Tähän hyvä laittaa huomautus että DHI cupissa ollut erä oli huono ja roottorit sanoivat sopimuksensa irti, toisista eristä tulleet moottorit kestivät normaaleja lämpötiloja. Kuulin myös että Suomessa ollut vastaavia vaikeuksia moottoreiden kanssa. LRP korvasi kaikki moottorit kisapaikalla, mutta se ei taas estänyt sitä että qualifierit meni vähän penkin alle :(
Niin, tai ainakin melkein kaikki. Mulle sanottiin, että hommaa uus roottori, niin kone pelaa taas
Mulla meni hommat taas päinvastoin; alkuerissä auto kulki hyvin ja sain itseni D-finaaliin, joka oli itselleni positiivinen sijoitus. Sitten finaaleissa auto (moottori) oli yli sekunnin hitaampi/kierros, joten jäin jokaisessa finaalissa viimeiseksi, mitää saumaa ei ollut taistella yhdestäkään sijoituksesta viallisella roottorilla.
Ongelma noissa oli se, että roottorin magnetointi "antautui", vaikka kaikissa tapauksissa kyse ei ollut edes mistään huippukorkeista lämmöistä, mulla alkuerien aikana lämmöt oli luokkaa 80 astetta, joka pitäs olla vielä ihan siedettävissä rajoissa tuolle moottorille, etenkin kun ajettiin LRP:n suosittelemilla välityksillä ja ennakoilla. Nooh, ne ennakko-suositukset sitten tiputettiin paria naksua alemmaksi sunnuntaina, kun moottoreita alkoi paukkua reppukaupalla.
Selvästi parempi vaihtoehto stokkiluokkaan on valita hieman tehokkaampi kone ja 0-ennakko. Tuollaisessa virittelyssä ei ole kyllä mitään mieltä.
"Tää homma haisee ihan stokkiluokalle"