Kirjoittaja Aihe: Mamba Maxin säätömahdollisuudet  (Luettu 1828 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Mamba Maxin säätömahdollisuudet
« : 21.08.07 - klo: 14.41 »
Ei löytynyt haualla kattavaa topikkia, joten päätin luoda aiheesta uuden. Yksinkertaisena lähtökohtana se, mitä kaikkia säätöjä usb-kaapelin avulla + ohjelman avulla voikaan mamba maxilla tehdä. Mihin asioihin vaikuttavia säätöjä ym..? Itse oma mambani on edelleen tehdasasetuksissa, mutta ennen suurempia asetuksien muutoksia olisi hyvä tietää mitä muuttaa ja mikä vaikuttaa mihinkin.

Itse ajan täysin Rc-Formula OffRoadia, joten jos joku tietänee hyvät säätökikat rinteeseen, niin avautukoon nyt.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Mamba Maxin säätömahdollisuudet
« Vastaus #1 : 21.08.07 - klo: 15.08 »
Tässä manuaali. Nopari on kattavasti säädettävä. Omasta mielestä parhaita (jos ei paras) tuon virran kestävä harjaton/harjallinen nopari.

http://www.castlecreations.com/support/documents/Mamba%20Max%20User%20Guide.pdf

Rinteeseen ainakin luulis tarvitsevan nopeaa kaasun ottoa (jos akku vaan kestää) eli Punch/Traction control. Myös Start Power saa olla korkea (akun virrananto taas rajana).

Oikein jos haluaa hifistellä niin tekee omat kaasukäyrät  :azn:


Axial SCX 10 TR

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Vs: Mamba Maxin säätömahdollisuudet
« Vastaus #2 : 21.08.07 - klo: 15.20 »
Jos viitsit vielä, niin voisitko listata pääpiirteittäin kaikki säätömahdollisuudet mitä tietokoneen kautta onkaan mahdollista tehdä. Olisi sitten muidenkin helppo napata tästä suoraan suomeksi kaikki mahdolliset säädöt mitä saa tehtyä.

Nopea kaasunottaminen voisi olla hyvä ja akkuina toimii 5000mAh - 7,4v lipo, jonka luulisi kyllä kestävän. Mitä tämä asetus sitten saa tarkalleen aikaiseksi, antaako hetkellistä poweria enemmän "ilokaasun" muodossa? Mikä asetus on vakiona muistuuko mieleen? Ja start powerin vaikutus.. auton lähtemiseen vai?

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Mamba Maxin säätömahdollisuudet
« Vastaus #3 : 21.08.07 - klo: 15.52 »
Eli kun ottaa nopeasti kaasua niin se meinaa sitä, että esim. jarrulta kaasulle menevä aika on lyhyt eli nopari reakoi nopeasti mitä teet.
Axial SCX 10 TR

Poissa klrp

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-OFFI.net
Vs: Mamba Maxin säätömahdollisuudet
« Vastaus #4 : 21.08.07 - klo: 16.57 »
Itse ajan täysin Rc-Formula OffRoadia, joten jos joku tietänee hyvät säätökikat rinteeseen, niin avautukoon nyt.
Lennokkinopari sitten? Ei ole niin paljoa "kaasuviivettä" eikä tarvii ajaa hiljaa. :cheesy:

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Vs: Mamba Maxin säätömahdollisuudet
« Vastaus #5 : 21.08.07 - klo: 19.00 »
Ite ajoin projektiautolla mamban syöttämänä kahden virallisen rc formula offroad kilpailun voittoon viime vkl, joten laitanpa varmat säädöt tänne kaikkien nähtäväksi.

Ohjain Graupnerin XS-6, jossa kaasun osalta säädöt TH 125%/125% ja muu onkin aika lailla kaasun osalta neutraalia.

Mamban säädöt:

Forward and Reverse w/ lockout
Punch Control: 30%
Start Power: Low
Brake Amount: 100% tai 0, en nyt muista ulkoa
Reverse Throttle: 100%
Motor Timing: Medium

Kaasu ja jarrukäyriin en ole foffissa koskenut. Crawlingissa niitä olen kokeillut eri asetuksilla hyvin tuloksin. Suosittelen kokeilemaan eri setupeita vaikka vastakkaisista päistä, esim eka Start Power low ja sitten high (lipojen kanssa pitäisin aina high). Päätä sitten itse mitkä säädöt jätät.

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Maxin säätömahdollisuudet
« Vastaus #6 : 21.08.07 - klo: 19.17 »
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Vs: Mamba Maxin säätömahdollisuudet
« Vastaus #7 : 21.08.07 - klo: 20.10 »
Mainitsemassasi topicissahan ei puhuta suoranaisesti säätömahdollisuuksista.