Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Kaz

Sivuja: [1] 2
1
Sähköautot / Vs: Kyosho dnano
« : 07.01.10 - klo: 19.55 »
Jeh suosittelen kans tuota nanotraxia.

Uusi setti lähdössä tilaukseen sieltä tässä lähiaikoina.

Uskallatko minifan laittaa niitä muovisia alkuperäisosia postiin?

Testaan sopiiko levennetty malli tuohon ja miten se käyttäytyy. Tilaan sitten alumiiniset vastaavat jos toimii.

Sullahan oli tuo mazda? edessä 6 ja takana 5?

2
Sähköautot / Vs: Kyosho dnano
« : 08.12.09 - klo: 01.00 »
Eipä ole Tampereella edelleenkään rataa. Tammikuulle odotellaan täälläpäin.

Osia alkaa olla jo kunnon tallillinen.


Mites minifan niiden muovisten front platen ja hubien kanssa.. joko irtoisi lainaan?  :grin:

3
Sähköautot / Vs: Kyosho dnano
« : 31.10.09 - klo: 15.30 »
Siis ihan tuon virallisen RCP radan ajattelin ostaa expansion satsilla.

Tuo:
http://www.kyosho.se/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.87031&BildLopNr=01

Siinä amerikan tuonteja nämä:
http://www.radicalrides.se/

Ja kun kolme tuollasta L rataa ostaa niin saa vaikka mitä väkerrettyä
http://www.saltlakemini-z.com/RCP_3_wide_L_Tracks.html

Hyvää tuossa juuri tuo liikuteltavuus jne. Saa minne vaan ajot pystyyn.

Pistäs viestiä kun oot saanu aluosat asennettua  :wink:

4
Sähköautot / Vs: Kyosho dnano
« : 29.10.09 - klo: 18.37 »
Jahas nyt on reissu Ruotsiin takana.

Paikallinen rata oli muuttanut ja myös saanut uuden muodon ja pinnan.

Hyvin tuntu tuo dnano kulkevan sellaisella kohtuu kulutetulla messumatollakin.
Edessä oli atomic 35deg ja takana kyosho 10deg. Testasin myös vakiokumeja edessä ja tämän jälkeen auto meni vain suoraan. Uskomaton ero seoksilla.

Ei ehtineet nuo PN racinging kumit saapumaan visiitin aikana ja sain ne tuossa eilen postissa. Vaikuttaa ainakin järkevämmältä ratkasulta kun on leveyttä senverran kun on vannettakin.

Ei tälläkertaa vielä tullut tuollasta RCP rataa ostettua mutta tuossa joulun alla sellasen voisi vaikka itselleen paketoida  :grin:
Muutaman kierroksen kaupassa ajoin ja siinä ei kyllä kädellä tunnusteltuna huomannut sitä liitoskohtaa. Ehdoton hankinta seuraavaksi kierrosmittarin kanssa.

EDIT
Joko sulla on ne aluosat tilattuna/saapunu?  :tongue:

5
Sähköautot / Vs: Kyosho dnano
« : 18.10.09 - klo: 21.56 »
Haha joo vedin vahingossa väärällä resolla ne nettiin enkä jaksanut uudestaan alkaa säätämään  :grin:

Ainut säätömahis on tosiaan se, että otat sen hubin pois mikä on kuusiokololla kiinni ja nyppäät laitoksen irti.
Sen jälkeen mukana tulevaan telineeseen pystyyn ja toisella työkalulla painat jousen kasaan ja kolmannella nyppäät sokan pois. Sitten vaan valinnan mukaan prikkoja kehiin ja sama setti päinvastoin. Ei kestä minuuttia kauempaa säätää jäykkyyttä.

Mulla oli se puristin työkalu tosin viallinen ja jouduin itse virittelemään oikean kokoisen reiän josta sokka mahtuu läpi mutta tuo harmaa rinkula ei.

6
Sähköautot / Vs: Kyosho dnano
« : 17.10.09 - klo: 20.03 »
Tuossa kuva siitä Kyosho diffistä.

Eli nuo rattaan molemmin puolin olevat metallirenkaat pitäisi hioa 1200-1500 paperilla.
Jousta painaa kasaan joku 50x että suurin jännitys poistuu.
Jousesta viilata pieni siivu pois.
Paksut muoviset spacerit vaihtaa ohkaisempiin metallisiin.
Nuo kaksi on noin yhteispaksuudeltaan 2/3 yhden muovisen paksuudesta.

Tuossa kuvassa näkyy myös tuo ongelmakohta johon kerääntyy erittäin herkästi ryönää.



Osissa:






7
Sähköautot / Vs: Kyosho dnano
« : 13.10.09 - klo: 21.57 »
Tampereelta ei kyllä löydy, mutta Tukholmasta löytyy.
Oon menossa tossa ensviikolla viikoks niin laitan sieltä kuvia tulemaan.
Siinä rata jossa on tullu veivattua satoja tunteja mini-z:lla  :laugh:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Qf0_Bkpv6oc[/youtube]

edit:

Laitappas nyt joku kuva siitä laatikosta niin saan laitettua tilauksen huomenna menemään  :smiley:

Veikkaan että tollanen GP 30 sieltä tuliaisina kuitenkin tulee.. ellei jopa GP 50 jos sattuu jossain noista neljästä liikkeestä olemaan varastossa.



8
Sähköautot / Vs: Kyosho dnano
« : 13.10.09 - klo: 16.55 »
Mitä olen katsonut noita videopätkiä yms niin ainakin tuo Kyoshon valmistama rata vaikuttaa laadukkaalta ja saumat on lähes huomaamattomia. Pitää kaupassa ennen ostoa vielä testata kun siellä valmiiksi kasattuna sellainen lojuu.

RCP:n vastaavassa on kuulemma ollut ongelmia tuotannon kanssa.
Paloista tullut eri korkuisia ja kovuudet vaihdelleet ties mistä syistä.

9
Sähköautot / Vs: Kyosho dnano
« : 13.10.09 - klo: 16.31 »
Ok pitää koittaa ensikerralla.

Olen vähän kahden vaikeilla pitäisikö tilata tuota mirage mattoa se 3 rullaa vai ostaa kiskurihintaan kyoshon GP 30 rata  :undecided:
Taitaa huopamatto kokeilu jäädä väliin. Saa koko ajan olla imuroimassa. Toisekseen sen saaminen ajettavaksi vaatii jo ponnisteluita. Pingoitusta ja niittaamista jne.


10
Sähköautot / Vs: Kyosho dnano
« : 13.10.09 - klo: 15.57 »
Ajoin tolla liikuntasalin kokosella huopamatolla missä nuo ajoi tuota 1:10 touringia.
Oli tosin "hieman" pomppuinen paikoin ja auto lähti jo senkin takia nokankautta ympäri  :grin:
Mutta siis tuolla ajolinjalla johon oli kertyny paljon kumirouhetta auto meni kuin kiskoilla.
Ajattelin että kumien vaihtaminen kovaan seokseen olis auttanut mutta eipä juuri ollut vaikutusta.
Mikä noissa nanoissa on nyt vakiona? 40 edessä ja 10 takana? vai 50 edessä?
Ristiriitaista infoa foorumeilla.
Kapeat kumit on edessä ja leveät takana 19 kooltaan.
Tuo nanotraxin mies suositteli että buffaisin molemmat kiekot 20".

Oletkos noita alumiinivanteita ajatellut tilalla? Tuo mark4 malli on kuulemma jo hyvä ajaa eikä ne ole enää pelkästään näön vuoksi. Lisäpaino aina plussaa.

11
Sähköautot / Vs: Kyosho dnano
« : 13.10.09 - klo: 01.09 »
Mitäskaikkea kivaa tilasit?  :grin:

Kehtaatko ottaa kuvaa tosta kyosho parts casesta sisältä? Onko siinä jotain lokeroita?

Tekisi mieli tilata seuraavassa satsissa leveemmät aluhubit taakse ja leveämmät etu platet.
Pitää saada autoa leveämmäksi ja matalemmalle. Lähtee aivan yliherkästi rullaamaan katon ympäri. Tai sitten pitää vaan lyödä jarrut pohjaan joka kurvissa.

Tällähetkellä edessä hard jouset ja takana kovin T-plate ja pala tuota foamia salkusta.


