Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jt-87

Sivuja: [1] 2
1
Sähköautot / Vs: Konekarhun tekniikkaprojekti
« : 21.05.14 - klo: 14.35 »
800e tappiota tuli tästä projusta :cry: Sovittiin viimeistä kertaa karhua korjatessa että jos ei pysy kasassa, voi laskun jättää maksamatta. Kun ei alkanut rahoja kuulua eikä  puheluihin/viesteihin vastattu, uhkailin perinnällä, selvisi että ei karhu pysy kasassa: noparit, moottorinkiinnike ja eturengas jo vaihdettu ja 500e maksaneet korjaukset...

Että näin päättyi tämä tarina...

2
Sähköautot / Vs: Konekarhun tekniikkaprojekti
« : 18.05.14 - klo: 20.16 »
Kyllä se ääni lähtee moottorin ja vaihteiston väliltä. Siellä on pientä epäkeskisyyttä joka aiheuttaa tärinää ja ääntä. Varmaan pukin alle kumia ja hiljenisi.
Sais ny vaan rahat pois, jo viikon myöhässä maksu :sad:

3
Sähköautot / Vs: Konekarhun tekniikkaprojekti
« : 10.05.14 - klo: 17.46 »
Mites pakki noille? Muuten näppärä vehje, halpakin vielä.


Linkki oikein moottorilla.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=39547
Edellinen karhussa paikallaan ollut moottori oli 7900kv, joten aika kivasti alaspäin tultiin.

Nuo pyörivät 50% rajoituksella, joten vissiin 2000kv olisi sopiva rajoitusta ajatellen. Nyt kuitenkin karhu kasassa ja saa olla puolestani niin pitkään käytössä ilman korjauksia kuin suinkin kestää!




On vähän päivittäminen jäänyt, kun sai karhun toimivaksi ja pois mielestä. Ollut niin paljon stressiä ja vaivaa tästä, ettei tehnyt mieli ihan heti palata miettimään vikoja.

Loppuyhteenvetona:
Ensin karhu oli hiljainen ja epävarma tekniikaltaan, kenties vähän hidaskin. Itse tehdyt "noparit" yhdistettynä e-scootterin moottoreihin aiheutti ongelmia. Lisäksi 330w moottorit alkoivat kärähdellä.

Kakkosversiossa lentokonemoottorit, jotka olivat vissiin 4 pole -mallia ja sen noparit huomasivat. Niistä kärähteli korillinen konkkia... Lisäksi moottorit kuumenivat reilusti.

Nyt kolmosversiossa tehokkaammat moottorit, jotka eivät normaaliajossa juurikaan lämpene. Melua lähtee aika paljon, mutta mitäpä sillekkin osaisi. Vaimennusmatto ei paljoa auttanut.
Karhu kestää seinää vasten revittelyn eikä ongelmia ole suuremmin. Jonkin kerran soittoa asiakkaalta on tullut halvaantuvasta oikean puolen moottorista. Ongelma on vissiin ollut kauko-ohjaimen trimmi, joka on ollut väärässä asennossa...


Eli homma pulkassa, iso kiitos kaikille auttaneille!

4
Sähköautot / Vs: Konekarhun tekniikkaprojekti
« : 17.04.14 - klo: 21.20 »


Josko olisi vähän toimivampi moottori-nopari yhdistelmä tällä kertaa. Moottori kestää 120A, 11v ja on varmasti 2pole. Kv-lukukin on puolet pienempi kuin edellisessä.
Akseli on 5mm edellisen 3,175mm sijaan, joten tuo välisovite piti sorvailla uusi. Yritin entisen porata isommaksi, mutta reikä meni niin pahasti vinoon etten edes yrittänyt enää toista. Siispä 20mm akselista 2m kärkivälin "kellosepän"sorvilla pyöräytin paremmat... Huomaa että sorvissa olisi vielä säätämistä kun vähän jäivät reiät vinoon holkissa. Ei kuitenkaan niin pahasti että menoa haittaisi.

Nuo moottorit siis nyt ovat vuorostaan kokeilussa:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=39547

Huomenna taas testaamaan kunahn saan juotettua toisellekin moottorille piuhat....

