Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Sludge

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 9
91
Polttisautot / .21 megaforce ehdotus
« : 27.07.03 - klo: 16.22 »
Jos vain kehtaat, niin tuohonkin voit laiittaa niitä...  :D
sludge@mbnet.fi

92
Vapaa keskustelu / RC-aiheiset pelit || Viivästys
« : 23.07.03 - klo: 11.49 »
Niin.. taitaa se kyllä Tamiya olla :mrgreen: . Mutta korjasin tuossa jo tuon virheen.

93
Polttisautot / Kyosho Mad Force
« : 23.07.03 - klo: 00.28 »
Oletko muuten mitään viri-osia hommannut tai muuten joutunut varaosia ostamaan? Kuinka monta litraa olet ajellut ja miten muuten on kestänyt.

Jos haluat hieman lisää ajoaikaa, kannattaa kiinnittää toinen tankki oikean sivulevyn ulkopuolelle kiinni useilla rautalangoilla tukevasti. Työ on hyvin helppo tehdä. Itselläni on siinä vakiotankin lisäksi tällä hetkellä kiinni Nitro Trackerin 75 cc tankki ja hyvin päristelee yli puoli tuntia kahdella tankilla.

Oletko jo ostanut OSsin :?:

94
Vapaa keskustelu / RC-aiheiset pelit || Viivästys
« : 23.07.03 - klo: 00.21 »
Lainaus käyttäjältä: "Vihrea"
Associated = Asociated
Hobao = Nobao
Team Losi = Team Lasi
Kyosho = Qyosho
Schumacher = Schumi
Yokomo = Yakomo
Thunder Tiger = Storm Tiger
X-Ray = X-Ray
 
Elektroniikkaa en jaksanut väännellä  :wink:


Minä voisin vähän jatkaa, jos nyt keksin varteenotettavia.

Futaba = Vutaba
Hitec = Haitec (niinkuin lausutaan :mrgreen: )
Traxxas = Traksas
HPI = HBI
Mugen = Muken
Tamiya = Taniya
Marui = Ramui

Vähän tuli kirjainten paikkoja muuteltua... :mrgreen:

95
Vapaa keskustelu / RC-aiheiset pelit || Viivästys
« : 22.07.03 - klo: 23.57 »
Game Maker -ohjelma löytyy netsitä ja on ilmainen. Sillä on aikas helppo tehdä 2d-pelejä. Itse en ainakaan tajua 3d:deestä yhtään mitään :oops: . http://www.cs.uu.nl/people/markov/gmaker/download.html

Lisäys: Ja muistakaa, että realistinen vaurionmallinnus on tärkeä asia. Sillä siinä se rc-autoilun henki piilee, kun joutuu välillä korjailemaan ja säätelemään. Ja eikös ole aika hienon näköistä, kun osat lentelevät.

96
Polttisautot / Kyosho Mad Force
« : 19.07.03 - klo: 22.05 »
Minkä takia se muuten pitäisi vaihtaa? Ei kai se ole rikki mennyt (terästähän se on)?

97
Polttisautot / uusi monsteri
« : 19.07.03 - klo: 22.00 »
Jep! Siinä se on monstereiden monsteri  :P . Taitaa olla vielä isoin kaikista.

98
Polttisautot / uusi monsteri
« : 19.07.03 - klo: 12.51 »
RC-poika. Minulla nyt kun sattuu olemaan tuo ihan perus Mad, niin tiedätkö, mitkä noista RCX:sän vaalmiiksi asennetuista viriosista olisi järkevintä hommata siihen. Auto on toiminut moitteetomasti ja moottorikaan ei ole sammunut kertaakaan (paitsi bensan loppumiseen), eikä mitään ole hajonnut (paitsi kerran sellainen ball end, kun vahingossa törmäsin täyttä betoniin :evil: ) . Mutta antaako tuo OS kone, mikä siinä RCX:sässä on, paljon enemmän menoa, kuin tuo Kyoshon tuhnu. Vaikka kyllä se nokka nousee tuollakin.  :wink:

Niin ja minä ostaisisin nyt, jos uutta monsteria etsisin, Savagen, RCX:sän tai T-Maxxin, Terra Crusherin tai EK-4:jän. Tietääkö muuten kukaan enempää tästä Monster GT:stä http://www.wildhobbies.com/news/default.asp?cmd=view&articleid=739 , http://www.teamassociated.com/shusting/CatalogHub/kitspecs_mgt/mgt_kits.htm .

99
Polttisautot / uusi monsteri
« : 18.07.03 - klo: 17.56 »
Kannattaa valita monsteri sen perusteella, miten sillä ajaa, varaosat, tekniikka (vaihteet, pakki)  jne... eikös nuo kaikki nyt ole suunnilleen melkein samantasoisia. Joissain on jotain hienouksia, joita toisessa ei ole ja päinvastoin.

100
Polttisautot / Kaasuttimen säädöt
« : 18.07.03 - klo: 17.20 »
Eikös sitä tyhjäkäyntiruuvia niin pidä säätää, että se ei edes pääse pienenemään kahdesta millistä. :wink:

Niin, siis itse olen tyhjäkäynnin säätänyt silleen, että painan sormilla servoa, siten, että se koittaa kokoajan jarruttaa.
Sillä lailla sen  näkee helposti, mikä on sen kaasutinläpän kiinniolevin kohta.

101
Yleinen keskustelu / Teidän autonne kautta aikojen?
« : 17.07.03 - klo: 16.15 »
Autoni saamisjärjestyksessä:

1. Nikko" Ferrari F-40
2. Tronico" Mercedes DTM
3. Kyosho" Nitro Tracker
4. Kyosho" Mad Force

102
Vapaa keskustelu / Tikkuradio VS rattiradio
« : 15.07.03 - klo: 21.22 »
Joo. Ratti. Itse menin ostamaan tikun ja kadun sitä, vaikka harrastankin enimmäkseen kavereiden kanssa sudittelua Mad Forcella. Olen huomannut, että pihasuditteluunkin ja erityisesti radoille (joo heipähei :oops: , vaikka ajelenkin touring radalla monsterilla :mrgreen: ) rattiradio on hyvä. Kun nääs pitää kääntyä tai ajaa muuten vain vähän vinoon tai pitää auto suorassa on ratti paljon helpompi pitää oikeassa asennossa. Tikkua on vaikea pitää pari milliä käännettynä, kun pienikin liike tikulla saa sen jo ääriasentoon, joka on rattiradiolla sama kuin kääntäisi (mallista riippuen kierroksen tai sinne päin). Rattiradiossa käsi pysyy paljon  vakaampana ja on pienille virheille immuunimpi ja mukavampi (ainakin minun kädessä). Lisäksi rattiradioissa voi sitä ohjaus herkkyyttä vielä säätää. Ihan jopa Kyoshon Perfex -aloitus radiossa. Lisäksi rattiradiot ovat kehittyneempiä ja uskoisin, että sitämyötä myös laadukkaampia, koska niitä ostetaan enemmän ja on taas valmistajilla laittaa suuren kysynnän vuoksi lisää resursseja mukaan peliin. :wink:
Siis nuo kokemukseni ratista ovat tulleet, koska kaverillani on ratti ja olen ajellut riittävästi sillä.
Ja muuten jos jollain lojuu kaksikanavainen rattiradio pölyttymässä, voitteko laittaa YV:tä.

103
Polttisautot / tyhjäkäynti
« : 15.07.03 - klo: 16.57 »
Tyhjäkäyntiruuvia pienemmälle.

104
Polttisautot / Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« : 14.07.03 - klo: 00.16 »
Kaverini on ostanut alphaan viripillin ja 2-portaisen. Kyoshon hinnat imevät rahaa lompakosta, mutta kyllä se auto huomattavasti paremmin kulki. Kuulalaakerointi joka paikkaan on hyvin suositeltavaa.

105
Polttisautot / Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« : 12.07.03 - klo: 23.02 »
Jos rengas toinen pyörii ilmassa vähän hitaammin, kuin toinen, voi diffikotelon toinen reikä olla jäykempi, kuin toinen.  :wink:  Itselläni on kerran pikkuisen samalla lailla jumitellut. Ajamalla vika häipyi.  8)

106
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 09.07.03 - klo: 21.20 »
Kuumassa moottorissa bensa höyrystyy helposti kaasuttimessa ja ei mene riittävän hyvin perille. Kaasuttimen materiaali kertoo paljon. Muovikaasutin ei kuumene niin pahasti, kuin metallikaasutin. :wink:

107
Vapaa keskustelu / off road luokka???
« : 07.07.03 - klo: 23.57 »
Tuo Offroad-luokka olisi kyllä todella mielenkiintoinen, kun itsekin tässä olen unelmoinut kisailusta, mutta kun ei ole ollut monsteriluokkia täälläpäin. Kavereiden kanssa kyllä metsässä ollaan ajeltu. Olen muistakseni jostain lukenut, että Usassa ajetaan T-Maxx kilpailuja. :P

Kivi-esteen saa varmaankin sillä lailla pysymään, kunhan vain rahtaa tarpeeksi monta kottikärryllsitä kiviä radalle, ei ne kaikki varmaan yhden ajon aikana pois sinkoa. Kuinka monta kierrosta muuten yleensä polttiskrossi kisoissa ajetaan.

