Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - anpulli

Sivuja: [1]
1
Vapaa keskustelu / Höyryvoimaa rc-leluihin?
« : 09.01.10 - klo: 18.32 »
Jopa on rakentelu viety äärimmilleen.

http://www.crabfu.com/steamtoys/

2
Sähköautot / LRP S18 Monster harjattomaksi?
« : 04.12.09 - klo: 15.15 »
Jihuu, eka viesti voorumille. :azn: Ja paljon asiaa, koittakaa kestää..

Tuli tossa jokin aika sitte hommattua tuo otsikossa mainittu pikkumonsteri lähinnä tuon mukavan maavaransa ja suht robustin rakenteensa vuoksi. Ja tottahan sitä jonkun ajan päästä piti tilata kiinanmaalta 2S 1600mAh lipoja sen alkuperäisen harjallisen moottorin kaveriksi, siitähän riemu repesi.

Heikko kun kuitenkin olen, ni seuraavaksi tuli postissa tuommoinen nopari
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7189

ja tuommoinen moottori:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3848

ja jos pelkästään paremmilla pattereilla riemu repesi, niin nyt se on kyl sitte kappaleina ympäri lääniä.  :grin:

Mutta mutta, heräsi kysymyksiä. Toistaiseksi olen tuota ajellut ihan noilla vakiodiffeillä, kun en oikein oo saanu varmuutta noiden kuuladiffien paremmuudesta. Tuntuu olevan aikalailla kahta koulukuntaa. Ja perus-sharkissa se kuuladiffi varmaan pelittääki hienosti, mut mites tässä ku noi renkaat on aika pirusti isommat ja painavammat kuin tavan buggyssa? Tekeekö ne hallaa kuulasysteemeille? Sama tasauspyörästö tuossa kaiketi kuitenkin on kuin rtr-sharkissakin, niin olen ymmärtänyt. CVD-vetarit mulla tuossa jo on, että niiden suhteen ei ole murheita.

Ja toinen ropleemi koskien tuota harjatonta tekniikkaa.. koitin jo haeskellakin ja jotain löysin, mut en sellaista riittävän yksiselitteistä vastausta. Sehän ilmeisesti on harjattomilla enemmän tai vähemmän normaalia, että liikkeelle lähdettäessä vähän rutistaan ja nyitään, samoin tosi hitailla nopeuksilla ajettaessa? Mut mistäs sitte vois johtua, että suunnilleen jonkun aikaa ajeltua auto alkaa tökkimään oikein tosissaan? Voimansiirto ei ole jumissa kuitenkaan, vaan tuntuu kuin moottori tai nopari tunkis yhtäkkiä jarrua päälle. Joinain kertoina renkaat on vaan nykiny edestakaisin semmosta 1/20 -kierroksen tapaista tärinää.

Homma "korjaantuu" hetkeksi ku systeemistä ottaa virrat pois ja akunkin liittimen auki. Moottori on tossa tilanteessa kyllä kuuma, mut ei mitenkään sulamispisteessä tai sellaista. Nopari ei tunnu ees juurikaan lämpimältä. Sekoaako tuo säädin jostain vai voiko noissa moottoreissa olla jotain lämpösuojia?

Radiona mulla on tuossa Futaban 2,4GHz vekotin, eli senkään ei kai pitäisi häiriötä noparille niin paljon aiheuttaa?

Onko siis syytä vaan hommata laadukkaampi säädin tai koko combo vai voisko tota jollain ohjelmointikikalla koittaa fiksailla? Voiko se lipo-cut-off tehdä tuommoista? En kyl usko, että siitä ois kyse ku akku ei kuitenkaan oo varmaan tuossa vaiheessa niin tyhjä. Pidempään mä sillä harjallisella ajelin ajallisesti per akku.

Kaikki vinkit ja ihan mielipiteetkin ko. autosta on oikein tervetulleita, tässä ny kuitenki lähdetään touhuun mukaan melkein 20 vuotta muinaisen Big Bearin jälkeen.. täytyy sanoa, että pikkasen on tekniikka kehittyny.  :p

Sivuja: [1]