Jos kone kuumenee hobbywingin säätimellä niin hanki jo sitten toinen säädin joka ei niitä polta rikki.
Menikö Westeenillä 3 konetta ftt kisan aikana?
Jerzi
Ps Jos Juha noita koneita menee noinkin paljon niin eonös olis parempi vaan keskittyä tuohon poroluokkaan.
Westen ajoi myös varmaan 5minuuttia kaasupohjassa, se ei varmasti vaikuta mitenkään asiaan...
Kyllä, mä nostin monta kertaa kierroksella kaasua :) Selvennetään vähän asioiden kulkua.
Ajoin kisan läpi Juhan moottoreilla, enkä osaa sanoa millainen historia niillä on takana. Alkuerissä käyttämäni moottori kulki varsin hyvin ja autoni oli yksi nopeimmista suoralla. Välitys oli 4.00:1 ja käytin moottorituuletinta. Max. lämmöt oli 84degC. Moottori kulki varsin kevyesti ja olisin laittanut pidemmän välityksen, jos minulla olisi ollut sopivia rattaita, koska kaikki mitattavat asiat oli kunnossa.
Ensimmäisessä finaalissa autoni jäi ruutuun, mutta lähti kaasua pumppaamalla vaivoin liikkeelle. Ekalla kierroksella kone meinasi lisäksi hyytyä kokonaan kierroslaskennan kohdalle. Erän jälkeen roottorissa ei ollut yhtään magneettia ja Artsi vaihtoi takuuseen uuden.
Toisessa finaalissa otin lähdön pehmeämmällä kaasun käytöllä ja auto lähti liikkeelle, mutta koko erän aikana kaasutuntumassa oli pientä pykimistä. Tuntui, että sensori olisi rikki tjtn. Suoranopeudet tippui 2km/h.
Kolmanteen finaaliin sain takuuseen kokonaan uuden moottorin ja se toimi loistavasti, joskin suoranopeutta oli kateissa edelleen 2km/h. En osaa sanoa johtuiko alentunut suoranopeus käyttämästäni akusta, jolla olin ajanut päivän jokaisen lähdön.
Jotain omituisuutta koneissa on, koska tuo oli ensimmäinen koskaan rikkomani harjaton moottori. Voin kertoa, että otan kyllä kaiken irti käyttämästäni moottoreista ja ajan yleensä reilusti pidemmällä välityksellä kuin muut kuljettajat luokasta riippumatta. En myöskään yhtään ihmettele, jos koneita palaa vakioluokassa, koska suurin osa A-finaaliautoistakin oli katollaan enemmän kuin pyörillään. Kaadon jälkeen kiihdytetään nollavauhdista, joka tekee moottorille enemmän lämpökuormaa ja samalla välttämättä pitää ajaa niin pitkällä välityksellä kuin moottori jaksaa potkia. Voi myös olla, että HW:n säädin ei lue kunnolla LRP:n sensoria, joka voi aiheuttaa pykimistä.