5
Sähköautot / Vs: Konekarhun tekniikkaprojekti
« : 28.02.14 - klo: 18.58 »
Vasemmalla puolella on ongelmia :cry: Polttaa noparista konkat. Kahdesta on jo kärähtänyt konkkien jalat poikki, toisesta jopa vaihtokonkatkin. Kovaa en ajanut ja alkoi savu nousta...

Virran saanti on varmistettu 8mm2 piuhalla ja kunnolisilla liittimillä, joten siinä ongelma ei ole.

Vika on siis joko nopareissa tai moottorissa. Moottori on yhtä tehokas kuin toisellakin puolella, ei pidä ylimääräistä ääntä tai lämpene enempää kuin toinen. Ilman mittauksia siis väittäisin sen olevan kunnossa.

Voisi sen kuitenkin varmuuden vuoksi vaihtaa samalla kun laittaa uuden tänään tilatun noparin...

6
Sähköautot / Vs: Konekarhun tekniikkaprojekti
« : 26.02.14 - klo: 11.35 »
Kyllähän se lämpiää aika reilusti kun pidempään paahtaa kaasu pohjassa. Eilen sain jopa noparin suojatilaan kun lämpesi niin paljon. Motor timing on jo minimissä.
Karhu kulkee niin kovaa, että taidan laittaa vielä limitit jonnekkin 60% tienoille että rauhoittuu.

Nyt muuten tekee taas tuo vasemman puoleinen sitä että pienellä nopeudella kulkee mutta isolla kaasulla pysähtyy. Ihan kuin nopari ei saisi tarpeeksi virtaa... Taidan vaihtaa sokeripalat vähän isommiksi ja piuhat paksummiksi että saa varmasti kunnolla kosketusta.

7
Sähköautot / Vs: Konekarhun tekniikkaprojekti
« : 25.02.14 - klo: 17.17 »
Hyvä huomio tuo äänen erilaisuus! Itse olen ihmetellyt samaa, oikean puolen vaihteisto pitää aika paljon kovempaa ääntä kuin vasen. Sen voi aiheuttaa vaikkapa kiinnityksen erilaisuus; oikealla puolella voi hyvinkin olla vähän epäkeskisyyttä tai vaikka moottori liian lähellä vaihteistoa. Nuo moottori/vaihteisto telineet kun kasattiin melko lailla silmävaraisesti...


Ja karhu pelaa muuten edelleen, joten kai sen kohta uskaltaa luovuttaa asiakkaalle toivottavasti viimeistä kertaa!

8
Sähköautot / Vs: Konekarhun tekniikkaprojekti
« : 23.02.14 - klo: 18.43 »
Nopari oli sökönä, sen vaihtamalla lähti karhu toimimaan.
Johdot siistitään, tuo oli vain testivaihe. Toinen akkukin tulee vielä, jolle pääsee vetämään paksua piuhaa. Sokeripalojen toimintavarmuuteen en ota kantaa, en kuitenkaan niitä lähde vaihtamaan.

Video tulee kun on ladannut, kestää vajaan neljä tuntia näillä näkymin se lataaminen:
Konekarhu toimii viimeinkin!

9
Sähköautot / Vs: Konekarhun tekniikkaprojekti
« : 22.02.14 - klo: 16.06 »
Noniin, Akku latauksessa ja setuppi löydetty:

Homma alkaa siitä että missään ei ole virtaa ja kaikki johdot on kytketty niille tarkoitettuihin piakkoihin.
1. vastariin ja ohjaimeen virrat päälle.
2. noparin ohjelmointinappi pohjaan.
3. noparin virta päälle
4. odotetaan että nopari käynnistyy ja menee ohjelmointitilaan, eli punainen valo syttyy ja vaihtuu oranssiksi.
5. päästetään ohjelmointinappi vapaaksi.
6. ohjaimesta täysiä eteen ja odotetaan noprain välkyttävän oranssia ja antavan äänimerkin. Jos näin ei tapahdu, täysillä pakkia ohjaimesta.
7. täysillä pakkia ohjaimesta ja odotetaan välkyntä ja äänimerkki.
8. ohjain vapaalle ja välkyntä ja äänimerkki siitäkin.
9. noparista virrat pois ja takaisin, homma valmis.

4wdkanootti:lle isosti kiitoksia tästä!


