Kirjoittaja Aihe: HPI Savage Flux HP  (Luettu 957698 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3510 : 02.02.14 - klo: 21.44 »
Noi akkukotelot on kyllä todella hyvät verrattuna vanhoihin. Siinä mun Super 5sc autossa oli noi kotelot. Luotto oli niihin 100%.
Ainoo mikä tossa tehtaan tekemässä xl fluxista on hyvää on se että nyt saa savagen gigante koppaa ilman nitrovehkeen aukkoja. :grin:
Jätkä se kaivaa joka asiasta sen positiivisen puolen  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3511 : 02.02.14 - klo: 21.45 »
Ite odotan kans tota pitkää koppaa, ilman reikää lavalla   :D
Lisäks onhan toi vastarikotelo tiiviimpii kun polttiksen, vielä kehuttu waterprooffiksi, vielä jos kävis vakiopaikalle, eli ruuvinreijät ois samanlailla ni ois jees.
Myös nopari näyttää siirtyneen taakse, ei enään motin päällä/vieressä.

Jospa sitä sitten täräyttäis vaikka 2mm reijän renkaaseen keskelle?
Kyosho Inferno MP9e

Poissa kenzu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3512 : 02.02.14 - klo: 21.49 »
Toi vastarikotelo on kans tossa Super 5sc autossa.
Reijät on ihan samassa paikassa. Koska itse asensin sen Alzan XL runkoon.
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3513 : 02.02.14 - klo: 21.54 »
Eli käy noihin perus fluxin XL runkoihin?
Kyosho Inferno MP9e

Poissa kenzu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3514 : 02.02.14 - klo: 22.14 »
Ainakin näyttää täysin samalta ku mikä mulla on. Ja se vastarikotelo on kyllä todella hyvin vesisuojattu.
Tilaa se Super 5sc varaosanumerolla niin käy aivan varmasti ja voit tilata vaikka heti.
http://www.hpiracing.com/fi/part/106040

Laitetaan viel noi akkukotelot kans tai siis ne kotelot on mun mielestä samat mutta kiinnikkeet on eri.
http://www.hpiracing.com/fi/part/106743
http://www.hpiracing.com/en/part/100908
Yhdet ruuvit tarvii viellä millä kiinnitetään noi "akkupannat" noihin akkukoteloiden alakiinnikkeisiin.
http://www.hpiracing.com/en/part/86632


BTW ne on lopettanut ton Super 5SC auton valmistuksen. Onneks... :grin:
« Viimeksi muokattu: 02.02.14 - klo: 22.24 kirjoittanut kenzu »
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Poissa RC Foobar

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3515 : 03.02.14 - klo: 00.32 »
BTW ne on lopettanut ton Super 5SC auton valmistuksen. Onneks... :grin:

Jahas. No on mulla ollu mun 5SC:n kanssa tosi hauskaa. Eikö se myyny riittävän hyvin vai meinaako ne jonkun toisen uuden tuoda tilalle? Luulis että 1/5-luokan sähköiselle SCT:lle olisi kysyntää.
HPI Super 5SC Flux / Kraken Class 1 / Baja | Savage Flux HP & XS x2 | Losi SCTE 1.0 x2 | King Motor KM-002 | Lunch Box

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3516 : 03.02.14 - klo: 08.51 »
BTW ne on lopettanut ton Super 5SC auton valmistuksen. Onneks... :grin:

Jahas. No on mulla ollu mun 5SC:n kanssa tosi hauskaa. Eikö se myyny riittävän hyvin vai meinaako ne jonkun toisen uuden tuoda tilalle? Luulis että 1/5-luokan sähköiselle SCT:lle olisi kysyntää.
Mä luulen just, että ei ole kysyntää  :sad: Aavistuksen ite pettynyt kun yhessä vaiheessa sitä kattelinkin.. 1/5 tarvii niin ison tilan, että sitä ei ihan perus takapihalla ajeta  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa koivistonkylä

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3517 : 03.02.14 - klo: 17.06 »
Hyvä että tekivät tämän xl fluxin, hintapolitiikka kiinnostaa..
Ja uskon että käy kaupaksi
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3518 : 03.02.14 - klo: 19.46 »
Seuraavaks tekevät vielä orkkis keskidiffi setin
Kyosho Inferno MP9e

