Kirjoittaja Aihe: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä  (Luettu 1449131 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa RCCRVETTE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4020 : 21.09.12 - klo: 22.41 »
Driftingissä moottori säännöt on ihan homojen hommaa  :laugh: Jokaisen pitäs saada ajaa sillä millä haluu.
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4021 : 21.09.12 - klo: 22.48 »
Driftingissä moottori säännöt on ihan homojen hommaa  :laugh: Jokaisen pitäs saada ajaa sillä millä haluu.

Tottakai. Sillä seikalla, että lähestulkoon kaikkia viime vuosien driftikisoja dominoineet kuskit puolustelevat 10.5T koneen käyttöä kilvan ei liene mitään merkitystä....
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa MiksuKinGi

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4022 : 21.09.12 - klo: 23.35 »
Kopan näyttävyys olis kyllä hyvä palkita niin tulisi useammalle motivaatiota autoja rakennella.
Mutta jos palaan tohon moottori asiaan niin oikeaa driftinkiä ajetaan aika lailla teholla joten jos taidot riittää niin miksi ei saisi ajaa tehokkaammalla koneella?
Jollain pikku radalla kun pari driftiä ajetaan niin vauhti on lähes sama oliko sitten toi10.5t kone ta vaikka 7-8t kone.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4023 : 22.09.12 - klo: 07.54 »
Siksi konerajoitus että kaikki olisivat edes samalla hehtaarilla tehon suhteen, ja vieläpä juurikin niin rajoitettuna että mikä tahansa 10.5-lankainen harjaton (tai miedompi) TAI mikä tahansa 4000kV (tai miedompi) olisi sallittuna, näin voi ajaa vaikka kahdenkympin kiinamosalla jossa ei välttämättä ole ilmoitettu lankamäärää ollenkaan..

Ja usko pois, ei se vauhti ole todellakaan sama jos tommoisillakin eroilla olevilla koneilla ajaa kaks homman kutakuinkin hanskaavaa kuskia..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa CallidaC

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4024 : 22.09.12 - klo: 08.31 »
Driftingissä moottori säännöt on ihan homojen hommaa  :laugh: Jokaisen pitäs saada ajaa sillä millä haluu.

Tottakai. Sillä seikalla, että lähestulkoon kaikkia viime vuosien driftikisoja dominoineet kuskit puolustelevat 10.5T koneen käyttöä kilvan ei liene mitään merkitystä....
Tuu RCCRVETTE ajamaan mua ja bluebeetleä vastaan paridriftingiä, niin tulet yllättymään miten paljon paremmin me ajetaan niillä sun mielestä alitehoisilla moottoreilla. :tongue:
Tolla sun 3,0 moottorilla ei tee mitään muuta kuin kehuu pikkupojille, että mulla onkin porukan tehokkain kone!

Kopan näyttävyys olis kyllä hyvä palkita niin tulisi useammalle motivaatiota autoja rakennella.
Mutta jos palaan tohon moottori asiaan niin oikeaa driftinkiä ajetaan aika lailla teholla joten jos taidot riittää niin miksi ei saisi ajaa tehokkaammalla koneella?
Jollain pikku radalla kun pari driftiä ajetaan niin vauhti on lähes sama oliko sitten toi10.5t kone ta vaikka 7-8t kone.

Kopan näyttävyys ei mielestäni liity driftingin ajamiseen millään tapaa. Eihän 1/1 driftingautojakaan tuomaroida ulkonäön takia. Tottakai kilpailujen yhteydessä voisi pitää vaikka korinäyttelyn, josta palkittaisiin paras kori osallistujien mielestä.
Miksu, mitenkään väheksymättä sun taitoja sanon sullekkin, että sitten kun tuut sillä tehokkaammalla koneella ja voitat pari kilpailua, niin rupean ymmärtämään perusteluasi taitojen riittämisestä.
Top kolme kuskeilla on jo reilusti eroa, jos toinen ajaa 8.5t koneella ja 10.5t koneella.
Ensi vuodeksi saattaa säkällä jäädä älytön määrä touringista käytettyjä 10.5t prostock luokan koneita, jos luokkaa muutetaan ajettavaksi 13.5t koneilla, joten koneen hankkiminen tuskin tulee olemaan ongelma. ;)
Aina voi myydä sen vanhan moottorin ja noparin, että saa uuden tilalle. En ymmärrä perusteluja, että "mulla on jo tälläiset sähköt, joten miksi en voi ajaa niillä"
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4025 : 22.09.12 - klo: 08.52 »
Kyllä tuo 10.5 kone sääntö on ihan ok,kisaaminen paranee ja näyttävyys lisääntyy.Tuossa yksi seikka miksi oon kanssa sitä mieltä että tyylikkäimmille autoille pitäis antaa jotain extraa.
Rengaspuolelle parit selvät tennarit niin homma ok.Vilkkuvalot yms en sano mitään kun en oo ajanut moista vastaan ikinä,vain perusvaloilla olevia vastaan..

 
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa extremetuner

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4026 : 22.09.12 - klo: 09.07 »
No miltäs kuulostas tämä moottori max:4000kv ja slicksit oltava alla?
 (tiedän kyllä että on pitoeroja,mutta vähemmän,kuin slicksi vs kuviollinen.)
|EuroRC |Yokomo DIB |http://rcdrifting.fi/ |Xray T3 '12 |Art-D Drifters |

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4027 : 22.09.12 - klo: 10.16 »
Nuo driftikummit ei oo NIIN kalliita ettäkö pitäis olla kaikki sallittu.Nuo vessat mitkä radalla menee on maksanut jo 50krt enemmän joten kynnys ei voi olla hommata vaikka paritkin driftirenkaat?

Aivan hyvin voisi olla että sallittuna on 2-3 mallia ja kisakutsussa ilmoitetaan millä mennään?Eli kisassa kaikki ajaa vaikka HPI:n tennarilla.
Nuo renkaat kestää koko talven muutenkin(?),joten ei kait ongelma?Ei tarttis muhista eroista renkaissa.

Mä oon ymmärtänyt että HPI vs Tamiya olisi niin että HPI on hiukka pitävempi?
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa RCCRVETTE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4028 : 22.09.12 - klo: 12.46 »
Driftingissä moottori säännöt on ihan homojen hommaa  :laugh: Jokaisen pitäs saada ajaa sillä millä haluu.

Tottakai. Sillä seikalla, että lähestulkoon kaikkia viime vuosien driftikisoja dominoineet kuskit puolustelevat 10.5T koneen käyttöä kilvan ei liene mitään merkitystä....
Tuu RCCRVETTE ajamaan mua ja bluebeetleä vastaan paridriftingiä, niin tulet yllättymään miten paljon paremmin me ajetaan niillä sun mielestä alitehoisilla moottoreilla. :tongue:
Tolla sun 3,0 moottorilla ei tee mitään muuta kuin kehuu pikkupojille, että mulla onkin porukan tehokkain kone!

Kopan näyttävyys olis kyllä hyvä palkita niin tulisi useammalle motivaatiota autoja rakennella.
Mutta jos palaan tohon moottori asiaan niin oikeaa driftinkiä ajetaan aika lailla teholla joten jos taidot riittää niin miksi ei saisi ajaa tehokkaammalla koneella?
Jollain pikku radalla kun pari driftiä ajetaan niin vauhti on lähes sama oliko sitten toi10.5t kone ta vaikka 7-8t kone.

Kopan näyttävyys ei mielestäni liity driftingin ajamiseen millään tapaa. Eihän 1/1 driftingautojakaan tuomaroida ulkonäön takia. Tottakai kilpailujen yhteydessä voisi pitää vaikka korinäyttelyn, josta palkittaisiin paras kori osallistujien mielestä.
Miksu, mitenkään väheksymättä sun taitoja sanon sullekkin, että sitten kun tuut sillä tehokkaammalla koneella ja voitat pari kilpailua, niin rupean ymmärtämään perusteluasi taitojen riittämisestä.
Top kolme kuskeilla on jo reilusti eroa, jos toinen ajaa 8.5t koneella ja 10.5t koneella.
Ensi vuodeksi saattaa säkällä jäädä älytön määrä touringista käytettyjä 10.5t prostock luokan koneita, jos luokkaa muutetaan ajettavaksi 13.5t koneilla, joten koneen hankkiminen tuskin tulee olemaan ongelma. ;)
Aina voi myydä sen vanhan moottorin ja noparin, että saa uuden tilalle. En ymmärrä perusteluja, että "mulla on jo tälläiset sähköt, joten miksi en voi ajaa niillä"


No, ensinnäkin omaan sen takia ton 3.0 moottorin koska sillä voi mennä myös isoille radoille ajamaan kovaa Driftinkiä. Mutta tolla moottorilla voi myös ajaa hiljasta Driftinkiä. Kaikki on vain katsos kaasusormesta kiinni miten sitä käyttää. Eise nyt tarkotakka sitä että jos on 3.0 moottori niin mennään kaasupohjassa ja ettei vois driftaa normi driftaajien mukana. No emmä tiedä osaatko käsitellä tollasta moottoria drifterissä mutta kyllä se ainaki iteltä se onnistuu. Hyvät puolet: ei tarvi vaihtaa konetta, voi mennä kovaa driftinkiä ja hiljasta driftinkiä  :cool: Mistään moottorin elvistelystä ei ole kyse vaan siitä että tarvittaessa saadaan vauhtia isoille radoille. Ite tykkään välillä kovavauhtisesta Driftingistä, ainakun ei jaksa Driftaa sellasta mateluvauhtia.
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

Poissa CallidaC

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4029 : 22.09.12 - klo: 18.04 »
Driftingissä moottori säännöt on ihan homojen hommaa  :laugh: Jokaisen pitäs saada ajaa sillä millä haluu.

Tottakai. Sillä seikalla, että lähestulkoon kaikkia viime vuosien driftikisoja dominoineet kuskit puolustelevat 10.5T koneen käyttöä kilvan ei liene mitään merkitystä....
Tuu RCCRVETTE ajamaan mua ja bluebeetleä vastaan paridriftingiä, niin tulet yllättymään miten paljon paremmin me ajetaan niillä sun mielestä alitehoisilla moottoreilla. :tongue:
Tolla sun 3,0 moottorilla ei tee mitään muuta kuin kehuu pikkupojille, että mulla onkin porukan tehokkain kone!

Kopan näyttävyys olis kyllä hyvä palkita niin tulisi useammalle motivaatiota autoja rakennella.
Mutta jos palaan tohon moottori asiaan niin oikeaa driftinkiä ajetaan aika lailla teholla joten jos taidot riittää niin miksi ei saisi ajaa tehokkaammalla koneella?
Jollain pikku radalla kun pari driftiä ajetaan niin vauhti on lähes sama oliko sitten toi10.5t kone ta vaikka 7-8t kone.

Kopan näyttävyys ei mielestäni liity driftingin ajamiseen millään tapaa. Eihän 1/1 driftingautojakaan tuomaroida ulkonäön takia. Tottakai kilpailujen yhteydessä voisi pitää vaikka korinäyttelyn, josta palkittaisiin paras kori osallistujien mielestä.
Miksu, mitenkään väheksymättä sun taitoja sanon sullekkin, että sitten kun tuut sillä tehokkaammalla koneella ja voitat pari kilpailua, niin rupean ymmärtämään perusteluasi taitojen riittämisestä.
Top kolme kuskeilla on jo reilusti eroa, jos toinen ajaa 8.5t koneella ja 10.5t koneella.
Ensi vuodeksi saattaa säkällä jäädä älytön määrä touringista käytettyjä 10.5t prostock luokan koneita, jos luokkaa muutetaan ajettavaksi 13.5t koneilla, joten koneen hankkiminen tuskin tulee olemaan ongelma. ;)
Aina voi myydä sen vanhan moottorin ja noparin, että saa uuden tilalle. En ymmärrä perusteluja, että "mulla on jo tälläiset sähköt, joten miksi en voi ajaa niillä"


No, ensinnäkin omaan sen takia ton 3.0 moottorin koska sillä voi mennä myös isoille radoille ajamaan kovaa Driftinkiä. Mutta tolla moottorilla voi myös ajaa hiljasta Driftinkiä. Kaikki on vain katsos kaasusormesta kiinni miten sitä käyttää. Eise nyt tarkotakka sitä että jos on 3.0 moottori niin mennään kaasupohjassa ja ettei vois driftaa normi driftaajien mukana. No emmä tiedä osaatko käsitellä tollasta moottoria drifterissä mutta kyllä se ainaki iteltä se onnistuu. Hyvät puolet: ei tarvi vaihtaa konetta, voi mennä kovaa driftinkiä ja hiljasta driftinkiä  :cool: Mistään moottorin elvistelystä ei ole kyse vaan siitä että tarvittaessa saadaan vauhtia isoille radoille. Ite tykkään välillä kovavauhtisesta Driftingistä, ainakun ei jaksa Driftaa sellasta mateluvauhtia.
Itse en ole vielä löytänyt niin isoa rataa suomesta, missä tarvitsisi 3.0 moottoria. Ratoja on kuitenkin kierretty Helsingistä Ouluun asti.
Haluan nähdä, kun käsittelet sitä 3.0 moottoria, kun noin kurko olet ajamaan. Muutenkin kokemuksestasi harrastuksen parissa kertoo, että ajat vielä NimH akuilla(toki lipothan oli tulossa jo). :tongue: Nuo akutkin jo kyykkää tuolla moottorilla niin paljon, että moottoristasi jää n.30-40% tehoista käyttämättä verrattuna LiPoihin.
Tule ajamaan yksi kilpailu, niin huomaat, ettei se sun kone ole oikeasti hyvä mihinkään. Suomesta löytyy pari hassua kuskia jotka hallitsevat tuon 3.0 moottorin pitävillä touringrenkailla. Driftirenkailla ei ole toivoakaan, että saat käytettyä kaikkea sitä voimaa mitä tuo 3.0 tarjoaa. 6.5 rupeaa olemaan sellainen raja, minkä voi vielä jotenkin järkevästi saada hallittua driftingrenkailla todella isolla ulkoradalla.
Voin väittää, ettei kukaan suomesta, eikä ulkomailtakaan pysty ajamaan järkevästi ja hienon näköisesti tuolla 3.0 koneella drifting renkailla.
Voin melkein luvata kilpailujärjestäjien taholta, että sinulle sallitaan osallistuminen tuolla moottorilla. Saammepahan ainekin kunnon naurut!  :grin:
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4030 : 22.09.12 - klo: 18.09 »
Noita lainaushirviöitä voisi sitten jatkossa välttää, foorumin säännöissäkin on niistä mainittu.

T: Ylläpito

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4031 : 22.09.12 - klo: 18.15 »
Yli 10,5t koneella siitä ajamisesta tulee vaan nykivää ja mutkien nätti sulavalla linjalla läpimeneminen ja mutkien linkittäminen vaan vaikeutuu aivan järjettömästi. Myös suoralla nopeudet helposti kasvaa semmoisiksi että sitten suoranpäässä mennään ulkolaita kolisten tai sitten heittämällä auto about ympäri sisäänmenossa.

10,5t (tai suuremmalla lankamäärällä varustettu) moottori + sileällä pinnalla olevat HPI T-drift, R2 T-drift kopiot ja Tamiyan Superdriftecit kiitos. Turha mitään muuta ylimääräistä on olla säännöissä kaluston osalta. Tietty CS modit kanssa kielletty kun ei niitä vastaan pysty ajamaan paridriftiä kaaviossa.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4032 : 22.09.12 - klo: 18.35 »

10,5t (tai suuremmalla lankamäärällä varustettu) moottori + sileällä pinnalla olevat HPI T-drift, R2 T-drift kopiot ja Tamiyan Superdriftecit kiitos. Turha mitään muuta ylimääräistä on olla säännöissä kaluston osalta. Tietty CS modit kanssa kielletty kun ei niitä vastaan pysty ajamaan paridriftiä kaaviossa.

Aamen!

Ja epätietoisille tiedoksi, Stilo(kaan) ei ole ihan eilisen teeren poika näissä karkeloissa..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Modifier

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4033 : 22.09.12 - klo: 18.41 »
Jos oikein ymmärsin tuolta toiselta kotimaiselta foorumilta, niin CS modit olisivat sallittujen joukossa ison maailman tapaan ?
XRAY T3, Axial SCX10x2, Yokomo MR4TC-SD

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4034 : 22.09.12 - klo: 18.42 »
Kuulostaa hyvältä! Itse olen ihan surkea ja noviisi mutta laji on kiinnostava joten yritän päästä mukaan.


10,5t (tai suuremmalla lankamäärällä varustettu) moottori + sileällä pinnalla olevat HPI T-drift, R2 T-drift kopiot ja Tamiyan Superdriftecit kiitos. Turha mitään muuta ylimääräistä on olla säännöissä kaluston osalta. Tietty CS modit kanssa kielletty kun ei niitä vastaan pysty ajamaan paridriftiä kaaviossa.

Aamen!

Ja epätietoisille tiedoksi, Stilo(kaan) ei ole ihan eilisen teeren poika näissä karkeloissa..
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa RCCRVETTE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4035 : 22.09.12 - klo: 21.20 »
Corvette KITT is BACK. No joo tollanen tuli pikaseen tänään tehtyä. Ollu niin kiireinen viikonloppu että hyvä ku kerkes ees vähän ajella. Piti tehä jotain Drifti rataa mutta ei kerenny.

Car: Xray T3
Motor: LRP Vector X11 Brushless Modified 3.0T
Speedo: LRP SPX Bullet Reverse
Servo: Savöx SC-1251MG 9kg/0.09 Low Profile Digital Servo
Battery: Lipo, Venom 8000, 2S 20C 7.4V

Corvette KITT is BACK
« Viimeksi muokattu: 22.09.12 - klo: 23.47 kirjoittanut RCCRVETTE »
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

Poissa RCCRVETTE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4036 : 22.09.12 - klo: 21.29 »
CallidaC
Lahden Urheiluautoilijat ry

Minkä ikäinen oikein olet kun väittelet typeriä  :smiley: Ihan kuule 2S Lipolla ajelen Drifteriä kun sellanen tuli vihdoin ja viimein hommattua. Oon jo foorumilla kirjottanu monesti että mulla on Drifteri ollu projektina enkä oo kiirettä sen kanssa pitänyt, hommannut osia sillon tällön.
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4037 : 22.09.12 - klo: 21.30 »
CallidaC
Lahden Urheiluautoilijat ry

Minkä ikäinen oikein olet kun väittelet typeriä  :smiley: Ihan kuule 2S Lipolla ajelen Drifteriä kun sellanen tuli vihdoin ja viimein hommattua. Oon jo foorumilla kirjottanu monesti että mulla on Drifteri ollu projektina enkä oo kiirettä sen kanssa pitänyt, hommannut osia sillon tällön.

Tämmöinen vääntö yksityisviestein, kiitos..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa RCCRVETTE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4038 : 22.09.12 - klo: 21.31 »
Juu sorry  :police:
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

Poissa RCCRVETTE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4039 : 22.09.12 - klo: 21.43 »
Vielä tällänen hauskapito video BMW M3 e30 Drifterillä

Car: Xray T3
Motor: LRP Vector X11 Brushless Modified 3.0T
Speedo: LRP SPX Bullet Reverse
Servo: Savöx SC-1251MG 9kg/0.09 Low Profile Digital Servo
Battery: Lipo, Venom 8000, 2S 20C 7.4V

BMW M3 e30 Having FUN
« Viimeksi muokattu: 22.09.12 - klo: 23.47 kirjoittanut RCCRVETTE »
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

Poissa Nokka-akseli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • videoita laitteista
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4040 : 22.09.12 - klo: 22.40 »
Itse ajelin tänään tokaa kertaa driftinkiä elämässäni ja alitehoisella moottorilla (17.5) ja pojat lauteilla silti ihmetetteli miten kovaa sillä pääsee, vaikkakin teho siitä vähän loppuu kesken kun joutuu viskaamaan sen mutkaan eikä voi kaasulla korjata(mitä oletan et 10.5 pystyy "korjata") mut luulen et tuo 10.5 on kyl ehdottomasti paraskone lajiin mitä mestarit hehkuttaa, muutamaa eri rengasta tänään kokeilin "kiitokset siitä" niin olihan niissä eroja ja "laillisilla" renkailla meno oli mukavaa.

-Timo
TSP-10 Tamiya TRF 418, VTR Tamiya TRF 417, Formula Tamiya F104 verII.. 3X Tamiyan kuorma-auto, ei mul muuta olekkaan.... paitsi 4 venettä ja Tamiyan Hi-lift Voittaminen on varmaan kivaa...

Poissa jopi73

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4041 : 23.09.12 - klo: 03.39 »
Moro

Kukaan vielä tutustunut lähemmin noihin
Madspeed 1/8 drift autoihin?
Kauan aikaa kaipaillut tehdas tekoisia 17 hex
Drifting rattaita ja tuossa kyseisessä autossa sellaiset olis mutta
Eipä vieläkään mistään erikseen renkaita löytynyt :(


Jukkis
X-ray my way. Real world sl500 my way.

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4043 : 23.09.12 - klo: 12.42 »
Mielestäni tuo moottorisääntö ei ole läheskään niin tärkeä asia, kuin rengassääntö. Jos seuraaviin kisoihin saataisiin edes se asia kuntoon.
Löytyisikö Tikkurilan drifting-jengistä puuhamiehiä järkkäämään kisoja sinne?

Poissa jakewho

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4044 : 25.09.12 - klo: 10.11 »
Tämä topicci tuntuu olevan aktiivisin , joten postaan tänne.

Näistä driftinki hommista olikin hyvin juttua jo täällä ja pitkälti selanneena tuo tieto lisää tuskaa. Poropeukaloa kiinnostaisi kuitenkin tietää esim kumpi näistä jo esilläkin olleista malleista toimisi paremmin driftaamisen ihmeellisessä maailmassa ? Koppaa, myllyä ja jokaista nippeliä voi tietysti  aina erikseen hommailla.

http://www.modelsport.co.uk/hpi-sprint-2-drift/rc-car-categories/18/9900/990010&ChassisID=446
http://www.modelsport.co.uk/hpi-sprint-2-flux-2.4ghz-porsche-911-gt3/rc-car-products/365701

Mielusti perusteluita kaipailisin. Perus parkkipaikka nakitukseen varmasti ihan sama kunhan takarenkaat suttaa, mutta ajattelinkin jos tämä kärpänen enempi puraseen niin olisi ainakin säädöissä varaa, sekä ei tarvitsisi joka viikko jostain pikku palikkaa tilailla ( vaikka sitähän se harrastus parhaillaan taitaa olla ).

Olen ihan aloittelija ja joskus epäonnisen 1/8 polttiksen omistaneena tuli hieman siistimpää touhua ikävä. Tietysti , jos jollain on kenties myytävänä rullaava ja vähän käytetty kiesi niin kaikki huomioidaan.

Kiitos hienosta forumista.

Poissa CallidaC

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4045 : 25.09.12 - klo: 10.58 »
Tämä topicci tuntuu olevan aktiivisin , joten postaan tänne.

Näistä driftinki hommista olikin hyvin juttua jo täällä ja pitkälti selanneena tuo tieto lisää tuskaa. Poropeukaloa kiinnostaisi kuitenkin tietää esim kumpi näistä jo esilläkin olleista malleista toimisi paremmin driftaamisen ihmeellisessä maailmassa ? Koppaa, myllyä ja jokaista nippeliä voi tietysti  aina erikseen hommailla.

http://www.modelsport.co.uk/hpi-sprint-2-drift/rc-car-categories/18/9900/990010&ChassisID=446
http://www.modelsport.co.uk/hpi-sprint-2-flux-2.4ghz-porsche-911-gt3/rc-car-products/365701

Mielusti perusteluita kaipailisin. Perus parkkipaikka nakitukseen varmasti ihan sama kunhan takarenkaat suttaa, mutta ajattelinkin jos tämä kärpänen enempi puraseen niin olisi ainakin säädöissä varaa, sekä ei tarvitsisi joka viikko jostain pikku palikkaa tilailla ( vaikka sitähän se harrastus parhaillaan taitaa olla ).

Olen ihan aloittelija ja joskus epäonnisen 1/8 polttiksen omistaneena tuli hieman siistimpää touhua ikävä. Tietysti , jos jollain on kenties myytävänä rullaava ja vähän käytetty kiesi niin kaikki huomioidaan.

Kiitos hienosta forumista.
Jos noista pitää valita, niin ehdottomasti Flux versio. Siinä on vähän liikaakin tehoa driftailuun, mutta laadukkaat sähköt. Ainahan nämä voi myydä hyvään rahaan ja ostaa sensorilliset sähköt tilalle hieman miedommalla koneella. Säädin/moottorihan on Castlen valmistama ja on varmasti kysyttyjä myyntipalstalla.  Älyttömän harva tarvitsee tuon halvemman version sähköjä.
Sprint on varmasti hyvä ja helppo valinta aloittelijalle. Toki tuohon rahaan saa käytettynä paljon paremmankin kisatouringauton, mutta aloittelijan on helppo ostaa tuo RTR Flux. Käytettyyn "kisatouringautoon" joudut etsimään sopivat sähköt ja aloittelijalle tulee tässä muutenkin hieman enemmän työtä, että saa auton edes ajokuntoon. Ei mahdottoman vaikeata, etenkään jos pääset jonkin paikallisen RC-kerhon treeneihin kysymään apua joltain kokeneemmalta.
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |

Poissa Hade

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4046 : 25.09.12 - klo: 11.12 »
Tämä topicci tuntuu olevan aktiivisin , joten postaan tänne.


Jos oikeasti meinaat vaan parkkipaikalla ajella niin noissa tuo remmiveto ei kestä kovin hyvin repäsyjä. Itellä meni kesällä fluxista kaks takaremmiä heti poikki noilla vakio renkailla. Pitoa oli liikaa driftaamiseen. Mut driftirenkailla meni nätisti eikä ongelmia esiintynyt.
Suosittelen kyllä tuota Fluxia. Siihen oneway eteen ja kuuladiffi taakse niin nätisti menee.
Traxxas Slash 4x4
HPI Sprint 2 Flux

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4047 : 25.09.12 - klo: 12.10 »
onhan se hienoa puhua aloittelijalle spoolista, kuuladiffistä ja one-waysta mutta jos autossa on ihan perus ratasdiffit niin molempiin jäykkä öljy luokkaa 30 000 (30K) niin luultavasti ajaa ainakin lähes saman asian.

ja sitten iskareihin löysää öljyä kuten 25wt tai 300cps riippuen mitoituksesta

ok?
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa CallidaC

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4048 : 25.09.12 - klo: 13.43 »
onhan se hienoa puhua aloittelijalle spoolista, kuuladiffistä ja one-waysta mutta jos autossa on ihan perus ratasdiffit niin molempiin jäykkä öljy luokkaa 30 000 (30K) niin luultavasti ajaa ainakin lähes saman asian.

ja sitten iskareihin löysää öljyä kuten 25wt tai 300cps riippuen mitoituksesta

ok?
Makuasioitahan noi on. Iskareihin 20-25wt öljyt.
Itse laittaisin sen onewayn eteen ja sit taakse herkkä kuuladiffi tai ratasdiffi esim. 750-1000 öljyillä.
Jos vakio ratasdiffit laittaa, niin eteen 500 000 öljyt ja taakse sen 750-1000.
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4049 : 25.09.12 - klo: 16.12 »
miksi noin löysä ratasdiffi taakse, jos useimmat kuitenkin suosittavat jäykkää diffi, jopa jäykkää akselia (=spoolia) taakse? tarkoitushan on saada perä irti eikä niin että se pitää. pito on hyvä/parempi löysällä diffillä.

olen samaan mieltä siitä että kokeilella kannattaa jotta löytää sen itselle hyvän.
Kiitos 20 vuodesta!