Ja vastauksena edelliseen viestiin:
Oli vain poran vaihteiston vaihteenvalitsin jäänyt kahden vaihteen väliin, siksi pyöri tyhjää. Sen kun huomasi ja korjasi, pääsi karhulla liikkeelle. Epäilin siis turhaan sitä Lehnerin sovitetta.


Pakki ja eteen ovat säädetyt molemmat 100% ja ovat nyt yhtä nopeat.


Seuraavaksi käyn moottoreiden keskinäisten pyörimisnopeuserojen kimppuun, saattaa olla jopa vähäisen akunlatauksen ansiota se. Jos on nopareissa pienikin ero, se korostuu kun virta lähestyy loppua.
Kytkin moottorit "ristiin" ja vasen oli nytkin hitaampi. Tosin oikean puoleinenkin hidastui huomattavasti kun vähän revitteli :roll:... Eli täydellä akulla uutta testiä.


Edittinä kuva joka tuli luvattua:


10
Sähköautot / Vs: Konekarhun tekniikkaprojekti
« : 21.02.14 - klo: 20.11 »
Kyllä se rengas ilmassa lähtee hyvin käyntiin, ei vain vedä yhtälailla kovaa kuin toinen puoli.
Loppuu kohta ideat tämän suhteen, ei toimi vaikk amitä yrittää :embarrassed:

11
Sähköautot / Vs: Konekarhun tekniikkaprojekti
« : 21.02.14 - klo: 12.46 »
Becit poissa ja erillinen virrantuotto vastarille nyt.

Ei vain toimi yhtään paremmin, en osaa ohjelmoida ja pakittaminen on pilkkimistä + vasen puoli ei jostain syystä jaksa liikkua juuri ollenkaan. Alamäkeen menee, muttei ylämäkeen.

12
Sähköautot / Vs: Konekarhun tekniikkaprojekti
« : 20.02.14 - klo: 20.15 »
Juu, oli moottori kiinni noparissa.

Tuotapa en ole tehnyt, eli punainen piuha irti vastarille menevästä musta-puna-valko yhdistelmästä? Mitäs se haittaa vaikka se paikallaan on? Ja alussa oli vain toinen moottori-nopariyhdistelmä, joten ei se ainakaan ohjelmointia ole hankaloittanut...

13
Sähköautot / Vs: Konekarhun tekniikkaprojekti
« : 20.02.14 - klo: 16.59 »
Toinen nopari taisi olla jo tehtaalta tullessaan mykkä :undecided:
Tuo joka päästeli savuja, päästi vain ohjelmointi/virtamokkulan piuhat oikoseen :angry:

Karhulla on jo ajettu, mutta on täyttä tuskaa:
toinen puoli vetää taaksepäin 100% teholla ja eteenpäin 60%
Toinen puoli eteen 60% ja taakse 50%.

Moottorit saa helposti pyörimään myötäpäivään(moottorin takaa katsottuna) mutta toiseen suuntaan joutuu houkuttelemaan hyvin varovaisella vivun hivutuksella.


Veikkaisin sen olevan kiinni ohjelmoinnin epäonnistumisesta, en saanut kummaltakaan puolelta mitään fanfaareita, se vain lähti pyörimään jossakin vaiheessa ....


Yritin ohjelmoida uudelleen:
1. kaikki piuhat kiinni.
2. virrat päälle ensin kauko-ohjaimeen ja sitten nopariin(noparin mukana virrat vastaanottimeen)
3. ohjelmointinappi pohjaan
4. ohjain täyttä eteen
5. ihan sama mitä, ei sieltä ääniä kuulu...


...se pettänyt osa voimansiirrossa olikin vaihteenvalitsin, joka oli jäänyt kahdenvaihteen väliin...

14
Sähköautot / Vs: Konekarhun tekniikkaprojekti
« : 16.02.14 - klo: 20.43 »
Molemmilla moottoreilla on oma nopari, ei muuten tämä karhu käänny. Mikähän siinä sitten savuja päästeli?!?

Ilmeisesti alumiiniadapteri antoi periksi, en kai ollut kiristänyt niitä onnettoman pieniä pidätinpultteja tarpeeksi. Kunhan flunssasta selviän, käyn tutkimassa asiaa tarkemmin...

15
Sähköautot / Vs: Konekarhun tekniikkaprojekti
« : 15.02.14 - klo: 16.36 »
Kyllähän vaan toinen moottori lähti pyörimään. Saman tien vain petti vaihteiston ja moottorin välinen jatkoholkki, ei ehtinyt rengas pyöriä kierrostakaan :cry:

Ja nopari päästi voimasavut, voisiko johtua siitä että yritin ohjelmointinappia painaa kun moottori pyöri?!? Ensimmäinen ohjelmointi kun ei sujunut kovin hyvin, jäi pakki opettamatta :embarrassed: ...pakitti silti...


Millähän sen akselien liitoksen saisi kestämään...

16
Sähköautot / Vs: Konekarhun tekniikkaprojekti
« : 11.02.14 - klo: 10.06 »
On niin pitkään nuo osat hyllyssä odotelleet, että en enää löytänyt käyttöohjeita  :undecided: nopari sopii kommenttien mukaan myös neli-pole moottorille, enkä ole minäkään varma että millainen on tuo moottorini. Kumma kun ei HK:n sivuilla ole mitään mainintaa asiasta.

Ja vaihteistot ovat makitasta, huollosta laittoivat postikulujen hinnalla käytetyt  :grin: välitykset ovat 1/30 ja 1/60, joista käyttöön pääsee tuo hitaampi.

17
Sähköautot / Vs: Konekarhun tekniikkaprojekti
« : 11.02.14 - klo: 06.03 »
Eli painetaan sitä pikkunappia virtakytkimen vieressä ja rämpätään kauko-ohjainta ees-taas? Vai miten se menee, ei ole kokemusta näistä.

18
Sähköautot / Vs: Konekarhun tekniikkaprojekti
« : 10.02.14 - klo: 20.04 »
Pitkästä aikaa tapahtuu karhulle:
tekniikka ver. 3.123 tai jotain alkaa olla kasassa.



Kasailin ensimmäisen moottorin nopareineen paikalleen ja yritin saada "ensisavuja" mutta eipäs lähtenyt moottori pyörimään... Noparin tuuletin kyllä huutaa heti kun virran laittaa päälle, mutta moottori ei lähde päälle.

Moottorin johdot on liitetty oikein päin ja sensorin johtokin on paikallaan. Missä osaa olla vika? Kai tuo nopari antaa moottorin liikkua ilman ohjelmointia tai muita kikkailuja?!?


Moottori on:http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__31192__XK3650_7900KV_Sensored_Brushless_Inrunner_UK_Warehouse_.html] [url]http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__31192__XK3650_7900KV_Sensored_Brushless_Inrunner_UK_Warehouse_.html[/url]
Ja nopari: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__10370__hobby_king_150a_high_performance_brushless_car_esc.html

19
Bensa-autot / Vs: Tehoputket
« : 16.12.13 - klo: 19.56 »
Liekkö näissä millainen mitoitus käytössä, kokoaalto vai puoliaalto? Jos kokoaalto, voisi tuollainen exeli auttaa mittojen arvailussa:
http://www.mediafire.com/view/ttd6lvvggt84v75/blairExhaust2.3.xls

Ja sitten niiden pakoaukon asteiden laskentaan:
http://www.mediafire.com/view/vrzl31y0rfezvib/Ajoitukset_ja_aukkojen_leveydet.xls

Mopopuolelta nämä laskurit ovat ja tuo astelaskuri toimii varmasti, mutta putken mitoituksessa saattaa tällä puolella päteä vähän erilainen taktiikka. Moottorin kun on tarkoitus toimia luonteeltaan hieman eritavalla näissä kuin mopoissa.

Mopoissa(Suzuki PV) toimivia arvoja putkilaskuriin:
Alkuosan kerroin: 1, kunhan pakoaukon halkaisijaksi laittaa halkaisijan laipalla.
Keskiosan kerroin: n.3.0
torvivakio: jopa alle laskurin suositusten. Tosin kun näitä rc-putkia on katsellut, taitaa kannattavinta olla laittaa jokin aika iso arvo.
Loppupillin pituus ja halkaisja: kannattanee apinoida olemassa olevista putkista. Paksulla ja lyhyellä pillillä(pieni vastus) laaja tehoalue ja ohuella ja pitkällä(suuri vastus) tehot korkeammalla.

20
Bensa-autot / Vs: JariV:n projekteja
« : 16.12.13 - klo: 19.15 »
Ei auta muu kuin etsiä jokin teollisuushalli ja iltavuoron hämärissä mennä hyllyjen väliin ajamaan! Kovasti odotan "full throttle" videota, ei taida kunnolla olla vielä piikilläkään tuossa vaikka keulii jo reilusti.

21
Vapaa keskustelu / Vs: Lävistykset
« : 15.11.13 - klo: 17.59 »
ns. plenum, ***keli siis :tongue:

22
Sähköautot / Vs: Konekarhun tekniikkaprojekti
« : 19.07.13 - klo: 17.06 »
Olihan siinä se räikkä, on vähän vielä vaiheessa että miten sen lukitsen kokonaan pois käytöstä. Kyllä tuo revittää jos ei pääse liikkumaan, eli en jätä välille mitään "sulaketta". Onpahan yksi vikapaikka vähemmän kun ei pääse räikkä löystymään omia aikojaan. Osat muuten on nyt tilattu hobbykingiltä, saas nähhä milloin tulevat.

Onko tuon 4wdkanootin ehdottaman noparin kanssa odotettavissa ohjelmointia/säätämistä ennen kuin pakki ja muut systeemit toimivat kuten kuuluukin?

23
Sähköautot / Vs: Konekarhun tekniikkaprojekti
« : 12.07.13 - klo: 07.39 »
Kiitos iso taas 4wdkanootti! Yritin etsiä 3,17mm to 3,95mm -adapteria, vaan ei löytynyt. Nyt sitten tuli heti vastaan liitin tuolla 3,17-4mm haulla ja sellaiset on nyt tilattu.

Sitten se loppuosa tekniikkasta:
noparit:
http://hobbyking.com/hobbyking/store/__28377__Hobbyking_X_Car_120A_Brushless_Car_ESC_sensored_sensorless_.html

Moottorit:
http://hobbyking.com/hobbyking/store/__16021__HobbyKing_X_Car_13_5_Turn_Sensored_Brushless_Motor_2600Kv.html

Moottori on sensorillinen ja nopari pakillinen, jäikö vielä jotain huomaamatta?
Jännitettä kestää enemmän kuin on tarjolla(12v) ja tehoa on tuplat verrattuna nykyiseen tekniikkaan.

24
Sähköautot / Vs: Konekarhun tekniikkaprojekti
« : 10.07.13 - klo: 07.09 »
Silloin olisi sama käyttää 5mm akselilla olevaa moottoria. On vain niin pieni tuo ratas että en tiedä onnistunko poraamaan suoraan sen reiän. Rattaan kestävyyskin huononee samalla, mutta täytyy tuokin vaihtoehto tutkia ennen moottoreiden tilausta.

25
Sähköautot / Vs: Konekarhun tekniikkaprojekti
« : 09.07.13 - klo: 21.42 »
Pientä edistymisen tapaista on tapahtunut. Sain Makitalta vaihteistot(1/60 ja 1/30 välitykset valittavissa) ja moottoriin kiinni tulevan rattaankin "lievän" odottelun jälkeen.
Seuraava ongelma onkin tuon rattaan vaatima akselipaksuus, 3,95mm. Ei tahdo sellaisia olla RC-puolella tarjolla...

Saattaa olla että sorvaan moottorin akselia sopivammaksi ihan kotioloissa viilalla moottorin pyöriessä... mutta jos jostain kävelisi vastaan sopiva holkki, jolla 3,175mm akseli lihotetaan 3,95mm kokoon, ottaisin sen kyllä

26
Sähköautot / Vs: Konekarhun tekniikkaprojekti
« : 24.05.13 - klo: 20.50 »
Taas pari kertaa karhua korjattu:
Nopeudensäädin laitettu releiden tilalle
Moottorista vaihdettu melkein kaikki kun kärähti
Nopeudensäädin vaihdettu kun sekin kärähti samalla moottorin kanssa.

Kakkostekniikkaa olen jo vähän saanut edistymään:
Alennusvaihteet tulevat olemaan peräisin järeästä Makitan akkuporasta. Maahantuojalta saa postikulujen hinnalla käytettyjä :cool:
Ne kun ensiviikon aikana saapuvat, pääsee tilailemaan moottoreita ja säätimiä.

27
Sähköautot / Vs: Konekarhun tekniikkaprojekti
« : 11.05.13 - klo: 20.33 »
Kiitokset 4wdkanootille selvennyksestä! soittelen tulevalla viikolla tuonne ja kyselen hintoja :azn:

Vikaa on muuten ehtinyt olemaan pariinkin kertaan:
Pakkirelevika olikin kärähtänyt ohjainboxi. Kiersin sen tekemällä releistä on-off pakittoman ohjauksen. Eli kaasuvipua kääntämällä lähdetään kaasu pohjassa eteenpäin. Voltteja moottorille menee 12v, joten kovin isoa vaaraa 24v moottorin palamisesta ei ole.

Vähän kävi kyllä eilen mielessä että moottori on palanut, kun tuli vaihteeksi soittoa että ei karhu taaskaan pelaa. Tänään auoin ja mittailin osia ja moottorissahan se vika oli. Ei onneksi ollut palanut, vaan oli moottorin sisästä irronnut virtajohto... Vähän maanantaikappale, hiiletkin ottavat ankkuriin kiinni vain parin millin matkalta :shocked:

Pari kuvaa muuten matkan varrelta:


28
Sähköautot / Vs: Konekarhun tekniikkaprojekti
« : 27.04.13 - klo: 22.44 »
Ei ihan vielä massaa tästä :embarrassed: Tuli soittoa että toisen puolen moottori ei pyöri...
Ilmeisesti pakkireleet sökönä. Huomenna selvitellään sitä sitten... mie kun luulin että se oli sillä selvä, että nyt se toimii...

Ja ei se ihan suoraan pakkia iske päälle, pieni viive tulee jo ihan servon liikkeen hitaudesta. Eikä saillä ole rallia tarkoitus ajaa muutenkaan :wink:

Eli vaihtoehtotekniikkaa haetaan edelleen, pohjana se Hobbykingin halppis ohjain/vastaanotin ja jotkin auton noparit.
Moottoreiksi sensorilliset harjattomat?
Alennusvaihdetta jostakin, 4wdkanootti oli käyttänyt kahta 1/8 krossarin keskitasauspyörästöä, löytääkö joku jostakin sellaisia? Minä en löytänyt(eikä toisaalta ihmetytä ollenkaan, ei täysin ole hallussa että mitä olen etsimässä)

29
Sähköautot / Vs: Konekarhun tekniikkaprojekti
« : 25.04.13 - klo: 18.56 »
Eipä niillä servoilla siellä hätä liene, eivät ainakaan takeltele yhtään. Sen verran ne huutavat kuin mitä videolla kuuluu. Ja uuttakin videota tarjolla:
Konekarhu elää sittenkin
Vähän on kovaääninen tuossa vielä, pari ketjuihin liittyvää ongelmaa oli jotka korjattiin. Tilaaja jo sen sai itselleen ja vaikutti jokseenkin tyytyväiseltä, mitä nyt luovutus kesti tunnin erinäisten teknisten ongelmien johdosta :embarrassed:
Renkaat mm. irtosivat laakereiltaan, renkaan kiinnitysmutterit akselilta ja vielä se toinen "nopari" vähän jumitti. Paineilma auttoi jumimiseen, hyvä siitä tulee.
Tehoa oli enemmän kuin arvelin, nopeus on sopiva vaikkakin alle sen mitä alunperin piti olla (15km/h) nyt saattoivat tosin akutkin olla hieman tyhjiä.

Vaikka lopputulos oli melko hyvä, pohditaan silti se unelmatekniikka kasaan. Ostan sen vaikka sitten vain varalle ja kasaan siihen jotain muuta kivaa, jos ei karhusta enää kuulu korjauskehoituksia...

30
Sähköautot / Vs: Konekarhun tekniikkaprojekti
« : 20.04.13 - klo: 07.34 »
Se on sitten sensorillinen harjaton minkä hommaan.

Epävarmuus tuli lähinnä pienestä takkuilusta toiminnassa, ei luistanut tuo liikkuva osa riittävän hyvin. Nyt kuitenkin sain sen toimimaan, joten katsotaan...
Tuossa video asiasta: Servo sunnanvaihtimena ja noppeuden säätimenä

Nuo moottorit jotenkin tuntuvat todella voimattomilta, kunhan saa ketjulinjan tehtyä niin sittenhän sen näkee. Nyt alennusvaihteelta lähtee ratas väärällä jaolla :undecided:

Sivuja: [1] 2