Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Sludge

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 9
31
Joo. Eikä sillä niin väliä ole, missä järjestyksessä sen rakennat. Vaikka toki se olisi selvempää koota ohjeen järjestyksessä. Mad Force kun koostuu tuommoisista "moduuleista" (tukivarret, akselit, radiokotelot...), niin ne saa semmosina isoina klöntteinä nuo osat irti ja sitten ne on helppo läiskiä paikoilleen. Pääasia vaan on, että kaikki osat ovat autossa kun lähdet ajamaan.  :lol:

32
Lainaus käyttäjältä: "Poju12"
Tossahan tuli toi kori maalaamattona mutta onko siinä maaleja mukana vai pitääkö käydä ostamassa

Ei tule maaleja mukana.

33
Meinaatkos virittää?  8)

34
Yleinen keskustelu / Kuopion crossirata
« : 22.05.04 - klo: 22.09 »
Saako tuolla käydä ajamassa kuka vain ihan vapaasti? Onko siellä hyvä ajaa Mad Forcella? Kun joskus voisin käydä kavereiden kanssa vähän kaasuttelemassa.  :)

35
Vapaa keskustelu / Hyvää syntymäpäivää
« : 22.05.04 - klo: 22.02 »
Onnea vain. Ja erityistä huomiota rc-auton ohjaamiseen, mikäli alkometrin viisari irtoaa nollasta.  :wink:

36
Itselläni on Madissa Hitec HS 605 BB. Hyvin on kestänyt ja jaksaa vääntää :wink: . Tosin se saisi olla vielä hiukan tehokkaampikin.  :cry:  
En tiedä, pystyykö vakiolla edes ajamaan, kun ei välttämättä jaksa kääntää niitä renkaita, kun vain ihan hikiseen.

37
Lainaus käyttäjältä: "Ville Vainio"
Mite ne akselit kestää törmäyksiä? repeekö heti irti? miten helposti menee kiviä rattaiden väliin, mites se ketju kuin äkkiä son sökö?

Kokemuksen perusteella:
Omalla Madilla on ajettu jo reilusti yli kuusi litraa ja tämmöstä statusta pukkaa:
-Akseleiden kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Törmäyksissä ei ole yhtään vaurioituneet nuo akselit (mikäli noita muovisia palikoita auton edessä ja takana tarkoitit, joidenka sisällä on sitten diffit + muu roina).
-Etuvetoetoakseli tosin kerran pomppasi pois vetonivelistään, kun törmäsin kovasti kaverin autoon (vetari on kuitenkin nopea asentaa takaisin ihan siinä paikan päällä). (tämä on ehkäistävissä hommaamalla syvemmät vetonivelet tai rakentamalla metalli-vahvikkeet akselistojen ripusteisiin: http://www.madforce.net/i/tips/driveshaftfix01.jpg ,jolloin tuo ripuste ei anna niin helposti periksi ja tuo vetari livahda pois. Itse en ole nähnyt tarpeelliseksi puuttua asiaan, koska ei ole koskaan muulloin näin käynyt.
-Vaikka vaihde näyttää alttiilta roskille, kiville... ,niin eipä ole kertaakaan jumiutunut.  :)  ts. ei sinne niitä kiviä kai niin helposti pääse.
-Ketju on kerran irronnut rattailta, (ei vaurioita) laitoin takas eikä ole sen koommin irronnut.

-Kyllä minä sitä kittiä suosittelen vähintään 200% enemmän, koska itseäni helpottaa tuon auton huolto, kun tietää missä kiikastaa.
Sitäpaitsi se on hauskaa rakentaa!  :D Ihan kelpo auto ilman mitään lisäkrääsääkin.  :wink:

38
Vapaa keskustelu / Re: WOOOOW!!
« : 18.05.04 - klo: 17.06 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Onko toi muuten kyosho?

Varmaksi en osaa sanoa, mutta taitaa toi muuten olla Kyosho :P :
http://www.pbase.com/image/28979787
Huomioikaa tuo lappu, mikä lukee auton edessä. Ja kopassa on pieni, musta Kyoshon tarra.

39
Kyllä se Mad Force paljon paremmin menee kuin mega. Lisäksi sillä on hauska hyppiä isoja hyppyjä ja jyrätä pienempiä autoja.

40
Polttisautot / takapyörien lukkiutuminen
« : 09.04.04 - klo: 09.46 »
Jos mikään ei ole auttanut, suosittelen, että purat auton; ainakin sieltä takaa. Ja tutkit vain jokaisen osan voimansiirrosta ja paikannat jumittelevan osan.

41
Keskustelua kaupankäynnistä / Hintakeskustelut tänne!
« : 04.04.04 - klo: 15.07 »
On siinä 13 hammasta. Eli kyse on samasta rattaasta. Voi h*lvetti noita Kyoshon hintoja.

42
Polttisautot / mitä osia madiin
« : 04.04.04 - klo: 10.06 »
Kuinka paljon paremmin menee OSsilla.

43
Polttisautot / Ketjuveto rikki?
« : 04.04.04 - klo: 10.03 »
Sekä että. Tuo kuva löytyy myös nimellä front bumber, eli etupuskuri. Mutta ei se kuitenkaan ole ihan samanlainen, kuin siinä alkuperäisessä linkisssä. Mutta paljolti samanlainen.

44
Keskustelua kaupankäynnistä / Hintakeskustelut tänne!
« : 03.04.04 - klo: 20.40 »
Kiitos tiedoista. Optimistisesti: Onpahan sitten varalle se isokin ratas. :)

Mutta hyvä, että tietää suunnilleen nuoi hinnat nyt, niin ei tarvitse pyörtyä sitten siellä kaupassa, kun murjaisevat sellaisen Kyoshomaisen hinnan, että heikompaakin hirvittää... :lol:

45
Polttisautot / Ketjuveto rikki?
« : 03.04.04 - klo: 20.34 »
Lainaus käyttäjältä: "Rcjussi"
http://www.neweramodels.com/cgi-bin/item.cgi?session_id=oougryqmghpplkagxjhyodmpbvqfqtsj?_id=1377
Menee akselisto rikki vai :?:   :shock:


Nyt vain porukalla tuollaisia ostamaan.  :shock:
Noilla kelpaa murjoa kavereiden Ultimoja entisestään.  :lol:

Tässä kuitenkin tuo kuva osasta, jos tuo linkki tahtoo vähän nylkyttää välillä minullakin.

46
Polttisautot / mitä osia madiin
« : 03.04.04 - klo: 20.32 »
Niin, eli itse diffihän säilyi täysin ehjänä, mutta se diffin sivussa olevaan isoon planeettarattaaseen ottava kartioratas, mikä tulee vetoakselista, lohkesi.  :cry: Takavetoisena kun on niin mahtava ajaa...  :|

47
Polttisautot / mitä osia madiin
« : 03.04.04 - klo: 20.25 »
Näyttävänpuoleista menoa. Itselläni kulki tänään samalla tavoin, kunnes sellaisen jättilumikinos-hypyn jälkeen halkesi etutasauspyörästön kartioratas ja naps... etuveto pois p*rkele!  :x
Koita välttää, ettei kaasu ole täysillä hypyn aikana, koska silloin voi laskeutumisen jälkeen äkkiset nopeuden muutokset tehdä aikamoista jäynää rattaille. :wink:
http://koti.mbnet.fi/sludge/ratas_hajonnut.jpg

>Mitkäs renkaat ja sylinterikansi tuossa autossas näyttää olevan?

48
Keskustelua kaupankäynnistä / Hintakeskustelut tänne!
« : 03.04.04 - klo: 20.17 »
Se on siis siinä vetoakselin kärjessä kiinni, mistä se sitten ottaa kosketuksen siihen diffin planeettarattaaseen, vai miksiköhän sitä diffin sivuratasta nyt kutsuttiin.
>Diffin sisällä kaikki kunnossa<

49
Keskustelua kaupankäynnistä / Hintakeskustelut tänne!
« : 03.04.04 - klo: 18.14 »
Anteeksi, mutta tietäisikö joku, paljonko tällainen Kyoshon teräksinen kartioratas maksaa?
http://koti.mbnet.fi/sludge/ratas_hajonnut.jpg
Täytynee ostaa kohta uusi ratas, koska Mad Forcella on aika sukkamaista ajella takavetoisena.  :x  Jos jollain on myös käytettynä tarpeettomana, niin voin ehkä ostaa. (lisäksi tuo ratas on varmaan muissakin Kyoshon autoissa mm. Inferno...)

50
Vapaa keskustelu / Paljo oli keskiarvo?
« : 02.04.04 - klo: 19.58 »
Yhdeksännen päättötodituksessa oli joitain 9.1 tai sinnepäin.

51
Polttisautot / Kyosho Mad Force RCX
« : 01.04.04 - klo: 18.48 »
Tässä RC Car Actionin Mad Force RCX -arvostelussa näkyy hyvin tietoja tuosta autosta.

http://www.rccaraction.com/rc/articles/rcxmadforce.asp

52
Polttisautot / mitä osia madiin
« : 25.03.04 - klo: 22.01 »
Tässä Mad Force RCX -arvostelussa on tuon moottoriosien lisäksi myös muut mahdolliset viriosat lueteltu, mitkä tulevat RCX:n mukana.
Näyttää siltä, että tuohon moottoriin tarvitsee uuden pakoputken ja moottoripukin.

http://www.rccaraction.com/rc/articles/rcxmadforce.asp

53
Polttisautot / Ketjuveto rikki?
« : 22.03.04 - klo: 19.04 »
Se menee vaihtajan pääakselista vetokardaaneihin.

54
Vapaa keskustelu / Paras hetkesi?
« : 21.03.04 - klo: 21.29 »
Paras hetki oli, kun vedeltiin kavereiden kanssa kunnon krossia metikössä lol: . Minä ajoin Mad Forcella kavereilla Ultimat (RB ja ST). :

Toki oli juhlallinen tuntu silloinkin, kun vedin ekan auton ulos paketista (Nitro Tracker) 8) .  Oli se Mad Forcenkin rakentaminen hauskaa, mutta silloin olin kokenut konkari, eikä se tuntunut enää niin "ihmeelliseltä ja kummalta" kuin ensimmäisen auton kohdalla, mutta oli hauska silti.

55
Polttisautot / Ketjuveto rikki?
« : 18.03.04 - klo: 20.45 »
Minullakin on tuo ketju yhden kerran mennyt rattailtaan. Irrotat vain sen ketjuvedon kotelon sieltä auton alta ja heität ketjun takaisin paikoilleen.

56
Vapaa keskustelu / Kuinka usein käytätte foorumia?
« : 17.03.04 - klo: 21.24 »
Tämä foorumi on aloitussivunani, joten tulee lukaistua nuo otsikot läpi aina vähänväliä.

57
Kyllä se kunnossa on. Ja sen kytkimen nimenomaan kuuluukin olla kahdessa osassa, koska sen toimintaperiaate perustuu siihen, että kierrosten kasvaessa nämä palaset erkanevat toisistaan ja ottavat kitkan avulla kiinni kytkinkelloon, jolloin välitykset kytkeytyvät.
 :wink:

58
Itselläni lähtee kytkinkellon ruuvi, kun moottori on irrotettu, niin sitten vain vasemmalla kouralla kunnon puristus vauhtipyörästä (niin, että se ei pääse pyörimään) ja sitten vain toisella kädellä ruuvi irti ja tietenkin isolla ja tukevalla meisselillä. (sellaisista pikku tikuista ei ole mihinkään...  :) )

59
Polttisautot / Mad Forcen osto
« : 07.03.04 - klo: 10.53 »
Kyllä se kulkee. Ja ilman voimaservoa ohjauksessa ei kannata edes yrittää ajaa sillä.  :mrgreen:

60
Polttisautot / Mad Forcen osto
« : 07.03.04 - klo: 10.32 »
Mikäli se puretenin servo on tuiki tavallinen vakioservo, kyllä se jaksaa ihan hyvin kaasua kääntää. Eikä jarrukaan ole raskas servolle, koska kaksi jarrulevyä jarruttaa jo suht. kevyesti servotangosta vetämällä. Jarruja ei kuitenkaan saa säätää liian tiukalle, koska tuolloin auto lentää etuperin parisen volttia  :lol: .

Itse olen noita vakioservoja kaasussa käyttänyt, mutta ovatpahan sanoneet välillä itsensä irti :?. Jos haluaa luotettavan servon, niin kannattaa ostaa joku kuulalaakeroitu servo, tai ainakin vakiosevoa laadukkaampi servo sinne taakse. Vaikka kyllähän nuo vakioservot hommansa hoitavat, mutta luotettavuus vaan on huonompi.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 9