Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 10
41
Sähköautot / Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Uusin viesti kirjoittanut iippo777 29.04.24 - klo: 20.31 »
Hobbywingin kanssa et voi mennä vikaan. Ihmettelen mikäli et niistä pidä. Taitaa olla ylivoimaisesti eniten käytetty merkki ainakin Hakkilassa. Tuntuu, etttä reilut puolet ajaa Hobbywingin nopareilla ja koneitakin on monella.

Mielestäni hinta/laatusuhde on todella hyvä. Takuu myös toimii mikäli Suomesta ostat.
42
Sähköautot / Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Uusin viesti kirjoittanut Arcticaz 29.04.24 - klo: 20.22 »
Kyllä se enimmäkseen ulkona tulee ajeltua ja varmaan Hyvinkää osoite. Talvella sisällä paikallisen koulun salissa. Ajatusmaailma on ollu kyllä koko ajan vähän enemmän tuuppiin kääntyneenä. Ehkä se ois fiksuin ottaa tuuppi niin pääsee verestämään muistoja ja siirtyy sitten halutessaan nelkkuun kun ajo ja huoltotaidot alkaa olemaan ajantasalla. Vissiin nuo Hobbywingin noparit ja koneet on semmosia että uskaltaa ostaa? Aikoinaan Team Orionia tuli käytettyä.
43
Ilmoittautuminen on auki.

Ilmoittautuminen:

https://tinyurl.com/ycytfv7h

Ilmoittautuneet:

https://tinyurl.com/dr9pc95b
44
Sähköautot / Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Uusin viesti kirjoittanut iippo777 29.04.24 - klo: 20.10 »
Laitetaan tämä tänne aloittelijat osioon vaikka kyseessä enemmän paluu harrastuksen pariin 10v tauon jälkeen. Jos lähtisit nytten ostamaan itsellesi krossia ”aloittelijana” niin ottaisitko 2wd vai 4wd? Aikoinaan ajellut takavetoista ja corri ollut nelivetoinen. Nytten en osaa päättää ilman apuja minkä sitä ottaisi. Ja entä moottori? Minkä tehoinen olisi semmoinen millä pärjää alussa ja pidemmällä aikavälillä. Ja jos auto tulee ulos ja sisälle niin millä ihmeellä sitä osaa päättää ottaako setin mikä tehty ulko tai sisäkäyttöön? Ottaako vaan jomman kumman ja sitten vaan pelaa diffien kanssa. Kiitos ja anteeksi.

Itse palasin viime syksynä 6-vuoden naftaliineista.
Ekana tekona myin nelkku buggyn pois ja tokana ostin tuuppi buggyn.
Rakensin auton nk. Stokki autoksi Hakkilan sisäradalle.
Syyt:
13,5 kone
Halvat sähköt riittää
Perus radio riittää
Perus 2S lipot riittää
2wd:ssä on vain yksi diffi huollettavana ja perus iskari jumppailut. Nopeampi huoltaa vs. 4wd.

Tärkeintä on missä aiot ajaa ?
Mikäli et pääse sisälle ajamaan koskaan niin ehkä patteri8 voisi olla valintasi ?

Corri on mielestäni hieno tuote, mutta mikäli kilpailu kiinnostaa niin tuuppibuggyllä pääset varmasti eniten kilpailemaan.
45
Oulun Seudun Pienoisautoilijat Ry (Team Ospa) kutsuu kaikkia Mini Classic ja GT-12 -luokkien kuljettajia kilpailemaan Oulun Mini-Hippoihin lauantaina 4.5.2024.

KILPAILUPAIKKA

Kiiminkijoen koulu
Raatintie 9
90900 Kiiminki

LUOKAT


- Mini Classic (Mini Classic luokan säännöt)
- GT-12 (17.5 moottori, kauden 2024 12 track säännöt)


OSALLISTUMISMAKSU


20 euroa/luokka

Osallistumismaksu maksetaan paikan päällä käteisellä.

KILPAILUORGANISAATIO


Killpailunjohtaja J. Valtanen
Kierroslaskenta J. Valtanen
Ratamestari V. Yli
Viestintä ja tiedotus T. Meriläinen

RATA

Tarkett Tapisom 600 neulehuopamattoa.

RATAPROFIILI

12 track 2024 kisaprofiili

KILPAILUFORMAATTI

1 x eräharjoitus
2 x alkuerä
5 x finaali

Mini-finaalit 8 min
GT-12 finaalit 5 min

Ilmoittautuminen: MyRCM:n kautta 3.5.2024 klo 23:59 mennessä:

https://tinyurl.com/ycytfv7h

Ilmoittautuneet:

https://tinyurl.com/dr9pc95b


Alustava aikataulu


Erä   Luokka   P1     Q1      Q2    Q3    Q4

1   Mini          11:30  12:10 12:50
2   GT-12       11:40  12:20 13:00
                                 
Ruokatauko      13:05-13:45               
                       
Finaali          F1      F2            F3            F4           F5   
   
A   Mini          13:50   14:40   15:30   16:20      17:10   
A   GT-12     14:05   14:55   15:45   16:35       17:25   


Kahvia ja pullaa!


*** Tervetuloa Ouluun ajamaan Team Ospan talvikauden päätöskilpailuun! ***
46
Sähköautot / Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Uusin viesti kirjoittanut Arcticaz 29.04.24 - klo: 17.14 »
Laitetaan tämä tänne aloittelijat osioon vaikka kyseessä enemmän paluu harrastuksen pariin 10v tauon jälkeen. Jos lähtisit nytten ostamaan itsellesi krossia ”aloittelijana” niin ottaisitko 2wd vai 4wd? Aikoinaan ajellut takavetoista ja corri ollut nelivetoinen. Nytten en osaa päättää ilman apuja minkä sitä ottaisi. Ja entä moottori? Minkä tehoinen olisi semmoinen millä pärjää alussa ja pidemmällä aikavälillä. Ja jos auto tulee ulos ja sisälle niin millä ihmeellä sitä osaa päättää ottaako setin mikä tehty ulko tai sisäkäyttöön? Ottaako vaan jomman kumman ja sitten vaan pelaa diffien kanssa. Kiitos ja anteeksi.
47
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« Uusin viesti kirjoittanut Koheltaja 28.04.24 - klo: 18.44 »
Koko pääsuoran matkan kiihtyy 6.0 (72/31) välityksellä ja jatkaisi kiihtymistä ellei tulisi takaseinä vastaan. 6.4 (72/29) välityksellä kiihtyminen loppuu ennen pääsuoran loppua.

Välityksiä en hae sen mukaan miten kulkee pääsuoralla, toki se on kiva jos pääsuoralla ei mennä vasemmalta ja oikealta ohi kierros toisensa jälkeen. Välitykselläkin saa muutosta ajotuntumaan ja kulkuun, lyhyellä välityksellä kone ei hyökkää teknisellä osuudella samalla tavalla kun pitemmällä välityksellä, jolla saa hyödynnettyä paremmin moottorin vääntöä kun lyhyellä välityksellä. Joskus lyhyempi välitys on helpompi ajaa jos ajotaidot ei ole podium tasoa, tämäkin riippuu moottorista, noparin säädöistä ja akuista. Kannattaa kokeilla pinjoneita vaikka 28-32 väliltä, erot on selkeitä ja aina se pitkä välitys ei ole automaattisesti paras, kuten ei lyhytkään.
48
KerhoCup-ratasarja / Vs: Mini Classic sääntökeskustelu
« Uusin viesti kirjoittanut Verskis 28.04.24 - klo: 18.05 »
Kiitos vastauksista! Nyt minulle on jo matkalla tuo Phat bodiesin Mini Miglia, joten saisiko sen lisättyä sallittujen listalle, kiitos?
Laitapa kuva tuosta sitten miten se istuu vakioleveän M05/M03 päällä?
Onnistuu, kunhan ensin saan kamat haltuuni, ja alustan läjään.
Tällä hetkellä mulla ei siis ole vielä mitään konkreettista käsissä.
49
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« Uusin viesti kirjoittanut iippo777 28.04.24 - klo: 16.30 »
Mä luulin, että mulla on aavikko välitykset niin vielä mitä... Mulla välitykset 6,33 - 6,53 ja 6,33 sillä vielä kiihtyy pääsuoran lopussa edelleen, kun pitää alkaa jarruttaa.
50
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« Uusin viesti kirjoittanut Hanes_ 28.04.24 - klo: 16.11 »
Alkukaudesta Schumin LD2, HW XR10 Elite Pro mikälie nopari ja Trinityn Slotmachine 13.5T kone, sitten LD3S kun julkaistiin ja siihen pitikin laittaa paljon painoa, että päästiin auton kanssa lailliseksi painon suhteen

B7 Julkaisun myötä lopullinen setti on nyt ollut

Asso B7
HW XR10 Pro Elite tms nopari
Exotek Eliminator 72/31 välityksellä.
STR servo
Aluohjauspalat
LD3 LW koppa kun se sopi  :grin:
JC Titaanivantit koska ne on kivan väriset
LRP Stock Spec 4100 akut HV jännitteissä.
Hiilikuituinen levy sähköjen alla
Paino: 1476gr

Ainoa mitä stock luokkaa varten hankkinut, oli 13.5T kone ja akut oli muutenkin uusimisen tarpeen niin hankin stockspeck akut samalla sitten.
Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 10