RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Kyosho => Aiheen aloitti: #Pikku-Ville# - 21.12.08 - klo: 18.30
-
Moro!
Onko kellään kokemusta tuosta Kyoshon MFR:stä? Jos on niin miten on tominut ja mitä vikoja on ollut??
-
ai aiot mfr hankkia? en suosittele. mulla on ja parilla mun tutulla ja sen käyttö on yhtä hemmettiä! :evil:
-
Varmaan on jo auton ostanut..
-
nostetaas nyt tää ettei tartte alottaa uutta aihetta.
Tosiaan mfr hukkas toisen etuvetarin pellolle nii aloin kaivaan uusia tilalle. K-kaupasta löytyy tietenkin mutta sitten bongasin hobbylinnasta tollaset:
http://www.hobbylinna.com/dogbone-8x142mm-black-p-16238.html (http://www.hobbylinna.com/dogbone-8x142mm-black-p-16238.html)
Alkuperänen on 140mm hammastikku niin onkohan tuolla pituudella väliä ja sopiikohan paikalleen?
Mitä viisaammat on mieltä?
-
Pituuden puolesta voisi mennä, jos jättää pivot-pallot vähän ulommas, mutta ei taida mahtua diffin ulostulon ja renkaanpään akselin kupin sisälle...
-
Pituuden puolesta voisi mennä, jos jättää pivot-pallot vähän ulommas, mutta ei taida mahtua diffin ulostulon ja renkaanpään akselin kupin sisälle...
Tätä itekin mietin, kyllähän ton 2mm saa säädettyä helposti. Vois melki soittaa ks. puljuun niin varmaa osaa heti sanoo onko mitään mahollisuuksia. On vaa edullinen hinta verrattuna k-kaupan alkuperäsiin hammastikkuihin...
-
Itse itselleni vastaten. hobbylinnan akseli HPI86054 8*142 saattaa sopia, pallon halkasija 8mm, tappi 3*14mm
Mittaan vielä sopiiko pyöriin kupissa.
-
HPI vetarin pallo on millin isompi halkaisijaltaan kuin MFR:n ja mitä äsken tiirailin autossa kiinni olevia diffin ulostuloja ja vetareita, niin aika ahtaalta näytti vakioillakin (7mm). Mittaa tarkasti, mahtuuko 8 mm pallo kuppeihin, ennen kuin tilaat.
edit: vakiovetarin tapit 3 mm eli sen osalta toimii.
-
Joo, eiköhän tuon saa testattua vaikka Infernon osalla ku on tollanen kans. Eipä sitä turhaan viitti tavaraa tilata. Kaikki tönärit on josai hukassa ku niitä tarttis prkl :grin:
-
Poraa isommaks sitä kuppii jos ei mahdu. Tuleepahan kestävämpi niillä paksummilla koiranluilla. Pikaisella googletuksella tuon auton heikoin kohta on nuo vetarit.
-
Poraa isommaks sitä kuppii jos ei mahdu. Tuleepahan kestävämpi niillä paksummilla koiranluilla. Pikaisella googletuksella tuon auton heikoin kohta on nuo vetarit.
Joo, on kyllä ihan onnettomat noi vakiot. Eipä siinä kauaa mee ku vähän näyttää dremeliä tai jotain että mahtuu pyöriin.
Eikä tuo paha hinta oo jos 4.40 maksaa tollanen osa. Kunhan nyt tulis muut osat ensin postiin et pääsis kasaan yhtä autoo ensin.
-
Itse itselleni vastaten.
Ei onnistu. Diffin kuppi on liian pieni eikä oo varaa yhtään suurentaa. Renkaan päähän ehkä onnistus pienellä kairaamisella.
Kaipa se on pakko kääntyä K-kaupan puoleen kunhan tästä ketutuksesta toipuu.