Poissa kenzu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3519 : 03.02.14 - klo: 20.40 »
Siihenkin löytyisi jo valmiit osat Super 5sc autosta.
Loppujenlopuksi tossa XL Fluxissa ei ole mitään uutta.
Hintakin on varmaan lähemmäs 200 € enemmän kuin pätkä mallissa.
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3520 : 04.02.14 - klo: 08.15 »
Siihenkin löytyisi jo valmiit osat Super 5sc autosta.
Loppujenlopuksi tossa XL Fluxissa ei ole mitään uutta.
Hintakin on varmaan lähemmäs 200 € enemmän kuin pätkä mallissa.
Juuri näin  :wink: Ja voi hyvinkin olla yli 200€ eroa.. On kuitenkin ihan "uusi" auto  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa JaliM

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3521 : 04.02.14 - klo: 23.09 »
Osaisikohan joku auttaa tämän kanssa.

Ajelen kärryllä 5000mAh Zippyn 3s-lipojen kanssa. Ajelin autolla, kunnes ilmeisesti lipo-cutoff alkaa katkomaan ja auto ei enää liiku. Kuitenkin akkuja ladatessa, menee akkuihin vain 2400mAh latausta sisään, eli yli puolet on käyttämättä. Mistähän tämä voisi johtua?

ESC on vakio Blur ja asetukset on ihan vakiosetupissaan. Pitääkö joku lipo-asetus säätää 6s-settiä varten toiseen asentoon, että akuista saisi hieman enemmän irti? Laturina Venomin älylaturi ja lataan balance-moodissa 5A virralla, jos tuolla on jotain merkitystä.
Hyper 7 TQ Sport .28 / HPI Savage Flux

Poissa Aeced

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3522 : 05.02.14 - klo: 03.37 »
paljonko niissä akuissa on purkuvirtaa? ja miten korkeelle se cut off on säädetty?
JQ The CAR E-conversion* losi ten-scte tlr*

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3523 : 05.02.14 - klo: 07.48 »
Taitaa olla kyseisessä säätimessä vakiona 3.2V lipo cutoffi.. sitä pienentämällä toki saat ajaa pidempään mutta en laskisi ihan hirveästi sitä tosta ettei akut sit ala kärsimään. Varsinkin kun kyseessä on HKn akut missä ne kennot ei välttämättä purkaudu tasaisesti. Näin ollen saattaisi käydä niin että joku kenno menisi alle suositusten eikä kenties laturi enää suostu normiohjelmalla sitä lataamaan. Jos sulla on tollainen älylaturi niin katoppa niiden kennojen votit per cell kun seuraavaksi on ajot pysähtynyt. Älä heti mutta sitten kun ne akut on hetken aikaa levänneet. Näet sitten purkautuuko ne tasaisesti vai ei ja sen suhteen voit miettiä laskevasi sitä cutoff rajaa  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa JaliM

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3524 : 05.02.14 - klo: 08.15 »
Ok, kiitoksia infosta. Pitää tutkia tuota cutoffia. Todennäköisesti kiinni tuollaisesta asetuksesta, kun en ole sitä mitenkään säätänyt vakiosta.

En ihan kuiviksi akkuja yritäkään ajaa, mutta kyllä niistä enemmän kuin puolet kapasiteetista haluan käyttöön.

Aeced: 25C akut
Hyper 7 TQ Sport .28 / HPI Savage Flux

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3525 : 05.02.14 - klo: 18.50 »
C arvoa sais olla vähän enempikin... kun seuraavat ostat. Kunnon 6S pommituksessa joutuuu akut jo aika koville savakessa.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3526 : 05.02.14 - klo: 19.11 »
Ok, kiitoksia infosta. Pitää tutkia tuota cutoffia. Todennäköisesti kiinni tuollaisesta asetuksesta, kun en ole sitä mitenkään säätänyt vakiosta.

En ihan kuiviksi akkuja yritäkään ajaa, mutta kyllä niistä enemmän kuin puolet kapasiteetista haluan käyttöön.

Aeced: 25C akut
Onhan sulla se castlen linkki, että saat säädettyä tuota helposti ? Sitä ennen kyl tarkastaisin niiden kennojen voltit seuraavasta katkosta..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa kenzu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3527 : 05.02.14 - klo: 19.26 »
Ja voihan sieltä säätää sitä lussumaksi mikäli akuissa ei riitä puhti.
Onhan siellä aika paljon turhaa tehoa 6S:nä... ( sanoo mies joka meinaa saada ton pysymään läjässä 8S:nä :grin: )
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3528 : 05.02.14 - klo: 19.31 »
Ja voihan sieltä säätää sitä lussumaksi mikäli akuissa ei riitä puhti.
Onhan siellä aika paljon turhaa tehoa 6S:nä... ( sanoo mies joka meinaa saada ton pysymään läjässä 8S:nä :grin: )
Jos se läjässä pysyy sen 5min niin saat luvan ajaa laparenkailla Petikon lammen läpi laanissa  :wink: Siihen kun ei pari vuotta sitten prätkä jätkä onnistunut vaan uppos keskelle  :grin:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa kenzu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3529 : 05.02.14 - klo: 19.45 »
Tehty jo pikku revolla...  :wink:
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Poissa RC Foobar

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3530 : 05.02.14 - klo: 20.22 »
No niin, laitoin tilaukseen tuollaisen Trackstar 200A escin

Itse katselin juuri samaa. Lähinnä 5SC:hen jos laittaisi 8S. Kaveriksi SkyRC Beast tms.

Onko kellään tuosta 200A Trackstarista kokemusta? Tai muista Trackstareista?

Ei näyttänyt olevan noille oma aiheetta täällä RC10:ssä.
HPI Super 5SC Flux / Kraken Class 1 / Baja | Savage Flux HP & XS x2 | Losi SCTE 1.0 x2 | King Motor KM-002 | Lunch Box

Poissa kenzu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3531 : 05.02.14 - klo: 20.27 »
Kannattaa se aataminaikanen nitro savage peruja oleva laatikko nakkaa sieltä mäkeen.
Ei tuu kestämään 8S tehoja. Kokeiltu on sillon ku ajoin Super 5SC autolla 8S:nä.
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3532 : 05.02.14 - klo: 20.30 »
Ja tuolle kiina ESClle on tuolla Yleisellä puolella oma topicci.. Tai no se on se 150A mutta ajanee asian  :smiley: ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa koivistonkylä

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3533 : 05.02.14 - klo: 21.02 »
Jali, paljonko oli pakkasta ulkona kun ajoit?
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3534 : 05.02.14 - klo: 22.20 »
No niin, laitoin tilaukseen tuollaisen Trackstar 200A escin

Itse katselin juuri samaa. Lähinnä 5SC:hen jos laittaisi 8S. Kaveriksi SkyRC Beast tms.

Onko kellään tuosta 200A Trackstarista kokemusta? Tai muista Trackstareista?

Ei näyttänyt olevan noille oma aiheetta täällä RC10:ssä.

Ei sille paljon jää hintaa tällä buddy koodilla. sama vaikka ostaa sika säkissä.

ainoastaan 116USD tätä linkkiä käyttämällä, tilattu eurowarehousesta
http://www.hobbyking.com/buddy.asp?code=7E982ECD-BFC4-4356-82FF-2540449E5368

Oli ollu korttimaksun kanssa häikkää(Rahaa on, siitä ei ollut kii ;) joten tänään vasta reagoivat siihen että rahat on todellakin siirtyneet, piti lähettää niille kuva visastani jossa näkyy neljä viimeistä numeroa, nimi ja expiration date.
Tsekkasivat että oon se kuka sanon olevani, tai että mun korttia käyttää oikea henkilö.
Toivottavasti lähtee huomenna hollannista eteneen tänne päikkeen ja sais ens viikolla alkaa asenteleen, Jerzi ku tekasis mulle vielä hiilikuitusen noppatelineen ni vot. pitänee ahdistella sitä siitä asiasta.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3535 : 05.02.14 - klo: 22.22 »
Ja tuolle kiina ESClle on tuolla Yleisellä puolella oma topicci.. Tai no se on se 150A mutta ajanee asian  :smiley: ?

Tuskinpa ajaa, ihan eri laite kyseessä. Uusi ketju lie aloitettava kun saan hypistelyyn tuon möhkäleen.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa RC Foobar

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3536 : 05.02.14 - klo: 22.31 »
Ei tuu kestämään 8S tehoja.

