Kirjoittaja Aihe: Monsujen diffiöljyt  (Luettu 3536 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Monsujen diffiöljyt
« : 08.04.05 - klo: 08.48 »
Mitä diffiöljyjäykkyyksiä käytätte noissa isopyöräisissä nelikkomonstereissanne? Itselläni on edessä WT35k ja takana WT60k
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Monsujen diffiöljyt
« Vastaus #1 : 08.04.05 - klo: 09.07 »
7000 on sekä edessä että takana itselläni.
Kesällä olisi tarkoitus ajella mahdollisesti radallakin, joten öljyilläkin voisi hieman pelailla auton ominaisuuksien suhteen. Mutta tähän asti kun on vaan kentillä rällästellyt ja kallioita kiipeillyt, niin noilla on pärjäillyt.
Tyhjä

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Monsujen diffiöljyt
« Vastaus #2 : 08.04.05 - klo: 09.12 »
Meikäpoika on lykännyt maatalouden ajoneuvojen peräöljyjä tai vaihteistoöljyjä vain diffeihin. Osa on jäykempää ja osa löysempää viskositeetiltaan. Ja jos on tarvittu jäykempää tavaraa niin vaseliinia. Menettelee pihasudittelussa, mutta kisoihin ei ole asiaa :). Ja ihan hyvin on rattaat kestäneet.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Monsujen diffiöljyt
« Vastaus #3 : 08.04.05 - klo: 09.13 »
Onkohan sinulla mennyt yksiköt hieman sekaisin. Ensinnäkin en ole tainnut tavatakaan diffiöljyä mitattavan WT yksikköinä ja toisaalta 35000 Cps ja 60000 Cps diffiöljyt on jo todella rajua tatinaa. Ettet vain tarkoita 3500 ja 6000 Cps. Nämä olisivat jo melkoisen järkeviä arvoja. Toisaalta jos nuo olisivat todellakin oikeat arvot ja yksiköt, niin ei silloinkaan oltaisi metsässä. En ole vain tällaista tavannut. Jos yksiköt ja arvot ovat oikein, niin kertoisitko, minkä valmistajan tavarasta on kyse. Olisi kiva tietää.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Monsujen diffiöljyt
« Vastaus #4 : 08.04.05 - klo: 09.15 »
Jeps, radalla sitten näkee, mitä ratoja varten tarvitsee. Itselläni on siksi noin jäykät, koska ajelen lähinnä trialia sillä, ja isot pyörät aiheuttaa suuren vääntömomentin diffiin, ja notkealla öljyllä ei ole haluttua vaikutusta hitaissa nopeuksissa. Radalla taas nuo voi olla liian jäykät. Jos nuo ei toimi radalla, niin ei auta kuin ostaa toiset perät ja vaihtaa sitten rataa ja trialia varten perät. En minä ainakaan viitsi alkaa vaihtelemaan öljyjä joka välissä. Tietty trialia varten voisi rakentaa perään levylukot, niin ei tarvitsisi pelata öljyillä ollenkaan.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Monsujen diffiöljyt
« Vastaus #5 : 08.04.05 - klo: 09.28 »
Olin sitten väärässä. Esim. Asson öljyjen jäykkyydet ilmoitetaan edelleen amerikkalaisella WT yksiköllä.

Poissa Hevimies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Monsujen diffiöljyt
« Vastaus #6 : 08.04.05 - klo: 09.35 »
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Olin sitten väärässä. Esim. Asson öljyjen jäykkyydet ilmoitetaan edelleen amerikkalaisella WT yksiköllä.

Eipä tuolla maailman foorumeilla oikein muista yksiköistä, kuin Weightistä puhutakkaan. Itsellä 30K W edessä ja takana. Radalle ehkä hitusen lötkömpää sisälle.

