Itselläni kokemuksia pääasiassa polttiksista, joten täytyy kysäistä täältä neuvoa sähköihin liittyvän kädettömyyteni johdosta.
Ostin pojilleni tämän uudemman E-Maxxin, ja nyt on kaksi ajokertaa takana. Olimme lähdössä uudelle reissulle, niin auto ei liikahdakaan. Ainoa tapa on saada liikkeelle antamalla kaasua höyhenenkevyellä otteella, ja lisäämällä sitä vieläkin varovaisemmin... Erittäin helppoa ajamista innokkaille pikkupojille
Akut ovat kaksi kertaa käytettyjä, kunnon laturilla ladattuja jne. joten akuista ei varmaankaan johdu.
Koska on ensimmäinen isompi sähköauto perheessä, niin ei ole ylimääräisiä moottoreita, nopareita jne. joilla testailla erikseen. Olisiko siis jotain toimenpidettä millä voisin etsiä syyllistä?
Laitan toki myyjäliikkeeseen viestiä, mutta kysellään nyt täältäkin kun kerran asiaan vihkiytyneitä foorumilla riittää.
Harjattomiin siirtyminen olisi varmasti pidemmän päälle helpoin ratkaisu, mutta pojille riittäisi mainiosti vakionkin tehot, ja rahaahan tämän kokoluokan harjattomuuteen saa poltettua aika kasan.
Moottorien osalta olen muistaakseni lukenut huonon keston osalta, mutta jos kesto on tätä luokkaa, niin jossain mättää pahasti. Ei ole kone kerennyt kertaakaan edes täydelle kaasulle, koska olen rajoittanut pojille kaasun liikerataa.
Vakio laite kaikinpuolin. Akkuina käytössä GM:n tekeleitä: 2x 7,2V/4,0Ah ja 2x 8,4V/3,6Ah