Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mascot

Sivuja: 1 ... 24 25 26 [27] 28
781
Polttisautot / Polttoaine eri motteihin
« : 09.06.03 - klo: 12.14 »
RC_Hemmo, Itse vaihtaisin laakerit kuitenkin ennen kampiakselia. kampuran ollessa varmasti kestävin osa motissa kuin motissa.... ;)

782
Fiesta, siis mitä mallia ei tuoda suomeen???

783
Mutta kun en tarkoita sitä ruuvia.... TR-15:ssako on se "Fixed idle" kaasutin ??? Semmonen on myös Mega Forcessa ja ilmeisesti muissakin Kyoshon QRC truckeissa. Superten FW-04:n GS15R motissa on kaasuttimessa tyhjäkäyntiseosruuvi (idle needle) joka on sen kaasuvivun keskellä talttapääruuvi. Se jousellinen ruuvi on "idle stop screw", sillä estetään kaasarin rummun kiinnimeno eli tyhjäkäyntikierrokset.


Kyoshon luettelon kuvassa kuitennii on TR-15 Rally:ssa kaksineulainen kaasari...

784
Polttisautot / Kestääkö vastaanotin...???
« : 04.06.03 - klo: 09.47 »
Mitä Hitecin ohjekirja sanoo vastarin käyttöjännitteestä 4,8 vai 4,8-6,0v ? sitten kun on tiedossa että vastari kestää 6volttia niin kestääkö sun servot 6 volttia? sittekun tiedetään että servojen elektroniikka kestää 6volttia niin kestääkö hitecin muoviset servon rattaat lisääntynyttä vääntöä ja nopeutta??

Siinäpä kysymyksiä selvitettäväksi...

Itselläni palanut kaksi Futaba S3003 vakioservoa 6.0v jänniteellä kaasukäytössä -> jarrutettaessa servo rasittuu niin sikana että vakioservo ei ole hyvä siihenkään

785
Hmm... kuulostaa siltä että teillä on tyhjäkäyntineula eli se lattapää ruuvi siellä kaasuvivun keskellä liian auki. Tämä ruuvi vaikuttaa seokseen tyhjäkäynnillä ja keskikaasulla. se pystyssä oleva neula pitäisi vaikuttaa vain täydenkaasun seokseen.

tosin kun pääneula (pystyssä oleva) on aivan liian kireellä se alkaa vaikuttaa myös tyhjäkäyntiin, pääneulan ollessa ensimmäinen polttoainerajoitin tankilta kaasuttimelle mentäessä...

Mutta tyhjäkäyntineulaa säädettäessä tulee muistaa että se on TODELLA tarkka asennostaan, jo 1/8 kierrosta vaikuttaa todella radikaalisti seokseen

786
Polttisautot / KYOSHO INFERNO TR15 kytkin savuaa
« : 04.06.03 - klo: 09.33 »
Mun GS15R:ssä on pääneula tasan 2kierrosta auki ja ei käy yhtään liian rikkaalla... ennen kannen vaihtoa piti olla 2 ja 3/4 auki... tyhjäkäyntineulaa on sitten ruuvattu kiinnipäin tehdasasetuksesta ainakin 1,5 kierrosta....

Tää menee kylmänäkin täysillä... eli ei oikeestaan huomaa eroa käynnissä/kaynnistyvyydessä oli motti sitte kuuma tai kylmä...

ja se neulän pään muoto terävä/tylppä vaikuttaa semmoiseen asiaan että terävä neula on horo eli haluttaessa muutosta seokseen pitää ruuvata jopa useita kierroksia neulaa. Kun taas tylpällä neulalla jo 1/8 kierrosta vaikuttaa seokseen todella paljon...

787
Polttisautot / Polttoaine eri motteihin
« : 03.06.03 - klo: 17.27 »
5% nitron lisäys ei vaikuta tehoon juurikaan, joissakin moteissa tosin +5% parantaa käyntiä sen verran ettei tulisi mieleenkään vaihtaa takaisin vähempään nitroon... Itse ajan GS15R:ää 20% nitrolla ja AeroSave (synteettinen (väittävät olevan parasta mitä rahalla saa)) öljyllä

788
Polttisautot / KYOSHO INFERNO TR15 kytkin savuaa
« : 03.06.03 - klo: 07.32 »
Late, joo TR-15 on todella fiksu vekotin... Sen tekniikka kun perustuu hyvin pitkälti Superten FW-04:ään (perät, vaihdelaatikko,kardaanit, jne.) tosin viriosien hinta on kyllä hirvittävä, esim. vanhanmallinen (jotkut väittää olevan parempi ku uusi) 2-vaihteinen loota maksaa 207€ viimevuoden kuvastossa.... uusimalli taitaa olla jongin verran alle 200ecua

Ja kaikille suosittelen vespaali kytkytintä, hintaahan sillä on mutta se pitää ja kestää ja pitää ja kestää ja pitää ja kestää..... Vielä kun laitatte siihen kireemmän jousen nii alkaa TR-15 kiihtymäänkin vallan hirmusti... neljä kpl kireitä jousia maksaa jotain 11,5 ecua

789
tutkippa ettei ole roskaa fuili linjassa... kuulostaa yrittävän vetää liian laihalle.... Ja vinkki laitappa sen quickfiren tilalle O.S. A3 tai A5 väittäisin olevan noin miljuunakertaa parempi tulppa...

790
Hep teillä on vääränlaiset tulpat ja fuilit jos GS15R ei pysy kjylmänä kännissä... ;) mulla saa ottaa hehkun irti heti ku hörähtää tulille eikä mitään onkelmia... kylmänäkin nopeasti kaasu pohjaan eikä valita yhtään vaan lähtee HETI....

791
Polttisautot / Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« : 01.06.03 - klo: 02.49 »
Mika, kokeiltiinpas kaverin kanssa Oulussa Raksilan sähkiäis radalla Supertenejämme etupyörät taakse asennettuna l. edessä ja takana 36milliset. Saa muuten olla melkoinen alustan säätäjä GuRu että saa peräpäähän pitoja.... Meinas mennä kaikki mutkat hienossa nelipyörä sladissa... Ja meni sitte ne takana olleet pyörät puhki 8. tankillisen aikana...

792
Polttisautot / 95:tosta polttikseen!
« : 01.06.03 - klo: 02.33 »
Ei ehkä ihan 95:lla käy, mutta ZIPPO bensaa (eli mitä se lieneekään siinä pelti purkissa jota myydään jokaisella huoltoasemalla) on joskus käytetty talviaikaan (itsekin käyttänyt) ryyppynä lennokkimoottoreille. Zippo bensalla kun on alhaisempi syttymis lämpö verrattuna metanooliin... Nykyään kun ei tule omistettua ainoatakaan kiinalaista moottoria niin ei tartte erillisten ryyppyjen kanssa lotrailla....

793
Polttisautot / Tarvitsen neuvoja
« : 01.06.03 - klo: 02.23 »
Part, Irvine on Englantilainen moottori (hyvä semmoinen) jolla ei ole suomessa maahantuojaa, mutta esimerkiksi englannissa Just Engines http://www.justengines.unseen.org nimisestä firmasta saa Irvinen kaikkiin moottoreihin varaosia (joka ikinen pultti, tiiviste tms. palikka saatavissa). Automoottorina en itse ole irvineä nähnyt koskaan livenä mutta itse omistan 8,5 kuutioisen lennokki motin

Ja lisäisin vielä että Irvinellä ON automoottoreitakin!! ja jos ko. moottorissa on vetokäynnistin niin epäilisin sen olevan mallia automoottori!!

794
Polttisautot / Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« : 30.05.03 - klo: 22.19 »
Mika, siinä boksissa on ilmeisesti LD 12 koska se mahtuu heittämällä paikolleen, ja muistelisin että se oli nimenomaan pakosarja joka osuisi takapyörään. Sitä en muista oliko PS vai ei.  mutta eiköhän sen saa jollaki kikkailulla mahtumaan...

Mitenkähän lienee jäähdytyksen laita LD:ssä, onhan siinä pirusti jäähdytysripoja muttakun siinä on se muovikuorikin...

Ja vielä se ilmansuodatin ei ainakaan minua vakuuttanut... menee parkkipaikka ajelussa varmaan jo parilla tankilla tukkoon, kuten FW-04 vakio suodatin..

Muuten motti on varmasti tunnettua O.S. laatua, vaikkakaan mulla ei ole kokemuksia ossista muuten kuin lennokkivehkeinä

795
Polttisautot / Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« : 28.05.03 - klo: 16.37 »
Ootko tietoinen että tuon LD .15:sen pakosarjalle pitää tehdä jotain koska muuten se osuu takapyörään (kuulemma)....

Ottipa muuten eilen ja räjähti kytkinkellon sisempi kuulalaakeri tuhannen päreiksi... aukasin kytkimen ja kas kas ei ainuttakaan kuulaa paikalla... omituista?!?

796
Polttisautot / Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« : 27.05.03 - klo: 16.44 »
orrkis -> orkkis -> originaali -> alkuperäinen... juu noissa saattaapi olla jotain valmistus vikaa mulla... ei pysy hattu kiinni... vai olisiko sitte liian jäykkä öljy sisällä, mene ja tiedä...


Paljos muuten maksoi HPI:n lambo? halvempi ku kyoshon omat korit??

797
Polttisautot / Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« : 27.05.03 - klo: 00.41 »
Btw. Nuo Supertenin orrkis iskarit on ihan sutta. Mulla oli nyt toisen kerran parin viikon sisällä korkannu toisen takaiskarin se alumiininen hattu ja öljyt (Schumacher 50) pihalle...

798
Polttisautot / Monsteri konversio
« : 22.05.03 - klo: 20.19 »
Mika katoppas tuolta Ofna Monster pirate runko ei tosin tule pyöriä mukana....

http://www.stormerhobbies.com/

799
Polttisautot / Monsteri konversio
« : 22.05.03 - klo: 17.27 »
hmm... kaasuvivustoa... ööö... laittakaa Y-haarottimella kaks erillistä kaasuservoa....

800
Sähköautot / Minkälaisia lataus laitteita käytätte
« : 21.05.03 - klo: 23.46 »
Eli mimmoisia latureita käyttelette (alkoi kiinnostaa tuollai ohimennen)

Itse latailen Orbit Microlader 6.2:lla, se lataa NiCd 1-30 kennoa, NiMh1-30 kennoa, Li-Ion1-6 kennoa, Li-Tadiran 1-6 kennoa ja Pb akut eli toisin sanoen vaikka pikku kiven jos ottaisi virtaa vastaan.

Latausohjelmia: purku 0.05A-6A, DeltaPeak fast charge 0.05A-6A, Reflex charge 0.05A-6A, Format/cycle 0.05A-0,5A ja Easy charge(vakiovirta) 0.05A-6A

802
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 21.05.03 - klo: 22.53 »
Opa entäs kun tulee semmonen tilanne että kaarteessa etupyörästä lentää kiven murikka juurikin siihen päärattaan ja pohjapanssarin väliin, kuis käy?? meneekö muovinen pääratas vai se pohjapanssari??


Just curious...

803
Polttisautot / Imansuodattimen sadesuojus
« : 21.05.03 - klo: 22.42 »
Nyt kun tarkkaan mietitään tilannetta... Suurikokoinen racing putsari, peität suurimman osan siitä jollakii kupilla joka on tiivi, mites käy suodattavan pinta-alan? katoaa olemattomiin?? johtaiskohan tämä siihen että sulla on suodatin tukossa turhankin nopeasti??

Itse en laittaisi mitään kortonkia filtterin päälle, vaan kevyt käsittely suodatin öljyllä tahi jollakin synteettisellä polttoaineeseen tarkoitetulla öljyllä esim. AeroSave:lla

804
Polttisautot / Mugen vai hpi
« : 21.05.03 - klo: 11.52 »
jhellman: HPI:tähän tuo maahan ja kaupittelee Turussa Hobbylinna

805
Polttisautot / Mistä renkaat??
« : 21.05.03 - klo: 02.10 »
asetonihan on tunnetusti pikaliiman irroittaja...

806
Polttisautot / Jäähdytyskansi
« : 18.05.03 - klo: 19.52 »
Ja kannen partno. on 01.74901.14BL hinta todellakin sen 51.8 euro. Saattaa tuntua suolaiselta, mutta parantaa moottorin toimintaa ja ulkonäköä ainakin tuon 50 euron edestä... ;)

807
Polttisautot / Ei pysy käynnissä
« : 17.05.03 - klo: 18.28 »
Heittäkääs nyt ensiksi ne Model Technicsin (FirePower) tulpat sinne mihin päivä ei paista ja laittakaa O.S. A3 tai A5 tilalle ja alkakaa sitten miettiin seos säätöjä...

Itellä oli samanmoisia murheita aluksi ja tulppamerkin vaihdon jälkeen ei ainuttakaan tuommosta hyytymistä...

Juuh lisätäänpä vielä että siinä uudessa GS15R:ssä on aivan erilainen kampiakseliki ku siinä vanhassa, tehoa enemmän (näppituntumalla mitattuna) ja paaaljon parempi käyntivarmuus.

PS. 12. tankillisella poksahti mäntä semmosesta vanhanmallisesta jossa oli JO uutena tehtaan jäljiltä sylinteriputki n. 5 astetta väärässä asennossa......

808
Polttisautot / Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« : 17.05.03 - klo: 18.23 »
Ja taas meillä on yksi kpl hajonnutta kakkosvaihteen pääratasta... mikä ihme noissa on ettei pysy hampaat pystyssä?!? kesti kaikkiaan 5 tankillista...

pitää varmaan seuraavalla kerralla tilata sellanen soma pino noita rattaita... prkl... Mistä saa halvimmalla??

Mika mitkä välitykse sulla on Lambossa?? passaako molemmille vaihteille samanlainen välys?? vakiona oli kakkosen rattailla suurempi välys...

809
Polttisautot / Mulle kans tuommoset
« : 16.05.03 - klo: 00.19 »




Nuo on kyllä FW-03 osia mutta kelpais siltiki mullekki tuommoset...

810
Polttisautot / Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« : 15.05.03 - klo: 23.47 »
zzs oliko rattaiden (pinjoni ja pääratas) välykset oikein säädetty? ja se ulina saattaa myös tulla niistä rupisista alumiinirattaista...

Hmm ne molemmat päärattaathan on kuulalaakereilla ettei pitäisi olla klappia ellei sitte oo ne kolme pikku ruuvia löysällä joilla se kakkosen ratas on siinä alumiini klimpussa kiinni...

Mika vieläkö sulla on se GS15R motti tallessa, jos on nii käytäppä se kampikammion takalevy irti ja kato onko kampiakselin päähän jyrsitty sellanen banaanin mallinen ura siitä keskireiästä ulospäin... mun orkkis motissa ei ollut mutta tässä uudessa on...

Sivuja: 1 ... 24 25 26 [27] 28