108
Polttisautot / kyosho usa-1
« : 04.07.03 - klo: 23.32 »
Oliko suodatin nippusiteillä kiinni. :?:  Kannattaa kiinnittää se mötikkä molemmista kohdista, jos ei vielä ole. :wink:

109
Polttisautot / gs15r:än kytkin suli
« : 04.07.03 - klo: 17.57 »
Vespel kytkin on Kyoshon kovaa kulutusta kestävä Racing kytkin. Ei kai siitä tarvitse mitään erikoisempia kuvia laitella. Ruskehtava väritykseltään. En keksi muuta kuvailla. Kysy vaan RC-liikkeestä. Kyllä ne sieltä sellasen tilaa. :wink:.

110
Polttisautot / gs15r:än kytkin suli
« : 04.07.03 - klo: 17.45 »
Ostapas heti Vespel kytkin. Kaverini kulutti 3 tavallista kytkintä parissa kuukaudessa ja lisäksi vespel ottaa paremmin kiinni ja on (lähes) kulumaton. :mrgreen:
Kallis kylläkin. 45€
Itsekin olen ostanut. Ja kaksi kaverianikin on ostanut sen.

111
Polttisautot / T-MAXXIN JARRU
« : 04.07.03 - klo: 17.43 »
Niin ja mottoni on: Autonsa omistaja on autonsa herra. Purat vaan jarrun ja lajittele vaikka tietyt osat tiettyihin pinoihin niin ei sekaisin mene ja käytä ohjeita ja purkukuvaa apuna. :wink:

112
Polttisautot / gt12s-cr säätöohjeita
« : 30.06.03 - klo: 21.11 »
Ei muuta, kuin 1-2mm. Kun auton laittaa maahan se pitää käydä hyvin, mutta renkaat eivät saa pyöriä ilmassa, kun ei ole kaasua.

113
Polttisautot / gt12s-cr säätöohjeita
« : 30.06.03 - klo: 20.48 »
Niin, minullakin on tuo auto, mutta nykyään ajelen Mad Forcella, joten täytyy tässä koittaa muistella niitä Tracker aikoja.

Kun käynnistät moottorin, niin sammuuko se kuumana vai kylmänä, sillä minulla oli tuossa moottorissa ylikuumenemis ongelmia. Minulla seuraavilla asetuksilla toimi ihan hyvin. Neulaventtiili oli säädetty kaksi kierrosta tai sinnepäin. Kokeile ensin laittaa kaksi kierrosta. Jos ei toimi hyvin, kokeile säätää sitä isommalle ja pienemmälle. Jompaankumpaan suuntaan se pitäisi hyvin toimia. Jos se kone sammuu, eikä tahdo käydä, uskon, että se saa liikaa bensaa. Eli kokeile säätää ensin pienemmälle sitä neulaa. Silloin moottori saa vähemmän bensaa ja käy nopeammin. Mutta kuumenee samalla enemmän. Piikkiseokselle laitat sitten oman harkinnan mukaan (n.1,5). Koska silloin ainakin minun nykyinen GS21R käy nopeiten.

Itse pidin kuitenkin Trackerissa neulaa n.2,2 jos nyt oikein muistin. Jossain siinä paikkeilla.
Lisäksi jos auto sammuilee, kannattaa säätää tyhjäkäintiruuvia isommalle, jolloin kone saa enemmän ilmaa tyhjäkäynnillä. Säädön ajaksi poista suodatin ja katso, että reikä on tarpeeksi suuri. (n.1-2mm)

Toivottavati toimii. :wink:

114
Polttisautot / Kyosho Mad Force
« : 29.06.03 - klo: 23.38 »
On se vakio Mad:kin kestänyt hienosti. Vaikka kerran on yksi takalaakeripesää suorassa pidellyt palloruuvissa kiinni ollut pikkuosa haljennut, kun törmäsin talla pohjassa, kolmos-vaihteella, kyseinen rengas edellä betonilieriöön :( . Kannattaa muuten liimata hyvin renkaat pikaliimalla kiinni vanteisiin. Aluksi en malttanut liimata niitä hyvin > vanteet pyörivät tyhjää kumien sisällä, kun löi kaasua :evil: .