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Monsujen diffiöljyt
« Vastaus #7 : 08.04.05 - klo: 09.45 »
Maailma on muutakin kuin amerikka. Euroopassa, Aasiassa jne. on käytetty Cps, joka on johdettu suoraan SI-yksiköistä. Käyttäähän ne amerikassa edelleenkin jalkoja ja tuumiakin. Eli olen tottunut näkemään iskariöljyt tässä WT yksikössä ja diffiöljyt Cps yksikössä.  Tietenkin katselen maailmaa euroopplaisena. :wink:

Jos jollakin on oikeata tietoa siitä, mikä on WT ja Cps yksikön todellinen suhde, niin olisin kiitollinen. Vastaava kuva tms. olisi myös tervetullut tieto. Näillä ei ole kuitenkaan mitään lineaarista yhteyttä.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Monsujen diffiöljyt
« Vastaus #8 : 08.04.05 - klo: 10.14 »
Samaan ongelmaan olen törmännyt minäkin. Itsellänikin kun on vaikka mitä purkkeja hyllyssä, vain eri jäykkyysmerkinnöillä. Siellä voi olla suht samoja jäykkyyksiäkin, mutta kun en ole tavannut kattavaa vertailutaulukkoa noista öljyistä ja rasvoista.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
Monsujen diffiöljyt
« Vastaus #9 : 08.04.05 - klo: 10.38 »
Tuossa asiaan liittyvää http://www.twf8.ws/new/tech/tip/shock.html

Niin siis mittayksiköiden eroista :)
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Monsujen diffiöljyt
« Vastaus #10 : 08.04.05 - klo: 11.02 »
E-Maxissa on Team Associated 100K.
Fg Monsteriin tulee 300K ja 100K sekotus, kun on purkki tuota 300K öljyä.

Nuo ovat kunnon jytyä ja tuo 300K öljy ei edes meinaa liikkua purkissa. Ongelmia tulee miten tuon saa purkista diffiin. Pitää ekena kuumentaa kunnolla ja sit lusikalla kaivaa.  :)  
Isoissa luvuissa nuo ovat 100000 ja 300000. Tavoitteena saada "melkein" lukkoperä.
Axial SCX 10 TR

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Monsujen diffiöljyt
« Vastaus #11 : 01.05.06 - klo: 00.14 »
Nostetaampas taas hiukan...

ELikkä mulla oli viimekesänä (ja on vieläkin) LST:ssä edessä 50 000wt
ja takana 50 000wt, mutta haluaisin hiukan lisää kääntyvyyttä, eli
pitäiskö laittaa eteen esim 30 000wt että asia korjaantuisi?

Entäs minkälainen vaikutus olis iskariöljyillä nyt edessä ja takana 30wt.

ps. Viimeksi kisoissa huomasin että auttoi hiukan kun otti edestä vakaajan pois,
mutta olis se toisaalta hyvä olla paikallaan kallistelun takia.
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Monsujen diffiöljyt
« Vastaus #12 : 01.05.06 - klo: 00.50 »
Mulla on edessä 10k ja takana 30k GS öljyt...
hienosti toimii :wink:

Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
Monsujen diffiöljyt
« Vastaus #13 : 01.05.06 - klo: 08.17 »
Minulla taasen viime kisat tuli ajettua 30k takana 50k edessä diffeissä.

Iskareissa oli 20wt,medium jousilla.

Kääntyi kyllä hyvin ja pito oli muutenkin mukava, kokeilin diffejä kyllä toisinkinpäin ja kiihtyvyydessä se tuntui,
mutta auto saattoi toisinaan mutkissa muuttua rauhattomaksi.

Savagen iskariöljyjä ja säätöjä ei nyt tietenkään voi verrata LST:n,
Savassa ohut ja pitkä kun LST:n lyhyt ja paksu profiili,
mutta huomasin tuon saman kallistuksen vakaajissa.

Alusta toimi paremmin edessä ilman vakaajia.

Jotenkin vakaajat jäykistivät alustaa liikaa ja jouduin vaihtamaan 20wt:iä kevyempiin öljyihin,
tosin en löytänyt pakista 10wt iskariöljyä niin alusta jäi vähän kovaksi.

Se kyllä toimi itse asiassa aika hyvin mutta näytti jokseenkin kovalta, kun videota kisoista katsoin...

 :mrgreen:
What the Hell! Who put that rock there!

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Monsujen diffiöljyt
« Vastaus #14 : 01.05.06 - klo: 20.31 »
Kyllähän se munki monsu aika hyvin toimi, mutta vois kokeilla, kun
tykkään enemmän yliohjautuvasta autosta kuin aliohjautuvasta.

Siitä tiedän että jo noilla nykyisillä säädöillä toimii riittävän hyvin,
kun Vaasan radalla taipuu niinkin hyvin että pysyy Virisähkökrossin
perässä (ja sit se jää kuitenki sen takia, kun jänittää jäävänsä alle :mrgreen: )
esim. yks Hobao Ulvilan radalle säädettynä ei meinannu millään kääntyä,
kun sain koittaa viimekesänä Vaasassa!

ps. Olisko M8 kuskeilla mitään sanottavaa krossareiden öljyjäykkyyksistä vertailuksi?
Toki monstereissa on jäykemmät öljyt mutta sama periaate kai kumminkin
(keskidiffi kyllä puuttuu, eli en sitte tiedä vaikuttaako se diffien öljyjäykkyyksiin)?
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Monsujen diffiöljyt
« Vastaus #15 : 01.05.06 - klo: 20.49 »
Ootappa vaan RS ku vaivaudun tästä sinne naapuri pitäjään kesän aikana ni ajan savagella LST:n matalaksi...

Tosin tänään karkas vetari johonki että nyt ajellaan takavedolla :mrgreen:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Monsujen diffiöljyt
« Vastaus #16 : 01.05.06 - klo: 21.16 »
Krossareissa diffiöljyjen jäykkyydet liikkuvat aika yleisesti noin 7000-1000 öljyjen välissä.

Joskus keskidiffissä jopa 10.000, mutta yleisesti tosiaan tuolla 7k-1k haarukassa.

Eli vaikkapa esim etu 5000, keski 7000 ja taka 3000.
Jokatapauksessa yleensä takadiffi löysempi kuin etu ja keskidiffit.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Monsujen diffiöljyt
« Vastaus #17 : 02.05.06 - klo: 00.30 »
Aha. Entäs jos halutaan lisää tai vähemmän kääntyvyyttä niin mitä tehään?
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Monsujen diffiöljyt
« Vastaus #18 : 02.05.06 - klo: 00.51 »
No esim löysyttämällä etudiffin öljyjä auto kääntyy paremmin mutkaan sisään, mutta kaasupohjassa mutkasta ulos heikommin. Takadiffin öljyä löysentämällä auto myös kääntyy hieman herkemmin mutkaan sisään, mutta mutkasta ulos kiihdyttäessä saattaa perä vispata enemmän... Toki taas jos laittaa liian jäykän öljyn taakse niin auto muuttuu erittäin repiväksi ja arvaamattomaksi kiihdytyksissä.

Eli yleensä auton käyttäytymistä säädetään enemmän renkaankulmilla, iskarin asennolla, jousilla ja varsinkin iskariöljyllä.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Monsujen diffiöljyt
« Vastaus #19 : 02.05.06 - klo: 00.56 »
ja jos nyt meni jakeluun niin diffeillä lähinnä vaan vakautta mutkissa?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Monsujen diffiöljyt
« Vastaus #20 : 02.05.06 - klo: 01.00 »
No näin joo, ja siis myös etu ja keskidiffeillä lähinnä vaikutetaan siihen kuinka auto käyttäytyy kaasu päällä kiihdyttäessä.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Monsujen diffiöljyt
« Vastaus #21 : 02.05.06 - klo: 02.06 »
Nojoo, eli jos mun auto omasta mielestäni toimii kohtuu hyvin, niin
ei kannata ainakaan diffeihin vissiin kajota vaan hienosäätöä iskareilla
ja pyöränkulmilla (LST:ssä ei pysty säätää vakiona kuin aurausta...) :roll:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars