Samoilla spekseillä oleva servo käy sekä ohjaukseen ja kaasuun/jarruun. Ohjauksessa voi vähän enemmän vääntöä oleva servo parempi.
Servoja on erilaisia pilvin pimein, on ainakin 3 eri kokoa ja sitten eri nopeuksia, eri vääntövoimalla ja rattaita on metallisia ja muovisia sekä vielä laakeroinnilla ja ilman.
Servo jonka tarvitset pitäisi olla seuraava spekseiltään suurinpiirtein: vääntöä noin 10 - 17kg, nopeus alle 0.2s/60astetta ja metallirattaat. Standardi koko.
Ok. Mulle on radalla suositeltu että ostan EA importista Savöx servon. Sen etuna on pienempi hinta verrattuna esim. Futabaan ja kuitenkin sillä voi mennä kisoihin. Ajattelin 12 kiloa vääntävää ja sen nopeuskin on 0,08 s.
Osta mielummin suoraan se 20 kiloinen ohjaukseen.
Hintaero vain 3 euroa.
Suuremmalla voimalla oleva servo ei joudu ohjauksessa niin koville kuin hieman heikompi, ja sitäkautta myös servon ikä on pidempi.
Itse olen ajanut ohjauksessa tuolla 12 kilon servolla sekä nyt toista vuotta 20 kiloisella.
20 kiloinen on kestänyt pidempään hyvänä, ja muutenkin tuntuisi olevan ajaessa parempi.
Renkaat osoittavat tilanteessa kuin tilanteessa juuri sinne mihin niitä ratilla käskee.
Toki 12 kiloinenkin riittää hyvin, mutta 3 euron hintaeron takia valitsen ehdottomasti 20 kiloisen.
Kaasussa pidän 12 kiloisesta.
Kaasu/jarru ei tarvitse tietenkään niin paljon voimaa kuin ohjaus, ja taas pikkuisen nopeampi servo tuntuisi kaasussa vastaavan komentoihin vielä nätimmin.
Pieniä fiilis kysymyksiä tuon kaasuservon kanssa... itselle tuo ainakin henkisellä tasolla enemmän nopeutta 12 kiloinen sero kaasussa