Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Vulvisti

Sivuja: [1]
1
Otin koneen myyjään yhteyttä ja alkuperäinen vika oli sitten kuitenkin ollut tulpassa. Olin tosin saanut ruuvvailtua kaasarin tehdas säädöt sen verta sekaisin, että kokeneemmallakin kesti jonkin aikaa saada kone säätöihin. No nyt rokkaa :) Kiitoksia kaikille avusta!

2
Mulla ei lue kannessa tuota DSII, joten taitaa olla tuo vanhempi malli. Mulla tuli tosin 069 pillin kanssa. No menee vähän off-topiciin.

Kokeilin R&B:n 6 tulpalla. Ei auttanut tulpan vaihtokaan. Olen ilmeisesti saanut kaasarin säädöt niin pahasti pieleen, etten saa konetta enää käyntiiin uudella enkä vanhalla tulpalla. Äääh, alkaa pikkuhiljaa sapettamaan. Kokeilin säätää pääneulaa 3-4 kierroksen välillä. Voiko toi kone olla noin tarkka kaasarin säädöistä käynnistäessä? Entä kuinka tarkka kone on tuon low-speed neulan säädöstä käynnistettäessä? Kokeilin sitäkin säädellä 5 - 6 kierroksen välillä.

3
Lainaus
Ei ole kyllä mitään muistukuvaa neulojen säädöistä. Itse asiassa senkin takia että tuli vaihdettua pääneula runkoineen OS:n valmisteeseen. Koska mielestäni tämän oma ei ole aivan parhain toiminnaltaan. Tosin omalle kohdalle osui myös tehtaalla vioitettu pääneulan o-rengas...


Ei kait sitten auta muu kuin vain säätää.

Lainaus
Muutoin kyllä ihan laatukoneita, Picco ne valmistaa. Parjanen ajoin hienosti viidenneksi DS2 mallilla (oli vielä siinä vaiheessa allekirjoittaneen moottori) Wink tuolla Koski Challenge kisoissa. Pitkäikäisi koneita on. Muistaa vain vaihtaa laakerit heti kun on aihetta...


No ei se nyt sitten täysin surkea rakkine taida olla, jos sillä on viidenneksi ajetto.  :)  Ei pysty ainakaan konetta syyttämään  :wink:  Mistäs muuten erottaa, että onko DSII vaiko vanhempaa mallia? Olen ymmärtänyt, että ekassa versiossa oli joitakin ongelmia aikoinaan.

4
Ok, täytynee siis kokeilla huomenissa säätää seosta vielä enemmän laihemmalle. Et muista yhtään mitkä sulla olivat toimivat säädöt neuloille. Niistä voisi olla hyvä lähteä liikkeelle.

Miten muuten olet mieltä tuosta zx21 koneesta?

5
Noniin nyt on hehkut latailtu ja totta tosiaan kone pörähti käymään, mutta... Ei vain pysy käynnissä ilman hehkua. Eli ilmeisestikkin kaasarin säädöt ovat toodella pahasti pielessä. Yritin säätää konetta tuloksetta. Noin puolen kierroksen verran uskalsin säätää konetta laihemmalle ja vastaavasti rikkaammalle säädin jotakuinkin 1/4 kierrosta. En huomannut juurikaan eroa koneen käynnissä. Alaneulaa säätämällä noin 1/4 kierrosta laihemmalle kone pysyi hetken pidempään hengissä ilman hehkua, mutta lisää laihemmalle säätäminen ei tuntunut auttavan asiaan. Rikkaammalle säätäminen ei vaikuttanut käyntiin lainkaan. Muutenkin säädöillä tuntui olevan melko vähän vaikutusta koneen käyntiin. Olisiko sitten kuitenkin pitänyt säätää hieman ronskimmalla kädellä... Jotenkin tuntuisi, että kone käy kuitenkin hieman liian rikkaalla. Näin päättelin, koska polttoaine ei ilmeisesti jaksa syttyä ilman hehkua... -> liikaa löpöä koneeseen?

Osaatteko antaa ylä -ja ala-neulalle perussäätöä tälläiselle lämpötilalle. Vai onko tuo niin konekohtainen, ettei nyrkkisääntöä ole. Tällä hetkellä yläneula on noin 3 1/2 kierrosta auki ja alaneula 5 1/2 kierrosta auki.

6
Polttoainetta pitäisi saada, mutta hehku ei ollut yön yli latauksessa. Itse asiassa mulla ei ole tällä hetkellä laturia tuohon hehkuun. Täytyy käydä huomenna siis hakemassa, kun sellaista myöhemmin kuitenkin tarvitsee.

7
Eipä lähde käyntiin enää koko roska  :?  Täytynee jatkaa homenissa harrastuksia. Jos kokeilis esim. toisen lämpöarvon tulppaa. Onko vihjeitä mihin suuntaan kannattaisi mennä?

8
Olen ajamassa Mega zx21 konetta sisään, mutta en saa sitä käymään kunnolla. Kone lähtee kyllä kohtuu hyvin käyntiin, mutta kun otan hehkun irti niin kone sammuu melkein samantien. Kaasuläpän avaaminen ei auta sammumiseen. Hehkuttimen avulla koneen saa pysymään käynnissä tovin...
Kaasarin pääneulaa on avattu 1/2 kierrosta (vastapäivää) tehdasasetuksista, koneen manuaalin mukaisesti. Tulppana Mega Hot 5 ja hehkuu hehkutettaessa.

Onko kellään ollut vastaavia ongelmia, eli osaako kukaan sanoa onko syy sökö tulppa, kaasarin säädöt pielessä, ilma liian kylmä vaiko jotakin muuta?

Sivuja: [1]