Edit:
Seuraavaks kysyisin tuosta vaihteistosta. Sehän tuo 2 eteen ja yks taakse. Se ei kytke aina pakkia heti päälle tai siis jos vaihtaa pakille tai vapaalle tai eteen niin ei mee aina pykälä silmään. Onko ominaisuus vai joku korjattavissa oleva vika?
-
Siihen on muuten saatavilla K-kaupasta universal malliset vetarit, eli siis semmoiset joissa on ristiniveltappi. Yleensä ne ovat vaan melkoisen hintavia, 45$ ylöspäin.
tuoltakin näköjää löytyy: http://www.infernosonly.com/Kyosho_MFR_Universal_Swing_Shafts_Front_or_Rear_p/kyomtw101.htm (http://www.infernosonly.com/Kyosho_MFR_Universal_Swing_Shafts_Front_or_Rear_p/kyomtw101.htm)
-
Joo, tollaset olis kyl parhaat mutta ompa hintakin mukava. Tuo auto on muutenkin aika lelu nii maksaako vaivaa tehä koko auto uudestaan. Tosin kun vaihtas tollaset nii sitten vois laittaa isomman myllyn. Mutta tietenkin kardaanit sais vaihtaa kans...
Hieno harrastus, ei voi muuta sanoo :grin:
-
Seuraavaks kysyisin tuosta vaihteistosta. Sehän tuo 2 eteen ja yks taakse. Se ei kytke aina pakkia heti päälle tai siis jos vaihtaa pakille tai vapaalle tai eteen niin ei mee aina pykälä silmään. Onko ominaisuus vai joku korjattavissa oleva vika?
Kyllä se on ominaisuus, usein joutuu useamman kerran vaihtamaan ohjaimesta, että menee onnistuu. Toki kannattaa pitää vaihtajan osat hyvässä rasvassa ja puhtaina siellä boksin sisällä, niin toimii paremmin. Samoin katsoa, ettei vaihtajaservon saveri oli liian löysällä.
Niiden vaihtajaosien pitää olla oikealla tavalla kohdallaan vaihteistoboksin sisällä. Siksi ei aina vaihtaminen onnistu kerralla, jos rattaistojen liike pysähtynyt vähän väärään kohtaan.
-
Seuraavaks kysyisin tuosta vaihteistosta. Sehän tuo 2 eteen ja yks taakse. Se ei kytke aina pakkia heti päälle tai siis jos vaihtaa pakille tai vapaalle tai eteen niin ei mee aina pykälä silmään. Onko ominaisuus vai joku korjattavissa oleva vika?
Kyllä se on ominaisuus, usein joutuu useamman kerran vaihtamaan ohjaimesta, että menee onnistuu. Toki kannattaa pitää vaihtajan osat hyvässä rasvassa ja puhtaina siellä boksin sisällä, niin toimii paremmin. Samoin katsoa, ettei vaihtajaservon saveri oli liian löysällä.
Niiden vaihtajaosien pitää olla oikealla tavalla kohdallaan vaihteistoboksin sisällä. Siksi ei aina vaihtaminen onnistu kerralla, jos rattaistojen liike pysähtynyt vähän väärään kohtaan.
Näin vähän itekin ajattelin. Hyvä että joku vahvisti epäilykseni. Eihän se kytke mitään jos on hampaat väärässä asennossa. Ei vaan turhaa viitti purkaa koko pakettia atomeiks. Kaipa tuonne sisään jonkun 5000 diffi öljyn voi heittää kunhan paketti saapuu?
-
Siihen "keskidiffiin", joka siis ei ole diffi vaan vaihtaja/rattaisto tulee ihan "kiinteää" rasvaa, jos sitä huoltaa.
-
Siihen "keskidiffiin", joka siis ei ole diffi vaan vaihtaja/rattaisto tulee ihan "kiinteää" rasvaa, jos sitä huoltaa.
Mitähän tarkalleen ottaen sinne kannattaa laittaa? Jotain vaseliinii?
-
Olen käyttänyt Eurakan (http://www.jp-nitroracing.com/belt-gearpinion-eureka-lubricant-p-555.html) rasvaa tuohon vaihdelaatikon rattaisiin ja diffien ulostuloihin/rattaisiin.