Mikä siis ei kestä? Savage vai 5SC?

Ei Savage taida 8S:ää kestää kun porukka rikko jo kuudella kennolla. Jotenkin luulis että 5SC sietäis 8S.

Lainaus
Kokeiltu on sillon ku ajoin Super 5SC autolla 8S:nä.

Onko sulla jossain kirjoitettuna näitä sun 5SC 8S -kokemuksia?

Kovasti kiinnostaa :) ... vois ehkä jatkaa toisaalla foorumissa, mutta mulla on tosiaan tuo 5SC ja kovin hauska peli on ja 8S nyt mielessä siihen.

HPI Super 5SC Flux / Kraken Class 1 / Baja | Savage Flux HP & XS x2 | Losi SCTE 1.0 x2 | King Motor KM-002 | Lunch Box

Poissa JaliM

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3537 : 06.02.14 - klo: 15.38 »
Jali, paljonko oli pakkasta ulkona kun ajoit?

Ihan lämmin ilta oli, oisiko ollut about -2c pakkasta korkeintaan. Mutta sama ilmiö toistui kun ajelin aikaisemmin -10c pakkasessa luistinkenttää ympäri.Ja tosiaan ihan uudet akut kyseessä. Ihan varma en nyt olekaan näyttääkö tuo Venomi mistään kennokohtaisia latauksia.

Castlen linkkiä ei valitettavasti ole ja manuaalisessa setupissa ei taida olla ihan yhtä kattavasti tarjolla. Manuaali ehdotti 3s-akuille vaihtoehdoiksi joko Auto (3.2v/cell) tai 9V (3V/cell).

Käsitin että C-raja liikkuu akun kapasiteetin mukaan, jolloin 5000mAh 25C akun pitäisi tarjoilla 150A purkuvirtaa.

Onkohan tuossa noparissa muuten mitään lämpörajaa? Kärry on korin alta käärittynä huokoiseen kiillotusliinaan, jotta lumituiskut pysyvät poissa sähköistä.
Hyper 7 TQ Sport .28 / HPI Savage Flux

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3538 : 06.02.14 - klo: 15.44 »
Aina parempi mitä viileämpänä pysyy mutta jos se ajon jälkeen lämmin on ei pitäs ongelmia tulla.
EXC125

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3539 : 06.02.14 - klo: 16.10 »
Jali, paljonko oli pakkasta ulkona kun ajoit?

Ihan lämmin ilta oli, oisiko ollut about -2c pakkasta korkeintaan. Mutta sama ilmiö toistui kun ajelin aikaisemmin -10c pakkasessa luistinkenttää ympäri.Ja tosiaan ihan uudet akut kyseessä. Ihan varma en nyt olekaan näyttääkö tuo Venomi mistään kennokohtaisia latauksia.

Castlen linkkiä ei valitettavasti ole ja manuaalisessa setupissa ei taida olla ihan yhtä kattavasti tarjolla. Manuaali ehdotti 3s-akuille vaihtoehdoiksi joko Auto (3.2v/cell) tai 9V (3V/cell).

Käsitin että C-raja liikkuu akun kapasiteetin mukaan, jolloin 5000mAh 25C akun pitäisi tarjoilla 150A purkuvirtaa.

Onkohan tuossa noparissa muuten mitään lämpörajaa? Kärry on korin alta käärittynä huokoiseen kiillotusliinaan, jotta lumituiskut pysyvät poissa sähköistä.
Siinä 93 asteessa toi vakio nopari voi hyvinkin kärähtää tai alkaa ainakin ottaa hyvää damagee. Sen alle siis kannattaa pysyä. Ja toi ampeeriluku meni hieman huti.. eli oikeasti 5000mah akusta 25C:llä lähtee 5x25=125A ja tolle vakiolle pitäisi syöttää ainakin 120A jos haluaa mitoittaa tuon oikein  :smiley:

Mutta näistä ampeereista on puhuttu kohtuu kattavasti tuolla vähän aikaisemmin, joten sieltä vaan lukemaan jos ne kiinnostaa  :smiley:
« Viimeksi muokattu: 06.02.14 - klo: 16.17 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG