RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: Luigi54/vielä vanhempi - 03.06.09 - klo: 07.29
-
KyPak on aikeissa järjestää Kuusankoskella KyPak Circuit radalla MINI-, VINTAGE-JA DRIFTING-KISAT.
Aika: Lauantai 27.6.2009 ELI VIIKKO JUHANNUKSEN JÄLKEEN
Paikka: Mini ja Vintage pienemmällä eli ralliradalla , Drifting touring-radalla.
Minit ajaisi UUTTA rallirataa ; uusia vaihtelevia profiileja , Vintagelle vanha vaihteleva rataprofiili.
Tarkempaa tietoa tulee heti , kun asiat selviää.
KAIKKI SIIS VARAUTUMAAN !!!! :lol: :shocked: :roll:
-
KyPak on aikeissa järjestää Kuusankoskella KyPak Circuit radalla MINI-, VINTAGE-JA DRIFTING-KISAT.
Aika: Lauantai 27.6.2009 ELI VIIKKO JUHANNUKSEN JÄLKEEN
Paikka: Mini ja Vintage pienemmällä eli ralliradalla , Drifting touring-radalla.
Minit ajaisi UUTTA rallirataa ; uusia vaihtelevia profiileja , Vintagelle vanha vaihteleva rataprofiili.
Tarkempaa tietoa tulee heti , kun asiat selviää.
KAIKKI SIIS VARAUTUMAAN !!!! :lol: :shocked: :roll:
Taitaa tulla kiirus tuossaa viikonvaihteessa... 28.6. olisi Sipoossa VTR-kisat tiedossa myös.
-
Jeps, varauduttu on.. Järvenpään Puistoblues samana päivänä ja soittaa mm. Gov´t Mule, liput ostettu jo ajat sitten
:embarrassed:
ps. kai jossain päin on touring-kisat samaan aikaan?
-
Voi harmi,
Me ajateltiin pitää alfa-romeo ja Datsun 100A 4 tunnin endurance samana päivänä.... mut pitää nyt sitte varmaan ajaa juhannuksena :embarrassed:
-
No , tämähän oli vain meidän ajatusasteella vasta , HYVÄ , että saadaan täsmätietoa .....muiden ajatuksista.
Katsellaan , voimme toki muuttaa ajankohtaa.
-
Muokataan Vintagekysymykset pois ja todetaan että driftiä vois tulla kokeilemaan! :afro:
-
Olisiko tuo Vintage-osuus ns. kerhokisaa, eli laittomallakin setupilla pääsee ajamaan?? Ja mahtaisiko tuossa erien välissä ehtiä muuttamaan setuppeja sen verran, että pääsee myös driftiin osallistumaan...?
Nimim. Mieluummin tänne, kuin Sipooseen
Mitäs vikaa sipoossa on :huh: Kukaan ei ole viellä siellä ajannutkaan ja sinä mollaat sitä jo :huh:
Jerzi
Nimim. Ajan sipoossa olkoon mikä tahansa meinki :lol:
-
ps. kai jossain päin on touring-kisat samaan aikaan?
Meinaat varmaan, että jos jossain on sähkötouring-kisat, niin taatusti sataa :cool:
-
Mitäs vikaa sipoossa on
Jatketaan YV:llä
-
Millä säännöillä mennään vintage luokassa :huh:
Jerzi
-
ps. kai jossain päin on touring-kisat samaan aikaan?
Meinaat varmaan, että jos jossain on sähkötouring-kisat, niin taatusti sataa :cool:
Uusi muoto on: jos jossain sataa, niin siellä todennäköisesti myös järjestetään sähkötouring-kisat :wink:
ups, meni vähän OT:n puolelle
-
Nimim. Mieluummin tänne, kuin Sipooseen
Nimim. Ajan sipoossa olkoon mikä tahansa meinki :lol:
Molemmissa on hyvät puolensa ainakin minulle... Sipoo on lähellä. Kuvista päätellen Kuusankosken rallirata taas on tosi mielenkiintoisen näköinen kokeilla.
No, kun kisoja on kuitenkin puuhattu eri päiville, niin täytyy sitten ajaa molemmat. Jos säät, auto ja vaimo sallivat :cool:
-
Vintage säännöt(VTR-10 ; 2009) pääpiirteissään eli näillä mennään :
Auto: 1/10 hihna/keppi Touring auto 2wd/4wd
Paino: 1425 g ajovalmiina
Maavara: Min. 8mm
Kori: Vintage kori esim.HPI jenkki korit kuten Cuda,Camaro,Mustang + retroracingin valmistamat kotimaiset korit.
Auton valot ja etumaski on maalattava tai tarroitettava esikuvansa mukaisesti.Kiellettyjä on PPOTOTYYPPI/GT luokan korit.Korit leikattava esikuvan mukaisesti.Reiät ainoastaan koritolpille ja antennille.Koriin tai auton runkoon ei saa lisätä ilmanohjaimia tai diffuussoreita.
Korin väritys: Skaalan ja tyylin mukainen tai yksivärinen ajan hengen mukaan !!!
Renkaat: HPI Vintage kuviollinen rengas, insertti vapaa. 1 rengassarja / kisa(rikkoutunen saa vaihtaa kilpailun johdon luvalla).
Vanteet: Esim. HPI vintage vanne , kaikki värit , kaikki mallit.Levyvanteet kielletty.
Akut: Max. jännite 7,4 v , LiPot tai NimHit , LiPosackiä käytettävä ladattaessa LiPoja.
Moottori: CS 17,5 Fintrack virallinen vakiokuntoisena.
Pitoaineet: Kaikki pitoaineet kielletty , Vedellä saa pestä renkaat,muut aineosat kielletty.
Lisenssi ei pakollinen
-
Onkohan nuo mini ja vintage kisat päällekkäin jos haluis ajaa molempia :huh: Ei mulla kyllä oo edelleenkään edes konetta siihe vtr autoo, ei taida tulla koko kaudeksi, mutta mini nyt ainaki kulkee.
Saako minissä käyttää lipoja? Entä onko joku lisenssi tai seuraan kuuluminen missään luokassa pakollinen?
-
Minit ja Vintage ei ole tarkoitus ajaa päällekkäin , koska useammat meiltäkin ajaa molemmat luokat...ja jopa driftingin......
Kiirus kyllä varmaan tulee, mutta sehän on normaalia......
Mineissä mennään edelleen "vanhojen" K.Lehdon laatimien sääntöjen mukaan, eli ei lipoja.
Työn alla on vielä Mineihin saada järjestäjältä koneet tyyliin Mäntsälän kapinat keväällä, asia ei ole kuitenkaan
varmistunut, odotamme viestiä RF:ltä.......
Että silleen.
-
Niin ja lisenssejä ei tarvita.
-
No , tämähän oli vain meidän ajatusasteella vasta , HYVÄ , että saadaan täsmätietoa .....muiden ajatuksista.
Katsellaan , voimme toki muuttaa ajankohtaa.
Mitenkäs tuon ajankohdan kanssa nyt on?
-
Se näyttäisi pitävän eli ei muutu näillä näkymin....
-
Mineissä mennään edelleen "vanhojen" K.Lehdon laatimien sääntöjen mukaan, eli ei lipoja.
Eli museokalustolla mennään...?!
Come on, voisi jo hieman laittaa järkeä tähänkin touhuun...
Lipot sallituiksi, painorajaa alemmas, IMHO.
E: ja ainakin VTR-luokan kannalta ei ehkä paras ajankohta,
siirto voisi olla hyvä ajatus? (eihän tuolloin edes kannata järjestää kisoja, kun kerran ei ole samaan aikaan edes touring-kisoja - LOL :mrgreen:)
-
Ja muistaakseni lipo ja lisäpainot tekivät autosta suunnilleen tasavertaisen nimh akkuja vastaan. Tuo nimh sääntö saattaa karsija kilpailijoita.
-
lisäpainoja kun sai laittaa ihan reippaasti että saavutti maagisen 1350g rajan... siksi rajan laskeminen lipojen kanssa suotavaa, vaikka 50...100g.
ja mitä tarkoitat että nimh sääntö karsii kilpailijoita, sekö karsii, että saa käyttää, vai ei saa käyttää?
Tiedän jo ainakin kaksi ihmistä ketä se karsii pois, että lipoja EI saa käyttää. Tiedän myös ketä ainakin päivämääräkin karsii pois, mutta mikä nottei...
Ottakaahan pojat vielä kisojen säännöt ja sisältö (+ mahdollisesti päivämäärä) uudelleen tarkasteluun..
-
Siis juuri sitä tarkoitin, että jos lipoilla ei saa ajaa, niin se saattaa karsia kilpailijoita.
-
Vintage säännöt(VTR-10 ; 2009) pääpiirteissään eli näillä mennään :
Auto: 1/10 hihna/keppi Touring auto 2wd/4wd
Paino: 1425 g ajovalmiina
Maavara: Min. 8mm
Kori: Vintage kori esim.HPI jenkki korit kuten Cuda,Camaro,Mustang + retroracingin valmistamat kotimaiset korit.
Auton valot ja etumaski on maalattava tai tarroitettava esikuvansa mukaisesti.Kiellettyjä on PPOTOTYYPPI/GT luokan korit.Korit leikattava esikuvan mukaisesti.Reiät ainoastaan koritolpille ja antennille.Koriin tai auton runkoon ei saa lisätä ilmanohjaimia tai diffuussoreita.
Korin väritys: Skaalan ja tyylin mukainen tai yksivärinen ajan hengen mukaan !!!
Renkaat: HPI Vintage kuviollinen rengas, insertti vapaa. 1 rengassarja / kisa(rikkoutunen saa vaihtaa kilpailun johdon luvalla).
Vanteet: Esim. HPI vintage vanne , kaikki värit , kaikki mallit.Levyvanteet kielletty.
Akut: Max. jännite 7,4 v , LiPot tai NimHit , LiPosackiä käytettävä ladattaessa LiPoja.
Moottori: CS 17,5 Fintrack virallinen vakiokuntoisena.
Pitoaineet: Kaikki pitoaineet kielletty , Vedellä saa pestä renkaat,muut aineosat kielletty.
Lisenssi ei pakollinen
Tästä lienee jäänyt pois yksi virallisten sääntöjen rivi:
Takasiipi: Kielletty, esikuvan mukainen spoileri sallittu.
Itselläni spoileri on ruuveilla kiinni, joten poiston jälkeenkään auto ei olisi enää laillinen, koska siinä on ylimääräisiä reikiä. Sikäli oleellinen rivi minulle...
Tattiksella oli tänään irrallaan huhu, että vain HPI & RetroRacing olisi sallittuja VTR-korien merkkejä. Näinhän tuossa ei suinkaan sanota. Huomatkaa tärkeä "esim".
-
Mulla ei oo ku lipo akkuja ku alotin ihan vasta harrastuksen enkä kyl haluais ostaa muita akkuja muutaman minuutin kilpailun takia eli sit jää mini ajamatta. Onko tossa vtr luokassa akun kapasiteetilla joku raja? mul on 2400 ja 5000 jos jompikumpi edes siihe luokkaa kävis :lol:
-
Onko tossa vtr luokassa akun kapasiteetilla joku raja? mul on 2400 ja 5000 jos jompikumpi edes siihe luokkaa kävis :lol:
Kummatkin käy VTR-luokassa. Kannattaa testata onko tuossa 2400ssa riittävästi potkua moottorille. Laskujeni mukaan pitäisi olla. Mutta kun laskelmat perustuu valmistajien ilmoittamiin lukemiin, niin kannattaa suhtautua isolla varauksella tuloksiin. Treeniin käy varmasti, isommalla sitten kisaan jos menohaluissa on eroja.
-
Joo,
kirjoitin säännöt "PÄÄPIIRTEISSÄÄN" eli olet aivan oikeassa, ei mitään takasiipihässäköitä hyväksytä eli väheksytään !!!
Toinen asia on moottori:
SALLITTU KONE ON MYÖS SPEEDPASSION 17,5 !!!!!!!
Eilen keskustelin Matti Eskelisen(Medasec) kanssa ja hän oli mieltä , että CS 17,5 moottorit on hyllyssä hänellä ennen Juhannusta, n. 50 kpl tulossa , joista on varattuja n. 10-15 kpl.
ELI JOS KAIKKI INFORMAATIO asiasta pitää paikkansa, ei asiassa ole ongelmaa.....
-
JA VIELÄ UNOHTUI ÄSKEISESTÄ LiPO-JUTUT:
LIPOT PITÄÄ OLLA MALLIA HARDCASE !!!!!
-
Näillä näkymin mitä olen jutellut kavereidan kanssa tattiksen radalla niin 4-6 kuskia tulee tuonne ajamaan, kenties enemmänkin.
Onko tullut ilmoittautumisia jo sisään koskien VTR luokkaa.
Jerzi
-
Eipä ole ilmoittautumisia , kun ei ole viel virallista kisakutsua.....
Mutta koitan saada aikaiseksi tällä viikolla.....
Ansiotyö häiritsee harrastamista....Nääs??
-
lisäpainoja kun sai laittaa ihan reippaasti että saavutti maagisen 1350g rajan... siksi rajan laskeminen lipojen kanssa suotavaa, vaikka 50...100g.
ja mitä tarkoitat että nimh sääntö karsii kilpailijoita, sekö karsii, että saa käyttää, vai ei saa käyttää?
Tiedän jo ainakin kaksi ihmistä ketä se karsii pois, että lipoja EI saa käyttää. Tiedän myös ketä ainakin päivämääräkin karsii pois, mutta mikä nottei...
Ottakaahan pojat vielä kisojen säännöt ja sisältö (+ mahdollisesti päivämäärä) uudelleen tarkasteluun..
Ihme vinkumista aina vaan. Ei joka jamppaa varten ole mahdollista laatia omia sääntöjä tai aikatauluja. Tapahtumien ja kisojen järjestäjät päättävät niistä säännöistä ja ohjeista joilla mennään. Epäilemättä taustalla on aina jokin analogia, jolla em. määrittelyt on tehty. Sama pätee päivämääriin ja muihin aikatauluihin. Jos ei tarjottu kakku kelpaa, voi vapaasti jättää väliin tai tehdä itse mielensä mukaisesti. Arvostelu on aina helpompaa kuin tekeminen, siksi jälkimmäinen tuppaa olemaan kovemmassa kurssissa. :wink:
-
...
-
Minä en ota sen enempää kantaa tuohon väittelyyn mutta kuin kisoja järjestetään niin aika monta palapeliä jotka pitää lonksahtaa kohilleen ja sen takia (vaikka meillä on sunnuntaina toisetkin kisat)olemme näillä näkymin tulossa ajamaan koska noita kisoja vaan on liian vähän (tai järjestäjiä on liiän vähän).
Hommahan menee näin.
Ketkä siellä kisapaikalla on töissä(tarkemmin sanottuna tekee ilmaista työtä kerholle)
-kierroksen laskija
-lippumies/tuomari
-puffetti pitäjä jotta saadaan rahaa kerholle
-rata pitää olla vapaana
-radio säilöö ei vissiin enää tarvita joten sieltä vapautui kaveri
-katsastusmies (minä voin toimia VTR-10 luokalle jos niin haluatte)
ja sitten kuin otetaan huomioon noita muitakin luokkia ettei mene päällekäin niin siinä on tekemistä että saadaan istumaan tietylle päivälle nuo kaikki palat kohille. Pidän erittäin suuressa arvossa niitä jotka jaksavat tehdä tätä työtä, ymmärtääkseni ne jotka siellä nyt noita kisoja järjestää niin heidän jälki polvet ei edes aja enää näitä pikku autoja :huh: vaan tekevät meille vain hyvää hyvyyttä :wink:
Joten jos voitaisi miellummin antaa sitä positiivistä palautetta täällä ja negatiiviset voisi antaa YV.nä ettei mene vääntelyksi nämä jutut.
Toivotaan että on kisat ja että olis sää meidän puolella :tongue:
jerzi
-
Juu, kisojen ennakkoilmoitukset ja kutsut eivät ole ihan oikea paikka kiistellä säännöistä. Säännöt yleensä laaditaan ennen kautta ja sitten kauden kisat ajetaan niillä. Jollei järjestäjällä ole erityistä syytä niitä muuttaa... Esim. ens viikonvaihteessa Tattiksen GT-kisoissa voitaisiin ehkä sallia perämoottorin käyttö, jos ennusteet sademääristä pitävät paikkansa :tongue:
Etukäteen laaditut säännöt ovat yleensä ajan kanssa mietitty palvelemaan mahdollisimman montaa kuskia. Kaikkia on mahdoton miellyttää... Joten kisanjärjestäjän tekemät/sallimat muutokset tuskin lisäävät osanottajia.
Elikkä noottia noista minin akuista luokan säännöt laativalle taholle, niin ehkä ensi kaudella muutokset on mukana säännöissä. Kisanjärjestäjä ei siihen paljon pysty tässä vaiheessa vaikuttamaan. Tietty jos säännöt laatii sama taho, joka kisat järjestää, niin silloin asia erikseen. Mutta ennakkoilmo kisoista ei siltikään ole oikea paikka sääntö-vääntöön.
-
Jees,
ei varmaan kannata järjestää mitään , jos polemiikki on tätä tasoa.
Siksi yhdyn Karvajalan mielipiteeseen.
Kaikkia ei voi miellyttää,miksi sitten narista.....
Jos on paha olo kannattaa ottaa yhteyttä kriisipalvelun terapiaan, foorumi ei ole oikea paikka siihen toimintaan.
-
Minin akkusäännöstä keskustelun ymmärrän, olihan lipot sallittuina myös esim. lippiksen kisoissa. Nämähän ei ole mitään virallisia sääntöjä eikä luokkia, joten lipojen salliminen on täysin kisajärjestäjästä kiinni.
-
Jees,
ei varmaan kannata järjestää mitään , jos polemiikki on tätä tasoa.
Siksi yhdyn Karvajalan mielipiteeseen.
Kaikkia ei voi miellyttää,miksi sitten narista.....
Jos on paha olo kannattaa ottaa yhteyttä kriisipalvelun terapiaan, foorumi ei ole oikea paikka siihen toimintaan.
Äläs nyt yhdestä pienestä vaan suutu, meitä on valtavirta jotka haluaa kisat teidän säännöillä ja teidän ehdoilla.
Jerzi
-
Löytryi toinen keskustelu josta selvisi asiani.