Kirjoittaja Aihe: Tamiyan tuotteet?  (Luettu 1488 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa turilas101

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tamiyan tuotteet?
« : 30.05.03 - klo: 18.44 »
Mitäs laatua edustaa nuo Tamiyan valmistamat autot, joita mm. Tietonikkari myy?

Mulle on jostain tarttunut mielikuva että Tamiyan autot olisivat vähän niinkuin Nikko-leluautojen ja kunnon rc-autojen välivaihe, ja jotkut noista muistuttaa kovin läheisesti nikko-tyyliä kuten esim. tuo kuvassa oleva monsteri:

http://www.tietonikkari.fi/niks/images_tamiya/Ta58065.jpg

Mutta hinnat noissa on kun kalliimmissakin rc-malleissa, eli mitäs nämä nyt on, ja millä koneilla / tekniikalla nämä autot on varustettu?

Poissa nici

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tamiyan tuotteet?
« Vastaus #1 : 30.05.03 - klo: 22.47 »
Tamiyan autoista koko tämä harrastus on alkanut 80 luvulla.. tamiya teki ensimmäisen 4wd sähköturistin... tuo kuvan ClodBuster tuli markknoille parikymmentä vuotta sitten joten sen ei voi olettaa olevan mitään huipputekniikkaa, tosin se on vieläkin suosittu auto koska siihen löytyy erittäin suuri valikoima tilpehöörejä aina kokonaan uusin runkoihin asti. Halvemmat muovirunkoiset tamiyat kestävät uskomatonta rääkkiä, ja on realistisen ulkonäön takia mun mielestä hauskempia kuin muut 1/10 katuautot vaikka eivät ajo-ominaisuuksiltaa ylläkkään samalle tasolle. siis halvemmat autot, sitten "hitusen kalliimpi" Tamiyan TB EvolutionIII on hienoin turisti mitä olen tähän mennessä nähnyt, pirun hieno eikä tarvitse yhtäkään viriosaa, diffit auki muutamalla ruuvilla ja muutenkin pirun helppo huoltaa. caster, camber, anti-squat, akseliväli, toe kaikki säädettävissä muutamalla ruuvilla, hinta tosin on kohtalaisen suolainen 450$ jenkeisä :lol: Jokin aika sitten ilmestyi autosta Surikarn Limited jossa on esimerkiksi paksumpi alusta, viilattu geometrioita ja lisätty punaista alumiinia.. ei ole kuvissa yhtä vaikuttavan näköinen kuin oikeasti, tiedän koska mulla on evoIII tuolla varastossa  8) jos joku ihmettelee miksi v*tussa noissa on pötköakut niin se on siksi koska japanissa akkujen on oltava tehtaalla koottu  että niillä saa kisata joten kaikki käyttävät pötköjä koska muita ei saa käytännössä käyttää. (ampukaa mut jos olen väärässä)


EvolutionIII  ja Surikarn Limited

Poissa coronet

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tamiyan tuotteet?
« Vastaus #2 : 31.05.03 - klo: 07.03 »
Jep, Tamiyat kestää.
Tietonikkarin sivuilla on tarjous tämmöisestä: Ta58177 Tarjous TA03F Pro Beltdrive -alusta TA03F/1:10 145,00 euroa.
Ei varmaan olisi huonompi ostos...
Tamiya roks.

Poissa Teemu L

  • Veteraani
    • Profiili
Tamiyan tuotteet?
« Vastaus #3 : 31.05.03 - klo: 08.10 »
Uhhuh!! Kylläpä on hieno. "Hieman" säätövaraa iskarin kallistuskulmalle.

Otsomaani

  • Vieras
Tamiyan tuotteet?
« Vastaus #4 : 31.05.03 - klo: 11.09 »
Lainaus käyttäjältä: "TeMe The RC man"
Uhhuh!! Kylläpä on hieno. "Hieman" säätövaraa iskarin kallistuskulmalle.


No vertaappa Xrayn EVO 2 takatukeen :wink: .
Tamiyan autot ovat erittäin hauskoja ajettavia, etenkin niillä on hauska ajaa kisaa keskenään (kokemusta on). Monissa maissa joissa on vähän enemmän harrastajia ajetaan tamiya Cup jossa saa siis ajaa vain tamiyan autoilla.

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
Tamiyan tuotteet?
« Vastaus #5 : 31.05.03 - klo: 22.26 »
Onkohan Tamiyan akut hyviä? Tilasin kaks 2000mAh Tamiyan akkua, mutta ne ei ole vielä tulleet. Mietityttää vaan että oliko hyvä ostos :?  Halpoja ne ainakin olivat: 17,50 e kpl :)