Kirjoittaja Aihe: Mikä on koneessa kun se tankin lopussa ottaa oikein kunnolla kierroksia?  (Luettu 4156 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa inferno 7,5

  • Tulokas
    • Profiili
Elikkäs ostin tossa tällaisen fehkeen Kyosho Inferno 7.5 Sports U.S. ja olen huomannut tälläisen jutskan: tankki kun on melkein tyhjä niin kone kiertää ihan uusilla sävelillä kuin koneessa olisi 20 heppaa lisää! mistä moinen jutska johuu ja saako sellaisen sävelen koko tankiliselle vai meneekö kone jos koneen säätää niin että se ottaa noin paljon enenmmän kieroksia ja tehoja? jos se on edes säädöistä kiinni ehkä se on poltto aineesta kiinni että polttoaineessa on enemmän sytytys nestettä kun voitelu ainetta? :huh: Osaisko joku kertoo mistä moinen ja saako sen koko tankille? :roll:

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
kun tankki on loppumaisillaan menee moottori laihalle seokselle,ja rupee sen takia ottamaan kierroksia.
jos säädät moottorin että se on koko ajan "piikillä" se ei ole pitkäikäinen.
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa inferno 7,5

  • Tulokas
    • Profiili
No nyt taas on sitäkin viisaampi

Poissa inferno 7,5

  • Tulokas
    • Profiili
Mitä löpöö muuten katsii käyttää 16 vai 25 olis parempi? tohon peliin

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
20- 25% ja hyvää polttoainetta ainakin on byron ja morgan sidewinder?
Passiivista harrastelua

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tietysti, jos ero on ihan tuntuva eli tankin loppuessa todella laulaa ihan eri sävelillä, niin sitten on varmaan seokset liian rikkaalla. Eli päänäeulaa hiukan kiinni, kellon asteikolla 5 - 10 minuuttia kerrallaan ja testiä sitten.

Liian piikille ei kuitenkaan kannata säätää. Tältä palstalta löytyy hakemalla hyvät ohjeet moottorin säätämisen joten niihin kannattaa perehtyä. Tai jos saa jokun kokeneemman jeesaamaan, niin aina parempi. Lämpömittari on hyvä apu säätämisessä, samoin se että katselee pakokaasun väriä. Jos sinista savua ei tule täyskaasulla juuri ollenkaan, on kone liian laihalla.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Mitä löpöö muuten katsii käyttää 16 vai 25 olis parempi? tohon peliin


Minun mielipide on että noihin Kyoshon rtr-koneisiin 16% nitroa. Niistä tahtoo korkeammilla prosenteilla mennä takalaakeri nopeasti ja ennenkuin sen huomaa, ehtii kiertokanki tulla ulos lohkosta... Se teho ero ei ole kovin suuri noissa rtr-koneissa, varsinkaan verrattuna lyhentyneeseen koneen kestoikään.

Tämä koskee etenkin vanhempia GXR28-koneita 14x24x6 laakerilla olevia. Uudemmissa GXR28SG-koneissa on päivitetty takalaakeri isompaan 14x25,4x6 (saman kokoiseen kuin muissakin markkinoilla olevissa koneissa).
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Mutta jos kiertokanki tulee ulos lohkosta, niin sittenpä loppuu kärvistely rtr-koneen
kanssa kertaheitolla. :grin: ...ja voi hankkia kunnollisen moottorin tilalle!

Mä olen nyt käyttänyt myös Kyöstissä 25 prosenttista, jotta ei tarvitse sitä varten
ostaa erikseen miedompaa ainetta. Tuolla kyllä näyttäisi lämmöt nousevan helposti turhankin korkealle eli jos koneen säätää käymään kunnolla, niin mittari näyttää jo turhan kovia lukemia (=140 - 150 astetta).
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Millä tulpalla olet sitä rtr-konetta ajanu tuon 25%:sen kans?
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Taitaa olla Model Technicsin Quick Speed.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Saattaa se tulppa aiheuttaa sitä että lämmöt on korkealla, vaikka sääteliskin konetta.
Ainakin hyvin toimivia yhdistelmiä olleet.
O.S R5 ja 25%
O.S #8 ja 16%
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tänks, täytyypä koittaa jostain löytää noita OS:n tulppia.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa inferno 7,5

  • Tulokas
    • Profiili
Mistä löytyy o.s tulppia?

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Esim:
O.S #8
O.S R5 (alasvetovalikosta valitsee mieleisen tulpan)
Sabe ja moni muukin kauppa niitä myy. Googlella niitä kyllä löytyy.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili

Tämä koskee etenkin vanhempia GXR28-koneita 14x24x6 laakerilla olevia. Uudemmissa GXR28SG-koneissa on päivitetty takalaakeri isompaan 14x25,4x6 (saman kokoiseen kuin muissakin markkinoilla olevissa koneissa).

Tuon on täytynyt olla "lennossa" tehty muutos sg:hen, koska mun sg:ssä oli sama 24 kuin vanhassakin..
Liikaa Kyoshoja


Tämä koskee etenkin vanhempia GXR28-koneita 14x24x6 laakerilla olevia. Uudemmissa GXR28SG-koneissa on päivitetty takalaakeri isompaan 14x25,4x6 (saman kokoiseen kuin muissakin markkinoilla olevissa koneissa).

Tuon on täytynyt olla "lennossa" tehty muutos sg:hen, koska mun sg:ssä oli sama 24 kuin vanhassakin..


Eli tuosta 28sg -moottorista on tosiaan tullut v2 -malli markkinoille. Uusittu lohko ja takalaakareri. Mitään muuta eroa tuossa uudessa ei ole.

Vanhempi sg tulee todennäköisesti jäämään pois ja uuden tuotannon autoihin tullaan jatkossa laittamaan tämä uusi sg v2 -moottori. Kyseessä siis ei ole vauhdissa tehty muutos vaan kokonaan uusi moottori joka löytyy jatkossa varaosanumerolla 01.74026B

Poissa crashram

  • Tulokas
    • Profiili
Mistä löytyy o.s tulppia?

Kärkäiseltä löytyy noita o.s tulppia.
Mulla on 16% polttoainetta ja tuo 8.tulppa ja käy hyvin.

Kyosho Mega Force.