12
Sähköautot / Vs: Kyosho dnano
« : 10.10.09 - klo: 21.13 »
Umm.. maanantaina taisi paketti lähteä ja aikasemmin threadissa on noita aikoja.
Muistaakseni perjantaina 23.50 tms oli paketti paikkakunnan lajittelukeskuksessa.
Haettavissa postista maanantai aamulla kahdeksan korvilla.
Hieman jyrsi kun paketti lojui tuossa kilometrin päässä ja silti joutui parhaimman hypistely ajan yli odottamaan  :smiley:

Firmalla ei ole väliä kun et kuitenkaan pysty pakettia seuraamaan ennenkuin se on suomen rajojen sisäpuolella.

http://www.posti.fi/postipalvelee/lahetystenseuranta/

13
Sähköautot / Vs: Kyosho dnano
« : 10.10.09 - klo: 20.31 »
Je juuri tuo mdf pala ja kumimatto mietitytti.
Tuli mieleen se metallinen liitos mitä käytetään noissa astetta hintavimissa laminaateissa. Jos leikkausjälki on tasainen, tulee saumasta lähes näkymätön.
Pitää laskea materiaalit yhteen ja katsoa paljonko tuossa todellisuudessa säästäisi.
3x mirage matto on jo 150e.
MDF on lähes ilmaista ja siihen reunat yms päälle.
Taitaa lähemmäs 300e tulla yhteishinnaksi jokatapauksessa.



14
Sähköautot / Vs: Kyosho dnano
« : 10.10.09 - klo: 19.42 »
Umm eikö tuo espanjan sivu ole mallia RCP?
Ruotsista sais hintaan 360e tuon Kyoshon GP30 radan.
Arveluttaa vaan tuo palapeli sauma tuossa keskellä kaistaa.
GP50 ei tunnu enää löytyvän mistään.

Mitäs jos tekis oman palapelin jostain kevyestä puumassasta ja liimaa tuota sun kumimattoa päälle.. vois jopa jättää tuon hammastuksen tekemäti ja liitto tapahtuisi reunoilla ja jakajilla. Tai styrox pohja ja siihen liimailee huopamatto neliöitä.. hmmhmm.

15
Sähköautot / Vs: Kyosho dnano
« : 10.10.09 - klo: 18.19 »
Perhana sentään kun googlaa noita ratoja niin tuloksia löytyy vaan rcjkl sivulta.
Ei voi olla alkuperäiset tuotenimikkeet nuo. Jos grand prix 50 löydät esim jostain ruotsin kyoshon sivuilta niin voin ostaakin  :smiley: 30x30 pala on vähän liian nihkeä.

Joko olet sitä huopamattoa molemmin puolin ehtinyt testaamaan?

Edit:
Löytyhän lopulta kauppa joka myy tuota GP50 rataa. Mielenkiintoisen hintaisia paketteja.
http://www.hlj.com/product/KSH87031

1 Japanese yen = 0.00756543613 Euros

Grand Prix Circuit 30 (96pcs)
   45,000  = 315e  :shocked:   

Grand Prix Circuit 30 Extension (62pcs)
   25,000     

Grand Prix Circuit 50 Extension (60pcs)
   45,000     

Grand Prix Circuit 50 L Corner (16p)
   12,000     

Grand Prix Circuit 50 45D Corner (12pcs)
   8,000     

Grand Prix Circuit 50 Oval Exsention (32pcs)
   31,500     

Grand Prix Circuit 50 A/B (96pcs)
   80,000  = 560e  :shocked: :shocked: :shocked: :shocked:

16
Sähköautot / Vs: Kyosho dnano
« : 10.10.09 - klo: 14.11 »
Jooh tuo RCP tracksin palapeli on ainakin kamala.
Sain sen käsityksen että kyöstin vastaava matto on pehmeämpi ja tasaisempi.

Sullahan on tuo mini-z mirage matto?
Missä siellä Kyoshon palapeliä myydään?

Kattelin vaan tuota sun rataa tosta jättikuvasta ja aika hyvän satsin niittejä oot sinne hakannut  :grin:
Radan pitäisi olla toistaiseksi järkevässä ajassa kasattava ja purettava.

Tuossa aika mukavan näkönen paketti:
http://www.kopropo.com/america/images/stories/ko_mini_z_09/dnano_track.gif

17
Sähköautot / Vs: Kyosho dnano
« : 10.10.09 - klo: 12.41 »
Noniin en tullut ajatelleeksi tuota training modea  :grin:

Resetoin ja paritin laitteet ainakin kymmenen kertaa eikä ongelma poistunut.

Ja kun lopulta sain auton liikkeelle niin eteen ja taakse oli päinvastoin. Resetoin uudestaan ja jätin parituksen tekemättä ja nyt toimii normaalisti heti virran päällelaiton jälkeen.


Mitä litkua käytät noissa laakereissa yms? Kerää normaalikalustoa vihaisemmin nöyhtää nuo hop-upit.

Ja onko muuten mitään hajua missä olisi myynnissä tuota kyoshon foam palapeliä?

18
Sähköautot / Vs: Kyosho dnano
« : 09.10.09 - klo: 01.40 »
Olen useamman kerran yrittäny tuota paritusta tehdä niinkun ohjelapussa neuvotaan mutta auto ei hievahdakaan. Kaikkia mahdollisia namiskoita ja komboja koittanut. Pitää jatkaa tutkimista.

19
Sähköautot / Vs: Kyosho dnano
« : 08.10.09 - klo: 01.08 »
Oikoluvun jälkeen huomasin että sanoin softein T-plate.. tarkotin tosiaan sitä leveintä eli jäykintä.
Jotenkin muistin että löysä jousitus = grip ja tiukka = responsiveness

Onko sulla siis tuo kyoshon carbon setti? ja parempi kuin atomic?
Tuon damper näyttää myös aika kiintosalta. Tulee vaan painoa aika rutkasti lisää.

Btw.. kun yritän tehdä tuota ohjaimen ja auton syncciä niin auto ei hievahdakaan.
Toisaalta jos laitan ensin lähettimen päälle siten että se valo jää vilkkumaan ja auton heti perään, toimii pelit mainiosti. Häiritsee vaan tuo jatkuva kirkas vilkkuminen tuossa kapulassa  :p . Käsittääkseni valon pitäisi palaa haalean sinisenä?

20
Sähköautot / Vs: Kyosho dnano
« : 07.10.09 - klo: 18.41 »
Onhan uskomaton mötikkä tuo Gyro.
Testasin autoa täysin vakiona liukkaalla parketilla ja auto pyöri ympyrää jo minimi kaasulla.
Tinttasin gyron sisään ja nanolla voi lähteä lähes liipaisin pohjassa paikoiltaan ja käännökset pääsee hallitussa sivuluisussa lähes driftimäisesti.
Paistoin noin kymmenisen akkua alkuinnostukseen.

Nyt asennettuna atomicin softein T-plate ja 35F-8R kumit ja kyösti kulkee kuin kiskoilla.

Saattaapi olla, että gyro jää varaosalaukkuun kun kunnon radat saa pystyyn.

21
Thaimaasta kolahti postiin maanantaina n. 500€ paketti.
Lähettäjä ei ollut ilmoittanut tavaran arvoa paketissa ja tulli päästi suoraan läpi.
Tosiaan rangaistukset veronkierrosta tullissa muutettiin 1.10. alkaen rankemmiksi:

http://www.mtv3.fi/uutiset/arkisto.shtml/arkistot/kotimaa/2009/10/965967



22
Sähköautot / Vs: Kyosho dnano
« : 06.10.09 - klo: 17.03 »
Ei minkäännäköistä häslinkiä ollut. Q'on kertoi että paketin hintaa ei kysytty lähettäessä.
Tullissa pojat luulee että "jaha tuossa jotain 20e leluauton osia, pass"  :grin:
Eli suoraan postiin kolahti.




Tuohon takana näkyvään lokerikkoon meni kaikki osat sopivasti ja laatikko mahtuu passelisti salkkuun työkalulipan taakse.



Tuossa pikaratkasuna tussilla rekkarin yli.. pitää vielä parannella kun kerkiää.
Pitää ehkä hommata seuraavaan satsiin tuo maalaamaton kori ja modata siihen pieni spoileri ja diffuusorit. Tähän tyyliin:





Kerroppas MiniFan tai joku miten T-Platen ja etujousien jäykkyydet käytännössä vaikuttaa ja missä tilanteessa?
Ymmärsin, että jousien merkitys on lähes olematon mutta miten niiden pitäisi vaikuttaa? Hard on yliohjaava ja soft aliohjaava?

Kyoshon oma carbon T-Plate on kuulemma aivan liian jäykkä ja muutenkin turha ostos.
Alkuperäinen plate on hyvä jos siihen lisää muutaman palan sähköteippiä resonoinnin eliminoimiseksi. Jotkut käyttää samaan tarkoitukseen vaahto/solumuovia.
Atomicin 4 platen setti on erinomainen.

23
Sähköautot / Vs: Kyosho dnano
« : 06.10.09 - klo: 15.31 »
Joh eiköhän se sama salkku ole  :tongue:
Tuntu ettei tuo ohjain mahdu sinne mitenkäänpäin siten että tilaa jää muullekin.

Onko sulla MiniFan mitä kaikkea siihen viritetty kiinni vai testailetko vielä vakiona?

Tänään lähtee tilaus tuohon kumirouhe mattoon jos ei parempaa materiaalia keksi.
Mitäköhän foamia tuo nanotraxin rata mahtaa olla.. kaveri ei itsekään tiennyt.

24
Sähköautot / Vs: Kyosho dnano
« : 05.10.09 - klo: 17.23 »
Jahas nyt on vermeet kotona ja hetken kuluttua ensimmäisen akullisen kiepitys.

Pitää varmaan aloittaa ihan tuosta vakio kiesistä ja pikkuhiljaa mekkailla autoon osia.

Bauhaussissa ei ollut kun tuota yhtä kokoa pienempää salkkua vaahtomuovitäytteellä myynnissä, mutta hyvin tuntuu siihenkin kaikki tarpeellinen mahtuvan.

25
Sähköautot / Vs: Kyosho dnano
« : 04.10.09 - klo: 23.44 »
Mihin kuljetuslaukkuun?
Ite kanssa ettimässä sopivaa alumiinisalkkua johon mahtuis kaikki tilpehöörit työkaluineen.

http://www.puuilo.fi/cat/images/salkku_valein_2_0805_a60.jpg

tuontyyppistä.. tarvis sitä solu/vaahtomuovia jostain tosiaan saada.

mikäs tollanen http://www.beranger.fi/Vaahtomuovit.html

26
Sähköautot / Vs: Kyosho dnano
« : 04.10.09 - klo: 15.54 »
Mikäs ongelma siinä on?
Kun klikkaat tuotetta verkkokaupassa niin laitat siihen "määrä" kohtaan numeron 2.

Foorumeita kun pläräilin niin yleinen mielipide tuntuu olevan että tuossa on laatu kohdallaan.
Ainut mikä kuluttajia jurppii on hinta/koko suhde.

Mekkaus voi olla kyllä kohtuu turhauttavaa pinseteillä ja kaukoputkella.

27
Sähköautot / Vs: Kyosho dnano
« : 03.10.09 - klo: 14.38 »
Laturi on siis kannettava ja toimii paristoilla.

02.10.2009, klo 23:40 Lähetys rekisteröity 33000 TAMPERE

ARRRRR.. kävin kurkkaamassa ja paketti on lajittelukeskuksessa, joka on kiinni lauantaisin vaikka itse posti on auki. Taitaa tulla murtokeikka eteen tänään iltahämärissä  :grin:

28
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 02.10.09 - klo: 23.49 »
messut.. missä?  :tongue:

29
Sähköautot / Vs: Kyosho dnano
« : 02.10.09 - klo: 17.47 »
Niin pelkkä kiesihän maksaa noin 80e ilman akkua.

Lähetyksen rekisteröinnit

02.10.2009, klo 15:27 Lähetys rekisteröity 00000 HELSINKI

02.10.2009, klo 09:41 Lähetys saapunut maahan 01000 HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI


Onko näin että tosiaan joudun odottamaan maanantaille  :angry:

30
Sähköautot / Vs: Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« : 02.10.09 - klo: 17.46 »
Hehe.. toivotaan  :grin:

Sivuja: [1] 2