Kirjoittaja Aihe: Traxxas Summit  (Luettu 514176 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MarkoL

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1440 : 21.12.14 - klo: 22.06 »
Silloin kun mulla oli Summit niin laitoin siihen Jumbo Kongit alle. Kulki umpiseen aika kivasti ja niiden kanssa sai pidettyä vauhtiakin tarvittaessa. Noita telojakin aikoinaan siihen kuolasin mutta jäi kuitenkin ostamatta.



Marko

 
Kyosho: ST-R(R) brushless, XL Mad Force RB TM728, Rock Force, Blizzard EP, Tamiya: Wild Willy 2, Clod Buster/Bullhead. Vintage: Tamiyat Clod Buster, Blackfoot sekä Marui Big Bear

Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1441 : 05.01.15 - klo: 22.37 »
mistä johtuu kun summitin voimansiirto luistaa ja vinkuu, kun laittaa nopean puolen päälle ja painaa "kaasua"kone ei liiku mutta vinkuu lujaa hitaalla puolen pääsee hiljaa mutta hyytyy älyhelposti. mistä johtuu? voiko itse korjata? vai pitääkö ostaa uutta osaa? onko vika moottorissa vai vaihteistossa vai jossain muualla? auttakaa aloittelijaa!!!!

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1442 : 05.01.15 - klo: 23.23 »
Kuulostaa siltä että kykin luistaa eli kytkin on liian löysällä.
Traxxas Summit / HPI Savage

Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1443 : 05.01.15 - klo: 23.56 »
 lisää tyhmiä kysymyksiä, eli voiko sitä kiristää ja josvoi niin mistä?

Poissa Zufee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1444 : 06.01.15 - klo: 00.00 »

Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1445 : 06.01.15 - klo: 19.01 »
kytkimen kiristäminen ei auttanut ollenkaan mikäsnyt auto kuitenkin parivuotta vanha mitä osia pitää uusia. voiko olla mahdollista että johonkin olisi mennyt vesi ja siksi luistaisi?

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1446 : 06.01.15 - klo: 19.21 »
kun laittaa nopean puolen päälle ja painaa "kaasua"kone ei liiku mutta vinkuu lujaa hitaalla puolen pääsee hiljaa mutta hyytyy älyhelposti.
Siis painat kaasua ja kone ei pyöri? ..ainakaan normaalisti?  Ymmärsinkö oikein...
Onko voimansiirrossa joku osa jumissa(rikki), jos ei niin oisko kone(tai ehkä nopari) rikki?
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa aFox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1447 : 06.01.15 - klo: 19.47 »
mistä johtuu kun summitin voimansiirto luistaa ja vinkuu, kun laittaa nopean puolen päälle ja painaa "kaasua"kone ei liiku mutta vinkuu lujaa hitaalla puolen pääsee hiljaa mutta hyytyy älyhelposti. mistä johtuu? voiko itse korjata? vai pitääkö ostaa uutta osaa? onko vika moottorissa vai vaihteistossa vai jossain muualla? auttakaa aloittelijaa!!!!

Se on varmaan purettava vähän ja kurkisteltava mitä näkyy ja kun vähän kaasuttelee samalla niin näkee jos joku paikka pyörii tai sitten ei :)

Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1448 : 06.01.15 - klo: 20.32 »
siis moottori pyörii normaalisti mutta voimma katoaa johonki matkalla renkaille.

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1449 : 06.01.15 - klo: 20.34 »
kun laittaa nopean puolen päälle ja painaa "kaasua"kone ei liiku mutta vinkuu lujaa hitaalla puolen pääsee hiljaa mutta hyytyy älyhelposti.
Siis painat kaasua ja kone ei pyöri? ..ainakaan normaalisti?  Ymmärsinkö oikein...
Onko voimansiirrossa joku osa jumissa(rikki), jos ei niin oisko kone(tai ehkä nopari) rikki?

Tuohon vielä lisäyksenä että onko sulla ihan vakio harjallinen moottori vai joku harjaton? Itse ainakin juuri huomasin että Tekinin sensorillinen harjaton ei toimi jos johdot eivät ole oikeassa järjestyksessä. Tai no toimii mutta pitää ihan hirveetä meteliä eikä juuri pyöri ollenkaan.
Traxxas Summit / HPI Savage

Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1450 : 06.01.15 - klo: 20.37 »
siis auto on täysin vakio :smiley:

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1451 : 06.01.15 - klo: 20.40 »
siis moottori pyörii normaalisti mutta voimma katoaa johonki matkalla renkaille.
Jospa sulla on sitten vaan joku ratas sileenä, purkamalla/tutkimallahan tuo selviää..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1452 : 06.01.15 - klo: 20.46 »
siis auto on täysin vakio :smiley:

No sitten. Tossa vaiheessa kandee nyt lähtee vähän selvittelee että missä vaiheessa se voima katoaa. Kato vaikka ihan ihan ekana että pyöriikö kardaanit, jos pyörii niin vika diffeissä (tätä en kuitenkaan usko). Jos kardaanitkaan ei pyöri niin purkaa se vaihdelaatikko, siellä on semmonen muovinen lautanen, vaihteensiirtäjä joka saattaa hajota kovan paikan tullen.
En ole ikinä kuullut että joku olisi saanut tuon laatikon sisältä jonkuu rattaan sileeks, toki kaikki on mahdollista :wink:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1453 : 13.01.15 - klo: 17.58 »
Tai vaihteen siirtäjä puolessavälissä välivapaalla.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1454 : 18.01.15 - klo: 02.20 »
No sekin voi olla mutta kuitenkin joku probleema tuoosa siirtäjäässä.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Ville_90

  • JoeUa RC
    • Profiili
Re: Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1455 : 22.01.15 - klo: 00.26 »
mistä johtuu kun summitin voimansiirto luistaa ja vinkuu, kun laittaa nopean puolen päälle ja painaa "kaasua"kone ei liiku mutta vinkuu lujaa hitaalla puolen pääsee hiljaa mutta hyytyy älyhelposti. mistä johtuu? voiko itse korjata? vai pitääkö ostaa uutta osaa? onko vika moottorissa vai vaihteistossa vai jossain muualla? auttakaa aloittelijaa!!!!

Aivan ekana ehkä kannattaa kurkata ettei spurrista ole hampaan sileenä.

Sent from my SM-T705 using Tapatalk 2

Slash 2WD & 4WD SSC-lcg, HW QR 3800kV, HW WP-SC8, 2S & 3S

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1456 : 22.01.15 - klo: 09.50 »
Kysyjän ongelma alkoi ison nopeuden vaihteella etenemisen puutteena. Oletin spurrivian antavan jotain oireita pienelläkin vaihteella.
Mutta aiempaa viestiä kompaten: purkamalla selviää. Voihan esim spurrikotelon avattuaan koittaa ajaen.
Sama pohjapanssarit avattuna, että meneekö renkaita vastustaessa yhä pyörintää molempiin suuntiin lootasta, kardaaneille.
Jatkuuko pyörintä seuraavan päätyboxin sisään asti, jne. Päättelyä nähdyn perusteella.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa tech5

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1457 : 14.03.15 - klo: 21.40 »
Täältä ilmoittautuu mukaan yksi summitin omistaja lisää. Vuoden alusta asti ajettu uudella autolla n. 20h josta 3h vakio akuilla ja loput 2s 7600mah lipoilla. Aika armotonta rääkkiä on kestänyt. On hypitty 20°c pakkasella, törmäilty puihin ja upottu ojaan katolleen yms. Nyt sitten hajosi etudiffi kun kesken jäällä pyörityksen otti pitoa eturenkaalle ja oli napsahtanut vahingossa lukot päälle. Sitä ennen oli hajonnut vain edestä uloimmat suojakumet joiden annoin olla vaan ja kummatkin puskurin kannakkeet kertaalleen kun annoin kaverin kokeilla. Sopivasti samana päivänä kun diffi hajosi saapui uusi kori postissa. Kunhan saa uudet osat ja auton kasaan niin pääsee jatkamaan matkaa uudella ilmeellä. Kuvasta puuttuu vielä spoileri ja pääsponsori  :grin:

« Viimeksi muokattu: 14.03.15 - klo: 21.43 kirjoittanut tech5 »

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1458 : 15.03.15 - klo: 01.50 »
Puskurista vasta huomaa että on Summit, muutehn ei näytä yhtää Summitilta, ei pahalla :grin: Ihan hieno tuo on. Nuo push rodit kannattaa päivittää aluiksi, parantaa kummasti näkyvyyttä vaikka eivöt välttämättä kestävyyteen vaikuta. Ja samoin pinkeiksi värjätyt RPM varret lisää näkyvyyttä :grin:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1459 : 26.04.15 - klo: 00.30 »
Nyt on Summit kestänyt pitkään hajoamatta, jopa edelliset akut ajoin melkee tyhjiks ennenkuin MIPin vetari antautui, tai oikeestaan vain nivelen tappi putosi/ ketkesi. Onneks ei hävinnyt muuta kuin se tappi. MIPin osat on perinteisesti kalliita mutta 2.5mm tapin saa tehtyä vaikka hexin tapista. Mutta kyllä oli diffi kuppi jumahtanut lujaa kii, meinas iso ruuvari katketa kun väänsin sitä sieltä irti :evil:
Mutta toinen ongelma oli vasta edessä, nimittäin uusi tappi ei menekään paikalle. Tappi näyttää olevan 2.48mm paksu, joten onko MIPin tapit jkuitenkin jonkuu muun kokoisia? Esim joku tuuma koko? Pitää huomenna koittaa duunissa prässillä painaa, se joko menee sinne tai vääntyy :evil: Toki voi kokeilla 2.5mm poralla porata reiän auki mutta tuohan on karkaistu ja jos reikä on soikea/ pienempi niin ei normi pora siihen pure.
Mistä sais oikeesti semmoset vetarit niinku 1:1 autossa että niitä ei tarvi vaihtaa ku 300tkm välein, jos silloinkaan? :grin:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1460 : 28.04.15 - klo: 14.30 »
Tarpeeksi hyvät nivelensuojakumit pitäs koko ajanvetonivelrasvan ympärillä voitelemassa, ja viemässä kitkalämmön pois.
Hyrrävoimat näissä ylittää kyllä roimasti 1/1 minkä vaan nopean. Edes aavikkovehkeissä ei noin isoja suhteessä. Ja ei niissäkään enää ole vetonivelet ihan niin pitkäikäsiä  :-$
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Traxxas 1/10

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1461 : 25.05.15 - klo: 22.53 »
Summitiin hurahtanu jolla rc-homma karannu lapasesta oikein huolella tulee mukaan rinkiin :cool: Aivan huippulaite mutta akkujen käytöstä ihmettelen. Muuten normi 1/10 mutta vaihoin Dewaltin 820:n ja pinjoni 17, spurri 56 ja hienosti menee. Akut hyytyy 20min kaahailun jälkeen ja sitten menee puolitehoille. 6600mah 2s lipot ja jotenki tyhmää että ku sitte lataa täyteen niin 2000-2500mah menee. Toki sitten puolitehoilla ajelee vaikka kuinka pitkään ennenku katkeaa virta. Vaikka ilman poliisi.- ja kattovaloja ajelee niin aika nopeasti hyytyy vauhti. Luin jostain että evx2 on joskus semmonen ettei suojarajat ole aina kohillaan? Kuvassa cruisailukoppa kiinanmaalta.
Nelivedolla pääsee kaksi metriä pidemmälle ja puoli metriä syvemmälle.

Poissa Traxxas 1/10

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1462 : 25.05.15 - klo: 23.02 »
Niin siis tämähän alkoi ihan viattomasti yhdestä HPI mini Reconista uusioperheen 7v pojalle,ajot rajottu kuiville keleille josta syystöä seuraava olikin jo LRP S10 MT2 ja taitojen parannuttua siihen pari erilaista koppaa ja ledisysteemejä ja harjaton combo ja lipot, sitten alkoi jo itellläkin poltella ja aikani tutkailtua ja aihetta surffattua päädyin täysikokoiseen Summitiin joka sitten kohtuuhintaan lipoilla löyty rcm:ltä... Kaikkea pientä on menny LRP:hen ja HPI:hin jo osia mutta tämä Summit on vaan kestäny, lähinnä koristeluun menee kyllä euroja mutta on se sen arvoistakin...Ainiin, oli välissä yksi Polaris Rush moottorikelkka ja siihen kanssa tehokkaampi moottori ja ohjaussysteemit servoineen. Ja uusimpana "hanille" sitten Rally 1/10 jolle ei tarvinu ko valot laittaa Pari kuvaa.. Tuo valojen virittely on hauskaa hommaa.
Nelivedolla pääsee kaksi metriä pidemmälle ja puoli metriä syvemmälle.

Poissa Traxxas 1/10

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1463 : 25.05.15 - klo: 23.10 »
Summit aiheena mutta pohjaksi että miten tähän on tultu.
Nelivedolla pääsee kaksi metriä pidemmälle ja puoli metriä syvemmälle.

Poissa Traxxas 1/10

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1464 : 25.05.15 - klo: 23.18 »
Auton vakiokoriin tulossa lisää valoja, ebaysta löyty kaveri joka niitä väkästelee ja toimii 9v patterilla ja on kirkkaat mutta kun mikään ei riitä... Melkonen joulukuusi tuo punanen kori ajella pimiällä, sisävaloki löytyy ja alustaan laitan hehkua kanssa.
Nelivedolla pääsee kaksi metriä pidemmälle ja puoli metriä syvemmälle.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1465 : 26.05.15 - klo: 11.07 »
Tarkoituksella oikea etu ja taka vasen rengas väärinpäin  :wink: ?

Hieno kyl toi kori mitä nyt kuvat vähän suttuisia..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Pastirolli

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1466 : 26.05.15 - klo: 16.12 »
Sillä haetaan hankalassa maastossa pitoa. Niin ainakin oikeissa offi-maastureissa tehtiin jokunen vuosi sitten.  :wink:

Mutta olisiko tuossa sitten vain liimattu renkaat vanteisiin ja sitten huomattu että jokin meni väärin...  :grin:
Kaikenlaisia projekteja talon täydeltä

Poissa Traxxas 1/10

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1467 : 26.05.15 - klo: 18.03 »
No kerpele niimpä näkyy  :grin: Ei kyllä tarkotusta, orkkisrenkaat vetty ja repes sitten rikki, nuo on uudet Big Joe 2:set ja alle vaan nakattu, ei kyllä tullu kuvioita katottua.
Nelivedolla pääsee kaksi metriä pidemmälle ja puoli metriä syvemmälle.

Poissa Traxxas 1/10

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1468 : 26.05.15 - klo: 18.10 »
Ja kuvista oli ainoat nuo jotka jäi alle tuon 512kb rajan, liian hyviä kuvia vissiin ottaa Lumia. Tarkkaa työtä tehny kiinalaiset, kori painaa jonku verran mutta kiva sitä on kattella ku kallioilla kiikkuu...radalle ei asiaa ku ei pehmeillä iskareilla pysy pystyssä, katollaan vähän väliä jos kiihyttää...
Nelivedolla pääsee kaksi metriä pidemmälle ja puoli metriä syvemmälle.

Poissa Traxxas 1/10

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1469 : 26.05.15 - klo: 18.17 »
Haha! Piti oikein atk:sta kattoa kuvia miten päin nuo pitää olla kiila eteenpäin kuviossa siis rengashommin.
Olisko Teillä tietoa tuosta akkupolitiikasta kun 6600mah akut kestää vauhtiajoa 15-20 min ja sitten menee tehot puolelle, puoliteholla ajaa vaikka kuinka pitkään... Jos heti lataa taas täyteen niin n 2000mah menee akkuihin ja täynnä. Jotenki tuntuu vaan että kapasiteettia menee hukkaan? Ei oikeen uskalla ottaa lvd:tä poiskaan päältä ettei käy käry...
Nelivedolla pääsee kaksi metriä pidemmälle ja puoli metriä syvemmälle.