Kirjoittaja Aihe: Landmax varaosta...  (Luettu 1920 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mikke

  • Tulokas
    • Profiili
Landmax varaosta...
« : 08.07.03 - klo: 14.10 »
Heips kaikki harrastajat...Olen "onnellinen" Landmax ("1") omistaja ja tässä muutamia asioita joihin olen törmännyt tässä vajaan viikon aikana jona autoni olen omistanut...1 ostin autoni käytettynä ja ensinnäkin siinä oli kasattu mäntä väärinpäin jolloin kävi niin että männän tappi lähti irti auton ollessa käynnissä :( mitään ei onneksi mennyt rikki ja tappi löytyi pakoputkesta !! vahingoittumattomana (kaamee säkä:) Nooh eipä siinä mitään eilisen ajelun tulos toissapäivänä hakkimani uuden rattaan (gt-1) kohtaloksi koitui se kun kellonpäässä oleva ratas korkkasi itsensä kytkinkellon päästä irti!....Sitäkään ei kait ole useesti käynyt...kai..vissiin...kypsyttää vaan tää jatkuva osien ostelu mutta se kait on normaalia...tosin jos autolla ajaa yhteensä 15 min ja koko romu senkun leviää niin pistää miettimään onko touhussa mitään järkeä...Vaiko onko tää nyt tätä p****a säkää tai jotain..Ja Mikä eniten ihmetyttää on se että varaosia on todella nihkeesti tarjolla hyllytavarana...(täytyyköhän pistää liike pystyyn ja alkaa myymään osia kun noin niitä menee) En tiedä onko muissa merkeissä sa´ma homma et osien saanti on noin nihkeetä? Niin mikä olis muuten paras ajoalusta noin osien kestävyyden kannalta? Olen aivan uusi tulokas tällä saralla joten kaikki hyödylliset vinkit autoa ja ajamista koskien kiinnostaa:)  Kesäisin terveisin Mikke
Yrittänyttä ei laiteta. :)

Mika R

  • Vieras
Landmax varaosta...
« Vastaus #1 : 08.07.03 - klo: 15.06 »
Moi Mikke, toiset autot kestää enemmän toiset vähemmän (yllätys) ja riippuu tietty myös kuljettajasta. Yleisesti ottaen noin LM:t on olleet vissiin ihan kelpo autoja, tossa sun autossa voi alkaa tietysti vähän jo ikä painaa. Suomessa on joo aika heikosti Kyoshon osia hyllytavarana ja siksi monet suosivat ulkomaalaisiakin RC kauppoja (se on oma stoorinsa taas se). uudempiin automalleihin varaosapuoli pelaa ehkä hivenen paremmin tai sitten ei..riippuu vähän autosta.

Ensimmäinen sääntö polttishommissa on laittaa ruuvilukitetta, joka estää osaltaan osien putoilemisen ja siten auton hajoilun. Kannattaa käyttää sinistä Loctiteä, mutta vain metalli-metalli yhteyksiin; muoviin ei!

Itse olen ajellut pari-kolme vuotta Kyosholla ja ei mun ole tarvinnut vaihtaa autoon kuin renkaita ja vetorattaat (spur- ja pinion gearit) silloin tällöin kivien aiheuttaminen kolojen takia. Eli ei tuota "hajoilua" voi minusta yleistää. Keskimäärin touring autot eivät kuitenkaan ole niin alttiita kolhuille kuin rallit, joten ehkä tämä osin selittyy sillä.

Poissa Mikke

  • Tulokas
    • Profiili
Ja sitten...yhteensopivuus..
« Vastaus #2 : 09.07.03 - klo: 01.47 »
Tässä kun tätä uusinta kyosho katalogia tsiikalin niin slmääni osui inferno mp-7.5 ja mp-7.5 sport optionin kohdalta et näihin malleihin on saatavana teräksistä pääratasta..Mahtaisikohan sopia tuommoinen minun landmaxiin? Ja mitkä osat on vaihtokelpoisia keskenään esim land max1 ja 2 välillä tyyliin plug and pray ;) noin niinkuin suunnileen kaikki vaiko eikö käy päikseen? T:Mikke
Yrittänyttä ei laiteta. :)

Poissa Tatti

  • Veteraani
    • Profiili
Landmax varaosta...
« Vastaus #3 : 09.07.03 - klo: 10.37 »
Selvensin vaan:
Lm1 = Inferno mp-6 sport
Lm2 = Inferno mp 7.5 sports

Jos landmax on sinun ensimmäinen autosi, niin kaikilla on aluksi autojen kanssa esim. käynnistys ongelmia, kyllä se siitä :wink:

Kyllä joittenkin osien pitäisi sopia yhteen, esim varmaan päärattaan.
Niin, tai ainakin jos on vähääkään ´tee se itse mies´niin kyllä niitä saa sopimaan  :D

Poissa jace76

  • Tulokas
    • Profiili
Landmax varaosta...
« Vastaus #4 : 11.07.03 - klo: 22.16 »
Mulla meni kans se keski diffin ratas ekaksi ja sit viritin siihen en tiiä minkä auton rattaan oli kuiteskin 44 piikkinen..Ajoin sil 10 minsaa,kun joutui laittaa muutaman millin koneen vinoon,koska olis muuten vetokäynnistin ottanu kardaaniin kiinni.Nyt on uus landmaxin ratas ja rulaa taas.En ole kyl tyytyväinen tohon vauhtiin minkä toi lantikka antaa...Pitäs kehitellä jotain sille..Jos ei humala päissään räjäytä koko autoo...

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Landmax varaosta...
« Vastaus #5 : 12.07.03 - klo: 22.11 »
Lainaus käyttäjältä: "Tatti"
Selvensin vaan:
Lm1 = Inferno mp-6 sport
Lm2 = Inferno mp 7.5 sports

Jos landmax on sinun ensimmäinen autosi, niin kaikilla on aluksi autojen kanssa esim. käynnistys ongelmia, kyllä se siitä :wink:

Kyllä joittenkin osien pitäisi sopia yhteen, esim varmaan päärattaan.
Niin, tai ainakin jos on vähääkään ´tee se itse mies´niin kyllä niitä saa sopimaan  :D

Joko taas joku kauppaa LM1:stä MP-6:na. :roll: No ei tod ole.

Eli siis:
LM1 = Inferno DX-II
LM2 = Inferno MP 7.5 Sports

MP 7.5:n pääratas on 46T (LM2:n 44T), kun LM1:ssä se on 51T. Eli tuskin käy se ratas siihen. Mulla on sekä sellainen punainen vakio ja sitten teräksinen samankokoinen pääratas LM1:ssäni.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa Timitri87

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Landmax varaosta...
« Vastaus #6 : 26.08.08 - klo: 14.36 »
tere. oisko kellää jäänny sitä metallista pää ratasta landmaxii touringii .. täällä on kaveri mikä ostaa sen heti

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Landmax varaosta...
« Vastaus #7 : 26.08.08 - klo: 21.40 »
Laitaistko timitri ilmoituksen osto palstalle? Kiitos
Traxxas Revo 2.5