115
Vapaa keskustelu / Arvostelu- osio foorumiin...
« : 28.06.03 - klo: 21.11 »
Ai, että siellä olisi sellainen nappi, jossa olisi arvosteluja esim. polttisautoissa nappi, josta pääsee valikkoon, jossa on polttisauto arvosteluja (mikäli oikein ymmärsin). Se olisikin varmaan parempi ajatus. :wink:

116
Vapaa keskustelu / Arvostelu- osio foorumiin...
« : 28.06.03 - klo: 20.33 »
Niin ja mitä mieltä itse kukin olisi, jos tähän foorumiin tulisi kokonaan uusi osio, joka olisi nimeltään arvostelut tai joku sinnepäin :D . Mitä mieltä ylläpitäjät ja moderaattorit olisivat ideasta. Se olisi vielä erikseen lajiteltu sähköautoille, polttiksille, radiolaitteille ja moottoreille. Tai sinnepäin. Toimisi aivan tavallisen keskustelun tavoin, mutta juttu pitää aina aloittaa arvostelemalla auto, josta on OIKEASTI kokemusta eikä mikään pila-arvostelu. Eli ei mikään "Auto X on *****, ei saa ostaa" tai sinnepäin. Jos useammalla tyypillä on kokemusta, saman otsikon alle vaan ja tietenkin muut saavat lisätä juttua, jos on unohtunut. Näin vältytään myös tuolla teknisistä asioista keskusteltaessa topiceista kuten esim. "Minkähän auton voisin ostaa" jne...  :mrgreen: Täällä vois aloittelijat ja muut lukea arvosteluja eri autoista ja voivat jo valmiiksi päätellä, mikä kiinostaa. :wink:

117
Polttisautot / Kyosho Mad Force
« : 28.06.03 - klo: 20.16 »
Ei taida vielä myydä, mutta eiköhän se piakkoin myyntiin tule. Eli jos Madin hankkii, kannattaa hankkia se RCX, ellei ole Matti kukkarossa. Toisaalta ihan hyvin toi perus Mad:kin kulkee. Se on myös hieno se Mad Armor, missä on se Hummer-maasturin koppa :P . http://www.kyosho.com/cars/kyoc0522.html

118
Polttisautot / Kyosho Mad Force
« : 28.06.03 - klo: 20.04 »
Lainaus
Sludge. Mitäs OS:än konetta oot aatellu pistäväs mad forceen.
Itellä ois vähän samat ajatukset mutta ku ei tiiä että mikä kone passais parhaiten ilman suurempia muutoksia.


En tässä oikein vielä itsekkään tiedä. Nyt kun ilmestyy uusi Mad Force RCX edition http://www.kyosho.com/cars/kyoc0523.html , joka on lähes täyteen buustattu, niin siinä valmiiksi oleva OS olis mielessä. Kyrsii vähän, kun viime jouluna hommasin Madin ja nyt siitä on jo tulossa valmiiksi viritetty versio. (prkl  :evil: ) Ja vielä OS koneella.
Ja vaikka onhan tuo Kyoshon tuhnukin ihan hyvin jaksanut palvella :) .
Erityisesti ihmettelen sitä, että se ei ole sammunut kertaakaan, muuhun kuin bensan loppumiseen kesken ajon. (yli 3L ajettu) :D Ja ajotapakin on melkein samanlaista, kuin Trilordyssä.
Niin ja saapahan tuohon nykyisenkiin autoon samat varusteet, kuin RCX:ssä.
Tällä hetkellä kun ei ole ketään RC-tyypejä täällä kotiseudulla, niin olen rakentamassa tällaista balsa-mallia F-14 http://www.guillow.com/GuillowDetail.asp?UID=428019&prod=1402&SeriesId=26&FamilyId=1#. Siinä kuluu hyvin sateiset illat ilman RC-kavereita :mrgreen: . Mad Forcekin on tällä hetkellä kaapissa After-run öljyt moottorissa...

119
Vapaa keskustelu / kattokaa tää!
« : 28.06.03 - klo: 17.41 »
Kyllä ne siinä ryyppää. Ne spurgut nimittäin ja kyllä ne päähenkilötkin. Siis tuossa kansikuvassa on ne päähenkilöt, jotka ovat hyvien puolella. KATSOKAA TUO LEFFA. Tuli eilenkin kavereiden kanssa viidesti katsottua. Se vie vaan vaivaiset 350 MB muistia.
Jos tämän tekstin lukee joku, joka ei ole vielä katsonut tuonne ylemmäksi niin kerrataan vielä osoite. http://www.students.tut.fi/~suckho/puhd/puhdistajat.html

120
Vapaa keskustelu / kattokaa tää!
« : 28.06.03 - klo: 14.28 »
Tällaisen sivun löysin äskettäin.
Ottakaa tuo elokuva, se on erinomainen, mutta kannattaa ottaa vain jos on nopea yhteys.
http://www.students.tut.fi/~suckho/puhd/puhdistajat.html
 :mrgreen:

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 9