimeksi muokattu: 08.08.13 - klo: 08.28 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2782 : 08.08.13 - klo: 09.10 »
hienohan siitä tuli, oikee tommonen räikee vihree.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2783 : 08.08.13 - klo: 09.13 »
hienohan siitä tuli, oikee tommonen räikee vihree.
Tänks  :smiley: Bähee väri toi kyllä on.. ei siinä mitään  :wink: Ja jos oikein katoin, niin sullakin jotain ehkä tulisi tolla värillä repolaisen koriin ? Tai ainakin ton värisen putelin sä mulle annoit seuraavaa koria ajatellen. Ei tainnu ihan täysi olla :smiley: Eiköhän me jotain siistiä taiota siihenkin  :smiley:

TomiR:lle tehdään sitten hieman enemmän scale lookkia.. Sininen ja hopee  :wink:

Samalla alan värkkää itellenikin koria.. Toki ei tähän autoon mutta kori taitaa s.heinosen puheiden peruteella olla melkee tuplat tän kokoinen  :cool: Paljastetaanko, että siitä saattaa tulla aika tyttömäinen kun 6 ja 7 vuotiaat tytöt pääsee suunnittelemaan  :grin:

« Viimeksi muokattu: 08.08.13 - klo: 09.19 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa TomiR

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2784 : 08.08.13 - klo: 10.44 »
hienohan siitä tuli, oikee tommonen räikee vihree.
Tänks  :smiley: Bähee väri toi kyllä on.. ei siinä mitään  :wink: Ja jos oikein katoin, niin sullakin jotain ehkä tulisi tolla värillä repolaisen koriin ? Tai ainakin ton värisen putelin sä mulle annoit seuraavaa koria ajatellen. Ei tainnu ihan täysi olla :smiley: Eiköhän me jotain siistiä taiota siihenkin  :smiley:

TomiR:lle tehdään sitten hieman enemmän scale lookkia.. Sininen ja hopee  :wink:

Samalla alan värkkää itellenikin koria.. Toki ei tähän autoon mutta kori taitaa s.heinosen puheiden peruteella olla melkee tuplat tän kokoinen  :cool: Paljastetaanko, että siitä saattaa tulla aika tyttömäinen kun 6 ja 7 vuotiaat tytöt pääsee suunnittelemaan  :grin:




Siisti kori han tuoki on. Joten kuten toi musta sopii hyvin ton vihreen kaa :wink:.
Traxxas Rustler,Hobbywing,Savöks,Gens-Ace,RPM,Proline

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2785 : 08.08.13 - klo: 12.00 »
hienohan siitä tuli, oikee tommonen räikee vihree.
Tänks  :smiley: Bähee väri toi kyllä on.. ei siinä mitään  :wink: Ja jos oikein katoin, niin sullakin jotain ehkä tulisi tolla värillä repolaisen koriin ? Tai ainakin ton värisen putelin sä mulle annoit seuraavaa koria ajatellen. Ei tainnu ihan täysi olla :smiley: Eiköhän me jotain siistiä taiota siihenkin  :smiley:

TomiR:lle tehdään sitten hieman enemmän scale lookkia.. Sininen ja hopee  :wink:

Samalla alan värkkää itellenikin koria.. Toki ei tähän autoon mutta kori taitaa s.heinosen puheiden peruteella olla melkee tuplat tän kokoinen  :cool: Paljastetaanko, että siitä saattaa tulla aika tyttömäinen kun 6 ja 7 vuotiaat tytöt pääsee suunnittelemaan  :grin:

juu niin annoin ja sitä voi joo käyttää sitten pikku repolaisen koriin. ja samoin annoin myös semmoisen tumman lilan. tuliskohan hieno jos laittaa fluorensoivaa vihreetä ja tummaa lilaa? ja mitäs muita värejä meillä vielä oli? ainakin musta ja oranssi.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2786 : 09.08.13 - klo: 08.00 »
Maanantaina pitäisi löytää BigJoet s.heinoisen kotia ja kori Cjaikille jos kusti polkee niin kuin pitää :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Cjaik

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2787 : 09.08.13 - klo: 21.44 »
On se vaa äijä tuo mcly :D
Traxxas E-Maxx - Hobbywing Xerun M6B - 4s

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2788 : 11.08.13 - klo: 14.02 »
Ilo oli lyhyt aikainen, taas.

E-Revo 2min ajon jälkeen: oikealta puolelta katkes molemmat tukivarret ja steering linkki väänty.

E-Maxx 5min ajon jälkeen: taka steerin linkki korkkas, no ajo jatkui vaikka meni koko auto vähän lintassa.
no sit 5min jälkeen katkes toinen takavetari ja sit ei viittiny enään ajaa :wink:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-maxx
« Vastaus #2789 : 11.08.13 - klo: 17.24 »
Hyvin on näyttänyt menevän.. jälleen  :wink:

Tässä uusilla renkailla mun auto..  :smiley:


Ensin hyvät uutiset.. Siis järkyttävän hyvä pito noissa on pehmeelläkin hiekalla mutta niin.. voltteja noilla vaan ei saa tehtyä  :undecided: Se on se gravitaation heino voima  :wink: Muuten minulla olisi sellainen tatti otsassa mutta s.heinonen.. JÄRJETTÖMÄN ISO KIITOS SULLE  :smiley: BigJoet löytää tiensä takaisin oman E-Maxxn alle niin nähdään taas vauhtia, voltteja ja häröilyä  :evil:

DirtBonz renkaat ja vanteet pidän jatkossa tollasena katu/hiekkakenttä/nurmikko renkaina  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG