Kirjoittaja Aihe: Uusi auto, uusi mies ja uudet ongelmat!  (Luettu 2181 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Enzo

  • Tulokas
    • Profiili
Uusi auto, uusi mies ja uudet ongelmat!
« : 07.05.03 - klo: 15.55 »
Päivää!

Voisitteko auttaa? Olen pyörinyt tähän päivään asti lennokki- ja helipuolella, mutta nyt sitten päätin ostaa kunnollisen auton, ja ryhtyä ajelemaan sillä tänä kesänä.

XPRESS PRO MIKE SWAUGER SPECIAL KIT (huh mikä setin nimi! :? )

Ja siihen kunnollisen ratin, Multiplexin Profi car 707 (ABS, TC ja kaikki  :shock: ).

No ei siinä sitten mitään. Sähköinsinöörioppilaana (toivon että täällä ei sitten julkaista insinööri vitsejä :| ) sain sen hienosti kasattua, sehän on melkein sama kuin kopteri, vähän vaan enemmän hiilikuitua :? . Ajelemaan pääsin samana päivänä kuin hain sen kaupasta, mutta pari pientä kysymystä jäi vaivaamaan. Mihin mikäkin säätöpalikka ja vantti ja vaikka mitä vaikuttaa? Olen kuulut kyllä, että oikeat säädöt autossa ovat tärkeitä, mutta miten ne tehdään ja testataan? Mun edellisissä rungoissa (joku perus Tamya ja T2M:n Rocky 10) ei ollut edes niin monta ruuvia kuin tässä on vantteja. Voisitteko neuvoa minua mistä saisin tietoa? HMR:n sivuilla ei ollut mitään yhteystietoja, enkä viitsi lähteä mihinkään Jämsään kun justiin sieltä pääsin pois (intistä siis  :D ).

Toinen pieni kysymys. Mitä sillä kaikella "ylimääräisellä" antenijohdolla kuuluu tehdä? Lennokeissa porataan reikä pohjalautaan ja pistetään roikkumaan, mitä enemmän sitä parempi. Ilmeisesti autoissa se ei ole suotavaa...

Ei tarvitse vastata kysymyksiin tällä palstalla, vaan kertokaan mistä löytäisin Gurun!

T: Enzo
Hei olen Enzo, ja olen sähköaddikti...

Poissa JesseT

  • Veteraani
    • Profiili
Uusi auto, uusi mies ja uudet ongelmat!
« Vastaus #1 : 07.05.03 - klo: 16.29 »
Katso vaikka tuolta:
http://www.ovrccc.com/tech_talk.htm

Sieltä lataat TC3 tuning guide tiedoston ja luet sen. Aivan yleispätevä kaikkiin 1/10 sähkö touring-autoihin.

HMR on olemassa ja yhteystiedot on tässä:
Asko Heinonen 0500 508993
Haluaisin kuitenkin muistuttaa, että HMR:llä ei juuri ole minkäänlaista keskitettyä toimintaa kuten kerhoiltoja.

Poissa Rc-Poika

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.muuttojokinen.fi/niklas
Uusi auto, uusi mies ja uudet ongelmat!
« Vastaus #2 : 07.05.03 - klo: 17.07 »
No autoissa antennijohto kannattaa pyöritellä vaikka siihen antenniputken ympärille, mutta älä vain missään nimessä katkaise sitä!
Itselläni on muuten sama auto ja on ollut vähän pähkäilyä noitten säätöjen kanssa, kun ensimmäinen "kunnollinen" iso autoni on.  8)
// Niklas " jokipoika " Jokinen

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Jep
« Vastaus #3 : 07.05.03 - klo: 17.18 »
Kyseisen Xpressin tyytyväinen omistaja, kyllä sen auton säätöihin saa =). Mutta sitä antennijohtoa ei välttämättä kannata kyllä ulkopuolelle rullailla.. Auto kun flippaa asfaltilla katolleen vauhdissa, voi kuvitella mitä johdolle tapahtuu. Itselläni ylimääräinen johto nippuun rullailtuna auton sisällä. Missään nimessähän piuhaa ei saa käydä saksimaan lyhyemmäksi.
Lahti Rock City

Poissa Rc-Poika

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.muuttojokinen.fi/niklas
Uusi auto, uusi mies ja uudet ongelmat!
« Vastaus #4 : 07.05.03 - klo: 17.24 »
Hellgren, Aloin muuten miettimään että miten olet servosi asentanut? Kun mulla on pystyssä ja esim. pienoismallin touringesittelyssä olleessa expressissä oli pystyssä.. Että onko sinullakin servo pystyssä sillein vaikeasti?
// Niklas " jokipoika " Jokinen

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Jep
« Vastaus #5 : 07.05.03 - klo: 17.38 »
Servo on mulla niin vaikeasti, etten taida sitä uskaltaakaan irrottaa, ainakaan ihan äkkiä. Korvakkeitahan siinä ei ole, se on vähän niinkun puristettu siihen väliin. Se PM:n versio servonkiinnityksestä näytti hyvältä, expossakin sitä katteltiin, en vaan tiedä onko sen toteutus ihan yksinkertasta, kun tota runkoa kattelin.. Mutta, tästä kuvasta näkyy oma servon kiinnitykseni (auto nykyään hieman siistimmässä kuosissa... :wink: )

http://ameba.lpt.fi/~hellantt/xpress/xpress4.jpg

Jep.
Lahti Rock City

Poissa JesseT

  • Veteraani
    • Profiili
Uusi auto, uusi mies ja uudet ongelmat!
« Vastaus #6 : 08.05.03 - klo: 11.08 »
Älä sitä antennijohtoa ainakaan siihen antennin ympäri pyörittele tai vedä sitä uudestaan alaspäin. Laita se ylimäräinen johdonpätkä pieneen nippuun vaan heti vastarin jälkeen ja jätä vain sellainen sentti sitä johtoa antenniputken yläpäästä nakyviin.

Poissa shumi

  • Jäsen
    • Profiili
Uusi auto, uusi mies ja uudet ongelmat!
« Vastaus #7 : 08.05.03 - klo: 11.28 »
joo niistä säätö ongelmistas


No ensinnäkin takapyörien kääntö auraus suunnassa vaikuttaa siihen kuinka hyvin perä pitää, mitä enemmän on aurausta takana sitä enemmän auton perä pää pitää , mutta sitä enmmän se myös puskee. eli ihan miten haluut.  
Toinen juttu on sitten rengas kulman säätö eli miten vinossa ne on siitä en tiedä niin paljoa mutta ei sen hirveesti pitäisi vaikuttaa.
Sitten voi vaikuttaa auton kääntyvyyteen myös diffin jäykkyydellä.

shumi!!!!!!!

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
säätäminen
« Vastaus #8 : 08.05.03 - klo: 14.35 »
netistä löydät varmasti monia säätöohjeita touring- ja crossiautoille. ainakin täältä löydät yhden touringille sopivan säätöoppaan (kunnia Heulille) http://www.medasec.com/