Näyttäisi olevan eri valmistajilla keskenään erilaisia tietoja tästä. Ainoa akkumyyjä/toimittaja joka on suoraan kysymykseen vastannut numeroina mitään, on MAXAMPS.
Heidän vastaus on:
Akku tiputtaa +10c alapuolella jo kapasiteettiaan ja purkukykyään! Numeroina vähintään 10% .
Kylmässä, alle nollan lämpötilassa säilytettyä akkua ei suositella otettavan käyttöön, jos purkunopeus on iso, ilman sääsuojaa..
Usean asteen alle nollan mennessä, c- arvo tippuu jopa alle puoleen! Heidän viestinsä ei tuntenut sen kylmempiä. Siihen viestiin loppui minun ja maxampsin yhteistyö.
Olen vaihtanut sähköpostiosoitettani, niin en täsmällistä viestin sanamuotoa enää löytänyt. Jossan 2006 kieppeillä olen sen muistaakseni tänne postannut.
Akkuja pidän takin sisätaskuissa ennen käyttöä pakkaskeleillä.
Kaikkina talvina olen ulkona ajellut, ja nyrkkisäännöllä " jos minä haluan villasukat, akulle jotain eristettä myös" ei akkuja ole siihen enää hajonnut. Kuski ei meinaa sietää ajoa -15c kylmällä puolen toista akullista, joten tarve tiedolle kyseenalaistuu.