Vaseliinikin varmaan toimii rattaissa.
-
Joo.
Ite ainakin muistelin et tamiyan Lunch Boxin takakoppaan laitettiin ihan jotain valkosta terverasvaa joka tuli paketin mukana jopa. Varmaa joku samanlainen mömmö käy.
-
Täällä muuten toinen MFR topikki, jossa lisää asiaa autosta
http://rc10.fi/index.php?topic=33613.90 (http://rc10.fi/index.php?topic=33613.90)
-
Täällä muuten toinen MFR topikki, jossa lisää asiaa autosta
http://rc10.fi/index.php?topic=33613.90 (http://rc10.fi/index.php?topic=33613.90)
Joo, tuon luin joskus läpi kyllä. tää nyt oli vaa eka aihe mikä haulla löyty. Tietenkin jos joku mode jaksaa niin nääkin vois yhdistää jotenkin.
-
osaako joku käyttää paremmin nettiä kun mä, löytyykö noita 140mm vetareita muualta ku kössikaupasta?
Kun samalla vois tilata muutakin mutta ei k-kaupasta viitti noilla hinnoilla perus tavaraa tilata kyllä.
-
Kirjota googleen 140mm swing shaft.
-
Vetarit tilattu k-kaupasta.
Mites nuo diffiöljyt tohon? Lootaan jotain terverasvaa vaan. Itellä nyt ei oo kun 3000 ja 5000 öljyy et laitanko taakse ton 3000 ja eteen 5000 vai olisko takanakin ok toi 5000 näin aluks....
Edit: Tyhmä kysymys mutta voiko tota autoo startata lipoakulla? kun nyt käytössä ikivanha NiCd
-
Laita löysempää taakse.
-
Juu, taakse meni 3000 ja eteen 5000. Samalla vaivalla iskarihuolto 40 mömmö sisään. Alko kyllä hiukan harmittaan tuo homma kun saa oikoo noita alulevyjä ja vaihdella osia minkä kerkee. No käytetty RTR on mikä on.
-
Mahtaako joku tietää,että onko tämä jokin vika jossain tässä ko. autossa vai johtuuko se kenties säästä.
Elikkä nuo vaihteet eteen-vapaa-pakki on alkanu temmpuilee.
1. Menen ulos laitan kaiken valmiiksi ja rupean ajamaan.
2. Laitan vaihteen (eteen) päälle
3. Alkaa kuulumaan "surinaa" ja vaihde ei mene ohjaimesta päälle
4. Laitan vaihteen käsin pääle servosta(siis servossa on semmonen juttu mitä liikuttamalla menee vaihteet päälle ja pois)
5. Vaihde menee päälle
6. Ajan hetken matkaa ja vaihde palautuu itsestään vapaalle :shocked:
7. Käyn laittamassa vaihteen päälle ja taas samajuttu.
Joskus tuo vaihde palautuu nopeammin takaisin vapaalle joskus taas saa odottamalla oottaa.
Epäilisin,että vika on servossa tai QRC-yksikössä,mutta ajattelin,että ennen kuin puran mitään laitan tänne vähän analyysiä ko. asiasta.
Eli jos on tietoa asiasta olisi kiva jos saisi vähän neuvoja ,kun näytti suht hankalalta purkaa tuota QRC:täkin,kun ohjeista kattoin.
Kiitos jo etukäteen.
-
Mahtaako joku tietää,että onko tämä jokin vika jossain tässä ko. autossa vai johtuuko se kenties säästä.
Elikkä nuo vaihteet eteen-vapaa-pakki on alkanu temmpuilee.
