Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - late

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 13
61
Sähköautot / Tasauspyörästö
« : 11.11.03 - klo: 18.48 »
Liimaa väliin.

62
Polttisautot / Kyosho TR-15 Rally
« : 06.11.03 - klo: 16.34 »
Heh, sen tulpan voi avata melkein poikkeuksetta millä tahansa 8-millisellä hylsyavaimella.
Tai vaikka pihdeillä tms.

63
Yleinen keskustelu / Teidän autonne kautta aikojen?
« : 04.11.03 - klo: 21.58 »
Tässä tuloo up-to-date lista:

- 2*Nikko monsteria Kaatopaikalla
- Tamiya Avante QD Myyty
- Tamiya Monster Beetle QD Myyty
- Kyosho Inferno TR-15 Myyty
- HoBao Hyper 7
- Xpress Pro Mike Swauger Edition Myyty
- Associated TC3 Factory Team

64
Polttisautot / 1/8 krossi jouset
« : 28.10.03 - klo: 20.36 »
Itekki oon hommaassa Hyper Seiskaan uusia jousia, niin mulle on jäänyt ihan mysteeriksi minkä hintaset ne Kyosho siniset jouset on.
Eikä millään jaksa tommosen asian takia pirautella 'asiantunteville' Kyosho jälleenmyyjille.

65
Sähköautot / Kiteetön radio
« : 28.10.03 - klo: 20.29 »
Graupner XS-6:sta puheen ollen.
Mahtaako moinen laite toimia yhdessä Futaban R123F vastarin kanssa?

66
Polttisautot / PureTen alpha?
« : 26.10.03 - klo: 11.41 »

67
Polttisautot / Miten polttiksen saa sammumaan
« : 26.10.03 - klo: 11.39 »
Lainaus käyttäjältä: "jallu"

tai sitten pysäyttämällä vauhtipyörästä, kengällä, ruuvimeisselin varrella... tuonne ei sormia.. :!:


Ruuvimeisselillähän lähtee kuviot vauhtipyörästä! Riippuu tietenkin tyylistä..
Ite oon sammuttanu mun edesmennyttä TR:ää ruuvaamalla pääneulan kiinni, sammui helposti ja ei jäänyt ylimääräistä löböä mottiin.

68
Polttisautot / Moottorihuolto talven ajaksi?
« : 25.10.03 - klo: 22.15 »
Kuinkas tän Morgan Coolpowerin (15%) kanssa.
En ainakaan löytänyt purkista tekstiä, jonka mukaan after-run-oilia tarvitsee/ei tarvitse käyttää.
Eli varmaankin mottiin (HoBaon 8-porttinen) öljyt sisään talveksi?
Kuinkas muut Coolpowerin käyttäjät ovat toimineet?

69
Polttisautot / Mikä olis hyvä alottelijan polttis
« : 24.10.03 - klo: 22.45 »
Jeps!
TR-15 on just sopivan haastava ja kuitenkin tosi helppo.
Viritysosaa löytyy loputtomiin, koska Supertenkin osat käyvät suurpiirteisesti ko. värkkiin.
Auto on melkein mahdoton saada rikki, jos sitä on huoltanut asianmukaisesti. Ilman ruuvilukitetta auto kyllä hajoo käsiin. Kokemusta on!
Tosi hienosti hyppii ja kulkeekin ihan tarpeeksi lujaa.
Tommonen racing-tyyppinen vespel-kytkin siihen kannattaa ostaa, niin ei ole siltäkään osa-alueelta huolia, se nimittäin kestää sitten mitä vaan. Kokeiltu on sekin!
TR:stä on hyvä myös jatkaa eteenpäin harrastusta, koska sen parissa varmasti oppii polttisten perusasiat.
Mulla oli itellä myös TR-15 puolitoista kesää ja olin enemmän kuin tyytyväinen siihen. Suosittelen koko sydämestä.

Nimenomaan sitä Infernoa suosittelen, vaikka Rally onkin hyvin samanlainen, vastaa Inferno kuitenkin enemmän aloittelijan tarpeita.

70
Polttisautot / Re: tr-15
« : 24.10.03 - klo: 22.36 »
Lainaus käyttäjältä: "pitzi"
kyoshon gs-15 moottori on surkea se kannattaisi vaihtaa sillä se on sivu puhalteinen mulla on inferno tr-15 johon ostan uuden moottorin


No mikäs sivupuhalteisissa on vikana..?
Perusteluja kiitos!

71
Polttisautot / Tommi Mäkisen Subaru
« : 24.10.03 - klo: 16.44 »
Eipä muuten ole uutuus. Tietenkin riippuu miten Mika määrittelee uutuuden, mutta jo kesäkuun alusta olen tuon perässä kuolannut.

Sais vaan olla ralli-, eikä mikään touring-menopeli.
Ja muutenkin vähän turhan pieni ralliautoksi.
Melkeinpä 1:8 täytyy olla, että kulkee muuallakin kuin asvaltilla.
Kaikesta huolimatta tosi hieno pirssi!

72
Itellä on semmonen kuva jäänyt noista monstereista, että niillä ajettaessa ei voi ajo-ominaisuuksista puhuakaan, mutta just tollaset mäen päälle kipuamis- ja traktor-pulling-kisat vois olla hyvinkin varteen otettavia.
Ja tietenkin sellaset kisat, jossa monstereiden 'ominaisuudet' (jos niissä edes niitä on) pääsevät esille kunnolla.

Ehdottomasti paras monsteriluokka olisi takavetoiset isolla nelitahtikoneella ja jäykällä taka-akselilla varustetut polttis-mäennousijat.

Takaveto monsterilla jyrkkää mäkeä kiipeäminen on muuten tosi hermoja raastavaa hommaa, täytyy olla tosi herkkä kaasusormi, ettei kippaa ajokkia taka-akselin kautta ympäri. Kokeiltu on.

Jonkunlainen 'köydenvetokisa' saattais myös olla hieno. Sidotaan monstereiden alustat narulla yhteen ja isketään kaasu kaakkoon.  

Taitaapa tästä spekuloinnista huolimatta jäädä nämä kaikki suuremmat monsterikisat täällä pohjolassa unelmoinniksi. Suurimmat skabat tulevat olemaan luultavasti kaveripiirien sisäisiä.

Ei täällä kaikki asiat ole yhtä hyvin kuin Amerikassa.  :)

-Lauri-

73
Polttisautot / Kyosho TR-15 Rally
« : 23.10.03 - klo: 15.56 »
Lainaus käyttäjältä: "OzmO"
Et jos ostaisin ne tr-15 nappula renkaa enkä muuttais välityksiä nii auto kiihtyis vaa vähä huonommin vai? ja meneehän ne noille vakio vanteille?


Jos ne nappularenkulat on suuremmat, niin eihän ne sit tietenkään sovi Rallyn vanteille.
Ja tosta välityksestä, jos  tuntuu yhtään siltä että auto kiihtyy liian laiskasti, niin joudut kyllä lyhentämääm välitystä.
Jokatapauksessa suosittelen vaihtamaan 1-2 hammasta pienemmän pinionin.

74
Polttisautot / Kyosho TR-15 Rally
« : 18.10.03 - klo: 21.07 »
Jos laitat Inferno TR-15:n nappulapyörät alle, jotka mun mielestä on vähän suuremmat kun noi Rallyn radiaalit, joudut ostamaan hammasta tai kahta pienemmän kytkinkellon, mikäli haluat säilyttää nykyisen välityksesi.

75
Polttisautot / Kyosho TR-15 Rally
« : 18.10.03 - klo: 20.33 »
Kyosho jälleenmyyjiltä.
Ota myös huomioon nappularenkaiden koko.
Jos ne on suuremmat joudut muuttamaan välitystä säilyttääksesi alkuperäisen välityksen jne.

76
Sähköautot / akkujen käyttö/huolto?
« : 17.10.03 - klo: 15.54 »
Minimanista 7,50 eurolla 800mA verkkomuuntaja.
Mulla on itellä tollanen antamassa virtaa 12x12cm autonjäähdyttäjä tuulettimelle.
Hienosti pelaa.
Varmaan toimis myös Eaglen purkulaitteen tuulettimien virtalähteenä.

77
Polttisautot / Tyhjäkäynti???
« : 11.10.03 - klo: 21.31 »
Mitäs toi 'tehojen täysille säätäminen' tässä tapauksessa tarkoittaa? Pääneula niin kiinni kunhan moottori pysyy vain käynnissä, vai?

78
Sähköautot / pureten alphaan 17t moottori
« : 09.10.03 - klo: 16.40 »
Ei.

79
Sähköautot / pureten alphaan 17t moottori
« : 08.10.03 - klo: 20.40 »
Ei voi sanoa, ellet kerro mikä säädin sulla on.
Elektronisia säätimiä on joka lähtöön, rajoituksettomia, 6 lankaisia, 10 lankaisia, 17 lankaisia, 20 lankaisia kestäviä jne jne. Toi moottorirajoitus riippuu ihan siitä kuinka paljon virtaa säädin kestää tjsp. esim. mun Hitec HFX kestää n. 350A virtaa ja siinä on siinä rajoitus osuu 10 lankaisten kohdalle.

80
Vapaa keskustelu / Foorumin taso läpi linjan.
« : 07.10.03 - klo: 22.11 »
No nyt on kyllä hurjasti laskussa foorumin taso, varsinkin toi polttispuoli.
Pelkästään kun katsoo noita lukittujen topikkien määrää, niin nousee aivan hiukset pystyyn. Modet on kyllä ollu kovilla.

Kokeilkaapa uudet foorumin käyttäjät klikata sitä 'haku' nappia ja miettiikää vielä 2 kertaa, jos aiotte tehdä uutta topikkia. Tarkistakaa myös mahd. kielioppi virheet. tälästätektiäeijakskukaalukee.

En rupea ketään sormella osoittelemaan, enkä väitä etten itse olisi syyllistynyt turhiin topikkeihin. Aktiivisena foorumin käyttäjänä (lukijana, en niinkään kirjoittelijana) toivoisin pientä parannusta.

Antakaapas muutkin kommentteja ja mielipiteitä.

Sori, jos olin liian hyökkäävä, mutta muistakaa myös, että tää on vain mun mielipide.

-Lauri-

81
Polttisautot / Kumit pois vanteilta
« : 07.10.03 - klo: 16.11 »
Ei.

82
Polttisautot / Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« : 30.09.03 - klo: 18.09 »
Se pieni kuppi jossa on ne 3 hammaspyörää on diffi ja hökötös on tod.näk. diffikotelo.
Sitä öljyä laitetaan sinne diffiin eli kuppiin.

83
Polttisautot / inferno 7.5 sport kisa-autoksi.....
« : 29.09.03 - klo: 21.48 »
7.5 Sportsin remontointi kisakuntoon tulisi maksamaan enemmän kuin uusi HoBao Hyper 7, joka on jo kisa-auto.

84
Polttisautot / UUden moottorin käynnistys
« : 29.09.03 - klo: 14.43 »
Tippi,
Lääkeruiskulla (injektioruisku?) saa pakopaineletkun kautta ryypytettyä koneen tosi tarkasti, niin ettei kaasariin mene liikaa tai liian vähän löböä.
Itellä on ainakin hyviä kokemuksia tollasesta ruiskusta.

85
Polttisautot / Thorsen
« : 29.09.03 - klo: 14.36 »
No ei karkaa.
Tavallinen diffihän toimii päinvaistoin kun toi 'torsen'. Diffin kanssa auto lähtee aliohjaamaan herkemmin, koska teho välittyy etuakselille (torsen välittää tehon pitävämmälle puolelle eli taka-akselille).
Eli tavallinen diffi siirtää moottorin välittämän tehon sille puolelle, joka pyörii kevyemmin.
Silikoniöljyllä voi säätää tuota diffin efektiä. Mitä jäykempää öljyä sen vähemmän diffi välittää tehoa kevyemmin pyörivälle puolelle ja löysemmällä öljyllä vaikutus on päinvastainen. Jos täyttää diffin mahd. jäykällä öljyllä, saadaan aikaan erittäin hyvä pito, mutta auton kääntyvyys kärsii liikaa. Tuota varten on kehitelty näitä, torsen, tcd, spider, oneway jne. tasauspyörästöjä (vai onko noi tasauspyörästöjä :? )

86
Polttisautot / O.S. 15 CV-R turbo head
« : 28.09.03 - klo: 12.05 »
Mihinkäs tämän 'turbokannen' tehon lisäys perustuu?
Mitä siinä on sellaista mitä normaalissa kannessa ei ole?

87
Polttisautot / Apua polttiscrossarin käynnistykseen...
« : 26.09.03 - klo: 23.41 »
Polttoaineellahan on oleellinen merkitys säätöihin, moottorin käynnistymiseen, käynnissä pysymiseen ja tietenkin tehoon. Mulla ei itellä ole kokemusta kuin 15% ja 16% polttoaineista, joten en rupea selittämään miten tuo aineiden suhde toisiinsa vaikuttaa yllä luettelemiini asioihin, mutta sen voin sanoa, että mitä enemmän nitroa, sitä enemmän tehoa.

88
Polttisautot / Pääseekö inferno 7.5sportilla kisoihin?
« : 25.09.03 - klo: 22.21 »
Jos 8 Port versiota tarkoitat, niin pelkäänpä että ei kestä.
Alumiinidiffit ovat kovilla 2.5 heppaisen kisapannun kanssa.

89
Polttisautot / Tehoputki
« : 25.09.03 - klo: 16.03 »
Niitä 'kuristuksia' on siellä just oikea määrä oikean vastapaineen luomiseksi. Kokeileppa ottaa pari palikkaa pois, niin ei taida enää olla tehot ennallaan.
Sitä en sitten tiedä, että mikä niissä viripilleissä vaikuttava osa.

90
Polttisautot / 4WD vai 2WD??
« : 18.09.03 - klo: 18.23 »
Yhden kesän sudittelin tolla Kyoshon TR-15 krossarilla.
Siinähän ei ole mitään erikoisia silikoniöljyjä diffeissä, vaan pelkät rasvat. Käytännössä ne tuntuvat tyhjiltä.

Ja voin hyvällä omalla tunnolla vannoa, että nelivedolla on vähintäänkin yhtä hieno ellei hienompi vetää nelipyöräsladia, joka on vielä kaiken lisäksi täysin kuskin hallittavissa. Tottahan takavedotkin hienosti sutii, mutta niitäpä ei oikein ohjailla siinä donitsien tekemisen aikana. Etuvedot ovatkin sitten täysin toivottomia tapauksia.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 13