1. Menen ulos laitan kaiken valmiiksi ja rupean ajamaan.
2. Laitan vaihteen (eteen) päälle
3. Alkaa kuulumaan "surinaa" ja vaihde ei mene ohjaimesta päälle
4. Laitan vaihteen käsin pääle servosta(siis servossa on semmonen juttu mitä liikuttamalla menee vaihteet päälle ja pois)
5. Vaihde menee päälle
6. Ajan hetken matkaa ja vaihde palautuu itsestään vapaalle :shocked:
7. Käyn laittamassa vaihteen päälle ja taas samajuttu.
Joskus tuo vaihde palautuu nopeammin takaisin vapaalle joskus taas saa odottamalla oottaa.
Epäilisin,että vika on servossa tai QRC-yksikössä,mutta ajattelin,että ennen kuin puran mitään laitan tänne vähän analyysiä ko. asiasta.
Eli jos on tietoa asiasta olisi kiva jos saisi vähän neuvoja ,kun näytti suht hankalalta purkaa tuota QRC:täkin,kun ohjeista kattoin.
Kiitos jo etukäteen.
No siis, todennäkösesti vika on siinä siirtäjävivussa, siinä on jousi myöskin. Se yksikön vipu pääsee palautuun itestään pois pykälältä. tietenkin voi olla myös servovika mutta en lähtis ekana ettiin vikaa siitä QRC yksiköstä.
Edit: Korjaan, siinä ei ole jousta. Jos vaihde ei pysy päällä nii joku paikka antaa periks. Lähinnä tuo on täysin turha vipu jos vaihde pysyy silmässä eteenpäin. En oo pakkia tarvinnu kyllä lainkaan.
Ja sitten kysymys. Oletettavasti nuo vetarit on lähes kertakäyttökamaa kun tänään huomasin että se pallo tikun päässä on lähteny liikkuun. Tuskin maksaa vaivaa korjata moista. En ymmärrä kuinka noinkin iso firma kehtaa myydä tollasta tavaraa....
-
Joo,
Tarkista vaihtajaservon servosaverin kireys (ruuvi, muovipala, jousi servon päällä) ja vaihtajan työntötangon kiinnitykset, etteivät ole löystyneet.
Mulle ei ole koskaan käynyt, niin ettei vaihde pysy päällä. Vaihteen päälle saaminen on voinut olla pieni ongelma.
Lassii,
Laita pikaliimaa siihen palloon, niin voi pysyä hetken. Samaa ongelmaa ollut eli pallot saa vetämällä pois tikusta, mutta ajossa ei ole lähtenyt kertakaan.
edit: vaihtamisjutusta sen verran, ett katso myös, että servon asennot eri vaihteille ok (eteen, vapaa, taakse).
-
Emmä viitti pikaliimaa tollaseen palloon tuhlata.
Ite aattelin heittää romukoppaan ton vaihtaservon. Se on niin turha kapistus. Laittaa vaan vaihteen eteen kiinteesti nii poistuu moinen vaihtamismurhe.
-
Laittaa vaikka keskidiffin siihen qrc askin tilalle.
-
Laittaa vaikka keskidiffin siihen qrc askin tilalle.
Niin, oon miettiny totakin. Sopiskohan DST keskidiffi tohon heittämällä. Ja sitten kuinka noi kardaanien pituus menee. Kokeilemallahan tuo selvii. Myöskin kuinka ton .18 kierrosalue riittää ja vääntö. On tollanen varaosa DST tuola laatikossa nii siitähän sen sais kun viittis/jaksas lähtee testaileen.
Kyl toi on niin leluauto etten toivos tuollasta pahimmalle vihamiehellenikään edes lahjaks.
-
No niin eli tuo vaihde vika jatkuu ja olen yrittänyt noudattaa neuvojanne,mutta tänään sitten huomasin kun rupesin roplaamaan ulkona nuita auton säätöjä,että laitettaessa vaihteen eteen päälle auto lähtisi taaksepäin ja päinvastoin.Otin sen servo saverin pois ja yritin siirtää niitä servon vipuja erikohtaan (niin,että vaihteet olisivat kohdallaan) ,mutta servo palautti vaihteen aina päinvastaiseksi.
Kiitän,jos joku osaisi auttaa minua.